Tipsa om det bästa spelet du spelat.

Medlem
Tipsa om det bästa spelet du spelat.

Varför inte lista dom bästa spelen istället för dom sämsta? ;P Då kan man ju få lite ideer om vad man ska testa för spel. Själv är jag en CoD2 fanatiker (Call of Duty 2). Har alltid gillat online shooters dock.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Hearts of iron 2
Operation flashpoint
Thief 3
UT2k4
half-life2
C&C RED ALERT 2
final fantasy 7


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Baldurs Gate 1 och 2
Final Fantasy VII
Hitman serien
Warcraft serien (inkl. World of Warcraft)
IL-2 Forgotten Battles


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Final Fantasy VIII


signatur
Medlem

ah bästa som i ett spel?
då äre final fantasy 7 .
men bland de bästa så äre min första tråd


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är alltid svårt att väla ETT spel som det bästa man någonsin spelat. Ofta är spelen bra på olika områden. Mina egna favoriter genom tiderna är:

Strike Commander (1993)

Trevlig flygsimulator där man spelade ledaren för ett gäng legosoldater som flög diverse uppdrag över hela världen. Upplägget var väldigt likt Wing Commander serien, vilket inte var konstigt då Chris Roberts låg bakom även detta spelet. Mellan uppdragen kunde man precis som i Wing Commander gå runt på basen och prata med de övriga medlemmarna i gruppen. Bra story, intressanta karaktärer och luftstrider som trots att man flög moderna stridsflygplan ändå kändes som om de vore tagna från andra världskriget. Man tvingades oftast förlita sig på kulsprutan och jag vill minnas att missilerna faktiskt var ganska värdelösa. Detta var dock, i min mening, enbart till spelets fördel.

Half-Life (1998)

Behöver väl ingen närmare presentation. När jag köpte Half-Life hade jag endast spelat några få deathmatches men förväntade mig ändå ett extremt bra singleplayer läge. Döm om min förvåning när det visade sig vara minst tio gånger bättre än vad jag någonsin hade vågat hoppas på. Detta är den enda gången ett spel överträffat mina förväntningar även då de varit skyhöga.

Outlaws (1997)

Mycket stämningsfull shooter i western miljö. För en gångs skull en story om hämnd som faktiskt verkligen lyckas suga in och engagera spelaren. Att vi inte fått se fler spel i western miljö är för mig en gåta då det är perfekt för shooters.

Silent Hill 2 (2001)

Det första spelet i Silent Hill serien som jag spelade. Jag köpte PC-versionen mest på grund av att jag var sugen på ett Resident Evil liknande spel. Efter att ha spelat Silent Hill 2 några timmar insåg jag dock att det var bättre än alla Resident Evil spel jag spelat tillsammans, vilket i och för sig endast inkluderade tvåan och trean vid det tillfället. Silent Hill 2 är precis som en bra film man gärna ser om och om igen. Jag köpte det senare även till Xbox och det är den versionen jag skulle rekommendera.

FreeSpace 2 (1999)

Jag var redan ett fan av serien efter att ha spelat ettan men i och med tvåan blev det i stort sett ett perfekt rymdstidsspel. Det är i de verkligt stora striderna där FreeSpace 2 utmärker sig. När man fightas med horder av fiender mellan två eller fler jättelika basskepp som beskuter varandra. Det är dessutom ett av de sista rymdstridsspelen som faktiskt lutatde mer mot att vara en simulator istället för en arkadshooter. Spelet innehöll också en riktigt smidig mission editor som gjorde det möjligt att både göra egna uppdrag och kampanjer. Det var även ganska lätt att göra egna vapen och lägga in egna bakgrunder som planeter och liknande saker i uppdragen, något jag lekte med länge.

Det får räcka med dessa fem. Som sagt, det är svårt att välja sina favoritspel och hade jag skrivit en ny lista imorgon hade den kanske sett annorlunda ut.

Medlem

Fallout 2. Absolut bästa spel jag någonsin spelat. Och det är Fortfarande det bästa, trots alla år sen det kom, finns inget som slår det i min bok. Grafik bryr jag mig inte om. (Ja det kanske ni fattar själva eftersom jag tycker fallout fortfarande är bra )

Medlem

Så här kan man ju göra, säg det bästa spelet man spelat till varsin plattform.

Nes: Super Mario bros 3
Snes: Zelda: A link to the past
N64: Zelda: Oot
Gamecube: Zelda: wind waker
Xbox: Ninja gaiden
PC: Half-life 2
Gameboy: Zelda: Links awakening DX
Gameboy advance: Metroid Fusion.

(Ja jag gillar nintendo spel )


signatur

<3

Inaktiv

Outlaws
FarCry
Act of War
Command & Conquer (hela serien)
Painkiller
Serious Sam FE & SE
Hitman serien
MAx Payne 1 & 2
No One Lives Forever 1 & 2
Starcraft
Resident Evil serien
Half Life 2
King Kong
+många många till


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Alltid svårt att säga vilket spel som är ens absoluta favorit när det finns så många, ska göra ett försök - kommer förmodligen editera denna posten ett antal ggr...

Command & Conquer [PC]
Diablo II + Lord of Destruction [PC]
Duke Nukem 3D [PC]
Gears of War [360]
God of War I & II [PS2]
Grim Fandango [PC]
Half-Life [PC]
Mafia [PC]
Metal Gear Solid 1-3 [PSX, PS2]
Okami [PS2]
Quake III Arena [PC]
Resident Evil 4 [PS2]
Return to Castle Wolfenstein [PC]
Sacrifice [PC]
StarCraft + Brood War [PC]
Super Mario World 2: Yoshi's Island [SNES]
The Legend of Zelda: A Link to the Past [SNES]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Även om det är svårt välja något så säger jag qw (online) och fallout 2 (offline).

Inaktiv

Half Life 1 och C&C serien är dom bästa spel jag spelat.

Medlem

Det skiftar, just nu är det Dawn of War som är det totalt bästa spelet jag lirat, men det intresset kommer nog dö ut förr eller senare. Men om jag ska välja en som står ut över alla andra så lärdet fan vara Resident Evil 4. Underbart på alla punkter. Fast Half-Life är ju en gammal klassiker.


signatur

Videomupp

Medlem

Mega man serien
---------------------
Final Fantasy 7
---------------------
Super Mario
---------------------
Ninja Turtels
---------------------
Half-Life serien
---------------------
Doom 1 & 2
---------------------
Duke Nukem 3D
---------------------
Ninja Gaiden (xbox)
---------------------
MGS serien (NES, PSX och PS2)
---------------------
Sonic
---------------------
och många fler


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

eftersom ingen sagt det än så säger jag american mcgee's alice. underbart skruvad, mardrömslik värld full av mystiska varelser.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Nes: Super Mario bros 3
Snes: Zelda: A link to the past
N64: Zelda: OOT
Gamecube: Mario Kart DD (förfest anyone?)

PC: Sjukt svårt, men jag får nog säga... Nä det går fan inte, så otroligt många bra spelupplevelser man vart igenom

JB
Medlem

- Monkey Island 1, 2, 3
- Day of the Tentacle
- Sam & Max Hit the Road
- The Dig
- Full Throttle
- Duke Nukem
- Lemmings nån version till Amiga
- Wolfenstein: Enemy Territory (multiplayer)
- Super Mario Bros (NES)
- Zelda 2 (NES)
- Mario Kart 64, med 3 medspelare
- Mario 64
- Slicks (gammalt PC racing 2d spel, men asakul, speciellt med 2 spelare på samma tangentbord kl 02 på natten)
- Quake I, II singelplayer
- Halo1 (xbox)
- Splinter Cell1 (xbox)

Medlem
Skrivet av urken:

Så här kan man ju göra, säg det bästa spelet man spelat till varsin plattform.

Nes: Super Mario bros 3
Snes: Zelda: A link to the past
N64: Zelda: Oot
Gamecube: Zelda: wind waker
Xbox: Ninja gaiden
PC: Half-life 2
Gameboy: Zelda: Links awakening DX
Gameboy advance: Metroid Fusion.

(Ja jag gillar nintendo spel )

är inte ninja gaiden ett gammalt NES-spel??? även känt som shadow warrior?? eller är jag ute och cyklar igen...

Medlem

och för att återgå till det bästa spelet, så måste jag säga Uforia, även solomon's key och fire n ice är riktigt bra, alla försås till NES...

Medlem
Skrivet av misaer:
Skrivet av urken:

Så här kan man ju göra, säg det bästa spelet man spelat till varsin plattform.

Nes: Super Mario bros 3
Snes: Zelda: A link to the past
N64: Zelda: Oot
Gamecube: Zelda: wind waker
Xbox: Ninja gaiden
PC: Half-life 2
Gameboy: Zelda: Links awakening DX
Gameboy advance: Metroid Fusion.

(Ja jag gillar nintendo spel )

är inte ninja gaiden ett gammalt NES-spel??? även känt som shadow warrior?? eller är jag ute och cyklar igen...

Jo då det finns ett Ninja gaiden till Nes också tror jag, Ninja gaiden till xbox är ifrån samma utveklare och spelserie men är inte samma spel, här har du en länk:
http://www.gamespot.com/xbox/action/ninjagaiden/index.html?q=...


signatur

<3

Medlem

Marv gör ett föredömligt inlägg när han förklarar varför spelen han nämner är de bästa han spelat istället för att bara namedroppa en bunt random spel.

Sen är det naturligtvis skam och vanära att ingen nämnt Deus Ex ännu. Ett äventyrsaction-rollspel i förstapersonsvy som utspelar sig i en dystopisk framtid. Du spelar som JC Denton, en halvcyborg som arbetar åt antiterroristorganisationen UNATCO. Allt eftersom den konspirationspackade storyn fortskrider upptäcker man hur allt inte är som det verkar.

Spelet är relativt unikt för sitt öppna gameplay där man kan komma förbi hinder och påverka storyn på många olika vis. Unikt för ett FPS är också att spelet har tre olika slut beroende på vilka val du gör. Att spelmusiken är lika stämningsfull som den i Doom, gör inte saken sämre. Har ni INTE spelat detta spel; berätta inte för någon (det skulle kunna bli pinsamt), lås dörren och sätt igång!

Medlem

Quakeworld. Helt unikt gameplay i multiplayer co-op och allmänt bara ett sjukt roligt spel att spela oavsett om man sitter på LAN, solo eller på nätet.

Unreal Tournament. Tog fraggandet till en helt ny nivå. Assult va en höjdare på LAN och när båda teamen satt i varsitt torn på Face och bara snipade.

Doom I. WOW sa man när det kom, man kunde sitta och spela det om och om igen och igen. Underbart spel som verkligen var underhållande.

Super Mario Bros(NES). Jadu, alla har väl spelat det här. Underhållning hur länge som helst istort sätt. Kunde sitta en hel helg å nöta hos polare.

Street Fighter(SNES). Samma sak som ovan. Bland de bästa fightingspelen som någonsin gjorts. Alla specialattacker var roliga och man kunde spela det hur länge som helst. Om och om och om igen.

Deus Ex. Håller med asker rakt av. Det är bland de bästa, om inte det bästa spel som släppts i "modern tid". Storyn, upplägget och sättet man kan spela spelet på är roligt, spännande och intressant. Direkt i starten kan man välja sin inriktning på hur man vill klara saker och ting.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Flakmonkey

Att ingen nämnt System Shock 2? Eller så har jag kanske missat det bara ^^ Hursomhelst så är det ju det mest stämningsfulla spelet till PC någonsin

Medlem

Mafia är nog en av mina favoriter faktiskt :). Spelet har perfekt stämning, med musiken skådespeleriet och miljöerna. Det spel som kommit närmast maffia-känslan någonsin. Story'n är riktigt bra med

Medlem
Skrivet av urken:
Skrivet av misaer:
Skrivet av urken:

Så här kan man ju göra, säg det bästa spelet man spelat till varsin plattform.

Nes: Super Mario bros 3
Snes: Zelda: A link to the past
N64: Zelda: Oot
Gamecube: Zelda: wind waker
Xbox: Ninja gaiden
PC: Half-life 2
Gameboy: Zelda: Links awakening DX
Gameboy advance: Metroid Fusion.

(Ja jag gillar nintendo spel )

är inte ninja gaiden ett gammalt NES-spel??? även känt som shadow warrior?? eller är jag ute och cyklar igen...

Jo då det finns ett Ninja gaiden till Nes också tror jag, Ninja gaiden till xbox är ifrån samma utveklare och spelserie men är inte samma spel, här har du en länk:
http://www.gamespot.com/xbox/action/ninjagaiden/index.html?q=...

kollade upp det hemma häromdagen, det är ett gammalt NES-lir... kanske ska testa xbox-varianten också...

EDIT: och för att ta till sig av askers kritik...

Uforia är hyffsat lätt, ganska långt och förbannat gulligt... man börjar med en karaktär (Bop- Louie), sen för att ta sig vidare måste man hitta sina polare som alla har olika färdigheter... dock springer man fram och tillbaka en del på samma ställen... men men... riktigt skoj och perfekt att spela om man inte är alltför rapp i skallen...

Solomon's key går ut på att ta sig igenom ett 50-tal rum, först hämta en nyckel sen ta sig till dörren... man kan bygga block att hoppa på och skjuta eldbollar... skoj för att det kräver en del tänkande & tålamod... och det fastnar som fan...

Fire 'n' ice har samma huvudkaraktär som solomon's key (Dana), den här gången kan han dock bara trolla fram isblock, med vilkas hjälp man ska släcka eldar, när man släckt alla på en bana kommer man till nästa... kräver mer tänkande och tålamod än solomon's key, då iaf jag tycker att detta är svårare...

Inaktiv

Heroes of might and magic 5 - som trean, fast 90 ggr bättre!
Lika beroendeframkallande som Civilization 2, 3 & 4

Utmärkta spel för oss trögtänkta som strategiskt vill bygga, levla, sprida död & härska i egen takt.

Medlem

som tråden säger så ska man Tipsa om det bästa spelet inte bästa spelen som jag ser många gjort

så jag får nog säga att det bästa spelet jag spelat genom mina år måste nog vara Fallout 2... Egentligen så är det rätt svårt att bestämma det absolut bästa spelet för jag har spelat så många bra spel genom åren. men Fallout 2 är ett spel som jag faktist fortfarande får sug av att köra varje år som passerat sen jag köpte det. och då menar jag inte småspela utan brukar köra ganska rejält vissa perioder:up:

Medlem

Kan inte välja ut enbart ett spel... så här kommer min topp5:

Operation Flashpoint
Baldurs Gate 2
GTA:VC/SA
BF1942
HoMM3

Kanske inte stämmer helt - var iaf dessa som jag kom på först 8)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Chrustjev:

Heroes of might and magic 5 - som trean, fast 90 ggr bättre!
Lika beroendeframkallande som Civilization 2, 3 & 4

Utmärkta spel för oss trögtänkta som strategiskt vill bygga, levla, sprida död & härska i egen takt.

tycker ju dock inte ens om femman
och då älskade jag verkligen tvåan/trean


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Silver va iof ett väldigt kul spel när det kom. Nötte det många timmar. Synd att det aldrig kom en riktigt uppföljare eller liknande.

Är tyvärr svårt att bara lista 1 spel


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Skriv svar