Inaktiv
FOV i COD2

Har fastnat för COD2 på sistonde, men märker att mitt illamående från HL2 även följt med i det här spelet.

Misstänker FOV:en (hette så har jag för mig) som var lite annorlunda i HL2, är det samma sak med COD2 eller är det bara jag som börjar bli för gammal (med mina ringa 22 år) för alla snabba svängar och musrörelser? Går det att ställa om på något sätt, för jag vill inte lägga spelet på hyllan redan efter några timmar :/


signatur

...men vad vet jag?

Medlem

Hur menar du? förstår inte riktigt.....
Har för mig dock att ändrar du fov blir du kickad i cod....


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Inaktiv

Det jag menar är att det i HL2 inte var helt ovanligt att folk klagade på att de mådde fysiskt illa efter ett par timmars spelande (inklusive mig själv), men när man ställde om FOV:en från default så försvann illamåendet för många.

Bör tilläggas att jag inte är helt haj på vad FOV (Field of view?) är för något.


signatur

...men vad vet jag?

Medlem

Det kan inte vara "bob/bobbing" du tänker på?
När bilden "gungar" när man går/smyger/springer i spel?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

ökar du FOV:en så ser du mer av sakerna på sidan om dig, svårt att förklara men som sagt var....ändrar du den i COD2 kickas du automatiskt. Hög FOV ger även känslan av att allt går snabbare...


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem
Skrivet av athlOn:

ökar du FOV:en så ser du mer av sakerna på sidan om dig, svårt att förklara men som sagt var....ändrar du den i COD2 kickas du automatiskt. Hög FOV ger även känslan av att allt går snabbare...

Och det bör tilläggas att låg FOV gör att det känns som om du tittar med en jävla kikare :D.

JB
Medlem

cg_fov 90 är standard i många quake 3 baserade spel tror jag
cg_fov 110 tycker många är skönare då, som andra säger här, att man ser mer i periferin, i omgivningen på sidorna, och att samtidigt känner man inte sig så slö och långsam när man går, eftersom man ser marken "vid tårna" lite gran, som rör sig snabbare med högre fov.

1
Skriv svar