Seriösa BF2-spelare på FZ?

Medlem
Seriösa BF2-spelare på FZ?

Jag har spelat BF1942 ett tag nu och tycker det är riktigt trevligt. Prövade demot till BF2 och blev sugen på att köpa det. Jag undrar om det är några hyfsat seriösa spelare här på FZ (med seriösa menar jag mogna, disciplinerade spelare som vill spela som ett lag, inget krav på klan) som kan tänka sig att starta ett "lag"?

Såg ett inlägg om någon klan/grupp som sökte medlemmar, vilket kanske kan vara intressant. Men jag är mest intresserad av att spela med folk i ålder ca 22+

Finns det några av de ovan nämnda i detta forum? Eller borde jag söka på ett annat ställe? Vet ju att de flesta forumiter här håller "hög klass"...

Well, game on


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

hmm.. 22+.. kolla på www.bf2.se där finns det många klaner med 22+ o liknande


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Blackbozze sök INTE på bf2.se. Det är bombarderat med fjortis så det smäller om det, som Faqbite fast till BF2. Tror du hittar mest seriösa spelare här om jag ska vara riktigt ärlig.

Medlem
Skrivet av Qrush:

... Tror du hittar mest seriösa spelare här om jag ska vara riktigt ärlig.

Ja, det var lite det jag kände på mig Men har fått ett tips som jag ska följa upp här snart, då blir det fragging av...

Play well, die hard


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Inaktiv

Jag trodde inte att det fanns gammlingar som spelade Bf 2??

Medlem

Jag är ganska gammal och har just avslutat några rundor... Är 30 gammalt förresten?

//P

Medlem
Skrivet av polas93:

Jag trodde inte att det fanns gammlingar som spelade Bf 2??

Gamlingar? vad är jag då som är över trettio


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:
Skrivet av polas93:

Jag trodde inte att det fanns gammlingar som spelade Bf 2??

Gamlingar? vad är jag då som är över trettio

Döende?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Om DICE kunde avskaffa artillery i någon patch skulle kanske BF2 bli spelbart.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Om DICE kunde avskaffa artillery i någon patch skulle kanske BF2 bli spelbart.

Du måste skojja? Tycker du att arty är ett så stort problem? Jag blir bara förbannad när en commander är ett mongo och slänger arty på en bas man håller på att ta över så man dör innan man hinner det.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

BF2 är bara artilleri hela tiden. Känns som om det kommer ett i minuten, vilket blir lite rörigt och rätt tråkigt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Arty i BF2 förstör spelet, trötnar snabbt på spelet pga Arty... lite synd när det är ett rätt bra spel igentligen.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Spectral:

Om DICE kunde avskaffa artillery i någon patch skulle kanske BF2 bli spelbart.

Du måste skojja? Tycker du att arty är ett så stort problem? Jag blir bara förbannad när en commander är ett mongo och slänger arty på en bas man håller på att ta över så man dör innan man hinner det.

Nej jag skojar inte. Antingen har jag väl bara otur för det kan knappast ha något att göra med hur bra man är. Men jag verkar ju inte vara ensam om att hata artillery
Det roligaste är när man spawnar, under ett tak, och dör på sekunden av artiller. Jaha? Huset står kvar, men alla där inne dör. Right...

Inaktiv

seriösa spelara som spelar BF2 är något av en minoritet.

Senast jag spelade BF2 var för typ 6 månader sedan. Jag gick istället öer till project reality mod och där är majoriteten seriösa spelare.
Visst det tar ett tag att lära sig det nya spelsättet men när man väl lärt sig allt så är det riktigt roligt.

Många som använder VOIP också och det gör det hela så mycket roligare.

www.realitymod.com

Gå in där för mer info

Medlem

Förstår inte hur ni kan störa er så mycket på arty Det är inte ofta man blir träffad av den första artyn och då är det bara att sprint röven av sig. Jag tycker det är bra med arty gör det lite lättare att ta över den sista flaggan och ger engeners mer att göra (jag kan inte stava).


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Du kan ju ta en titt på Potato Squad!
Hemsida: http://www.potatosquad.com

Inaktiv
Skrivet av Burglar:
Skrivet av polas93:

Jag trodde inte att det fanns gammlingar som spelade Bf 2??

Gamlingar? vad är jag då som är över trettio

över 30 är man inte gammal, lite mer mogen bara ;):D

Inaktiv

Jag kan faktiskt hålla med om att arty kan vara riktigt störande men ändå är det en vacker del av spelet.
Och man behöver ju inte hålla sig till banor med "idioter" som skjuter arty var annan minut

Faktiskt så håller jag mig enbart till banor där man kör "Infantry Only". Det gör det hela lite mer spänningsfullt och känslosamt.
På dessa servrar används inte arty så mycket faktiskt.
En bra rekommendation från en seriös bf2 spelare


signatur

/ white roses, they die.

Medlem
Skrivet av starscream:

Jag kan faktiskt hålla med om att arty kan vara riktigt störande men ändå är det en vacker del av spelet.
Och man behöver ju inte hålla sig till banor med "idioter" som skjuter arty var annan minut

Faktiskt så håller jag mig enbart till banor där man kör "Infantry Only". Det gör det hela lite mer spänningsfullt och känslosamt.
På dessa servrar används inte arty så mycket faktiskt.
En bra rekommendation från en seriös bf2 spelare

det kanske inte används så mycket med tanke på att det inte går?

Någon annan än jag som är as kass med arty? Missar fan allt jämnt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

URK
Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av starscream:

Jag kan faktiskt hålla med om att arty kan vara riktigt störande men ändå är det en vacker del av spelet.
Och man behöver ju inte hålla sig till banor med "idioter" som skjuter arty var annan minut

Faktiskt så håller jag mig enbart till banor där man kör "Infantry Only". Det gör det hela lite mer spänningsfullt och känslosamt.
På dessa servrar används inte arty så mycket faktiskt.
En bra rekommendation från en seriös bf2 spelare

det kanske inte används så mycket med tanke på att det inte går?

Någon annan än jag som är as kass med arty? Missar fan allt jämnt.

alltid lika roligt när man är comander och lägger arty på en feg sniper som ligger och gör något i buskar med sig själv och får poäng av feghet. så när väl arty kommer över han så sprängs det bort allting förutom den fega snipers som lyckas på något sätt överleva.

medans en annan är någon typ av arty magnet och det är alltid första bomben som man lyckas få rätt iskallen. fattar inte hur detta kan hända. även om man är i en byggnag i källaren med 10 våningar över en så har man lyckas dö några gånger tack vare att man är en artymagnet.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av SoniC:
Skrivet av starscream:

Jag kan faktiskt hålla med om att arty kan vara riktigt störande men ändå är det en vacker del av spelet.
Och man behöver ju inte hålla sig till banor med "idioter" som skjuter arty var annan minut

Faktiskt så håller jag mig enbart till banor där man kör "Infantry Only". Det gör det hela lite mer spänningsfullt och känslosamt.
På dessa servrar används inte arty så mycket faktiskt.
En bra rekommendation från en seriös bf2 spelare

det kanske inte används så mycket med tanke på att det inte går?

Någon annan än jag som är as kass med arty? Missar fan allt jämnt.

alltid lika roligt när man är comander och lägger arty på en feg sniper som ligger och gör något i buskar med sig själv och får poäng av feghet. så när väl arty kommer över han så sprängs det bort allting förutom den fega snipers som lyckas på något sätt överleva.

medans en annan är någon typ av arty magnet och det är alltid första bomben som man lyckas få rätt iskallen. fattar inte hur detta kan hända. även om man är i en byggnag i källaren med 10 våningar över en så har man lyckas dö några gånger tack vare att man är en artymagnet.

Håller fan med på den!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv
Skrivet av URK:
Skrivet av SoniC:
Skrivet av starscream:

Jag kan faktiskt hålla med om att arty kan vara riktigt störande men ändå är det en vacker del av spelet.
Och man behöver ju inte hålla sig till banor med "idioter" som skjuter arty var annan minut

Faktiskt så håller jag mig enbart till banor där man kör "Infantry Only". Det gör det hela lite mer spänningsfullt och känslosamt.
På dessa servrar används inte arty så mycket faktiskt.
En bra rekommendation från en seriös bf2 spelare

det kanske inte används så mycket med tanke på att det inte går?

Någon annan än jag som är as kass med arty? Missar fan allt jämnt.

alltid lika roligt när man är comander och lägger arty på en feg sniper som ligger och gör något i buskar med sig själv och får poäng av feghet. så när väl arty kommer över han så sprängs det bort allting förutom den fega snipers som lyckas på något sätt överleva.

medans en annan är någon typ av arty magnet och det är alltid första bomben som man lyckas få rätt iskallen. fattar inte hur detta kan hända. även om man är i en byggnag i källaren med 10 våningar över en så har man lyckas dö några gånger tack vare att man är en artymagnet.

jag har spelat massor av banor som man har arty på även fast det är infantry :S

Och arty är ett helvets magnet det kan jag hålla med om, och jag kan faktiskt också erkänna att snipers överlever oftast den. Jag spelar oftast som det och nästan varje gång arty kommer så är jag en av få som överlever XD


signatur

/ white roses, they die.

Medlem
Skrivet av starscream:

jag har spelat massor av banor som man har arty på även fast det är infantry :S

Och arty är ett helvets magnet det kan jag hålla med om, och jag kan faktiskt också erkänna att snipers överlever oftast den. Jag spelar oftast som det och nästan varje gång arty kommer så är jag en av få som överlever XD

Va fan jag brukar inte få slänga arty på inf-servrar.. ?

Spelar du på rankade servrar?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv
Skrivet av SoniC:

Va fan jag brukar inte få slänga arty på inf-servrar.. ?

Spelar du på rankade servrar?

varför inte ? :S
Jadå jag spelar alltid på rankade, vissa har haft arty på off vissa on


signatur

/ white roses, they die.

Medlem
Skrivet av starscream:
Skrivet av SoniC:

Va fan jag brukar inte få slänga arty på inf-servrar.. ?

Spelar du på rankade servrar?

varför inte ? :S
Jadå jag spelar alltid på rankade, vissa har haft arty på off vissa on

Aha kanske var avstängt på den servern som jag lirade på.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Om DICE kunde avskaffa artillery i någon patch skulle kanske BF2 bli spelbart.

lol va ska en commander göra utan attleleri lololololol???


signatur

/den farliga milfen^^

Inaktiv
Skrivet av Qixx:
Skrivet av Spectral:

Om DICE kunde avskaffa artillery i någon patch skulle kanske BF2 bli spelbart.

lol va ska en commander göra utan attleleri lololololol???

UAV
Supply
Radar Scan

=P


signatur

=FU= pascaldawid =Frelancer Union=

Inaktiv
Skrivet av BlackBozze:

Jag har spelat BF1942 ett tag nu och tycker det är riktigt trevligt. Prövade demot till BF2 och blev sugen på att köpa det. Jag undrar om det är några hyfsat seriösa spelare här på FZ (med seriösa menar jag mogna, disciplinerade spelare som vill spela som ett lag, inget krav på klan) som kan tänka sig att starta ett "lag"?

Såg ett inlägg om någon klan/grupp som sökte medlemmar, vilket kanske kan vara intressant. Men jag är mest intresserad av att spela med folk i ålder ca 22+

Finns det några av de ovan nämnda i detta forum? Eller borde jag söka på ett annat ställe? Vet ju att de flesta forumiter här håller "hög klass"...

Well, game on

Jag anser mig själv vara mogen spelare. Springer inte runt och skjuter på mina lagkamrater (inte medvetet i alla fall). Jag lirar mest i Datorbutikens server. Skulle vara kul att lira med ett "lag". Jag är mest commander när jag spelar


signatur
Medlem
Skrivet av Qixx:
Skrivet av Spectral:

Om DICE kunde avskaffa artillery i någon patch skulle kanske BF2 bli spelbart.

lol va ska en commander göra utan attleleri lololololol???

Sköta sitt jobb genom att skanna, lägga ut UAV och droppa supply där det behövs.

Inaktiv

Var inne på bf2.se ofta innan, har upptäckt att fz:as forum är mkt seriösare och bredare

12
Skriv svar