Problem med alla source spel.

Inaktiv
Problem med alla source spel.

Mitt problem började när jag fick min nya dator (tror jag). Kör numera Windows Vista Premium 64bit.

Jag älskar HL2 och tänkte ta och spela igenom det en gång på min nya fina maskin, det var ju ett tag sen jag spelade det. Allt funkar hur bra som helst, tills jag kommer till ett visst ställe där det ska laddas in "ny bana". Mitt i laddningen så crashar det och det det kommer upp en ruta som säger Half-Life 2 har stött på ett problem, också letar den efter en lösning som den så klart hittar, men man kan inte få fram lösningen för "sidan kan inte visas-standard-meddelande-när-sidan-inte-existerar". Precis samma sak händer när jag avslutar Counter-Strike: Source. Även emellanåt mitt i gameplay i Day of Defeat: Source.

Jag har sökt en del på google om detta problem men inte hittat någon riktig lösning eller svar på mitt problem på något forum. Vet inte varför, men jag har fått för mig att det är drivrutinerna till mitt grafikkort som spökar, har ett ASUS Nvidia 8800GTS 640mb.

Är det någon annan som har samma problem, eller som har någon aning om vad som kan orsaka detta problemet?

Och svaret är JA, jag har de senaste drivrutinerna.


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Dom kan vara defekta, så du kan testa med att avinstallera dom och installera igen.

Hur ser resten av datorn ut?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Allt annat fungerar hur bra som helst.

Asus P5B moderkort
Intel Core 2 6600 2,4Gz


signatur

Shit happens, then you die

1
Skriv svar