Nytt Team Fortress 2-spelläge på gång
"New Class"
Word!
Team Fortress 2 är på gång och hoppas man får se lite bilder.. vi behöver en ny klass som jämnar ut spelet.
Vad som är bra nu är att ingen klass är överlägsen resterande klasser därmed hyfsat balanserat..
Ja, förstår verkligen inte vad han vill säga med
"ingenjörens sentry gun blivit "för binär" - jättebra mot vissa, jättedålig mot andra"
Det är väl mening med ett spel som är klassbaserat som TF2? Att vissa klasser ska vara bättre på att ta ut dom än andra, fattar verkligen inte vad han vill säga med sitt uttalande om balanseringar. Och i nästan alla matcher jag är inne på så ligger oftast spies högst på listan, så förstår verkligen inte vad problemet med deras förklädnad är, ska dom ta bort så pyros inte kan ta bort den eller?
Låter ju som att det skulle kunna vara escort mapsen från TFC som dom snackar om. Nytt spelläge och ny klass (civilian beväpnad med paraply!).
Citerar intervjun
"The addition of the payload game mode came from players requesting an old Team Fortress Classic map called Hunted, and describing what they did and didn't like in that map."
Payload är dvs. en mycket förbättrad version av Escort.
Hehe, showerguy. Balans är inget du gillar i ett multiplayerspel?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Skulle spionens förklädnad vara meningslös? Löjligt, allt beror på hur bra man är på att smälta in. Dessutom är en sentry gun väldigt fruktad om den står placerad rätt. Tillsammans med dispenser lvl 3 tycker jag inte att engineer behöver någon extra hjälp.
To boldly go where everyone's been before.
Varför ska dom isåfall kanske lägga in en ny klass? För att spelet ska bli roligare?
Tycker redan att spelet är obalanserat genom att ingenjören är "bäst", har jag fel?
Ni här som kommenterade före mig kan väl göra ett test? Bygg en Sentery och uppgradera den till grad 3. Spring sedan fram med varje klass och kolla hur långt dom kommer.
Håller helt med om att förklädnaden blir allt mindre effektiv. Spy har en väldigt hög inlärningströskel jämfört med de andra klasserna, och hör redan till en av de minst spelade. Soldier är bra mot sentrys på avstånd men inte mycket mer.
Och bara för att ett spel är klassbaserat så måste det inte innebära att det är 100% sten-sax-påse-baserat. Dvs att utgången av en enskild strid till största delen avgörs av vilken klass man råkar vara och vilken klass man råkar möta.
Att slå en tärning om man blir överlägsen/hjälplös blir bara tråkigt i längden.
Ni här som kommenterade före mig kan väl göra ett test? Bygg en Sentery och uppgradera den till grad 3. Spring sedan fram med varje klass och kolla hur långt dom kommer.
Testa spring fram med en Engineer mot varje klass och se hur långt han kommer?
Tycker det är rätt bra balanserat nu, men som du skrev showerguy kan det vara väldigt svårt att vara själv och ta ner ett sentry. Men inte om man är en Medic och Heavy eller Medic och Demoman och om man desutom har en übercharge (vet inte vad det heter riktigt). Då är det väldigt svårt för Engineer istället.
För jag tror inte du spelar 1 mot 1 va?
Ni här som kommenterade före mig kan väl göra ett test? Bygg en Sentery och uppgradera den till grad 3. Spring sedan fram med varje klass och kolla hur långt dom kommer.
Du menar alltså att alla ska kunna slå ut en sentry ensam genom att bara storma rakt på? GG
Ta däremot en uber pyro/heavy/soldier(beroende på avståndet) och du ser att ingenjören knappast är överlägsen. Alla klasser har en kontraklass eller funktion.
Edit; Typiskt, missade Danserminators kommentar.
Varför ska dom isåfall kanske lägga in en ny klass? För att spelet ska bli roligare?
Tycker redan att spelet är obalanserat genom att ingenjören är "bäst", har jag fel?
Ni här som kommenterade före mig kan väl göra ett test? Bygg en Sentery och uppgradera den till grad 3. Spring sedan fram med varje klass och kolla hur långt dom kommer.
ingenjören är långt i från bäst.. Det verkar som att du glömmer bort ordet "team" i spelets titel.. Det handlar ju om teamwork. Klart att ett lvl 3 sentry ska vara svårt att ta sig förbi, men om du tar vilken klass som helst som har en medic med sig (eller någon annan som drar till sig elden) så blir det jäkla mycket lättare.. Är du någolunda vettig spelare som kan kartan som spelas så borde inte ett sentry besvära dig för mycket, om du nu inte är pyro..
Min känsla är att alla klasser har sin plats. Personligen tycker jag att Spy och Scout är tråkigast att spela. Så positivt att Scout får en uppdatering. Jag tycker inte att det är 100% sten-sax-påse. Det är stor skillnad mellan duktiga och mindre duktiga spelare hur de spelar sina klasser.
Låter bra
Sen tycker jag verkligen inte spy behöver bli bättre , men dom kanske tittar på clan wars där team samverkan är mycket bättre.
På public så är det imo sällsynt att man ens klarar av att försvara sig mot spy,tack vare dåligt samarbere mellan spelarna.
ibland har man förundrats hur korkade spelarna är och då pratar vi spelare som spelar ofta som borde veta hur tf2 funkar rent elementärt.
quod similis saporem blandeque coruscant