Mirror's Edge debutpatchat
Men buhu, det är ju såå jäkla jobbigt att ladda ner en patch och installera. Bra att de fixar buggarna iaf. Börja grina.
Min poäng är att spel inte ska BEHÖVA patchas från dag 1 (eller i vissa fall före spelen når butikerna).
🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid
Märkte att physX påslaget fick spelet att hänga sig, stängde av det och det flyter najs.. har inte testat med den här patchen dock. Problemet jag har nu som jag hoppas att dom löser är att Faith vägrar springa för mig :S.
Hon bara går och ser halt ut och när jag trycker på walk knappen så går hon ännu segare. o.O
Det var värst vad folk har "hört" mycket. Det är inte så att ni sprungit in i problemet själva? Heat vågar ju i alla fall erkänna det.
Finns ju en möjlighet att han kan ha:
- Förbeställt spelet och fått det en dag tidigare
- Jobbar i någon form av butik som säljer spelet (de borde ju fått det idag om de ska börja sälja det imorgon).
- recensionsexemplar om han jobbar som recensent...
med mera... med mera...
Ja jag vet att jag är bäst!
Nu låter vi bli att prata om piratkopiering, annars kommer vi ta bort inlägg och dela ut varningar.
Vad ni gör med era datorer och uppkopplingar bekymrar inte FZ ett smack. Däremot bekymras vi gravt av när folk pratar piratkopiering här, trots att reglerna uttryckligen förbjuder det.
Likadant skydd som GTA IV hade alltså? haha dom här crackskydden är ju klockrena
haha jo, lite lustiga.. Tar dock 1-3 dagar så är dom fixade
Det är det som är det sorgliga, kopieringsskydden fungerar inte, de är bara i vägen för oss som faktisk köper spelen.
Det passar bättre in schemamässigt om man släpper ett spel och sedan patchar de små felen som man inte ansåg vara värda en fördröjning.
Det anses - av förläggare, producenter, PR, mfl. - att spelet säljer bättre nu än om 6 månader, när dessa buggar upptäckts, utvärderats, kategoriserat, delegerats, åtgärdats. Inte alltid relaterat, men att tappa hype är att tappa försäljning. Man tävlar ofta med andra spel, det är få personer som köper 4 spel i månaden, vissa köper eller kommer aldrig köpa spel heller.
En annan aspekt är ju, att eftersom PC är en sådan öppen och mångfacetterad plattform, så blir det problem, om kanske inte helt omöjligt, att hitta och fixa alla buggar internt. Då behövs massan - en form av "gratis" QA där testning i kvantitet sker mer än i kvalitet.
Konsolerna är ju mer eller mindre låsta till att ha samma problem och lösningar, även om vad jag tidigare sa, börjar spela in här med, spel släpps och fixas efteråt. I detta fall för att nu kan man göra det, innan det fanns internet på konsolerna så kunde man inte patcha (samma för PC, för 100 år sedan), det var inte "korrekt" att släppa ett spel som var dåligt testat och småbuggigt, hur skulle man lösa det senare liksom, posta disketter till 1000-tals personer på de tre kontinenterna där det finns datorer?
Skulle nog kunna skriva en skoluppsats om detta men jag orkar inte - det gjorde jag inte i skolan heller - så nu vässar jag pennor åt folk. Tack internet.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
De är väl bättra att de patchas på en gång om de finns buggar. Mycket är som Hipshot säger... buggar hittas efter att de har skepats till production.. vet inte hur länge innan lansering de brukar göras men med all shipping etc så lär de ske 4 till 3 veckor före spelet når affären..
också de är EA spel så är de online verification med x antal install som gäller Insomniac ? tänkta samma sak..
Kommer ihåg de good old days... där skydder var en ruta popa up mitt i spelet .. whats the 5th words 4th letter on the 45th page in the 39th row
Hehe
Iom att dom släpper patchen precis innan att spelet släppts så är det ju inte direkt någon som lider av felen (Mer än dom som tagit ut spelet tidigt, på ett eller annat sätt), eller hur? Vad fan klagar folk på egentligen?
Att fixa en sån här patch till release är ju att föredra tycker jag. Istället för att försena spelet ytterligare så kan dom fixa en ordentlig första patch som dom dessutom hinner testa ordentligt medans spelet trycks i fabrikerna under en månad.
Creds till Dice som snabbt fixar problemen! Kommer själv lägga en beställning på detta i veckan för avnjutning på projektorn
Suck... ännu ett spel som patchas från start. Kan spelutvecklare någonsin släppa ett spel som är buggfritt?
Nej. Så länge det inte finns perfekta människor finns det inte perfekta spel.
Vet du hur många miljoner saker som kan gå fel när man gör ett spel? Ett minimalt fel i spelkoden kan förstöra allt.
Självklart kommer det alltid finnas buggar. Spelföretag som snabbt kommer med patchar är bra spelföretag, inte dåliga.
Sen tar det några veckor från det att spelet är helt färdigt till det att spelet är ute på butikshyllorna. Så under den tiden hinner dom söka efter och hitta många buggar. Så en eloge till DICE för att dom är så snabba.
Ditt inlägg var helt uppåt väggarna felaktigt.
Allt funkar perfa förutom det faktum att det verkar vara en bugg ca 30min -> 1tim in i spelet. Man börjar på en platå och ska muppa sig vidare ned till vänster (guiden pekar dit åt) - helt plötsligt börjar man gå i slowmotion så att man inte får tillräckligt med fart för att hoppa till ett annat tak... Bravo... Går liksom inte att komma vidare
Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.