Betatesta Windows 7

Medlem

WINDOWS 7 ÄR NYA VISTA


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Exakt får alltid blåskärm i Vista 64 när man kör t.ex. torrentprogram:host: är tillbaka på XP nu igen för 5:e gången. Det tråkiga är att Vista är snyggare


signatur

Offtopic:

Skrivet av mosoloa1:

WINDOWS 7 ÄR NYA VISTA

Shit hur många inlägg har du skrivit sen sist jag såg dig. då hade du max 500 för typ 4 månader sedan.

nu över 2000. Gott mos på dig


signatur
Avstängd

Hatar beta på os-versioner... Är windows 7 bra så kanske man "köper" / testar det...

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Exakt får alltid blåskärm i Vista 64 när man kör t.ex. torrentprogram:host: är tillbaka på XP nu igen för 5:e gången. Det tråkiga är att Vista är snyggare

Har ett par veckors uptime på min Vista burk, ja fan va ostabilt det är !!!! :heart:

*host* PEBKAC *host*


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Spectral:

Varför det? Jag behöver en dator som kör windows för mjukvaruutveckling.

Uppenbarligen har du ju sådana problem med PC/Vista att du borde inse att du inte har kunskaperna att hantera platformen som sådan, dvs det är SBS det handlar om och inte Vista i sig.

Oj oj, här kommer vi med påhopp kors och tvärs. Lugna ner dig lite gubbe lilla. Kan med ganska stor säkerhet påstå att mina kunskaper överträffar dina vad gäller PC som plattform. Det är dock inget vi behöver diskutera här då nyheten inte handlade om det. Skicka ett PM om du ska envisas med att kalla mig för skit.

Stora ord från någon som är 23 år. Hur många förslag på förändringar i Windows som du gett till microsoft har gått igenom, och länka gärna till RFP-sidorna så man kan kika på dessa. Men 23 år? Är du ens resurs-konsult? Vanlig konsult? Senior konsult är ju uteslutet då det kräver 10 års arbetsfarenhet inom ett specifikt område. Ingen ANSTÄLLD vad jag sett, har mer kunskaper än killarna som suttit hemma och pulat (sk. 'jönssons'). Fram med kulorna!

Ja, jag är konsult vad nu det skulle ha med saken att göra. Men jag har inte sagt att jag är ANSTÄLLD (även om jag nu är det) och att jag inte sitter hemma och pillar som en sk "jönsson".

Visst är det hemskt när någon yngre än en själv kan mer? Jag tycker det är förjävligt, man känner sig värdelös och att ens försöka lära sig något av en yngre person är ju helt utanför kartan.

Edit: Glömde säga att jag inte skickat några förslag till MS på förbättringar. Kan man inget enligt dig om man inte gjort det? Typ som att det är en grym sak att skriva i sitt CV när man söker jobb.

Medlem
Skrivet av Guran:

Precis som när XP släpptes och många argumenterade för Win98/Win2K.

Eller inte... alla bytte till XP snarast, då det äntligen kom ett os med w2k stabilitet fast lämpligare till spel.

Du kanske menar samma som när Vista släpptes? Att eftersom alla vet att Vista är slöare än XP i 99 fall av 100 så argumenterar man för XP?

Jag tror stenhårt på W7 iaf, och att dom är snabba att dela ut en beta känns som att tom MS tror på det. Kan vara en ny "XP" på gång.

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Exakt får alltid blåskärm i Vista 64 när man kör t.ex. torrentprogram:host: är tillbaka på XP nu igen för 5:e gången. Det tråkiga är att Vista är snyggare

Har ett par veckors uptime på min Vista burk, ja fan va ostabilt det är !!!! :heart:

*host* PEBKAC *host*

Ja jag kan hålla med om att Vista är stabilt, bara man låter bli att pilla för mycket. Även Linux kraschar/sabbas ifall man pillar med fel inställningar.

Men oftast så brukar ju ostabiliteten bero på något fel med HÅRDVARAN! T.ex. felaktigt minne eller dylikt. Men folk orkar inte tänka så mycket så de skyller direkt på första bästa. xD

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Då måste jag starkt ifrågasätta din mentala kapacitet och kunskaper vad gäller datorer. Jag har aldrig haft någon drivrutin som har strulat i Vista.

Olika från person till person men det är ingen hemlighet att Vista strulat lika mycket för konsumenter som 360n strulat med ring of death för många.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Right, låter som om någon inte körde xp64 i början med ett asusmoderkort, för när jag körde det så var det rejäla buggar i drivrutinerna och bristen utav fungerande drivrutiner driver en snart till vansinne.

Finns ju faktiskt andra moderkortstillverkare Körde på ett MSI K8N NEO på min förra datorn, den gick kungligt på X64, allt funkade finfint (provade dock aldrig trådlöst på den) å kraschade typ aldrig.

Skrivet av smuts:

Har aldrig haft problem med ATI-drivrutiner i Vista, och jag kör 64bit. Kan tillägga att det har jag gjort sedan ett halvår och lite till tillbaka också. Dessutom har jag använt trådlöst nätverk, skulle kunna konfigurera det i sömnen så lätt som det är att få igång det ibland. Inga problem. Har dessutom aldrig vart med om att program körs ostabilt pga OS:et, snarare dåligt utvecklad programvara eller gammal sådan.

Alltså problemet e inte att konfigurera det trådlösa (även om det e fan så onödigt mycket klyddigare i Vista än de e i XP, som allt annat med xp). Utan att jag får random crashes pågrund av det å liknande, å konstanta jävla spikes.
Grafikortet kraschar min dator å så i spel, dock kan de bero på att de e lite väl varmt (4850 me orginalfläkt) men ibland bara graffedrivisarna slutar fungera när jag ser på film å så vilket e grymt irriterande, å har rätt å senaste drivisarna från ATI..
Så har jävligt mycket emot Vista, men smaken e som baken som e ganska märkbart här

Medlem

Ska skaffa och köra, lite halv trött på xp nu :/


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Inaktiv

Vista stabilt var ju något av det roligaste jag har hört. Operativ systemet som jämförs med Windows Millenium är ju något utav det buggigaste som släppts sedan ME.

Vista är lite som ett ATI kort, om det väl fungerar, så fungerar det bra. Men många har problem med det

Det finns ju faktiskt en anledning till att dom redan släpper ett OS

Medlem

enstaka krashar har man råkat ut för mest när det var nytt o man inte hade uppdaterade drivrutiner nu rullar det som xp dock med viss prestandaförlust men inget jag direkt märker.

kör vista 64.
Tyvärr så tänkte man inte på företagen när man skapade vista men med windows 7 så har man har tänkt till så jag tror faktiskt på det .

Varit skeptisk till vista men svårt o gnälla när det funkar som det ska för en


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Den var rolig Du använde till och med en smiley

Den enda drivrutinen som aldrig fungerat för mig är StarForce

Medlem

De kan ju börja fixa drivrutiner och program som fungerar på Vista...


signatur

The king stays king.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av iaken:

Tänk på att betan som MS släpper är en uppgradering. Du kommer ingenstans utan Vista SP1 installerat...

Fel fel fel, däremot stödjer det endast uppgradering från vista SP1.

Vad tänkte han med? De gjooorde han inte!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

Hur ska man kunna registrera de å? För man är ju alltid tvungen att regga sin utgåva, fast de bara är en beta.

Har kört Windows 7 Build 6801 i ett par månader men vill byta till en nyare beta.

Skrivet av NympH:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

Exakt får alltid blåskärm i Vista 64 när man kör t.ex. torrentprogram:host: är tillbaka på XP nu igen för 5:e gången. Det tråkiga är att Vista är snyggare

Har ett par veckors uptime på min Vista burk, ja fan va ostabilt det är !!!! :heart:

*host* PEBKAC *host*

LOL tack för den, googlade "PEBKAC" trodde du skulle ge mig hjälp. Shit vad jag kände mig blåst.

:|8)

Dock så är det där blåskärm felet jag nämnde jäkla irriterande och nej det är inget fel på mina drivisar eller minnen.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av klegg:

Tack men nej, håller mig till XP tills något bättre kommer.

Windows 7 Beta > Windows XP

Tvivlar på att en beta är bättre än ett fungerade OS som faktiskt är snabbt till skillnad från Vista som bara blir värre för var dag man använder det. Känns som att det är gjort för att man ska behöva formatera datorn en gång i månaden för att hålla det i trim...

Hoho just på det området som vista är mycket bättre på än xp:))
Jag har kört Vista på min burk i snart 2år(i mars två år) utan formatering och den känns ännu lika rapp som dagen det var nyintstallerat.
Visst finns det grejer xp är snabbare/bättre på men detta var då ett dåligt exempel, då man körde xp formaterade man minst en gång per halvår för att inte os:et inte skulle dega ihop totalt.

Inaktiv

Detta blir å testa...

Medlem

Det absolut bästa med att byta till vista/7 från xp är minneshanteringen. Att den cachar program i minnet som inte används och sedan frigör det om man behöver det till nåt annat.
Detta gör datorn bra mycket rappare och jag kan inte för mitt liv se fördelen med oanvänt minne.

För mig blire iaf att installera betan imorrn på spelburken, kör xp nu och har aldrig kört vista.

Medlem

Jag önskade att människor istället för att ta sina argument från reklambroschyrer från Microsoft ägnade sig åt att undersöka vad som faktiskt är sant i praktiken. Men det är för höga förväntningar på kreti och pleti.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Spectral:

Kan med ganska stor säkerhet påstå att mina kunskaper överträffar dina vad gäller PC som plattform.

Det har du ju redan, vädligt tydligt, klargjort att dom inte gör pg.a dina problem med Vista. Nu var det inte för att skryta om kunskaper jag påpekade det här, utan mest att jag börjar bli så förbannat jävla trött på newbies som klagar på Vista när det är deras egen okunskap som spökar och inte OS'et i sig. "23 år enligt din profil, har svårt att tänka mig att du sysslat med PC lika länge som mig faktiskt


signatur
Medlem

Det jag sett av Windows 7 verkar lovande, vad Vista skulle varit från början... intressant att det startar snabbare än tom XP

Den finns redan sedan länge ute som torrent. Windows Vista fungerar perfekt men Microsoft arbetar snabbt nu med Windows 7 för Vista fick ett dåligt rykte. Dom som kommer behålle XP när Windows 7 kommer måste sitta på en väldigt gammal dator. Windows 7 spöar redan XP och Vista på en något så ny dator (fler än en processorkärna) vilket de flesta borde ha nu, trots att det nu endast är i beta stadiet. XP är över 5 år så det är nog dags för ett os som kan ta vara på dagens hårdvara. Det gör visserligen Vista redan men det är lite "segt" men det är fixat i Windows 7.

Inaktiv
Skrivet av MiXiE:

Jag hoppas då det är stabilt eftersom jag lider av bluescreen. Särskilt när jag spelar spel.

Här med! Om detta sägs vara bättre än Xp och vista så ska det såklart installeras på min dator. Men inte på betan utan på riktiga versionen!

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Spectral:

Varför det? Jag behöver en dator som kör windows för mjukvaruutveckling.

Uppenbarligen har du ju sådana problem med PC/Vista att du borde inse att du inte har kunskaperna att hantera platformen som sådan, dvs det är SBS det handlar om och inte Vista i sig.

Oj oj, här kommer vi med påhopp kors och tvärs. Lugna ner dig lite gubbe lilla. Kan med ganska stor säkerhet påstå att mina kunskaper överträffar dina vad gäller PC som plattform. Det är dock inget vi behöver diskutera här då nyheten inte handlade om det. Skicka ett PM om du ska envisas med att kalla mig för skit.

Stora ord från någon som är 23 år. Hur många förslag på förändringar i Windows som du gett till microsoft har gått igenom, och länka gärna till RFP-sidorna så man kan kika på dessa. Men 23 år? Är du ens resurs-konsult? Vanlig konsult? Senior konsult är ju uteslutet då det kräver 10 års arbetsfarenhet inom ett specifikt område. Ingen ANSTÄLLD vad jag sett, har mer kunskaper än killarna som suttit hemma och pulat (sk. 'jönssons'). Fram med kulorna!

Spectral försvarar sig mot påhopp från någon som egentligen inte har någon som helst inblick i hans kunskaper och situation. På ett snyggt och värdigt sätt. Jag kan inte se nåt fel med det.

Du och MKultra däremot borde sätta er i hörnet och skämmas för er barnsliga beteende. Pinsamt.


signatur

thank you, come again

Medlem

år 2008/2009, året då min dator börjar få en kraftig sexuel dragning till ubuntu efter flertal år av distrubutionstestande. hejdå windows, nu rinner du ut i sanden under året.

windows har helt enklet börjat kännas för lättanvänt och verkar mer och mer rikta sig mot folk som knappt kan datorer. och jag vill lära mej nåt nytt!


signatur

The cake is a lie.

Medlem
Skrivet av fisk:

Jag önskade att människor istället för att ta sina argument från reklambroschyrer från Microsoft ägnade sig åt att undersöka vad som faktiskt är sant i praktiken. Men det är för höga förväntningar på kreti och pleti.

Intressant uttalade. Vilka människor tänker du på mer specifikt? Jag är säker på att de flesta pratar utifrån vad de själva har upplevt vid användningen av betan.

Medlem

Alla ni som får Blue Screen i Vista bör införskaffa nytt RAM minne.
Jag har kört Vista länge och hade bara problem i början pga av halv kasst RAM minne.

Skriv svar