Vad lyssnar ni på för musik

Medlem
Skrivet av görmen:

Manowar, Bloodbath, Arch Enemy, Children of Bodom, Equilibrium... Lyssnar på endel annat också, men det är dessa som körs absolut mest i min musikspelare! ~~~ http://www.smileyhut.com/smileys/headbang.gif

Manowar har ju väldigt välgjorda cd-covers, vältänkta och fantasifulla, inte alls klyschiga och allmänt fjantiga:P
Men visst fan spelar dom nice musik:)

http://seeyouinhell.files.wordpress.com/2007/01/manowar-antho...


signatur

What seems to be the officer problem?

Röstade Tecno som det så fint fick heta här, men med det menar jag egentligen: house, electrohouse, techhouse, techno, minimal, progressive, chill, lounge, psytrance. Lyssnar en del på annat med, men mest är det dessa stilar. Psytrance har det blivit mindre och mindre av dock.

http://home.brikks.com/xenophex/det_aer_inte_techno.html


signatur
Medlem
Inaktiv
Skrivet av lillaiwazz:

nån som lyssnat på D.A.D (Disneyland After Dark)?
dom är skit bra:p

D.A.D är riktigt bra '' hårdrock '' men själv är jag väldigt varierad.
Amerikansk folkmusik typ johnny cash, dylan ligger varmt om hjärtat. Men för att förklara helt och hållet vad jag lyssnar på så är det väll främst,
Blues, jazz, folk och rock musik. Men jag är allätare.


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Inaktiv

Hiphop och elektroniskt. Sjukt va mycket hårdrock det var på forumet.

Medlem
Skrivet av Steve:

Hiphop och elektroniskt. Sjukt va mycket hårdrock det var på forumet.

data nördar= hård rockare

nuförtiden i alla fall..

haha, tänk efter, det är ju för fan sant, 90% av alla gamers lyssnar ju på hårdrock.

själv föredrar jag hip hop! men jag lyssnar på det mesta.. förutom extrem hårdrock.. jag föredrar musik med skön melodi och bra text som man kan relatera till

Inaktiv

Några exempel.

Reggae: Culture, Groundation, toots and the maytals, lee perry, 10 ft ganja plant

triphop: thievery corporation, blue foundation, bonobo, groove armada, massive attack

Hiphop: DJ Krush, Jurassic 5

jazz, nu jazz och liknande: Koop, mo horizons, Dzihan & Kamien

ge reggae kategori?

Medlem

Det var ju sjukt vad dålig musiksmak folk hade. Dance? Trance? Rap? Får det ens räknas som musik?

Orkestralt, instrumentalt och melodiskt är väl det genomgående temat i min musiksmak. Grundkravet är att det ska finnas en fin melodi i musiken, gärna så pass att håret på armarna reser sig.

Jag vet inte varför, men jag hade fått för mig att datorintresse gick hand i hand med vettig musiksmak. Denna tråd pekar snarare på motsatsen.

Inaktiv
Skrivet av Ophe:

Mest progressive rock/metal som gäller här så hårdrock fick det bli.

JA, det äger, ett av mina absoluta favvo band är Takida, fast jag brukar tjata ut dom band som jag gillar så efter ett tag så brukar jag lyssna på nån annat metal band8)


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Inaktiv

Jag lyssnar oftast på hiphop. Just nu lyssnar jag på hiphopbandet Atmonsphere med "The Woman with the tattooed hands" - poesi med beat.

Jag lyssnar dock på annat också, som "Mad World" av Gary Jules och band som Sum 41.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem
Skrivet av asker:

Jag vet inte varför, men jag hade fått för mig att datorintresse gick hand i hand med vettig musiksmak. Denna tråd pekar snarare på motsatsen.

Vad fick dig att tro det? Min uppfattning har alltid varit att datormänniskor i allmänhet har ungefär lika ovettig musiksmak som svenne banan. Att Peaches med "Rosa helikopter" fick spela live (!) på Remedy för några år sen säger väl det mesta.

Medlem

Det finns ingen ovettig musiksmak utan det finns helt enkelt bara olika musikstilar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jo då! all skit som går på P3.. att det ens finns folk som gillar det, jag måste spy! hatar deras 4 artister som loopas år efter år efter å refter år efter år


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

jo då! all skit som går på P3.. att det ens finns folk som gillar det, jag måste spy! hatar deras 4 artister som loopas år efter år efter å refter år efter år

Instämmer.

Sen är "trampa jordgolv" musik ganska värdelöst med, det som majoriteten kallar rap/hiphop.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

"trampa jordgolv" hahahha


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Förstår inte sammanhanget med att "trampa jordgolv" och rap/hiphop. Förklara gärna.

Medlem
Skrivet av Gudmundsdottir:
Skrivet av IceMan:

jo då! all skit som går på P3.. att det ens finns folk som gillar det, jag måste spy! hatar deras 4 artister som loopas år efter år efter å refter år efter år

Instämmer.

Sen är "trampa jordgolv" musik ganska värdelöst med, det som majoriteten kallar rap/hiphop.

Det finns både bra och dålig hip-hop. Jag antar att de flesta som klankar ner på hip-hop endast har hört mainstream-skit som 50 Cent, Eminem och vad det är allt mest eftersom det i princip är det enda som spelas på TV/radio. Ge de bra artisterna en chans så ska ni få höra att det är skillnad på hip-hop och hip-hop. Ett par exempel är MF DOOM, Madlib och CunninLynguists. Själv lyssnar jag mest på hip-hop som har en dos jazz/blues i sig (notera MF DOOMs Specials Herbs-album).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Trampa jordgolv lät ju mer som "tecno". Typ goa/psy music på något naturområde

Jag lyssnar på det då. Typ svensk, italiensk och tysk techno har ett sound som jag gilla... och så goatrance, psytrance, progressive & uplifting trance.
& 80-tals musik/sound.
Ibland någon enstaka ny radiolåt.

Medlem
Skrivet av IceMan:

jo då! all skit som går på P3.. att det ens finns folk som gillar det, jag måste spy! hatar deras 4 artister som loopas år efter år efter å refter år efter år

trams ,hört en o annan bra låt på p3 så mer eller mindre så hatar du p3 rakt över om det inte är så att du inte gillar mainstream pop music.

Men det du inte gillar , finns det någon annan som gillar därav så finns det inte någon dålig musik imo utan bara olika stilar och det passar olika människor


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

men tex, vet inte vad han heter men låten går
"jag vill kasta loss, och lära mig slåss, bäras ut på bår"

den har gått så in i helvete på P3, och jag förstår inte hur faan kan nån tycka sån skit är bra? ren och skär dynga.

och det är fullt av liknande skit på P3, en massa spya som man mår metalt dåligt av. Det ena sämmre än det andra, och det loopas om och om och om och om och om igen. GHAAA


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Förstår dig till 100% IceMan. Hade samma problem på ett jobb där samma låtar spelades om och om igen. Perfekt terrorredskap. Men senare förvann musiken i.o.m. att företaget delade ut hörselskydd med radio.
Folk som vill lyssna på musik gör det, andra inte. Vet inte om det är möjligt på din arbetsplats (mest ur säkerhetssynpunkt) om det är där du mest vantrivs med oljudet (musiken).
En sak som är dålig med detta är att vissa verkar strunta i att ha medhörsel på sig och om något skulle hände kan man ligga på marken med avslitna lemmar medan folk helt ovetande trallar vidare nån sketet radiohit.

Medlem

ostmjuk hamster jo då, vi har egna lurar med radio i
kruxet är att företaget och byn ligger där det ligger, mitt i skogen i en håla, det ennda man får in på radion är P1,P2,P3,P4 inget mixmega pol osv...
helt tyst i lurarna vill man ju inte ha det, blir man galen, P1 brukar gå varmnt nu förtiden, faktist intresant ibland tex Ring P1


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

spelar ingen roll att du tycker nått är skit finns alltid någon som gillar det sen görs ju oftast musik för att passa vissa mågrupper.

Sen iofs så halshugger jag någon som spelar musik utan att fråga om lov speciellt om det spelas om och om igen oavsett ifall det är hårdrock ,pop eller annat ..:D

iofs så nu jobbar jag på en arbetsplats där man inte få ha musik utan då är det mp3spelare eller dyl som gäller


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag kan irritera mig pa samma sak, därför som jag inte röstade i denna omröstning
techno kan gå fast det är inte det jag lyssnar på speciellt ofta, utan de jag nämde tidigare, så den fick inte min röst.

jag är lite kluven på den sista låten i länken bara, tyckte inte att det lät som techno.. hmm lät som nåt dom där holländarna tycker om typ gabber.

Sen kan jag iofs tycka att den första låten (som ej var techno) kan vara techno, eurotechno


signatur

thank you, come again

Medlem

Lade en peng i kategori'n Annat, lyssnar mest på industrial så som Funker Vogt, Covenant, VNV Nation och sådant tjaffs.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

jag är väldigt dålig på genrer, men pop med electronica-influenser är väl det närmaste man kan kalla det som jag lyssnar på. fast det är mycket långt ifrån den popen man hör på rixfm, mtv och liknande mainstream-medier.

the Knife och Röyksopp har länge varit storfavoriter hos mig. Speciellt the Knife har något som jag tycker 99% av alla artister saknar nuförtiden... Originalitet
Blev väldigt glad när jag hörde att the Knife tog storslam på grammisgalan, mer originalitet till folket!


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Melodical death metal
Souldrainer, Amoral, Mors Principium Est, Hypocrisy och så vissa Aeon låtar. Säkert glömt någon grupp

Medlem

Melodoc death metal här också blandat med annat lite "hårdare"
In Flames, Soilwork, Dimmu Borgir, Cradle Of Filth, Anaal Nakrath mf.

Finns verkligen inget annat som funkar för mig.


signatur

Submission is for the weak

Skriv svar