Shaun White Snowboarding
Extremsportspel. Flirt med SSX. Definierat av Tony Hawk. Förfinat med Amped. Återuppfunnet med Skate - och förhoppningsvis frigjort med Shaun White. Det kunde ha blivit så bra...
jaa... det var ju en lång recension... var det det ända ni hittade om spelet? Visst är inte kontrollerna bra, men grafiken och själva känslan att glida nerför alpernas toppar gör att spelet hamnar på min önskelista i år
Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)
Bästa snowboardspelet hitills, men det betyder ju inte att det är bra. Ganska kul att bara glida runt och göra cleana tricks. Med det är fortfarande alldeles för mycket SSX över spelet.
Hade mycket hellre sett ett realistiskt snowboardspel byggt på samma filosofi som Skate.
Tycker exakt samma, lite mer skate stil skulle varit helfräscht, fast kanske svårare på ett snowboard spel?
jaa... det var ju en lång recension... var det det ända ni hittade om spelet? Visst är inte kontrollerna bra, men grafiken och själva känslan att glida nerför alpernas toppar gör att spelet hamnar på min önskelista i år
Är grafiken så bra? Jag spelade det till pc men tyckte verkligen inte det var snyggt, antagligen min dator då. har du testat det till xbox?
Tycker exakt samma, lite mer skate stil skulle varit helfräscht, fast kanske svårare på ett snowboard spel?
Det går ju inte att rippa skate-kontrollerna rakt av, men jag tror att man kan få till samma känsla. Det som är briljant med Skate imo är att de lagt ner så mycket jobb på att få tyngd och autencitet i animationerna, så att även en enkel klickflip på plan mark känns cool.
I Shaun white har dom misslyckats och de kompenserar genom att öka hastigheten och höjden till en orealistisk nivå istället för att gå till roten med problemet.
Riktig snowboardåkning handlar mycket om planering (jag har 100+ åkdagar i bagaget), och jag tror att de kunde förenklat kontrollen och ökat känslan genom att tvinga in mer av det.
Innan uthoppet borde man fokusera sig på rätt rotation, när man väl är i luften på vilka grabbar och tweakar man ska utföra. Inte allt på en gång som det känns nu. Bygg riktiga bigjumps med landningar som man måste träffa, så får man in mer flyt i spelet.
Gör så att man fortsätter i tangentens riktning när man hoppar, i verkligheten hamnar du aldrig uppe på sidan av en half-pipe av misstag.
Gör så att det är lättare att hålla farten och svårt att bromsa av misstag för att man bara vill svänga skarpt. Skärande svängar och bromsande svängar är två olika tekniker...
Tycker exakt samma, lite mer skate stil skulle varit helfräscht, fast kanske svårare på ett snowboard spel?
Det går ju inte att rippa skate-kontrollerna rakt av, men jag tror att man kan få till samma känsla. Det som är briljant med Skate imo är att de lagt ner så mycket jobb på att få tyngd och autencitet i animationerna, så att även en enkel klickflip på plan mark känns cool.
I Shaun white har dom misslyckats och de kompenserar genom att öka hastigheten och höjden till en orealistisk nivå istället för att gå till roten med problemet.
Riktig snowboardåkning handlar mycket om planering (jag har 100+ åkdagar i bagaget), och jag tror att de kunde förenklat kontrollen och ökat känslan genom att tvinga in mer av det.
Innan uthoppet borde man fokusera sig på rätt rotation, när man väl är i luften på vilka grabbar och tweakar man ska utföra. Inte allt på en gång som det känns nu. Bygg riktiga bigjumps med landningar som man måste träffa, så får man in mer flyt i spelet.
Gör så att man fortsätter i tangentens riktning när man hoppar, i verkligheten hamnar du aldrig uppe på sidan av en half-pipe av misstag.
Gör så att det är lättare att hålla farten och svårt att bromsa av misstag för att man bara vill svänga skarpt. Skärande svängar och bromsande svängar är två olika tekniker...
Känns som du borde utveckla nästa Shaun white spel, för det är exakt det jag saknar. Att det ska kännas realistiskt och att det ska vara som i filmerna där man gör cleana och snygga kombinationer(aldrig åkt själv) istället för double backflip och 10 grinds i rad. Som det är nu så känns detta som Tony Hawk och det är ett Skate liknande snowboard spel jag vill ha som sagt;)
Wii utgåvan är betydligt bättre! Ni borde recensera den istället, fått högre betyg än 360/PS3 versionerna.
Absolut, Wii versionen med balansbräda är helgrymt!
Håller med, testade det, så OTROLIGT KUL!, Sen vet jag inte hur det är i längden, men ett köp, senare:D
Dåligt av Ubisoft att köra med säkra kort (Attityd och stil) istället för att satsa på att göra ett bra spel, men de visste väl att det inte skulle sälja lika bra annars.
Folk är väl mer intresserade av att uppleva snowboard:åkning på riktigt än i ett spel.
Inget köp för mig iaf.
I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.