Shaun White Snowboarding

Robot
Shaun White Snowboarding

Extremsportspel. Flirt med SSX. Definierat av Tony Hawk. Förfinat med Amped. Återuppfunnet med Skate - och förhoppningsvis frigjort med Shaun White. Det kunde ha blivit så bra...


Medlem
Shaun White Snowboarding teståkt

Rätt så fattig recension måste jag säga. Känns som den borde innehålla lite fler saker än klagomål på kontrollen och en ingress där det jämförs med diverse andra spel utan att ge läsaren någon anledning till varför.

Inaktiv

Har spelat detta spelet ett kort tag, gillade den "softa" känslan att man bara kan åka, lite som skate, men alltid när det är soft så börjar jag aldrig ens på karriär läget:)

Bästa snowboardspelet hitills, men det betyder ju inte att det är bra. Ganska kul att bara glida runt och göra cleana tricks. Med det är fortfarande alldeles för mycket SSX över spelet.
Hade mycket hellre sett ett realistiskt snowboardspel byggt på samma filosofi som Skate.

Medlem

Väldigt kort recension, tycker att det saknas rätt mycket. Förutom kontrollen får man ju inte veta så mycket vad som är bra/mindre bra.

Medlem

jaa... det var ju en lång recension... var det det ända ni hittade om spelet? Visst är inte kontrollerna bra, men grafiken och själva känslan att glida nerför alpernas toppar gör att spelet hamnar på min önskelista i år


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Bästa snowboardspelet hitills, men det betyder ju inte att det är bra. Ganska kul att bara glida runt och göra cleana tricks. Med det är fortfarande alldeles för mycket SSX över spelet.
Hade mycket hellre sett ett realistiskt snowboardspel byggt på samma filosofi som Skate.

Tycker exakt samma, lite mer skate stil skulle varit helfräscht, fast kanske svårare på ett snowboard spel?

Skrivet av Wahlstrom:

jaa... det var ju en lång recension... var det det ända ni hittade om spelet? Visst är inte kontrollerna bra, men grafiken och själva känslan att glida nerför alpernas toppar gör att spelet hamnar på min önskelista i år

Är grafiken så bra? Jag spelade det till pc men tyckte verkligen inte det var snyggt, antagligen min dator då. har du testat det till xbox?

Medlem

Jag har testat det på x360 men tyckte det kändes som att så fort man svängde så hackade hela "gubben" / bilden. Alltså inte hack som i att det är låg fps utan att man typ studsar på snön... Fast det kanske ska vara så?


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

Hade det varit precis som skate hade det varit lika bra som 1080. men ikke. Next time mabye

Medlem

Wii utgåvan är betydligt bättre! Ni borde recensera den istället, fått högre betyg än 360/PS3 versionerna.

Skrivet av ChuppyBear:

Tycker exakt samma, lite mer skate stil skulle varit helfräscht, fast kanske svårare på ett snowboard spel?

Det går ju inte att rippa skate-kontrollerna rakt av, men jag tror att man kan få till samma känsla. Det som är briljant med Skate imo är att de lagt ner så mycket jobb på att få tyngd och autencitet i animationerna, så att även en enkel klickflip på plan mark känns cool.
I Shaun white har dom misslyckats och de kompenserar genom att öka hastigheten och höjden till en orealistisk nivå istället för att gå till roten med problemet.

Riktig snowboardåkning handlar mycket om planering (jag har 100+ åkdagar i bagaget), och jag tror att de kunde förenklat kontrollen och ökat känslan genom att tvinga in mer av det.
Innan uthoppet borde man fokusera sig på rätt rotation, när man väl är i luften på vilka grabbar och tweakar man ska utföra. Inte allt på en gång som det känns nu. Bygg riktiga bigjumps med landningar som man måste träffa, så får man in mer flyt i spelet.
Gör så att man fortsätter i tangentens riktning när man hoppar, i verkligheten hamnar du aldrig uppe på sidan av en half-pipe av misstag.
Gör så att det är lättare att hålla farten och svårt att bromsa av misstag för att man bara vill svänga skarpt. Skärande svängar och bromsande svängar är två olika tekniker...

Medlem

Tydligen bättre än vad det såg ut i början.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av ChuppyBear:

Tycker exakt samma, lite mer skate stil skulle varit helfräscht, fast kanske svårare på ett snowboard spel?

Det går ju inte att rippa skate-kontrollerna rakt av, men jag tror att man kan få till samma känsla. Det som är briljant med Skate imo är att de lagt ner så mycket jobb på att få tyngd och autencitet i animationerna, så att även en enkel klickflip på plan mark känns cool.
I Shaun white har dom misslyckats och de kompenserar genom att öka hastigheten och höjden till en orealistisk nivå istället för att gå till roten med problemet.

Riktig snowboardåkning handlar mycket om planering (jag har 100+ åkdagar i bagaget), och jag tror att de kunde förenklat kontrollen och ökat känslan genom att tvinga in mer av det.
Innan uthoppet borde man fokusera sig på rätt rotation, när man väl är i luften på vilka grabbar och tweakar man ska utföra. Inte allt på en gång som det känns nu. Bygg riktiga bigjumps med landningar som man måste träffa, så får man in mer flyt i spelet.
Gör så att man fortsätter i tangentens riktning när man hoppar, i verkligheten hamnar du aldrig uppe på sidan av en half-pipe av misstag.
Gör så att det är lättare att hålla farten och svårt att bromsa av misstag för att man bara vill svänga skarpt. Skärande svängar och bromsande svängar är två olika tekniker...

Känns som du borde utveckla nästa Shaun white spel, för det är exakt det jag saknar. Att det ska kännas realistiskt och att det ska vara som i filmerna där man gör cleana och snygga kombinationer(aldrig åkt själv) istället för double backflip och 10 grinds i rad. Som det är nu så känns detta som Tony Hawk och det är ett Skate liknande snowboard spel jag vill ha som sagt;)

Medlem
Skrivet av radiuz:

Wii utgåvan är betydligt bättre! Ni borde recensera den istället, fått högre betyg än 360/PS3 versionerna.

Absolut, Wii versionen med balansbräda är helgrymt!

Inaktiv

Kan ju tillägga att wii-kontrollen är busenkel att förstå.

Medlem

vilken otroligt världelös recension. Du behandade ju knappt några alls av de viktiga element som avgör om spelet är bra eller ej. Tex. ett av det viktigaste, hur är snökänslan? fysiken? etc...

Jag, som så många andra vill ha ett motsvarande "Skate".

Medlem

Varför nämns inte video editorn i recensionen?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Spelade hos en kompis, inte något att hänga i granen direkt.

Medlem

Visst är grafiken på ett spel viktig men kontrollerna är väl ändå ännu viktigare i ett sånt här spel där man ska trixa mellan alla hopp!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Synd om utvecklarna satsat på att få till "livsstilen och attityden" inom snowboardkulturen. Det är ju den pubertala skitnödiga stilen man vill slippa och istället bara åka... Varför ska det vara så svårt att satsa på vanlig hederlig gameplay?

Medlem

Det finns något annat snowboard spel som är under utveckling va heter det?, med typ avancerat vädersystem och grejs?

Medlem

snowboard på väggen? ne i väskan

Inaktiv
Skrivet av noxi:
Skrivet av radiuz:

Wii utgåvan är betydligt bättre! Ni borde recensera den istället, fått högre betyg än 360/PS3 versionerna.

Absolut, Wii versionen med balansbräda är helgrymt!

Håller med, testade det, så OTROLIGT KUL!, Sen vet jag inte hur det är i längden, men ett köp, senare:D

Inaktiv

Dåligt av Ubisoft att köra med säkra kort (Attityd och stil) istället för att satsa på att göra ett bra spel, men de visste väl att det inte skulle sälja lika bra annars.

Folk är väl mer intresserade av att uppleva snowboard:åkning på riktigt än i ett spel.

Inget köp för mig iaf.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem
Skrivet av Haisty:

Det finns något annat snowboard spel som är under utveckling va heter det?, med typ avancerat vädersystem och grejs?

Tror att det spelet du tänker på är Stoked, hoppas att detta hjälpte

Medlem

kan inte vänta!

Medlem

shaunwhite eller skate2? kan inte bestämma mig förslag någon?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar