Bästa tv-serien någonsin?

Medlem
Bästa tv-serien någonsin?

Vilken TV-serie gillar du bäst? Jag har för tillfället dille på serier och tittar på några näst intill religöst.

En av mina favoriter är Sopranos, men bäst någonsin måste Band Of Brothers vara. Jag älskar stämmningen i både film och spel när det handlar om andra världskriget och i BoB hittar jag egentligen inga fel och gåshudsfaktorn på att låta de riktiga killarna snacka in och ut avsnitten... genialt.

Vad tycker du? Varför?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Dom som är på tv just nu så är det Stargate Atlantis och Blade. Annars så tycker jag att Band of Brothers är en av dom bästa tv serier som har gjorts. Synd bara att det är så sällan det kommer en serie med hög kvalite.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Band of brothers och Seinfeld need I say more.

Raskens var fin också btw


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

BoB, Family Guy och självklart The Office(brittiska) en av planetens bästa kreationer. Extras är också en höjdare! Sen har vi ju Lost Och Weeds, och inte att förglömma gamla hederliga Simpsons!


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Six Feet Under. Svårt att ge någon direkt förklaring men humorn, dramat, de sjuka karaktärerna och deras utveckling genom säsongerna fastnade.

Verkar som att BoB bör ges en chans då de tre första lovordar serien.


signatur
Medlem

Stargate sg1 så klart

annars finns det massa serier som tyvärr inte kommit i mer än 1 säsong men som slagit dom flesta reality serier som infektrerar världen just nu.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kyle XY och Våra värsta år.
Våra värsta år pga humorn och Kyle XY för att jag tycker att dom har lyckats bra med storyn, en del skratt blandat med en nypa spänning.


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

Medlem

BoB är givet, family guy, south park, simpsons, Transformers och såklart McGyver, går det att bli bättre?

Hedersomnämnade går såklart till Walker Texas ranger!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

A-Team och Mission Impossible följdes stenhårt. Grymma serier:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Svårt att avgöra, finns så många olika serier i olika stilar. Men om man ska räkna bort all Anime så blir det BSG, Prison Break & Scrubs.

Edit: Hur kunde jag glömma Heroes


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

1. Phili o Fredrik( ä de serier? typ som high chaparall, ett herrans liv m.m.?)
2. Dödlig fångst på discovery
3. Vänner!
4. My name is Earl

lätt dom 4 bästa serierna

Medlem

Heroes och Stargate: Atlantis, Heroes är apigt bra serie och vem har inte drömt om att vara superhjälte? och SG: Atlantis för att den serien bjuder på tuffa aliens (wraiths) och roliga oneliners.

Medlem

Det går inte att slå Babylon 5.

OK, i första säsongen så hade de väldigt liten budget, vilket är anledningen till att dataanimationerna återanvänds flitigt, men det är ju inte datorgrafiken som är själva grejen, utan intrigen. (En stor del av denna går ut på tja, hur ska jag säga... dramatiserad politik!) Till eventuella belackare vill jag också tillägga att hela säsong ett mer eller mindre är en enda lång prolog. "setting the stage" för resten av serien. Den kommer igång på allvar i säsong två dock, och det är då den blev världens bästa TV serie. (Krig, svek, smärta, våld, lurendrejeri, kaos och död. Oooh!) Vill också tillägga att hela serien är en sammanhängande intrig. Det går en röd tråd igenom hela serien, alla 5 säsongerna. Har du inte sett hela, så gnäll inte.

På anime fronten blir valet oxå solklart. R.O.D. The TV. (Kräver dock att man har sett föregångaren Read or die, vilken tyvär inte alls når upp till samma nivå.) Också här är intrigen fantastisk. Även här är hela serien en sammanhängande intrig, även om R.O.D. the TV bara består av en säsong.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

1. Entourage
2. Heroes
3. Prison Break

De är de enda serierna som jag följer/har följt på senare tid. Sliter så klart hem nyaste avsnittet så fort dom dyker upp på nätet, för jag skulle aldrig orka följa en serie på tv. Sen blir det väl sporadiskt tv-tittade när det gäller Simpsons, Family Guy, Scrubs och så vidare.

Medlem

Om man räknar bort anime så är det Heroes, Scrubs, Stargate: SG1 och Stargate: Atlantis,

Inaktiv

Lost
Scrubs
Oz
Simpsons
Family Guy
Tusenbröder
That 70s Show

Medlem

Farscape är min absoluta favoritserie genom tiderna, sett den sådär 4-5 gånger. känns som det är dags för en ny genomtittning igen

andra favoriter är:

Eureka
SG: Atlantis mycket jämnare kvalité än orginalet
Scrubs

som den serie-junkie jag är ser jag på ett gäng andra serier men de ovan är mina favoriter


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Inaktiv

Tv-seriEN går absolut inte att ranka men tv-serierna är ju lätt

Lost, Scrubs, Prison Break, 24, Weeds, Stargate Atlantis, Stargate Sg-1, Family Guy, Heroes, Band Of Brothers osv

Medlem

Lost
Star Trek: TNG
Star Trek: Voyager
Star Trek: Enterprise
Band of Brothers
Heroes
Simpsons
South Park

Svårt att bara välja en.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

SpinCity
FamilyGuy
American Dad
3:e klotet från solen
Heroes
MacGyver
2 1/2 män


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Coupling
The Simpsons
Scrubs
Vänner
Stargate SG:1 & Atlantis
Lost

är väl några av dom bättre. Om ni inte sett Coupling (brukade visas på SVT) borde ni göra det, så sjukt rolig serie.

Edit: Sen ska man ju inte glömma Nile City och Percy Tårar


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

a-team... magnum...seinfeld....star trek serierna

Medlem

Ingen som nämner House MD vilken är min favorit.
En annan favorit är väl 2½.


signatur

osv.

Medlem

American Dad
Family guy
Simpsons
Star Trek
Nile City


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

1. The Wire
2. Entourage
3. Rescue Me

Medlem

Jag väljer någon utav dessa:
Varan-TV
SouthPark
Simpsons
Nile City
2½ Men
MacGyver
V

Medlem
Skrivet av Lie|:

Ingen som nämner House MD vilken är min favorit.

Ja jäklar den glömde jag bort. Ligger givet högt upp på min lista, Hugh Laurie är underbar där, är även rätt så rolig i sketch-serien 'A bit of Fry and Laurie'.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Lost - beroendeframkallande
Prison Break - beroendeframkallande
Daybreak - intressant story och beroendeframkallande

Medlem

Futurama
och som rissan sa tidigare Coupling, hysteriskt rolig serie även om den sjönk till botten i tredje säsongen.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Skriv svar