Inaktiv
Vilket grafikkort?

Hej
Jag har precis installerat BF2142 och märkte att jag behöver ett nytt grafikkort men jag har ingen aning om vilken jag ska köpa det enda jag vet är att det ska va 512MB RAM.

Nu har jag Intel Pentium 4 CPU 1,7 GHz 256MB RAM. NVIDIA GeForce 3 Ti 200 PCI.

Nu behöver jag hjälp med vilket grafik jag ska köpa för att kunna köra BF2142.

En till sak som jag måste fixa är mitt minne som bara ligger på 64MB och den måste bli 128MB vet inte vad den heter eller vilken jag ska köpa så jag behöver hjälp med det också.

Inaktiv

Du måste ha AGP eller PCI-e för att lira det verkar det som... Så se om du har en sån port... Förmodligen har du AGP, om du har någon annan plats än vanliga PCI...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Det är nog inte bara nytt grafikkort du behöver kompis.
Du behöver inte lägga ut många tusenlappar för att få ett system som är många gånger bättre än det du har. Även fast du håller dig till det lägre segmentet dvs.

Att enbart köpa nytt grafikkort till ett så pass åldrat system är ingen god idé imo. Dessutom har du med största sannolikhet inte PCI-e vilket är standard idag, alltså måste du förmodligen uppgradera moderkort och i samband med det med största sannolikhet cpu samt minne också.

Medlem

gör som jag (ska) , köp en ny dator och spela med HIGH

btw... bara panga ut 4500kr eller mer för en bra uppgradering. (då menar jag AMD 2X 6000+ X1950PRO 512MB sen lite smått o gott )


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Du bör inte köpa något annat än ett hyfsat AGP-kort till den burken, vilket blir billigt. Alternativt kolla vilken FSB moderkortet klarar och sätt i en snabbare P4 med eventuellt högre FSB. Detta kan kräva ett annat moderkort som i ich för sig inte heller kostar många kronor till ditt system i dagsläget. När jag har testat har jag kommit fram till att P4-system med 533FSB, 2,0GHz CPU och AGP-grafik är minimum för att det ska röra på sig i vissa spel. Men med det systemet går det inte att spela många nyare spel som inte ens startar beroende på framförallt grafikkortet som inte har tillräckligt stöd.

Ska du göra någon egentlig förbättring bör vi börja prata om ett PCI-e system.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar