Medlem
Kul.

Blizzard har tydligen gått på en ny banwave och bannat alla accounts som bara har loggat in på en dator med nån form av third party program på, det räcker om det inte ens är installerat.

Så nu har man loggat in på en dator i skolan där nåt third party program som strider mot deras avtal, så nu är man permabannad lagom till när man progressar bra genom Sunwell. GG Blizz.

Japp, whinepost!

Medlem

Tveksamt, alla mina bot accounts funkar fortfarande.

Medlem

JAg har inte använt någon form av bots men har loggat in på dator med en som har och jag blev tydligen permbannad idag! (förövrigt är hans konto fortfarande fungerande). Den svåra frågan är hur fan man kommer i kontakt med dom och talar vett så dom förstår 0.o

Testpilot

Rätt åt er era fuskare.

Till tex Frazier & Jimmz: skyll er själva , ditt konto är personligt och loggar man på en okänd dator och riskerar att bli hackad ja då får man ta biten att man riskerar att bli bannad också.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Rätt åt er era fuskare.

Till tex Frazier & Jimmz: skyll er själva , ditt konto är personligt och loggar man på en okänd dator och riskerar att bli hackad ja då får man ta biten att man riskerar att bli bannad också.

Men nu var det inte nån som lagt in en keylogger och erbjudit sin dator till andra eller att personer använt sina konton med datorers fusk/bot program påslaget utan ett idiotiskt felsteg av Blizzard, undrar om dom säger som till en som simma i luften "your IP isn't banned so you can make a new account." lol!, det hela luktar stor/idiot företag.

Testpilot
Skrivet av Orbek:

Men nu var det inte nån som lagt in en keylogger och erbjudit sin dator till andra eller att personer använt sina konton med datorers fusk/bot program påslaget utan ett idiotiskt felsteg av Blizzard, undrar om dom säger som till en som simma i luften "your IP isn't banned so you can make a new account." lol!, det hela luktar stor/idiot företag.

Om de bannar av misstag är en sak som kan vara dum men hittils har jag bara sett folk klaga som gjort nån av dessa grejer.

Dvs, Loggat in på en osäker dator (kompis/skola/internetcafe osv)
Lånat ut kontot till polare X som kört bots.
Bottare (såklart)

Ditt konto är personligt så du får inte låna ut det , det enda sura i kanelen är ju om man lånar polarens dator och oops han körde visst hacks och man blir bannad av det , surt men skyll mer på din polare som fuskar än på blizzard , där har du en fysisk person att slå ner också! :\

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Rätt åt er era fuskare.

Till tex Frazier & Jimmz: skyll er själva , ditt konto är personligt och loggar man på en okänd dator och riskerar att bli hackad ja då får man ta biten att man riskerar att bli bannad också.

Så om du har wow på en usb disk och loggar på hos en polare som eventuellt bottar i ett helt annat spel så ska du bli bannad? Du har ju fel i huvudet.

Testpilot
Skrivet av Spiff:
Skrivet av Harakiri:

Rätt åt er era fuskare.

Till tex Frazier & Jimmz: skyll er själva , ditt konto är personligt och loggar man på en okänd dator och riskerar att bli hackad ja då får man ta biten att man riskerar att bli bannad också.

Så om du har wow på en usb disk och loggar på hos en polare som eventuellt bottar i ett helt annat spel så ska du bli bannad? Du har ju fel i huvudet.

Du måste jobba på Blizzard eftersom du vet att de bannar pga andra botprogram.
Ganska självklart att man tar en risk då man loggar in hos nån annan , hur bra polare man än är med nån så har man ju ingen koll på vad datorn används till då man själv inte är där.

Medlem

Det räcker att du har abcmover så ryker du så ja... de bannar allt de hittar vilket är galet.

Ban borde kräva att GM bevisat att du bottar, tex genom att konversera med dig efter att du hackar mobs på samma ställe i 7 timmar +

Testpilot

"Ojsan jag blev bannad för jag har ett program jag kan fuska med , men lita på mig jag LOOOVAR jag inte använt det att fuska med"

Medlem

Du har säkert inget emot att STIM hälsar på och ger dig en bot för att du har en torrent tracker installerad?

Medlem
Skrivet av Harakiri:

"Ojsan jag blev bannad för jag har ett program jag kan fuska med , men lita på mig jag LOOOVAR jag inte använt det att fuska med"

That is total bullshit, det är ju helt sjukt hur de viftar med bansticken.. man ska fan inte under några omständigheter behöva vara orolig över vilken dator man loggar in med och att påstå annat är så jävla befängt att det finns inte.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:
Skrivet av Harakiri:

"Ojsan jag blev bannad för jag har ett program jag kan fuska med , men lita på mig jag LOOOVAR jag inte använt det att fuska med"

That is total bullshit, det är ju helt sjukt hur de viftar med bansticken.. man ska fan inte under några omständigheter behöva vara orolig över vilken dator man loggar in med och att påstå annat är så jävla befängt att det finns inte.

What he said..


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Botta är fel men ändå så lätt

GÖR DET INTE !

Jag förlora 2.5 års spelande med en hunter Bt/hyjal gearad hunter veckan innan gillet skulle progressa i sunwell, 4 lvl 70's och massa annat twink

De enda jag personligen gjorde var att grinda guld medans jag sov , för att ha råd med raidandet , men men jag fick vad jag förtjäna och de var kul så länge de vara ( allså att raida utan att behöva spendera timmar i veckan på att grinda guld ) :).

Ta lärdom, BOTTA ÄR FEL !

Medlem
Skrivet av Truth-:

Botta är fel men ändå så lätt

GÖR DET INTE !

Jag förlora 2.5 års spelande med en hunter Bt/hyjal gearad hunter veckan innan gillet skulle progressa i sunwell, 4 lvl 70's och massa annat twink

De enda jag personligen gjorde var att grinda guld medans jag sov , för att ha råd med raidandet , men men jag fick vad jag förtjäna och de var kul så länge de vara ( allså att raida utan att behöva spendera timmar i veckan på att grinda guld ) :).

Ta lärdom, BOTTA ÄR FEL !

First rule of botting, botta aldrig på ditt main account för att grinda guld.

Medlem
Skrivet av Spiff:

hackar mobs på samma ställe i 7 timmar +

Pfff, sju timmar... behövs inget fjolligt litet fusk-program för att göra det. Jag kunde hålla ett bra camp i EQ i 10-12 timmar lätt. =P


signatur
Pansarknekt

Gäller detta även addons som Cartographer och Questhelper? Att man kan bli bannad el liknande. Orkar inte spela WoW utan dom.
Körde med coords ibörjan via Wowhead men sen blev jag tipsad att använda dessa program som faktiskt höjer questandet.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Gäller detta även addons som Cartographer och Questhelper? Att man kan bli bannad el liknande. Orkar inte spela WoW utan dom.
Körde med coords ibörjan via Wowhead men sen blev jag tipsad att använda dessa program som faktiskt höjer questandet.

Nej, detta är addons, det är helt fritt att använda sånt. Med third party software menas det att man automatiserar aspekter ur spelet, tex dödar mobs åt dig.

Pansarknekt
Skrivet av Fraizer:

Nej, detta är addons, det är helt fritt att använda sånt. Med third party software menas det att man automatiserar aspekter ur spelet, tex dödar mobs åt dig.

Ok, skönt och höra.


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar