Nazi-tvillingarna bjuds in till Sverige
tell me when a animal can talk and be a advocate.
försöker inte starta en diskussion om djurens rättigheter, menar bara att det även då vore ett dilemma när den ena parten känner förakt för den andra parten eftersom de dödar oskyldiga levande varelser.
thank you, come again
Edit: Och som Ironhide va inne på, nazister är väldigt inne på det här med rashygien (eugenik), dvs att dom som inte har rätt gener får inte fortplanta sig, i Hitler Tyskland tvångs steriliserades massvis med människor.
Det är defenitivt än grupp som förtjänar att hatas, vilket inte dom människor som dom hatar gör.
Det gjorde vårt fina Svea Rike också. Tvångssteriliserade folk alltså. Hatar du Sverige?
Det är dock aldrig fel att äcklas över nazismen. Att ständigt göra allt man kan för att denna vedervärdiga ideologi aldrig någonsin igen skall få fotfäste på denna planet är något den det berör skall ha all heder för. Däremot måste jag instämma i att ingenting gott någonsin har kommit ur hat. Så ni som skryter om att ni hatar, tänk om. (Jo, tillochmed om det gäller nazzar.)
Hälsningar - Moralpredikanten
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
den "hemska nazismen" är en rökridå som byggts upp för att vi ska kunna klappa oss själva på magen och blunda för alla övergrepp som begåtts i andra ideologiers namn. det finns knappt några så kallade högerextrema i världen idag, men ändå målas de upp som det stora hotet mot demokratin, patetiskt (och nej, sverigedemokraterna är inte högerextrema, oavsett hur man försöker vrida och vända på begreppen). det största hotet mot demokratin idag är politisk likriktning, samt människor som är beredda att offra yttrandefriheten för att "stoppa nazismen".
svenska socialdemokraterna var världsledande när det gäller rashygien, såväl vad gäller forskning som tvångssterilisering, ända in på 30-talet (och fortsatte längre än så, om än på lägre nivå).
10-tals miljoner tyskar mördades de facto EFTER andra världskriget av de allierade (absolut inte bara av sovjet), framför allt genom planekonomi som ledde till massvält.
sovjets övergrepp mot bl.a. baltikum är för många för att lista, karlis ulmanis och konstantin päts är bra namn att börja med för den som är intresserad.
usa har stött några av de absolut värsta regeringarna i världen, ofta genom mer eller mindre formella krig mot dessas fiender. contras och sandonistas i nicaragua är skolexemplet.
maos kina, behöver jag utveckla?
o.s.v. o.s.v o.s.v...
så innan ni köper "vi får aldrig glömma"-mantrat bör ni tänka på vilka delar av vår nutidshistoria ni redan glömt.
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Edit: Och som Ironhide va inne på, nazister är väldigt inne på det här med rashygien (eugenik), dvs att dom som inte har rätt gener får inte fortplanta sig, i Hitler Tyskland tvångs steriliserades massvis med människor.
Det är defenitivt än grupp som förtjänar att hatas, vilket inte dom människor som dom hatar gör.
Det gjorde vårt fina Svea Rike också. Tvångssteriliserade folk alltså. Hatar du Sverige?
Visst höll även Sverige på med rasforskning (likaså massvis med andra länder i världen vid den tidpunkten), men man var inte i närheten av dom siffrorna nazisterna lät tvångsteriliseras, samt att man inte avrättade mentalt efterblivna och personer med andra "problem" i Sverige.
En bit över 60 000 tror jag tvångssteriliserades i Sverige under den tiden, många av dom fick sedan kompesation av S efter ett tag. (kanske ingen tröst för dom som blev utsatta iofs men det är en annan diskussion)
Och det var inte bara socialdemokraterna som tyckte det var ok (många politiker samt större delen av det svenska folket tyckte dock inte om det), även högern var med på det, fast dom hade lite olika skäl.
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Visst höll även Sverige på med rasforskning (likaså massvis med andra länder i världen vid den tidpunkten), men man var inte i närheten av dom siffrorna nazisterna lät tvångsteriliseras, samt att man inte avrättade mentalt efterblivna och personer med andra "problem" i Sverige.
En bit över 60 000 tror jag tvångssteriliserades i Sverige under den tiden, många av dom fick sedan kompesation av S efter ett tag. (kanske ingen tröst för dom som blev utsatta iofs men det är en annan diskussion)
Och det var inte bara socialdemokraterna som tyckte det var ok (många politiker samt större delen av det svenska folket tyckte dock inte om det), även högern var med på det, fast dom hade lite olika skäl.
Så eftersom vi bara var liiite onda, och eftersom alla andra gjorde det också, så förtjänar vi inte att hatas? Men alla som var mer onda än vi måste hatas, är det det du försöker säga?
Intressant oxå att ingen har nämnt Stalin och Sovjetunionen i den här tråden, med tanke på att Stalin, i ämnet massavrättningar, fick Hitler att framstå som inkompetent.
Vill återigen poängtera att det viktigaste är att inte springa runt och hata folk. Hat föder hat.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Nope, är inte det jag försöker säga. Jag "hatar" dom som ville hålla på med det i sverige, men som jag skrev så ville största delen av den svenska befolkningen inte hålla på med sånt där.
Nazisterna höll på med lite mer än "rasrening", därför förtjänar dom att hatas.
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
I disagree with what you have to say, but I will fight to the death to protect your right to say it.
jag håller med Voltaire.
det jag blir förvånad över är inte två 14åriga tjejer som sjunger nazi-sånger, utan att de får så stor mediauppvakning
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall
det jag blir förvånad över är inte två 14åriga tjejer som sjunger nazi-sånger, utan att de får så stor mediauppvakning
Det finns väll inta många tvilling brudar som sjunger kampsånger?
Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.
Man ska inte hata tvillingarna, man ska hata föräldrarna som gjorde att de blev helt hjärntvättade :/
Man ska inte hata tvillingarna, man ska hata föräldrarna som gjorde att de blev helt hjärntvättade :/
Fast föräldrarna kanske också är helt hjärntvättade.
För övrigt tycker jag det är väldigt korkat att gå omkring och hata dit och hata hit. Nassarna hatade judar. Stalin hatade alla som inte tyckte som honom. Pol Pot hatade alla som hade högre utbildning än en 3-åring. Hej och hå vad bra det är att hata folk.
Varför är man bättre än hjärntvättade nassar om ni hatar dem? Skulle man inte kunna argumentera att ni har blivit hjärntvättade att hata nassar, eller andra "oliktänkande"?
Man kan hata ideologin men fortfarande kunna acceptera att den finns, det är fortfarande människor som är de som tänker si och så men det är om man hatar så hårt att man försöker göra någonting åt det som det är illa.
Jag hatar hela grejen med att nazister tror att det finns en arisk ras och en massa underlägsna raser, men jag tar då fan inte till våld för att på något sätt avlägsna tankegångarna eller personerna som tänker så, för då blir jag i samma liga som nazisterna och då har jag redan förlorat.
Lika bra att försöka få folk på bättre tankar, nästan vem som helst inser att alla är människor, som i grund och botten funkar exakt som alla andra människor.
Hat föder hat, det behövs mer förståelse i världen (Ja jag vet jag låter som en hippie )
Fast det är väl egentligen lite det som är poängen. Eller kanske inte. Ordet "hat" har drabbats av väldig inflation senaste 15-20 åren. Innan det så var hata just att man kunde tänka sig att slå ihjäl nån, men nu kanske det bara är nåt man gör, fast man egentligen bara tycker nåt är korkat eller idiotiskt eller dåligt.. Eller nåt. Flams. Make love, not war, men inte med min flickvän för då jävlar