Hur många GB kräver dina Xbox 360-spel?

Medlem

tycker Ms borde göra en ny varision av xbox me E-sata, komigen så fort man hör ordet microsoft tänker man på dator då tycker ja de inte borde va så komplicerat att byta till en störrehårddisk o ms priser på deras hdd är inget ja bryr mig om sålänge ja slipper trassel, läste guiden för o byta, fick huvudvärk av o läs aden texten så ja lägger hellre ut dubbelt me pengar o slippa trasslet o eventuellt förstöra båda hdds sen har du ju garanti på ms egna hdd, har du inte på en egen.

Medlem
Skrivet av Newguy:

tycker Ms borde göra en ny varision av xbox me E-sata, komigen så fort man hör ordet microsoft tänker man på dator då tycker ja de inte borde va så komplicerat att byta till en störrehårddisk o ms priser på deras hdd är inget ja bryr mig om sålänge ja slipper trassel, läste guiden för o byta, fick huvudvärk av o läs aden texten så ja lägger hellre ut dubbelt me pengar o slippa trasslet o eventuellt förstöra båda hdds sen har du ju garanti på ms egna hdd, har du inte på en egen.

Visst har du garanti på din egna, Western Digital så är det bara o skicka in så får man en ny om den rasar..

Men om den har sönder xboxen så är det en annan sak.

Medlem
Skrivet av bruttO:
Skrivet av Mack:

Har inte ens nån HD till min 360.. Tycker Microsoft är så jävla löjliga med sina priser på allt. Först kostar spelen 700:- sen lär man pröjsa en summa till om man vill spela spelet online. Sen alla jävla fjantiga tilläggs pack, extra multiplayer banor/vapen etc. Finns inte en chans i helvete att jag skulle pröjsa för nått sånt.

Well, har man sett på maken till onyanserad kommentar? Jag jobbar inom retail och i min butik har vi inte ett enda 360-spel förutom guitar hero & rockband som kostar över 599:-. Infact, dom flesta nya releaser landar långt billigare än så.

Far Cry 2 - 459:-, Fable 2 - 539:- & Gears of War 2 - 399:- bara för att nämna några... Ganska långt från 700 spänn?

För övrigt är branschen rent generellt mkt duktig på att prisa ned spelen fort - ta bara en titt hos stora aktörer som Webhallen, Elgiganten, Pc City, Mediamarkt m.fl.

Tilläggspaketen är aldrig något du måste köpa för att unna spela ditt spel. Ofta innebär det endast mervärde för den riktigt inbitne spelaren. Och att Live-tjänsten kostar pengar ser jag inte som något större problem? Det kostar idag mindre än 40 spänn i månaden om man köper 12 månaders förbetalt. Det är typ vad en påse chips på statoil kostar...

Jag skulle köpa Gears of War 2 för någon vecka sen och på både Game och Gamestop kostade spelet 699kr vilket jag tycker är riktigt dåligt, speciellt när affärerna är inriktade på spel.

Medlem

Man borde uppgradera från 20 gig... äsch jag är så van vid ljudet från 360n nu

Medlem
Skrivet av Mack:
Skrivet av bruttO:
Skrivet av Mack:

Har inte ens nån HD till min 360.. Tycker Microsoft är så jävla löjliga med sina priser på allt. Först kostar spelen 700:- sen lär man pröjsa en summa till om man vill spela spelet online. Sen alla jävla fjantiga tilläggs pack, extra multiplayer banor/vapen etc. Finns inte en chans i helvete att jag skulle pröjsa för nått sånt.

Well, har man sett på maken till onyanserad kommentar? Jag jobbar inom retail och i min butik har vi inte ett enda 360-spel förutom guitar hero & rockband som kostar över 599:-. Infact, dom flesta nya releaser landar långt billigare än så.

Far Cry 2 - 459:-, Fable 2 - 539:- & Gears of War 2 - 399:- bara för att nämna några... Ganska långt från 700 spänn?

För övrigt är branschen rent generellt mkt duktig på att prisa ned spelen fort - ta bara en titt hos stora aktörer som Webhallen, Elgiganten, Pc City, Mediamarkt m.fl.

Tilläggspaketen är aldrig något du måste köpa för att unna spela ditt spel. Ofta innebär det endast mervärde för den riktigt inbitne spelaren. Och att Live-tjänsten kostar pengar ser jag inte som något större problem? Det kostar idag mindre än 40 spänn i månaden om man köper 12 månaders förbetalt. Det är typ vad en påse chips på statoil kostar...

Ok, så jag överdrev en hundring på spelen. Men priserna är fortfarande löjliga, 200:- mer än PC spel, varför? Trodde det var färre som piratkopierade till konsoll, borde det inte vara tvärt om? Är väl Microsoft som ska ha sin hacka för att spelet ens ska få släppas på Xbox.
Sen 1200:- för en 120gb hårddisk, när en 1TB sata disk till PC kostar lika mycket. Vad är det som är så speciellt med deras disk? Jo, andra diskar passar ju inte, så man måste köpa deras. Man kan inte tanka ner demos på sin PC heller och bränna ut, då skulle ju inte folk köpa deras dyra diskar.

Sen att Xbox Live kostar bara 40:- i månaden, jo visst, det kan väl anses som lite. Men att man ens ska behöva betala det när bara är vissa spel som fungerar till multiplayer..

Sen går ju inte direkt pengarna till tillverkarna av spelen man betalar månadskostnad för att spela. Det är väl Microsoft som vill ha lite extra där också.

Jag har hört många klagemål genom åren men du måste verkligen vara den absolut snålaste människan på jorden ser det ut som.
Du gnäller om 40 kr i månaden när xboxlive är typ en av dem bästa grejerna som finns. Ladda ner demos/video/tema etc etc..dem uppdaterar grejer åt dig konstant, typ 90% av alla spel har multiplayer läge som microsoft har kontroll över etc etc...och du säger 40 kr är för mycket..Jag är glad att såna som du aldrig ska eller få köpa en 360 för det är ni som är skam för konsolanvändare.

Medlem

tycker ps3 är en bättre maskin på det sättet att man kan trycka i vilken hårddisk som helst


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Man behöver ju ingen 1 TB-hårddisk till konsollen direkt. Men över 1000 riksdaler för 120 GB är fan skrattretande.

12
Skriv svar