World of Warcraft fyller fyra

Medlem
Skrivet av MKultra:

Senaste expansionen har fått mig att tröttna helt, TBC tillförde mycket mer varierande material. Dom recyclar för mycket i denna, samma modeller men i kanske nån annan färg, questsen är om möjligt ännu tråkigare än vanligt (alltid nått quest item som man får leta efter i sitt inventory, som ska användas på nån speciell mob eller på något visst ställe).

Att spela te.x Fallout3 och sen spela WoW är svårt, man blir lätt bortskämd med hur roliga quets är i singelplayer RPG's jämfört med det monotona harvandet i WoW..

Är du på riktigt? Gämför du WoW och F3?
Ja det är ju realistiskt, FO3s massiva 20 talet quests mot WoWs 2000-3000 quests (det är säkert några 1000 quests till misstänker jag), ja usch o fy på blizzard för att de inte gjort vansinigt spännande och nyskapande quests varje gång... suck

Inaktiv

Tror det kommer hålla i sig ett tag, typ 2015 eller nåt finns det nog ingen som spelar, eller väldigt få. Och expansionspacken kommer bara rulla in en efter en.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Fisse:

Gämför du WoW och F3?

Enda jag sagt är att jag tycker det är tungt att acceptera det urtråkiga questandet efter att man spelat ett singelplayer RPG.

Visst skulle man kunna haft kvalité före kvantitet i WoW också, men lite sent påtänkt nu. Kanske i WoW II (...men antaligen inte)


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Senaste expansionen har fått mig att tröttna helt, TBC tillförde mycket mer varierande material. Dom recyclar för mycket i denna, samma modeller men i kanske nån annan färg, questsen är om möjligt ännu tråkigare än vanligt (alltid nått quest item som man får leta efter i sitt inventory, som ska användas på nån speciell mob eller på något visst ställe).

Att spela te.x Fallout3 och sen spela WoW är svårt, man blir lätt bortskämd med hur roliga quets är i singelplayer RPG's jämfört med det monotona harvandet i WoW..

Är det sant? Har självaste WoW-fantatikern MKultra som knappt kunnat ta kritik mot WoW tidigare insett att spelet har stora brister, speciellt när det kommer till questandet och det eviga grindandet?

Grattis till uppvaknandet. Nästa steg är att avinstallera spelet. You can do it.

Medlem

Det skulle inte förvåna mig om de gör något i still som de gjorde med EVE och släpper en rejäl grafik uppdatering.

Medlem
Skrivet av erge:

Är det sant? Har självaste WoW-fantatikern MKultra som knappt kunnat ta kritik mot WoW tidigare insett att spelet har stora brister

Har inget ett emot att argumentera emot om jag tycker någon har helt fel i sina påståenden, är det att inte kunna ta kritik? Nej.

Spelmekaniken i sig har egentligen inga brister för vad det är, dvs ett socialt spel som ska uppmuntra till att du pratar med andra (dvs man kan inte göra questandet ALLT för engagerande, då blir folk inte sociala med varandra). Det bästa är väl om questandet ÄR tråkigt, för då går du ihjäl av utttråkning om du inte samtidigt småsnackar med nån och kanske hittar ännu nån kompis (vilket i sin tur binder dig till spelet ännu mer).

Känsla av samhörighet/gemenskap/progress fås genom instanskörning som istället är inriktat på taktisk teamplay som tillskillnad från quests kan kräva enorm koncentration. Battleground-delen är också riktigt bra och tillfredställer min Quake/UT-nerv helt klart.

Det WoW inte lyckas med (vilket som sagt kan vara rent planerat av Blizzard) är engagemanget i questandet, och just nu vill jag ha ett spel med roliga, engagerande quests. Expansionen har inte gjort mig det minsta imponerad heller, med den budget Blizzard numera måste röra sig med är den patetisk.


signatur
Medlem

Tycker själv att WOtLK krossar TBC i content, levlande till raid. Dock lite trist att naxx är recycled content, gör dock kanske inte så mycket, fler måste få se den bästa raidinstansen som har gjorts. (kanske lite lätt nu dock ;/ )

Massa lore i quests och så i northrend om man jämför med tbc.

Medlem

Levla snabbare gör man i alla fall inte i wrath jämfört med BC, där gick det fortare att gå 60-70. Dock så har de tack och lov ökat hastigheten lite före 70 nu.
Inte för att det är så hårt men man har gjort det ett par gånger vid det här laget.

Medlem

Jag är väl en av de få som gör det, men jag lirade lite Guild Wars i veckan och när jag började spela på wow i går kände jag "fy fan vad det här är trist"

asså det är inte fel på wow, för det har jag lirat länge men GW är enligt mig helt klart bättre.

Mycket bättre och ohyggligt mer engagerande story. Och sen ett (fortfarande enligt mig) underbart PvP.

WotLK var lite av en besvikelse dock

Medlem
Skrivet av mrful:

Jag är väl en av de få som gör det, men jag lirade lite Guild Wars i veckan och när jag började spela på wow i går kände jag "fy fan vad det här är trist"

asså det är inte fel på wow, för det har jag lirat länge men GW är enligt mig helt klart bättre.

Mycket bättre och ohyggligt mer engagerande story. Och sen ett (fortfarande enligt mig) underbart PvP.

WotLK var lite av en besvikelse dock

Hur man kan föredra Guild Wars före WoW är för mig ett mysterium. Jag har spelat guildwars och tyckte det var ett av de tråkigaste spelen jag spelat.

Vad det gäller expansionen så är wotlk mkt bättre än tbc imo. Mer content från start, snyggare grafik, bättre musik och questserierna är de bästa som gjorts i ett mmorpg. Jag tror att wow kommer leva en bit över 2020 (kanske längre) men innan dess så har spelet "overhaulats" flera ggr.

Gz blizzard btw, jag har redan hämtat min gulliga isbjörnsunge.

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Jag förstår inte varför alla som inte gillar WoW måste klaga på det hela tiden? Samma sak var det förut med folk som inte gillade CS. Sluta upp med detta eviga klagande, folk spelar vad dom vill och olika personer tycker olika saker är kul så varför tjafsa om det? Tror knappast man kan ändra någons åsikt om att spelet är kul bara genom att lägga inlägg efter inlägg för att försöka bevisa att det är ett tråkigt spel.

Word.

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av MKultra:

Senaste expansionen har fått mig att tröttna helt, TBC tillförde mycket mer varierande material. Dom recyclar för mycket i denna, samma modeller men i kanske nån annan färg, questsen är om möjligt ännu tråkigare än vanligt (alltid nått quest item som man får leta efter i sitt inventory, som ska användas på nån speciell mob eller på något visst ställe).

Att spela te.x Fallout3 och sen spela WoW är svårt, man blir lätt bortskämd med hur roliga quets är i singelplayer RPG's jämfört med det monotona harvandet i WoW..

Är det sant? Har självaste WoW-fantatikern MKultra som knappt kunnat ta kritik mot WoW tidigare insett att spelet har stora brister, speciellt när det kommer till questandet och det eviga grindandet?

Grattis till uppvaknandet. Nästa steg är att avinstallera spelet. You can do it.

Vi håller tummarna för dig

12
Skriv svar