MotorStorm: Pacific Rift

Robot
MotorStorm: Pacific Rift

Motorstorm var ett riktigt bra spel när det dök upp för ett och ett halvt år sen. Nu kommer uppföljaren som har en hel del att leva upp till. Och ser till att leverera.


Medlem
Motorstorm 2 provkört

Det där med svensk översätting hade jag gärna sluppit i Little Big Planet också. Adam Alsings töntiga röst tar ifrån en lite av spelglädjen. Man borde åtminstone kunna välja språk, speciellt med tanke på att det ligger på en Blu-ray.

Bra recension förresten. Har köpt spelet men inte vågat bryta upp förpackningen än, i väntan på er dom. Kanske ska låta bli att skicka tillbaka det trots allt?

Inaktiv

Va?! Adam Alsing?! Som om det inte räcker med att höra den på morgonen på jobbet

Medlem

Blir ett köp när det har sjunkit i pris


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hm, undra hur betyget hade sett ut om spelet hade haft en story.

"Ett sådant här Adrenalin-vidunder behöver ingen story, det gör spelet segt och man vill bara trycka bort alla cut scenes. onödigt"
?

Medlem

Demot var lagomt tråkigt, lite bättre styrning än i ettan dock.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av pennywise:

Det där med svensk översätting hade jag gärna sluppit i Little Big Planet också. Adam Alsings töntiga röst tar ifrån en lite av spelglädjen. Man borde åtminstone kunna välja språk, speciellt med tanke på att det ligger på en Blu-ray.

Bra recension förresten. Har köpt spelet men inte vågat bryta upp förpackningen än, i väntan på er dom. Kanske ska låta bli att skicka tillbaka det trots allt?

Bara att ändra till engelska.

Medlem

Säger som många andra, knuffa betyget till slutet av recensionen.

Redaktör
Skrivet av Hockey Stick:

Säger som många andra, knuffa betyget till slutet av recensionen.

Vi vet att vissa vill det men det kommer inte ske inom den närmaste tiden. Mer om varför här.


signatur
Avstängd

Jag spelade demot och jag tyckte det var sådär, det är nya bilar och banor men annars är det inte så mycket nytt tyvärr.

Medlem

Riktigt kul spel, högre fart än originalet, häftigare banor som dessutom är gigantiska, bättre grafik och ljud, (ljuseffekterna wow!). Fantastiskt spel, roligaste arkadspelet i år enligt mig.

btw. Ändra systemspråket till engelska så slipper ni adam alsings röst eller allt dubbat i motorstorm. samma med ratchet & clank. Blir betydligt bättre spelupplevelse då.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

btw. Ändra systemspråket till engelska så slipper ni adam alsings röst eller allt dubbat i motorstorm. samma med ratchet & clank. Blir betydligt bättre spelupplevelse då.

Tack för tipset, är trött på töntiga svenska röster i all ovan nämnda spel.

Inaktiv

Tomas: hur är laddningstiderna jämfört med ettan? de var så extremt sega att det inte var klokt! och hur är fullversionen jämfört med demot?

Skribent
Skrivet av mill:

Tomas: hur är laddningstiderna jämfört med ettan? de var så extremt sega att det inte var klokt! och hur är fullversionen jämfört med demot?

Laddningstiderna är mycket bättre.

Jag har inte laddat ner demot så jag vet inte skillnaden, tyvärr. Och tyvärr är jag inte så service-minded att jag tänker ladda ner demot för en läsares skull. Men fullversionen är förmodligen bra mycket större och bättre!

Medlem

Underbar recension, LOVE U FZ


signatur

hejsanhejsanhejsan

ptr
Medlem

börjar lacka på att det blir på Svenska automatiskt bara för att man har det som systemspråk. Borde det inte gå att ändra språk inne i spelet bara? Det är som sagt inte alltid logiskt i spelutvecklande....

Inaktiv

mediokert spel!!!

Medlem
Medlem

underbar grafik och recension good jobb

Medlem
Skrivet av tootey:
Skrivet av mill:

Tomas: hur är laddningstiderna jämfört med ettan? de var så extremt sega att det inte var klokt! och hur är fullversionen jämfört med demot?

Laddningstiderna är mycket bättre.

Jag har inte laddat ner demot så jag vet inte skillnaden, tyvärr. Och tyvärr är jag inte så service-minded att jag tänker ladda ner demot för en läsares skull. Men fullversionen är förmodligen bra mycket större och bättre!

I det här fallet hade det varit väldigt intressant. "Rykten" säger att det skiljer rätt mycket mellan demot och fullversionen.

Jag tyckte att demot kändes lite platt och livlöst, hoppas och förväntar mig att fullversionen har bättre känsla och grafik. Är på väg till brevlådan iaf.

Medlem

Jag testade demot för ett par veckor sedan och var inte jätteimponerad. Dock är det slutliga spelet betydligt bättre med snyggare grafik och bättre fartkänsla. Det blev extra tydligt då jag igår spelade samma bana i fullversionen som demot hade, och det var betydligt roligare nu

Slutomdömet är att det är ett kanonkul spel och jag kan bara hålla med recensionen!

Medlem

demot sög iaf..
polarn lär väll köpa det så får testa där å se om det är bättre en först.
vilket jag tyckte var inget specielt inte dåligt inte bra var mest bara meh..
så hoppas mer på detta

Medlem

Dem får ju anlita samma folk som har hand om översättningen av Disneys filmer.
Då kanske vi slipper svenska röstskådespelare som låter helt oengagerade.

Detta är nog ett av dem högsta betygen jag har sett till Motorstorm "2"

Medlem

detta var mycket bättre än jag trodde!
För FZ kan ju inte ha fel.

Medlem

något jag inte förstår är att det kan få minus för att dom pratar svenska i spelet....det går ju att ställa in på ps3:an om man vill ha svenskt tal eller engelskt tal

Medlem

Ska lätt skaffa detta någon gång

1
Skriv svar