Amerikansk kongressman vill spara all internettrafik för evigt

Medlem
Amerikansk kongressman vill spara all internettrafik för evigt

http://www.idg.se/2.1085/1.95120

Frihetens land?

Tvivlar lite på om han har någon aning om hur mycket trafik det är. Är det ens möjligt att spara så mycket?

Citat:

20 år i fängelse för den som beställer barnporr, och 150 000 dollar i böter för den internetlevarantör som möjliggör beställningen (vad exakt som menas med det sistnämnda är oklart) föreslås också.

Hur ska internetleverantören kunna kontrollera vad användaren beställer från internet?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Yeah, Kongressmän som inte kan dittdatt om datorer får bestämma dess lagar, gg.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

tycker jag han ska göra en kostnadsberäkning på det och berätta för sina väljare hur mycket deras internetuppkoppling kommer att kosta i fortsättningen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

MFC
Medlem

... "Internet.. is a series of tubes"

FTW!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Svenska politiker som inte heller kan dittdatt om datorer betämmer också dess lagar.

Medlem

Lite skrämmande!

Inaktiv

Nästa steg;

U.S Postal Service öppnar och kopierar alla brev innan de skickas till mottagaren. Dessa brev ska sen scannas och arkiveras för all framtid.

Yeah baby!

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

tycker jag han ska göra en kostnadsberäkning på det och berätta för sina väljare hur mycket deras internetuppkoppling kommer att kosta i fortsättningen

Indeed. Att lagra så mycket information måste väl kosta massvis om det ens är möjligt?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

klart det inte är möjligt.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Allt är möjligt i USA. Amerikanska drömmen ni vet, om allt hade stannat där.. :\ vad lite vi hade haft att prata om.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Fattar han om hur många gigabyte, om inte petabyte som skickas per sekund över internet?
Det är så sjukt mycket, och LAGRA DET FÖR ALL FRAMTID? O_o

Killen tror väl att det blir en cd-skiva i veckan...


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

ja, och tänk hur jobbigt det skulle vara att lagra allting i realtid. snacka om ping om allt onlinespelande först ska skrivas på hårddiskar hos kanske 20 olika internetleverantörer. turbaserade spel ftw


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

amerikanska drömmen avhandlas med stor (eller sjukt liten, vilket är poängen iofs) framgång i fear and loathing in las vegas.. uppmanar alla att läsa boken/se filmen :/


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

eller "where the buffalo roam", bättre film än fear and loathing imho. (handlar också om hunter s men annan story)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Om någon skriver "har ni någor att dölja" letar jag fan upp personen i fråga.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

har du något att dölja SoniC?!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ja, verkar onekligen suspekt att du är så orolig för din "integritet". Ska nog någon kolla lite närmare på, tycker jag...

Medlem

Absolut, medans vi ändå håller på, så kan vi sätta upp kamerro i ditt hus SoniC, du har ju inget att dölja


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

får inte glömma att han ska få en sån där skärm som alla har i 1984!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Skall dom lagra trafiken från ett eller alla Internetsen?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

kan ingen bugga honom och filma allt han gör i en månad, skicka det till honom och se om han fortfarande tycker det är en bra idé.

Medlem

hehe.

hur skulle man kunna spara all data? det är ju mijoners terabyte som går igenom internet varje dag, helt omöjligt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Verkar som en bra idé. Att bugga honom alltså, lagra all Internettrafik är inte bara ett hot om den personliga integriteten, utan det skulle kosta så ofantligt mycket mer än vad det skulle göra nytta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

och roligt för han/hon som ska leta efter nått.. i miljontals terybite


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

ctrl+f är din vän


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Jee
Medlem

Några datorer med yottabyte hårddiskar och en 10 zettabytes lina så funkar det nog.


signatur

Eller inte?

Medlem

har ni kanske nått att dölja?

är de intresserade av att kolla in va ja hudar till när man har det tort så visst.

och du iceman borde ju älska att ha det jobbet! tänkt va me skit du skulle kunna söka fram på alla kändisar och sen sälja matrialet till aftonbladet!


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Inaktiv

:crazy:

Ja jävlar... att han inte fattar volymen på datat han vill spara gör honom till en idiot, men att han ens kommer med ett sånt här förslag och påstår att det är för vårat eget bästa är så orwellskt det kan bli. Jävla bibelförsäljare...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av Lash:

har ni kanske nått att dölja?

är de intresserade av att kolla in va ja hudar till när man har det tort så visst.

och du iceman borde ju älska att ha det jobbet! tänkt va me skit du skulle kunna söka fram på alla kändisar och sen sälja matrialet till aftonbladet!

hu?
1. jag hatar tidningar, specilt aftonhoran
2. jag HATAR skvaller, skvaller älskare borde dö.

dölja? det handlar om hur sjukt dumt det är.
det är som att säga att en person skall åka världen runt och dokumentera alla gruskorn som finns, och att de skall få plats i en liten blå bok på 50sidor.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

hehe glömde att folk i dag inte kan läsa lite ironi utan ett gäng smilies.

sen iceman vet jag mycket väl att du hatar aftonbladet eftersom du whinar över dom i varje ab tråd det var därför jag skrev det


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

12
Skriv svar