4,3 miljoner MGS 4 sålda

Medlem
4,3 miljoner MGS 4 sålda

Yepp demot finns i EU store.

Medlem

Det ända MGS spelet jag missade... skam att man är ägare av xbox360 och inte ps3:an


signatur

"du, hur känns det att vara en skitgubbe?"

Redaktör
Skrivet av SWEBarb:

Yepp demot finns i EU store.

Du åker på ett tipstack för den infon.


signatur
Medlem

En nyhet för alla som någonsin tvekade på att MGS 4 sålde fantastiskt bra. Låt Xboxarna få uppleva detta också!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Bästa SP spelet jag spelat någonsin.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Otroligt grymt spel och välgjort från början till slut. Lätt de bästa MGS-spelet.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

En nyhet för alla som någonsin tvekade på att MGS 4 sålde fantastiskt bra. Låt Xboxarna få uppleva detta också!

Håller med, tycker också att ps3 folket borde få uppleva GoW eller ännu hellre fable 2.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Bara jag som reagerar på att det står 4.3 i rubriken och 4.4 i texten?

Medlem

Kom inte demon igår och inte idag?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bästa spelet som finns...5/5. Köp det!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

har med det, har dock inte spelat igenom det än - blir till att göra det sen någon gång.

(( Nyhetens rubrik står det 4,3 milj och i nyheten står det 4,4 milj - bara så ni vet ))


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

ojj, det var mycket Undrar hur mycket dom har tjänat i så fall

Medlem

Årets bästa spel alla kategorier enligt mig. Atmosfären, karaktärerna, handlingen, grafiken ,ljudet!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om de siffrorna. Samtidigt som 4,3 är en stor siffra så hade den nog behövt vara runt 8 för att jag skulle tycka att just ett spel som MGS 4 hade sålt bra.
Nu har jag å andra sidan inte koll på hur bra Metal Gear sålt innan, men jag trodde det låg i närheten av vad Halo, Cod och GTA serien sålde.

Najs! Många måste ha köpt för att det är ett pangarspel i deras ögon, då MGS är ganska storytungt.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

grymt spel, ångrar att man inte spelade dom tidigare spelen

Medlem
Skrivet av Noken:

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om de siffrorna. Samtidigt som 4,3 är en stor siffra så hade den nog behövt vara runt 8 för att jag skulle tycka att just ett spel som MGS 4 hade sålt bra.
Nu har jag å andra sidan inte koll på hur bra Metal Gear sålt innan, men jag trodde det låg i närheten av vad Halo, Cod och GTA serien sålde.

Gears of war har sålts i ca 5 miljoner exemplar till xbox360 och det anses vara ett bra stor spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Pansarknekt

Har läst någonstans att Sony iaf inte var nöjda med försäljningen. Kanske handla om en viss regions försäljningssiffror.
Har en polare som älskar MGS4, han blev bra glad när jag länka till en artikel där Kojima sade att det inte var uteslutet att han skulle vara inblandad i den oundvikliga uppföljaren.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

5 miljoner efter nyår? Mycket möjligt.

Medlem

Vill inte verka som en fanboy, äger varken en PS3 eller 360.
Men är det bara jag som tycker att om MGS4 stått för över en tredjedel av den totala spelförsäljningen under 4 månader, så är det föga smickrande för PS3'ans övriga spelutbud?

Medlem

Köpte spelet för tre dagar sedan på spelbutiken och fick det i lådan igår. Fan i mig det bästa SP spelet någonsin (ja, jag vågar nog påstå att det är bättre än HL2)! Riktigt bra AI, som använder teamwork och handsignaler. Mellansekvenserna räcker ju nästan till en hel kortfilm dessutom. Äntligen fick man användning för PS3:n

Medlem

Fast det var väl inte så uppseendeväckande siffror. De tidigare delarna har ju alla sålt runt 5 miljoner ex och det blir väl nåt liknande för del fyra.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Noken:

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om de siffrorna. Samtidigt som 4,3 är en stor siffra så hade den nog behövt vara runt 8 för att jag skulle tycka att just ett spel som MGS 4 hade sålt bra.
Nu har jag å andra sidan inte koll på hur bra Metal Gear sålt innan, men jag trodde det låg i närheten av vad Halo, Cod och GTA serien sålde.

Gears of war har sålts i ca 5 miljoner exemplar till xbox360 och det anses vara ett bra stor spel.

...och jag är fanboy


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Roligt att det har sålt bra? ÄR det Playstation 3 mest sålda spel?

Om ni jämför siffrorna mot Xbox 360 så ser vi då att spelen säljer i siffror mera.

Nån som vet varför inte Sony kan ordna ett Halo 3 "spel" till sin konsol som alla vill ha!

Halo 3 = 15 miljoner sålda spel.

Kan dom inte satsa på ett "stort", då menar jag skit stort spel som passar för alla!

Under den första veckan med Halo 3 har det sålts över tre miljoner exemplar av spelet samt ett antal 360-konsoler.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Roligt att det har sålt bra? ÄR det Playstation 3 mest sålda spel?

Om ni jämför siffrorna mot Xbox 360 så ser vi då att spelen säljer i siffror mera.

Nån som vet varför inte Sony kan ordna ett Halo 3 "spel" till sin konsol som alla vill ha!

Halo 3 = 15 miljoner sålda spel.

Kan dom inte satsa på ett "stort", då menar jag skit stort spel som passar för alla!

Under den första veckan med Halo 3 har det sålts över tre miljoner exemplar av spelet samt ett antal 360-konsoler.

På vilken planet har Halo 3 sålt 15 miljoner? Senast jag kikade så var det dryga 8 miljoner.

Medlem

Sen vill iaf inte jag ha ett Halo 3, eftersom det enligt mig är ett mediokert spel som sendast sålde pga grupptryck (aka Wow-effekten), stenhård marknadsföring och ett befäst varumärke.

Ett spel som passar alla ganska bra eller flera som var och en prickar sin målgrupp perfekt. Vad är bäst? Sen är väl inte Halo 3 särskilt stort...

Sedan så har GoW och Halo mjölkats lite väl mycket i exklusiva-spel-debatten. Vilka andra bra exklusiva spel har boxen egentligen? Fable 2 kanske, jo, men annars?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av TMO_KOTOR:
Skrivet av showerguy:

Roligt att det har sålt bra? ÄR det Playstation 3 mest sålda spel?

Om ni jämför siffrorna mot Xbox 360 så ser vi då att spelen säljer i siffror mera.

Nån som vet varför inte Sony kan ordna ett Halo 3 "spel" till sin konsol som alla vill ha!

Halo 3 = 15 miljoner sålda spel.

Kan dom inte satsa på ett "stort", då menar jag skit stort spel som passar för alla!

Under den första veckan med Halo 3 har det sålts över tre miljoner exemplar av spelet samt ett antal 360-konsoler.

På vilken planet har Halo 3 sålt 15 miljoner? Senast jag kikade så var det dryga 8 miljoner.

Jag förstår inte direkt vad du menar.

Halo 3 är det tredje avsnittet i Halo-trilogin, en internationellt prisbelönt actionserie som växte till ett världsomspännande fenomen: spelet har sålts i över 14,5 miljoner exemplar världen över.

Enligt den källan säljs det fler spel till just Xbox 360.

Samma sak som i en fotbollsmatch. Ibland avgörs en kamp genom målskillnad.

Edit : Jag menar... man köper väl ett spel för att spela det? Eller gör inte du det?

Ta reda på fakta och kälor innan du pratar

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TMO_KOTOR:
Skrivet av showerguy:

Roligt att det har sålt bra? ÄR det Playstation 3 mest sålda spel?

Om ni jämför siffrorna mot Xbox 360 så ser vi då att spelen säljer i siffror mera.

Nån som vet varför inte Sony kan ordna ett Halo 3 "spel" till sin konsol som alla vill ha!

Halo 3 = 15 miljoner sålda spel.

Kan dom inte satsa på ett "stort", då menar jag skit stort spel som passar för alla!

Under den första veckan med Halo 3 har det sålts över tre miljoner exemplar av spelet samt ett antal 360-konsoler.

På vilken planet har Halo 3 sålt 15 miljoner? Senast jag kikade så var det dryga 8 miljoner.

Jag förstår inte direkt vad du menar.

Halo 3 är det tredje avsnittet i Halo-trilogin, en internationellt prisbelönt actionserie som växte till ett världsomspännande fenomen: spelet har sålts i över 14,5 miljoner exemplar världen över.

Enligt den källan säljs det fler spel till just Xbox 360.

Samma sak som i en fotbollsmatch. Ibland avgörs en kamp genom målskillnad.

Edit : Jag menar... man köper väl ett spel för att spela det? Eller gör inte du det?

Ta reda på fakta och kälor innan du pratar

Från Wiki: "Prior to the release of Halo 3, the first two games of the trilogy had sold a combined 14.8 million copies." satsar en 5:a att det är det spelbutiken syftar på.

Även: "The trilogy of games have sold over 20 million copies worldwide."

"Ta reda på fakta och källor innan du pratar"

12
Skriv svar