Medlem

pluggar till medicintekninker men går åt helvete, funderar på att hitta något jobb i någon spelaffär. Bästa är ju om man jobbar me något som har med sitt fritidsintresse och göra

Medlem

jobbar som supporttekniker på en bank mitt i smeten i stockholm... sen 9 dagar tillbaka som fastanställd


signatur

thank you, come again

MFC
Medlem
Skrivet av huxflux:

jobbar som supporttekniker på en bank mitt i smeten i stockholm... sen 9 dagar tillbaka som fastanställd

Grattis


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av huxflux:

jobbar som supporttekniker på en bank mitt i smeten i stockholm... sen 9 dagar tillbaka som fastanställd

Gifve pengar till mitt bank konto!11!

Inaktiv
Skrivet av SoniC:

En mack jävel, måste säga att jag trivs bra men vill testa annat så det kanske blir att plugga vidare. Skulle nog vilja bli en ambulansförare.

Då måste du bli sköterska först. Förra eller förr förra året var det 20.0 i betyg för att komma in som sköterska vid högskolan väst. Skötersta=jobb och då kan jobbet vara i norge med fett betalt.

Skrivet av Satan:

pluggar till medicintekninker men går åt helvete, funderar på att hitta något jobb i någon spelaffär. Bästa är ju om man jobbar me något som har med sitt fritidsintresse och göra

Dont do it! Vad händer om du tröttnar på ditt jobb? Då är du även trött på din fritid... :\


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Själv så jobbar jag som barnvakt för brorsan medan jag slösar pengar på en utbildning som inte leder nånvart i USA. Siktar dock på en civilingenjörsutbildning inom maskinteknik, elektronik eller nanovetenskap. Målet är ett jobb som inte är tråkigt. Får väl se om 5-7 år om jag lyckats. :/


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Satan:

Bästa är ju om man jobbar me något som har med sitt fritidsintresse och göra

Nej det är det inte, då tröttnar man till slut.


signatur
Inaktiv

Praktikant på "Eidos Studios" de närmsta 6 månaderna.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av dosman:

Roligt att vara intern?

Det får vi se imorgon då jag börjar (skulle börjat idag men på grund utav sjukdom var jag tvungen att flytta upp det en dag) men jag skulle tro det ja. Polarna har ju skoj på andra ställen så varför inte jag?

Får ju göra det jag vill göra, couldn´t be happier


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Inaktiv
Skrivet av Wahlgren:

Praktikant på "Eidos Studios" de närmsta 6 månaderna.

Lyckost, hade dödat för det :<


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Inaktiv

Finns ett bättre sätt flakkz. Hårt arbete, benhård vilja och aktivt lärande.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

eller ren tur!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Undrar vad ren tur ger en för arbetsuppgift egentligen ;o


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Ska försöka få det låta som fint som möjligt nu, humm...

Kvalitetsingenjör inom industriella robotsystem.
( jag letar fel på robotar hos abb )

Nästa vecka blir det en ny titel,
utvecklingsingenjör inom signalteknik och mjuvara för industriella robotsystem.

*edit felstavningar*


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

Jobbar som maskinoperatör/wannabe-ställare för formsprutningsmaskiner.
Har hållit på i ca 6månader och är så trött att jag vill spy på skiten. Skolan nästa!

Medlem
Skrivet av Wahlgren:

Undrar vad ren tur ger en för arbetsuppgift egentligen ;o

Minröjare kanske?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

^-- Man behöver inte så mycket tur som minröjare ;P Trust me ;P

Medlem

Går på teknikprogrammet i Hässleholm


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Läser till Civing i Datateknik på LTU.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Jobbar som PC-tekniker (Kommunen)


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Wahlgren:

Undrar vad ren tur ger en för arbetsuppgift egentligen ;o

Det borde finnas mer folk som dig Wahlgren, som faktist tar det här på allvar och kämpar för sitt mål :).

Medlem
Skrivet av theante2edition:

Ska försöka få det låta som fint som möjligt nu, humm...

Kvalitetsingenjör inom industriella robotsystem.
( jag letar fel på robotar hos abb )

Nästa vecka blir det en ny titel,
utvecklingsingenjör inom signalteknik och mjuvara för industriella robotsystem.

*edit felstavningar*

har du ringt datorsupporten nån kväll/helg? hur var den isf?


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av Famest:
Skrivet av Wahlgren:

Undrar vad ren tur ger en för arbetsuppgift egentligen ;o

Det borde finnas mer folk som dig Wahlgren, som faktist tar det här på allvar och kämpar för sitt mål :).

Aww shucks :$

Skrev detta på ett annat forum. Gilla läget att det är engelska

"Well, been there two days now. The atmosphere here is much better than i was used to back at my school. Everybody is friendly and easy to work with which is a nice change of pace. I´m horribly self-aware though. I don´t want to make an ass out of myself or something like that. Insecure, today´s word. I´m easy to misunderstand, especially when i´m nervous. (which i am quite alot right now).

But that will change, i got six months after all and after that it´s time to search for a job and with that over to my next thought...

My school days left my wondering if i really wanted to work in a game-making environment and i can now happily say that i do. If it´s like what i have experienced these two days that is.

The first day mainly involved me getting my computer, installing the software i needed, talking to most of the people there, haven´t really talked to all the programmers yet which i feel bad for. I also got time to check through the models and textures they had done to get a feel for everything.

Also had time to start on a model which i finished the second day. Let´s hope they end up using it aswell bu t i think they will. Can´t say anything about the project yet. Sorry. When i´m allowed, i will. I was very surprised about it though.

Ps: Commuting sucks (3 hours in total each day right now but i use it to draw and play DS... and sleep so it´s all good...) and their soda policy rocks. It´s free!"


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Inaktiv

precis som Wahlgren så sitter även jag på en praktik plats, dock inte på Eidos, men på ett företag som jobbar med Eidos här i Stockholm
Är animatör på ett projekt *hush hush* där jag har i uppgift att animera typ allt..massa jobb men massa coola moves

Wahlgren, vilket forum hittar man den posten/nått du gjort?

Inaktiv
Skrivet av F3D:

precis som Wahlgren så sitter även jag på en praktik plats, dock inte på Eidos, men på ett företag som jobbar med Eidos här i Stockholm
Är animatör på ett projekt *hush hush* där jag har i uppgift att animera typ allt..massa jobb men massa coola moves

Wahlgren, vilket forum hittar man den posten/nått du gjort?

www.game-artist.net annars om du vill se vad jag gjort så www.pigged.net (Redesign in progress, http://pigged.net/stuff/design3.jpg )

EDIT: Hänger även på

www.cgtalk.com
www.cgchat.com
www.polycount.com

Edit 2: Och nu i februari är jag med i dominance wars 2 och ska göra en general


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Inaktiv

F3D -- Shit! Det måste vara en dröm att jobba med att göra spel! Grymt!

Inaktiv
Skrivet av Wahlgren:

jasså så det är du? hehe ok kommer ihåg din gubbe som står där o skjuter o har sig

jo, det är ju polycount som gäller! ;D tar hem vinsten den här gången oxå!!! ;D
(har tröttnat som fan på cgtalk, bara massa fanboys och noobs där)

Skrivet av iramirion:

F3D -- Shit! Det måste vara en dröm att jobba med att göra spel! Grymt!

det är drömmen, men då det faktiskt är JOBB så blir det inte så mycket spelandes
man längtar ju till helgerna för att få sitta i WoW i mer än 1 timme typ x]

Inaktiv

yes tis me, fast nästa gubbe jag gör blir ju femtio gånger grymmare. Jag kan mer nu och det där var min första människa / gubbe någonsin

Den här gången blir det nog mer kickbutt. Jag väljer sida utifrån vad de får vara. Jag är kåt på rebeller och freedomfighters så det blir nog cgchat då.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

123
Skriv svar