Ny Killzone 2-trailer på FZ

Robot
Medlem
Ny Killzone 2-trailer på FZ

Ser mer o mer B ut för varje trailer IMO


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Ser ingen skillnad på alla dagens nya spel, det här hade kunna varit Fallout 3 enligt mig.

Medlem

Grafiken är överhypad. Den verkar inte bjuda på någonting som inte redan gjorts bättre på PC.

Medlem

Hehe, något bättre än Fear2:s trailer^^

Tycker grafiken ser helt sjukt bra ut!

Inaktiv

När får vi egentligen se vad Playstation 3 går för?

Dom är ju den starkaste konsolen på marknaden så dom borde väl kunna göra typ världens snyggaste spel?

Vad krävs då?

JAg köper Playstation 3 när man får se skillnad mellan Xbox 360 och Ps3.

JAg menar en "klar skillnad", man ska kunna se att Playstation 3 har bättre grafik på sina spel.

Medlem

"Dom är ju den starkaste konsolen på marknaden så dom borde väl kunna göra typ världens snyggaste konsolspel?"

fixed

Inaktiv
Skrivet av doggelito:

"Dom är ju den starkaste konsolen på marknaden så dom borde väl kunna göra typ världens snyggaste konsolspel?"

fixed

Jag själv ser ingen skillnad på Halo 3 och Killzone 2?

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Grafiken är överhypad. Den verkar inte bjuda på någonting som inte redan gjorts bättre på PC.

Självklart. PC är bäst.

Killzone 2 är väl det enda skälet man kan hitta för att köpa PS3, ja?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av doggelito:

"Dom är ju den starkaste konsolen på marknaden så dom borde väl kunna göra typ världens snyggaste konsolspel?"

fixed

Jag själv ser ingen skillnad på Halo 3 och Killzone 2?

Ser du ingen skillnad på Doom 2 och Crysis heller?

Medlem
Skrivet av MINO7AURO:

Ser ingen skillnad på alla dagens nya spel, det här hade kunna varit Fallout 3 enligt mig.

facepalm.gif


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av doggelito:

"Dom är ju den starkaste konsolen på marknaden så dom borde väl kunna göra typ världens snyggaste konsolspel?"

fixed

Jag själv ser ingen skillnad på Halo 3 och Killzone 2?

Skaffa glasögon......


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Har alltid varit anti-Killzone men kommer nog ändå plocka upp det och köra igenom det.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

schnyggt!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av doggelito:

"Dom är ju den starkaste konsolen på marknaden så dom borde väl kunna göra typ världens snyggaste konsolspel?"

fixed

Jag själv ser ingen skillnad på Halo 3 och Killzone 2?

nu skämtar du va? om du verkligen menar alvar så borde du gå till en optiker och få dina ögon undersökta


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Playstation 3 måste va största floppen Sony gjort. Den har blu-ray wow!...hade de nått mer speciellt...hmm, nä juste alla spel ser likadana ut som till 360.

jag vill se playstation 3's jävla "superkraft" som den "ska ha" nån gång, show me!!!


signatur

FUBAR

Medlem

Jag vill spela som Helgast!

Klart läckrast utstrysel på länge i en fiktiv armé.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Wow får jag säga ser riktigt bra ut blir garanterat köp och xbox fanboys lugna ner er bara för att ni inte kan spela det så behöver ni inte va så dåliga förlorare

Alla konsolerna är bra på sitt sätt och det är bara fanboys som tror sig se skillnad på dom. för jag kan säga att skulle ni inte veta vilken konsol spelet körs på så skulle ni inte se nån skillnad...så snälla lägg ner gnället...

Det sägs att PS3 är kraftigare än 360 ja men det är ju upp till spelutvecklarna att bevisa detta i såna fall och inte sony...inte för att jag bryr mig då jag mest ser fram emot att bra och intressanta spel...SOM ALLA ANDRA BORDE GÖRA ISTÄLLET FÖR ATT GNÄLLA OM VILKEN FÄRG SOM ÄR BÄST...

Medlem

Alltså, satan vad förväntningarna är höga vad gäller det här spelet. Finns inte en shooter som kan mäta sig med Killzone på PS2:an imho, förutom möjligtvis Black - men satan vad det ska bli schysst att spela igenom detta när det kommer. Jag är helt såld, spelet verkar ju hur sjukt nice som helst! Hur kan ni ens klaga?!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Medlem

Tycker det ser riktigt najs ut, synd att man inte har en PS3:a (men å andra sidan har jag fullt upp med Fable 2 nu så jag ska väl inte klaga;))


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Oj, _ännu_ en pre-renderad film! Märkligt hur många som kan säga bu och bä över något som ser exakt ut som alla andra pre-renders de senaste 10 åren, högst roande!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Flakmonkey
Skrivet av gryzor:

Oj, _ännu_ en pre-renderad film! Märkligt hur många som kan säga bu och bä över något som ser exakt ut som alla andra pre-renders de senaste 10 åren, högst roande!

Vad är förrenderat med den här filmen? Det som inte är in-game är ivf in-engine. Det förrenderade stadiet lämnade de för ett bra tag sen.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Vad är förrenderat med den här filmen? Det som inte är in-game är ivf in-engine. Det förrenderade stadiet lämnade de för ett bra tag sen.

Eh, vi tar ett exempel så kanske jag är tydligare. Ta vanliga gamla hederliga quake. Idag är det fin-fina texturer i massiva storlekar och stöd för alla upplösningar. Klicka in på "ownage" (stor reposit för spelfilmer) och välj valfri quake1-film som fått ett hyffsat betyg, bli helt amazed över hur fint och fräckt allt är. Men vänta, så är det inte ingame? Ser ju MYCKET finare ut i filmen? Ah, just -- när man gör FILM från en motor, så dumpar man FRAME för FRAME till ex. BMP i 2048×1536, med full AA/AF påslaget och så stora texturer som möjligt -- detta tar ca. 5 sekunder _PER FRAME_ med allt max (detta brukar ta _enorm_ tid när man håller på med många klipp för bara en kortare film, flera veckors jobb). Skulle du inte kalla detta RENDERA men ändå INGAME? Sedan skalar man ned dessa, klipper och klistrar sina "in-game" filmer, smetar på lite effekter och WOOT! Där har vi det. Tror du det ser ut så när du faktiskt SPELAR det? SÄGER det något? Nja, imho, inte mycket.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Flakmonkey
Skrivet av gryzor:

Eh, vi tar ett exempel så kanske jag är tydligare. Ta vanliga gamla hederliga quake. Idag är det fin-fina texturer i massiva storlekar och stöd för alla upplösningar. Klicka in på "ownage" (stor reposit för spelfilmer) och välj valfri quake1-film som fått ett hyffsat betyg, bli helt amazed över hur fint och fräckt allt är. Men vänta, så är det inte ingame? Ser ju MYCKET finare ut i filmen? Ah, just -- när man gör FILM från en motor, så dumpar man FRAME för FRAME till ex. BMP i 2048×1536, med full AA/AF påslaget och så stora texturer som möjligt -- detta tar ca. 5 sekunder _PER FRAME_ med allt max (detta brukar ta _enorm_ tid när man håller på med många klipp för bara en kortare film, flera veckors jobb). Skulle du inte kalla detta RENDERA men ändå INGAME? Sedan skalar man ned dessa, klipper och klistrar sina "in-game" filmer, smetar på lite effekter och WOOT! Där har vi det. Tror du det ser ut så när du faktiskt SPELAR det? SÄGER det något? Nja, imho, inte mycket.

Jag kallar inte det förrenderat nej. Förrenderat är som den första Killzone 2-trailern eller mellansekvenserna i Blizzards spel.

Men om du vill se hur det verkligen ser ut kan du ju spana in filmen här nedan. Filmad från Tokyo Game Show med en handhållen kamera och utan ljud, så kvaliteten är inte den bästa. Men du kan iaf avgöra om den här trailern är så otroligt mycket fake eller ej.

http://www.gamersyde.com/stream_8978_en.html

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av gryzor:

Eh, vi tar ett exempel så kanske jag är tydligare. Ta vanliga gamla hederliga quake. Idag är det fin-fina texturer i massiva storlekar och stöd för alla upplösningar. Klicka in på "ownage" (stor reposit för spelfilmer) och välj valfri quake1-film som fått ett hyffsat betyg, bli helt amazed över hur fint och fräckt allt är. Men vänta, så är det inte ingame? Ser ju MYCKET finare ut i filmen? Ah, just -- när man gör FILM från en motor, så dumpar man FRAME för FRAME till ex. BMP i 2048×1536, med full AA/AF påslaget och så stora texturer som möjligt -- detta tar ca. 5 sekunder _PER FRAME_ med allt max (detta brukar ta _enorm_ tid när man håller på med många klipp för bara en kortare film, flera veckors jobb). Skulle du inte kalla detta RENDERA men ändå INGAME? Sedan skalar man ned dessa, klipper och klistrar sina "in-game" filmer, smetar på lite effekter och WOOT! Där har vi det. Tror du det ser ut så när du faktiskt SPELAR det? SÄGER det något? Nja, imho, inte mycket.

Jag kallar inte det förrenderat nej. Förrenderat är som den första Killzone 2-trailern eller mellansekvenserna i Blizzards spel.

Men om du vill se hur det verkligen ser ut kan du ju spana in filmen här nedan. Filmad från Tokyo Game Show med en handhållen kamera och utan ljud, så kvaliteten är inte den bästa. Men du kan iaf avgöra om den här trailern är så otroligt mycket fake eller ej.

http://www.gamersyde.com/stream_8978_en.html

Förrenderat betyder att bilderna är renderade i förväg. Precis som gryzor säger så har dom förrenderat filmen. Vilken 3d applikation dom gör det i, (max eller spelmotor) spelar mindre roll.

Men spelet ser bra ut, men jag är trött på shooters.

Medlem

Skilj på förrenderat och scriptat.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Skilj på förrenderat och scriptat.

Du får nog leta _otroligt_ länge för hitta en renderer som inte uteslutande använder sig av script, vad är din poäng?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Vissa dagar grämer man sig att vissa konsoler har exklusivitet till vissa titlar ibland inte... Skulle inte vart fel med GoW2 och Fable 2 till PS3 dock

Flakmonkey
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Sito:

Skilj på förrenderat och scriptat.

Du får nog leta _otroligt_ länge för hitta en renderer som inte uteslutande använder sig av script, vad är din poäng?

Kanske att den tekniskt korrekta definition av vad som är förrenderat inte stämmer överens med den definition som den stora massan använder den till? Ungefär som lagg och hack, numera kallas ju allting för lagg och även om det i sig är fel så är det den definitionen som alla förstår. Samma sak här, även om en förrenderad film är mer än bara "ritade" mellansekvenser gjorda av blizzard och square så är det så folk i allmänhet ser på det

Säger inte att det är rätt - för det är det ju inte - bara så det är tyvärr :/

Så enligt den tekniskt korrekta definition så är den här trailern förrenderad, men inte enligt "spelvärldens" definition

12
Skriv svar