GTA IV - pc-film och PS3-troféer

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av ChuppyBear:

Akta så ni inte hypar för mycket, då blir det samma "besvikelse" som oss konsolnördar:P

Förstår verkligen hur folk kan se GTA IV som en besvikelse. Själv tycker jag att det helt klart är den bästa titeln i serien. Även om jag har älskat varje del i GTA-serien så känns det som att Rockstar har lagt ner mer hjärta på den här senaste titeln.

Skrivet av Hannu87:

Lägg ner det där. Den här diskussionen har vi hört alldeles för många gånger och vi alla vet vad som stämmer.

Ja, vi vet att man kan uppnå mer eller mindre likvärdig precision med en handkontroll som med mus i ett spel som GTA. Själv har lättare att lira GTA-spelen med handkontroll.

Därför jag skrev "besvikna", själv tycker jag det är det BÄSTA spelet i serien om man ser till gameplay och story, men det är inte det ROLIGASTE, vilket jag tror gjorde många besvikna.

Ja, det återstår ju att se....men online delen blir säkert skoj.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av bionicman:

...väntar till release innan jag dömer det här liret
tror att kontrollerna kommer suga ordentligt, iaf. vad jag sett från
konsol-dyngan.har aldrig gillat styrningen från sa.(dvs wasd+mouselook) då precision och timing blir lidande.
så jag hoppas dem (R*)går mot en lösning liknande den i gta3.
ska bli intresant att se vilken väg dem tar.

Du skojar va? Gillar du inte wasd styrning? Antingen är du invalid eller något för bättre "layout" tror jag inte du kan få via mus och tbord.

lol jag uttryckte väl mig lite tokigt där uppenbarligen.
det jag pratar om är naturligtvis bilkörningen.
gunfights däremot skall givetvis skötas med wasd+mus;)


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av ChuppyBear:

Akta så ni inte hypar för mycket, då blir det samma "besvikelse" som oss konsolnördar:P

Förstår verkligen hur folk kan se GTA IV som en besvikelse. Själv tycker jag att det helt klart är den bästa titeln i serien. Även om jag har älskat varje del i GTA-serien så känns det som att Rockstar har lagt ner mer hjärta på den här senaste titeln.

Skrivet av Hannu87:

Lägg ner det där. Den här diskussionen har vi hört alldeles för många gånger och vi alla vet vad som stämmer.

Ja, vi vet att man kan uppnå mer eller mindre likvärdig precision med en handkontroll som med mus i ett spel som GTA. Själv har lättare att lira GTA-spelen med handkontroll.

Därför jag skrev "besvikna", själv tycker jag det är det BÄSTA spelet i serien om man ser till gameplay och story, men det är inte det ROLIGASTE, vilket jag tror gjorde många besvikna.

Ja, det återstår ju att se....men online delen blir säkert skoj.

Låång quote nu, men ändå. Online delen kommer nog bli mycket roligare med fler polare som har PC än xbox. Hoppas det kommer bli mycket moddar också som i de tidigare gta spelen:)

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av bionicman:

...väntar till release innan jag dömer det här liret
tror att kontrollerna kommer suga ordentligt, iaf. vad jag sett från
konsol-dyngan.har aldrig gillat styrningen från sa.(dvs wasd+mouselook) då precision och timing blir lidande.
så jag hoppas dem (R*)går mot en lösning liknande den i gta3.
ska bli intresant att se vilken väg dem tar.

Du skojar va? Gillar du inte wasd styrning? Antingen är du invalid eller något för bättre "layout" tror jag inte du kan få via mus och tbord.

lol jag uttryckte väl mig lite tokigt där uppenbarligen.
det jag pratar om är naturligtvis bilkörningen.
gunfights däremot skall givetvis skötas med wasd+mus;)

Där håller jag med iaf, bilkörningen är mkt bättre på kontroll.

Medlem

Jag har inte höga förväntningar till PC-releasen, mest för att det funnits på konsoll länge och det är tjötigt och tråkigt.
Så är det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Hannu87:

GTA på pc = GTA på riktigt

Woooord.
Detta kommer bli så jävla kul.

Akta så ni inte hypar för mycket, då blir det samma "besvikelse" som oss konsolnördar:P

Besviken? GTA IV blev väl mottaget. Fick högsta betyg av i princip alla tidningar och spelsidor. Och själv tyckte jag det var grymt bra.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Hannu87:

GTA på pc = GTA på riktigt

Woooord.
Detta kommer bli så jävla kul.

Akta så ni inte hypar för mycket, då blir det samma "besvikelse" som oss konsolnördar:P

Besviken? GTA IV blev väl mottaget. Fick högsta betyg av i princip alla tidningar och spelsidor. Och själv tyckte jag det var grymt bra.

Jag tycker det är ett grymt spel, men många blev besvikna eftersom det inte var lika "roligt" som tidigare spel.

Något att tänka på... far cry 2 får nästan också högsta betyg i recensioner, men spelarna är ändå besvikna...

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Hannu87:

GTA på pc = GTA på riktigt

Woooord.
Detta kommer bli så jävla kul.

Akta så ni inte hypar för mycket, då blir det samma "besvikelse" som oss konsolnördar:P

Besviken? GTA IV blev väl mottaget. Fick högsta betyg av i princip alla tidningar och spelsidor. Och själv tyckte jag det var grymt bra.

Jag tycker det är ett grymt spel, men många blev besvikna eftersom det inte var lika "roligt" som tidigare spel.

Något att tänka på... far cry 2 får nästan också högsta betyg i recensioner, men spelarna är ändå besvikna...

Vad menar du med inte lika "roligt" som tidigare spel?

Medlem
Skrivet av Hymer:

Köpte det till PS3 men har även bokat det till PC. Måste ju utnytja monster datorn lite

Och du tror GTA är rätta spelet för att pressa datorn?

Själv får ja se om de blir nåt köp, som de ser ut nu så ser ja ingen anledning till att ja ska köpa de igen, möjligtvis då när alla moddar kommer.

Medlem

Ska bli kul att spela det till PC sen :> Synd bara det där med Windows Live...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Ska bli kul att spela det till PC sen :> Synd bara det där med Windows Live...

Så länge windows live till pc är gratis så är jag nöjd

Medlem

Fargo: Recencenter ger ju oftast högre betyg på hypade spel. GTA IV är verkligen inte värt 5/5. Händer ju hela tiden.
Som folk skriver, man pallar inte spela singleplayern efter ett tag, för det är helt enkelt inte roligt. Samma uppdrag hela tiden, dryga karaktärer i en segdragen story. Jag spelade endast färdigt det för att jag SKULLE. Sedan den dagen har jag haft mitt GTA IV utlånat.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Aja det är ju inte sant förvisso. Lär man sig hantera gamepaden så är det lika bra som mus. Men ja, de flesta har ju svårt för det.

Inte lika bra men det kommer inte kännas som ett handikapp efter en stund.
Dock så spelas GTA spelen bäst med gamepad tycker jag för man får så mycket mer känsla i fordonen (vilket är en stor det av GTA-spelen).


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Hannu87:

GTA på pc = GTA på riktigt

Woooord.
Detta kommer bli så jävla kul.

Akta så ni inte hypar för mycket, då blir det samma "besvikelse" som oss konsolnördar:P

Besviken? GTA IV blev väl mottaget. Fick högsta betyg av i princip alla tidningar och spelsidor. Och själv tyckte jag det var grymt bra.

Jag tycker det är ett grymt spel, men många blev besvikna eftersom det inte var lika "roligt" som tidigare spel.

Något att tänka på... far cry 2 får nästan också högsta betyg i recensioner, men spelarna är ändå besvikna...

Vad menar du med inte lika "roligt" som tidigare spel?

GTA var skojigt... GTA 2 var roligare. GTA 3 var man riktigt nyfiken på eftersom man hade gått över till 3D där... och det var bra. Men GTA Vice City, San Andreas och nu det 4:e spelet är väl inte speciellt "revolutionerande".

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Hannu87:

GTA på pc = GTA på riktigt

Woooord.
Detta kommer bli så jävla kul.

Akta så ni inte hypar för mycket, då blir det samma "besvikelse" som oss konsolnördar:P

Besviken? GTA IV blev väl mottaget. Fick högsta betyg av i princip alla tidningar och spelsidor. Och själv tyckte jag det var grymt bra.

Jag tycker det är ett grymt spel, men många blev besvikna eftersom det inte var lika "roligt" som tidigare spel.

Något att tänka på... far cry 2 får nästan också högsta betyg i recensioner, men spelarna är ändå besvikna...

Vad menar du med inte lika "roligt" som tidigare spel?

GTA var skojigt... GTA 2 var roligare. GTA 3 var man riktigt nyfiken på eftersom man hade gått över till 3D där... och det var bra. Men GTA Vice City, San Andreas och nu det 4:e spelet är väl inte speciellt "revolutionerande".

Uppföljare brukar inte vara revolutionerande.

Medlem

lyckas dom få till muskänslan bra så blir det bra.. oftast i konsoll portningar så blir musen seg som fan.. tex far cry 2..

skitsamma om man spelar på konsoll eller pc, huvudsaken är att man har kul.. O alla som klagar över graffet, lycka till o gör crysis grafik i en storstad..

angående nån som ogilla wasd knappar.. själv kör jag som nog en av dom få eller enda kanske?.. som kör duke nukem 3d uppsättningen än.. så igentligen orginal fps uppsättning

dvs. fram på häger knapp, back på space.
skjuta vänster.. hoppa w, ducka s.. shitf second fire.. och invert mouse. Alltid kört så o har svårt me wasd spel där man inte kan ändra det..:P

sjukt skönt att kunna springa och röra vänster hand fritt över tangentbordet utan att man slutar springa eller skjuta

mina brorsor kör detsamma så vi är åtminstone 3st..:P

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

GTA var skojigt... GTA 2 var roligare. GTA 3 var man riktigt nyfiken på eftersom man hade gått över till 3D där... och det var bra. Men GTA Vice City, San Andreas och nu det 4:e spelet är väl inte speciellt "revolutionerande".

Något behöver inte vara revolutionerande för att vara jävligt bra.

Medlem

GTA4 på min 360 är det roligaste jag någonsin spelat! Så många roliga moment när spelet buggar sig och man överlever ett fall från en helikopter full fart, så högt man kan komma och rätt in i ett träd och en sten, halvt oskadd.

Finns inget roligare än att spela GTA4 med kompisar i soffan och skratta så tårarna rinner!


signatur

Jag äger.

Inaktiv

Inte långt kvar nu.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Hannu87:

GTA på pc = GTA på riktigt

Woooord.
Detta kommer bli så jävla kul.

Akta så ni inte hypar för mycket, då blir det samma "besvikelse" som oss konsolnördar:P

Besviken? GTA IV blev väl mottaget. Fick högsta betyg av i princip alla tidningar och spelsidor. Och själv tyckte jag det var grymt bra.

Jag tycker det är ett grymt spel, men många blev besvikna eftersom det inte var lika "roligt" som tidigare spel.

Något att tänka på... far cry 2 får nästan också högsta betyg i recensioner, men spelarna är ändå besvikna...

Vad menar du med inte lika "roligt" som tidigare spel?

GTA var skojigt... GTA 2 var roligare. GTA 3 var man riktigt nyfiken på eftersom man hade gått över till 3D där... och det var bra. Men GTA Vice City, San Andreas och nu det 4:e spelet är väl inte speciellt "revolutionerande".

Det handlar inte om det utan att alla gta spel före 4:an har varit overkliga om man säger så. Dom satsade så mycket på realism så det är inte ett "gta" spel längre. Saints row 2 med euphoria och bilfysik motorn ifrån GTA4 då skulle man ha det riktiga GTA 4. Enligt mig då...

Medlem

Jävlar vad han hetsade i slutet för att hinna med allting innan trailern slutade

Inaktiv
Skrivet av Fik0n:
Skrivet av ReZnoR2K6:

GTA var skojigt... GTA 2 var roligare. GTA 3 var man riktigt nyfiken på eftersom man hade gått över till 3D där... och det var bra. Men GTA Vice City, San Andreas och nu det 4:e spelet är väl inte speciellt "revolutionerande".

Något behöver inte vara revolutionerande för att vara jävligt bra.

Nej självklart inte. Men det brukar vara roligare med något nytt istället för bara en fortsättning.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Fargo: Recencenter ger ju oftast högre betyg på hypade spel. GTA IV är verkligen inte värt 5/5. Händer ju hela tiden.
Som folk skriver, man pallar inte spela singleplayern efter ett tag, för det är helt enkelt inte roligt. Samma uppdrag hela tiden, dryga karaktärer i en segdragen story. Jag spelade endast färdigt det för att jag SKULLE. Sedan den dagen har jag haft mitt GTA IV utlånat.

Nej. Alone in the dark var överhypat som fan, och det blev total-dissat. Så det stämmer inte. Jag tyckte spelet var underbart, jag fastnade för uppdragen. Blev inte trött av spelet någonsin. Tills uppdragen tog slut då vill säga. Karaktärerna var det som fick mig att spela ännu mer, bra skådespelare och sköna karaktärer. Det var ett riktigt bra spel. Och GTA 4 var nytt på sitt sätt. Även om du inte kunde modda bilar och skaffa löjliga tatueringar... Dom satsade lite mer på realism den här gången. Och gameplay. Inte bara massa extragodis som i gta sa.

Medlem

Grym trailer.

123
Skriv svar