Robot
NBA Live 09

Ni vet redan om det vid det här laget: EA Sports dominerar sportspelen. Ni vet nog lika väl att deras nya spel inte alltid förbättrar spelupplevelsen. Det har länge varit sanningen när det kommer till basket, men är det på väg att ändras?

#2k-sports, #fifa-09, #nhl-09


Medlem
FZ granskar NBA Live 09

Någon som vet hur NBA-serierna säljer i Sverige? Jag får känslan av att målgruppen är väldigt liten. Mindre än NFL t.ex.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sportspelen som säljer bäst i Sverige måste väl vara Nhl och Fifa?

Medlem

Ja, det är klart.
Men jag menar i sånna sporter som inte är så typiska i Sverige. Dvs. amerikansk fotboll, baskett, baseboll, rugby osv.
Skulle vara nice att se hur många det säljs i förhållande till typ Fifa och NHL.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

bjosarn: Det skulle du väl kunna se på någon sån där toplista över månaden? Iofs kanske dom inte ens klättra så långt upp.
Men både amerikansk fotboll och basket-spel brukar vara rätt roliga. Basket är ju verkligen ingen amerikansk sport, dom är väl med mariginaler bäst i världen på det. (fast man aldrig hör om några lag i länder utanför USA)
Men amerikansk fotboll och crocket kan jag förstå om det säljer lite mindre.

Medlem

Som gammal collegespelare har jag alltid gillat basketspel, 2K serien har varit helt överlägsen på senare år, live har varit, jag ren skit.

Bara spelat demon av live 09, måste säga att jag tycker det är en enorm förbättring, och ett roligare spel än 2K för första gången på länge.

2K kan lätt bli för mycket simulator, med tröghet när man spelar, det här är lite mer arcade, skön kul action som ett sportspel skall vara.

Hade nog gett det 4 av 5, samma som jag gett 2K.

Pick and roll systmet är kanon, nackdelen jag märkt dock är att försvaret hänger med lite för bra på fastbreaks.
Typ kommer lång pass, och man är fri, försvaret kommer magiskt ikapp med någon turboboost dom får.

Kan ändå rekommendera det här spelet varmt, om man gillar och kan basket.

Medlem

Funderar på att köpa det !
Det senaste NBA jag har är nog 99, på PSOne.:P


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Håkan:

bjosarn: Det skulle du väl kunna se på någon sån där toplista över månaden? Iofs kanske dom inte ens klättra så långt upp.
Men både amerikansk fotboll och basket-spel brukar vara rätt roliga. Basket är ju verkligen ingen amerikansk sport, dom är väl med mariginaler bäst i världen på det. (fast man aldrig hör om några lag i länder utanför USA)
Men amerikansk fotboll och crocket kan jag förstå om det säljer lite mindre.

Finns det crocket spel?:O:D


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

ojojoj, nu blev man besviken...

Medlem

En sport som nog skulle vara kul att göra ett spel av måste ändå vara LaCrosse!

Medlem

Jo, crocket finns.
Håkan: Jag brukade lira NFL på Nintendo, det var awesome! Men jag undrar ändå lite hur marknaden ser ut. Typ hur många spel som EA räknar att sälja av "amerikanska sportspel" i Europa och främst i Scandinavien. Jag tycker iaf det skulle vara lite intressant!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar