Halv miljon Warhammer Online-spelare

Medlem

Gillar detta skarpt. Allt bra från DAoC och mesta av det bra från WoW och ändå är det inte ens patchat första gången.

Vissa buggar med UI och quests men det känns helt ok faktiskt med tanke på att allt annat är så välpolerat.

Underbart att man får cred (PQ, RP)som healer.

Just Scenariorna är ett genidrag då dom är så olika allihop och det alltid finns något som man gillar ungefär som banor på TF2.

Open RvR vid keeps som är lätt åtkomliga ungefär som ett FPS.
Riktig adrenalinrush när man kollar fiendestyrkan och lägger upp taktiker.

Även PQ som är helschysst om man inte är sugen på rvr.

Jag är helnöjd för närvarande, ska bli intressant att se hur det utvecklas.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem
Skrivet av valfader:

Frågan är ju om spelet håller i längden. Eftersom flertalet spelare som startade spela när WAR släpptes borde vara inom ungefär samma level, så borde det även snabbt bli tomt på de områden som är till för level 1-10. Eftersom det antagligen är/kommer snart att bli tomt i dessa områden blir det ju väldigt svårt för nya spelare att delta i RVR och pq, med andra ord är man tvingad till pve-grind till maxlevel...eller?

Det är det här sernariot jag har upplevt då det inte är prime time... :S tyvärr.... på minner lite grann om när wows battle grounds va bara server belagda.. man väntade typ 50 minuter på ett AV.

Men i övrigt gillar jag spelet som fan!, gillar rvren.. pve kunde vara roligare men det här med public quests är ju sjukt kul, OM man nu spelar på prime time.. annars kan du inte få en enda public gjord


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem
Skrivet av valfader:

Frågan är ju om spelet håller i längden. Eftersom flertalet spelare som startade spela när WAR släpptes borde vara inom ungefär samma level, så borde det även snabbt bli tomt på de områden som är till för level 1-10. Eftersom det antagligen är/kommer snart att bli tomt i dessa områden blir det ju väldigt svårt för nya spelare att delta i RVR och pq, med andra ord är man tvingad till pve-grind till maxlevel...eller?

Bra synpunkt jag har själv funderat på detta..inte helt klart hur dom har tänkt sig det.
Någon "Evig tillväxt" av spelarbasen är ju inte rimlig. Däremot gör ju folk ofta ALTs och det räcker ju med 2 lag om typ 6-12 pers för att köra dom flesta scenarios.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Härligt att det går bra för det. Jag skall definitivt köpa detta spelet, dock inte förren till julen då jag har alldeles för mycket att göra i skolan för att hinna spela under höstterminen.

gör du helt rätt i roligare mmo har jag inte spelat! så himla kul att storm ett slott med typ 50 pers:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

"... drabbades inte av några krasher alls." Jag antar väl att allting är relativt.
Det kanske inte fanns några server krasher, men tonvis av clientkrasher där emot. När man spelar en kväll brukar det minst bli 1-2 krasher, vilket kan bli väldigt irreterande när det ofta är rejäl waittime för att komma in på servern.

Men förutom alla clientkrasher och waittimes för att komma in på de mer populära servrarna så är WAR ett riktigt trevligt spel. Du har mycket större frihet än i WOW, bara att du kan välja att lvla i RvR istället för PvE är underbart. Sedan att allting är så mycket öppnare är ytterligare en fördel.

Medlem

Hur går det för dem med uppdateringarna? Karaktärsskuggor? Fotspår? Bättre effekter? Bättre karaktärstexturer?

Jag har ju såklart inte testat sedan open beta (även closed beta då) men på det stadiet var spelet riktigt tråkigt och kändes inte alls fräckt på något sätt.

När man väljer en caster av något slag så är man ofta ute efter att verkligen märka att man har med magi att göra. Sorceress var verkligen en besvikelse på den punkten. Frammanar flygande bajskorvar och helt påhittade effekter som inte gör uttryck för vad man precis velat åstadkomma.

Om inte dessa grunder finns (subjektivt tyckande, självklart) så spelar det ingen roll hur många sätt man kan levla på eller hur många slott man kan storma. Att springa runt och inte känna sig nöjd med sin karaktär förstör allt.

Under open beta kändes WAR helt enkelt som ett mmo från tidigt 2000-tal (effekter och karaktärstexturer) blandat med ett modernt tänkande. Kul för de som accepterar och gillar detta, men jag håller mig i sådana fall utanför.

Medlem

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

Inaktiv
Skrivet av s3ng:

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

http://media.curse.com/adjust_images/resize/625x500/115/716.j...
http://wirelessdigest.typepad.com/photos/uncategorized/world_...
http://www.seventhrealm.com/history/anthom_mcbrad.jpg

Tre olika MMORPG:s; WAR, WoW och UO. Fattar inte hur folk kan förneka likheten mellan WAR och WoW. Det mesta är ju kopierat rakt av.

Inaktiv
Medlem

trevligt spel, rank 21 "marauder"

Medlem
Skrivet av s3ng:

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

Skämtar du med mig? Ibland är det så likt wow att jag får klökningar. Spelat WoW sedan betan, är uppe i lvl 20 nu i War. Det är rent ut sagt tramsigt ibland. Spelet är som vissa säger här rätt trevligt, men inte mer än så än. Svårt att göra ett mmorpg som inte påminner om ett annat visserligen. WoW i sig har ju "tagit" från andra. Men detta är nästan lite kusligt likt ibland... för enkelt är det också.

Medlem
Skrivet av brtkrb:
Skrivet av s3ng:

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

http://media.curse.com/adjust_images/resize/625x500/115/716.j...
http://wirelessdigest.typepad.com/photos/uncategorized/world_...
http://www.seventhrealm.com/history/anthom_mcbrad.jpg

Tre olika MMORPG:s; WAR, WoW och UO. Fattar inte hur folk kan förneka likheten mellan WAR och WoW. Det mesta är ju kopierat rakt av.

Herregud, använd en vettig bild om ni ska göra en jämnförelse istället för en med en beta stämpel på sig.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av s3ng:

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

Skämtar du med mig? Ibland är det så likt wow att jag får klökningar. Spelat WoW sedan betan, är uppe i lvl 20 nu i War. Det är rent ut sagt tramsigt ibland. Spelet är som vissa säger här rätt trevligt, men inte mer än så än. Svårt att göra ett mmorpg som inte påminner om ett annat visserligen. WoW i sig har ju "tagit" från andra. Men detta är nästan lite kusligt likt ibland... för enkelt är det också.

Wow ÄR en kopia av warhammer rakt av. Det är alltså WOW som är likt WAR not the other way around...

Medlem
Skrivet av Alarcron:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av s3ng:

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

Skämtar du med mig? Ibland är det så likt wow att jag får klökningar. Spelat WoW sedan betan, är uppe i lvl 20 nu i War. Det är rent ut sagt tramsigt ibland. Spelet är som vissa säger här rätt trevligt, men inte mer än så än. Svårt att göra ett mmorpg som inte påminner om ett annat visserligen. WoW i sig har ju "tagit" från andra. Men detta är nästan lite kusligt likt ibland... för enkelt är det också.

Wow ÄR en kopia av warhammer rakt av. Det är alltså WOW som är likt WAR not the other way around...

Hur kan du säga så när WoW släptes först? Du måste mena Warcraft mot Warhammer?

Medlem

Nä usch, testade spelet. Det var ju värdelöst. Back to Conan <3

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Nä usch, testade spelet. Det var ju värdelöst. Back to Conan <3

Du blev lvl 2 antar jag.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

hmm Spelade ca 3 år WoW.. sen testade AoC i somras... och nu WaR och gillar faktikst det pga det är någonting helt nytt... d v s ny värld att utforska, ja combat är slöare dock mycket roligare då man har en kompis med sig... GFX är grymt mycket bättre än i WoW dock kommer aldrig bli AoC nivå, men det är inte det som är meningen....

Är lvl 15 nu med min shaman, 11 med Squig Herder... ja RvR balansen är lite "broken" men så var den i WoW också då det var grymt långa köer till BGs... kommer säkert bli fixat inom snarare framtid... hoppas man iaf...

Quests, tänk dig att du kör WoW med alla mods på...så känns det...dock behöver du inte ha Mod till WaR då man kan göra om UIn rätt mycket själv....

PQ, är det bästa med WaR riktigt roliga events här o där som man kan vinna bra gear... fick mitt första purple på lvl 12 från en sådant...

Så ge WaR en chans... spela till lvl 10 minst för att börja ens säga hur bra eller dåligt spelet är...

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av brtkrb:
Skrivet av s3ng:

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

http://media.curse.com/adjust_images/resize/625x500/115/716.j...
http://wirelessdigest.typepad.com/photos/uncategorized/world_...
http://www.seventhrealm.com/history/anthom_mcbrad.jpg

Tre olika MMORPG:s; WAR, WoW och UO. Fattar inte hur folk kan förneka likheten mellan WAR och WoW. Det mesta är ju kopierat rakt av.

Herregud, använd en vettig bild om ni ska göra en jämnförelse istället för en med en beta stämpel på sig.

http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=8087

Ja, din bild var ju ännu mer lik WoW så tack. Trodde faktiskt du tagit fel först men icke. Håller fast vid att WAR är en rip av WoW. Att hävda att det på något sätt skulle vara normen för MMORPG:s och det därför är lika är idiotiskt. Kolla som sagt på Ultima Online och sen kikar du på WoW och WAR.

Inaktiv
Skrivet av Alarcron:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av s3ng:

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

Skämtar du med mig? Ibland är det så likt wow att jag får klökningar. Spelat WoW sedan betan, är uppe i lvl 20 nu i War. Det är rent ut sagt tramsigt ibland. Spelet är som vissa säger här rätt trevligt, men inte mer än så än. Svårt att göra ett mmorpg som inte påminner om ett annat visserligen. WoW i sig har ju "tagit" från andra. Men detta är nästan lite kusligt likt ibland... för enkelt är det också.

Wow ÄR en kopia av warhammer rakt av. Det är alltså WOW som är likt WAR not the other way around...

Vad snackar du om? Storyn i Warcraft-universumet må vara rippad från WAR från första början men spelmekaniskt är WAR en rip av WoW. Att påstå något annat är ju bara befängt. Jag säger inte att spelet behöver vara dåligt för det.

Medlem
Skrivet av brtkrb:
Skrivet av Alarcron:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av s3ng:

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

Skämtar du med mig? Ibland är det så likt wow att jag får klökningar. Spelat WoW sedan betan, är uppe i lvl 20 nu i War. Det är rent ut sagt tramsigt ibland. Spelet är som vissa säger här rätt trevligt, men inte mer än så än. Svårt att göra ett mmorpg som inte påminner om ett annat visserligen. WoW i sig har ju "tagit" från andra. Men detta är nästan lite kusligt likt ibland... för enkelt är det också.

Wow ÄR en kopia av warhammer rakt av. Det är alltså WOW som är likt WAR not the other way around...

Vad snackar du om? Storyn i Warcraft-universumet må vara rippad från WAR från första början men spelmekaniskt är WAR en rip av WoW. Att påstå något annat är ju bara befängt. Jag säger inte att spelet behöver vara dåligt för det.

Saken är ju den att det är mycket som skiljer WoW och WaR åt. Sedan om du väljer att se likheterna endast är ju tråkigt.

Inaktiv
Skrivet av liath:
Skrivet av brtkrb:
Skrivet av Alarcron:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av s3ng:

Jag tycker spelet är väldigt kul, bra för Mythic.
Tänker lätt fortsätta min subscription. Folk som säger att dom inte kan se skilland på ett screenshot ifrån WAR och ett från WoW måste ha något fel på synen, jag rekommenderar att ni kollar upp det hos en doktor snarast. Låter allvarligt.

Förövrigt har jag inte krashat en enda gång.

Skämtar du med mig? Ibland är det så likt wow att jag får klökningar. Spelat WoW sedan betan, är uppe i lvl 20 nu i War. Det är rent ut sagt tramsigt ibland. Spelet är som vissa säger här rätt trevligt, men inte mer än så än. Svårt att göra ett mmorpg som inte påminner om ett annat visserligen. WoW i sig har ju "tagit" från andra. Men detta är nästan lite kusligt likt ibland... för enkelt är det också.

Wow ÄR en kopia av warhammer rakt av. Det är alltså WOW som är likt WAR not the other way around...

Vad snackar du om? Storyn i Warcraft-universumet må vara rippad från WAR från första början men spelmekaniskt är WAR en rip av WoW. Att påstå något annat är ju bara befängt. Jag säger inte att spelet behöver vara dåligt för det.

Saken är ju den att det är mycket som skiljer WoW och WaR åt. Sedan om du väljer att se likheterna endast är ju tråkigt.

Jo, fast skillnaderna är ju minimala om man jämför med t.ex. UO eller något annat MMORPG som inte följer mallen. Där är det som natt och dag och faktiskt helt olika spel - som sig bör! Förstår inte varför nya MMORPG måste efterapa WoW så mycket när det finns helt andra möjliga approacher.

WAR - grå katt.
WoW - vit katt.
UO - hund.

alt.

WAR - 90% likt WoW.
UO - 20% likt WoW.

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Hannu87:

Nä usch, testade spelet. Det var ju värdelöst. Back to Conan <3

Du blev lvl 2 antar jag.

ungefär, men det räckte...gillar inte stridssystemet.

Medlem

WAR är helt klart mycket roligare än samtliga MMO jag tidigare spelat allt från DAoC till AoC i princip). Bara att hela världen är en enda stor RvR-zon (PvP) gör det mycket mer engagerande. PvE är också bra gjort med Public Quests som alla kan hoppa in i när som helst. WAR kommer inte droppa många spelare any time soon.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Att säga att Warhammer ser ut som WoW är som att säga att UT ser ut som CS. Visst finns det likheter, men det är sådana som hela sub-genren har. WoW var inte först med sitt utseende. Ta en titt på Dark Age of Camelot som Mythic släppte (samma företag som gjort WAR). Har samma likheter som WAR och WoW delar men släpptes 3 år innan WoW.

Mythic har inte kopierat WoW. Tar man en titt på screenshots ifrån WAR och DAoC så ser man att likheten är slående grafiskt. De har kört på den designen som deras föregående spel hade då de inte såg några fel i den. En design som Blizzard "kopierade" till sitt MMO.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Även om WAR påminner om WoW till utseendet, så är det, som flertalet här inne sagt, TVÅ OLIKA spel.

Personligen ser jag mycket mer potential i WAR för casual gamers, men även för hardcorelirare. PVP-systemet, alla Public Quests med mera, är vansinnigt underhållande, speciellt om man lirar på samma server som sina polare och spelar ihop.

EDIT: vill också säga det att jag personligen ser inga likheter mellan WoW och WAR. Enda likheten är möjligtvis varelserna, men då alver, orcer, dvärgar och så vidare har attributer man måste ta hänsyn till så är det inet så konstigt att de kommer att likna varandra i olika spel.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Horza:
Skrivet av valfader:

Frågan är ju om spelet håller i längden. Eftersom flertalet spelare som startade spela när WAR släpptes borde vara inom ungefär samma level, så borde det även snabbt bli tomt på de områden som är till för level 1-10. Eftersom det antagligen är/kommer snart att bli tomt i dessa områden blir det ju väldigt svårt för nya spelare att delta i RVR och pq, med andra ord är man tvingad till pve-grind till maxlevel...eller?

Bra synpunkt jag har själv funderat på detta..inte helt klart hur dom har tänkt sig det.
Någon "Evig tillväxt" av spelarbasen är ju inte rimlig. Däremot gör ju folk ofta ALTs och det räcker ju med 2 lag om typ 6-12 pers för att köra dom flesta scenarios.

Enda sättet att ta reda på fakta måste väl vara att köpa spelet antar jag...så nu är det gjort! Spelade betan och tänkte nu göra ett försök att bringa död och ödeläggelse... efter middagen och nattningen av införskaffat barn.

Skrivet av valfader:
Skrivet av Horza:
Skrivet av valfader:

Frågan är ju om spelet håller i längden. Eftersom flertalet spelare som startade spela när WAR släpptes borde vara inom ungefär samma level, så borde det även snabbt bli tomt på de områden som är till för level 1-10. Eftersom det antagligen är/kommer snart att bli tomt i dessa områden blir det ju väldigt svårt för nya spelare att delta i RVR och pq, med andra ord är man tvingad till pve-grind till maxlevel...eller?

Bra synpunkt jag har själv funderat på detta..inte helt klart hur dom har tänkt sig det.
Någon "Evig tillväxt" av spelarbasen är ju inte rimlig. Däremot gör ju folk ofta ALTs och det räcker ju med 2 lag om typ 6-12 pers för att köra dom flesta scenarios.

Enda sättet att ta reda på fakta måste väl vara att köpa spelet antar jag...så nu är det gjort! Spelade betan och tänkte nu göra ett försök att bringa död och ödeläggelse... efter middagen och nattningen av införskaffat barn.

lol "införskaffat barn"?

Nej jag håller mig nog till AoC. Jag ger detta spelet 3 veckor till sedan kommer spelarna svika WAR.


signatur
Medlem

Men hallå,
Kan ju inte jämföra WAR med ett så dåligt MMORPG som AoC....jag gjorde ju mistaget att köpa AoC och har aldrig blivit så besviken på ett spel.
WAR är mycket bättre + att man har ju hållt på med Warhammer innan och har koll på storyn....:)

Inaktiv

Kul att det går bra för dem!

Medlem
Skrivet av G.Khazim:

Men hallå,
Kan ju inte jämföra WAR med ett så dåligt MMORPG som AoC....jag gjorde ju mistaget att köpa AoC och har aldrig blivit så besviken på ett spel.

Samma här. Spelade AoC i 2 månader och blev lvl 55 sen fick jag nog.

Jag fick 10gg bättre förstaintryck av WAR än både AoC och WoW(som jag spelat till och från sen det kom)


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skriv svar