Far Cry 2-demo ej inplanerad

Medlem

Ser ut som att besökare på den här sidan använder inte ens hjärna längre.... alla normala människor förstår väl att Demo versioner kostar att göra samt tar tid... Ubi gör rätt att de skippar den biten och gör klart spelet istället....

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av moberg:
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av lasershock:

Låter bra att de focuserar på fullversionen istället.

Haha hur f'n stavar du pojk?

hur fan stavar du själv då?

Kan du inte vara snäll och berätta vad du anser är felstavat?

"focuserar"...

haha jösses alltså mitt tangentbord är rätt gammalt och ibland funkar inte alla tangenter som de skall. Ska vi börja rätta alla kommentarer hela tiden? Visst kanske om man inte förstod vad ett ord betydde men vi kan nog alla säga att "focuserar" låter och ser väldigt likt "fokuserar" eller....8)


signatur
Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

De förlorar nog många ex. på det. Man vill testa innan man köper.

Mm.

Orka... :/

Medlem

synd, men jag behöver inget demo för att övertala mig till att köpa Far Cry2.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Good call.


signatur

Bengebolle

Medlem

Förstår att dom inte vill släppa ett demo som ändå inte representerar den riktiga spelupplevelsen. Nu får dom se till att släppa många filmer i hög upplösning som verkligen visar alla aspekter av spelet, inte bara gimmicks.

Medlem

Jaja, bara en månad till


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skrivet av dofilusåkaffe:

haha jösses alltså mitt tangentbord är rätt gammalt och ibland funkar inte alla tangenter som de skall. Ska vi börja rätta alla kommentarer hela tiden? Visst kanske om man inte förstod vad ett ord betydde men vi kan nog alla säga att "focuserar" låter och ser väldigt likt "fokuserar" eller....8)

Ja, vi drar ett stort streck över det här.

Men det är faktiskt ganska irreterande att se felstavningar, sär skriv ning ar och fel på de/dem hela tiden. Vi ska inte våldta det svenska språket, vi ska vårda det.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Att spela en demoversion var aldrig riktigt någonting jag haft i tankarna, detta har varit ett givet köp för mig sedan det utannonserades.

Inaktiv
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av dofilusåkaffe:

haha jösses alltså mitt tangentbord är rätt gammalt och ibland funkar inte alla tangenter som de skall. Ska vi börja rätta alla kommentarer hela tiden? Visst kanske om man inte förstod vad ett ord betydde men vi kan nog alla säga att "focuserar" låter och ser väldigt likt "fokuserar" eller....8)

Ja, vi drar ett stort streck över det här.

Men det är faktiskt ganska irreterande att se felstavningar, sär skriv ning ar och fel på de/dem hela tiden. Vi ska inte våldta det svenska språket, vi ska vårda det.

Jag har länge varit som du och rättat minsta lilla fel som någon gör när de skriver och ibland även talar. Jag har dock kommit fram till nu att så länge alla följer samma regler så spelar det ingen roll. Språket ska vara så enkelt som möjligt och därför borde "de/dem" bytas ut mot endast "dom" och alla verb som böjs konstigt borde böjas likadant som alla andra verb. Det gör det lättare att lära ut svenskan till andra och alla blir nöjda, förutom bakåtsträvare.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av dofilusåkaffe:

haha jösses alltså mitt tangentbord är rätt gammalt och ibland funkar inte alla tangenter som de skall. Ska vi börja rätta alla kommentarer hela tiden? Visst kanske om man inte förstod vad ett ord betydde men vi kan nog alla säga att "focuserar" låter och ser väldigt likt "fokuserar" eller....8)

Ja, vi drar ett stort streck över det här.

Men det är faktiskt ganska irreterande att se felstavningar, sär skriv ning ar och fel på de/dem hela tiden. Vi ska inte våldta det svenska språket, vi ska vårda det.

Förstår dig med och håller dessutom med men du kan knappast rädda svenska språket genom att rätta några personer på t.e.x FZ!


signatur
Medlem

Inget demo? synd, då får jag hämta hem det inofficiella demot.

Medlem

Givet köp ändå, man är inte bortskämd med spel i denna genre direkt, shooters i all ära men detta är ju betydligt mer åt GTA/Boiling Point-hållet vilket är extremt mycket intressantare än vad Far Cry eller Crysis varit.


signatur
Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av dofilusåkaffe:

haha jösses alltså mitt tangentbord är rätt gammalt och ibland funkar inte alla tangenter som de skall. Ska vi börja rätta alla kommentarer hela tiden? Visst kanske om man inte förstod vad ett ord betydde men vi kan nog alla säga att "focuserar" låter och ser väldigt likt "fokuserar" eller....8)

Ja, vi drar ett stort streck över det här.

Men det är faktiskt ganska irreterande att se felstavningar, sär skriv ning ar och fel på de/dem hela tiden. Vi ska inte våldta det svenska språket, vi ska vårda det.

Jag har länge varit som du och rättat minsta lilla fel som någon gör när de skriver och ibland även talar. Jag har dock kommit fram till nu att så länge alla följer samma regler så spelar det ingen roll. Språket ska vara så enkelt som möjligt och därför borde "de/dem" bytas ut mot endast "dom" och alla verb som böjs konstigt borde böjas likadant som alla andra verb. Det gör det lättare att lära ut svenskan till andra och alla blir nöjda, förutom bakåtsträvare.

Läs det här om Newspeak
http://simple.wikipedia.org/wiki/Nineteen_Eighty-Four#Newspea...

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av dofilusåkaffe:

haha jösses alltså mitt tangentbord är rätt gammalt och ibland funkar inte alla tangenter som de skall. Ska vi börja rätta alla kommentarer hela tiden? Visst kanske om man inte förstod vad ett ord betydde men vi kan nog alla säga att "focuserar" låter och ser väldigt likt "fokuserar" eller....8)

Ja, vi drar ett stort streck över det här.

Men det är faktiskt ganska irreterande att se felstavningar, sär skriv ning ar och fel på de/dem hela tiden. Vi ska inte våldta det svenska språket, vi ska vårda det.

Förstår dig med och håller dessutom med men du kan knappast rädda svenska språket genom att rätta några personer på t.e.x FZ!

Varför inte?
Man måste ju börja någonstans.
Om jag får en person att ändra sig och skriva bättre svenska så har jag vunnit.

Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av dofilusåkaffe:

haha jösses alltså mitt tangentbord är rätt gammalt och ibland funkar inte alla tangenter som de skall. Ska vi börja rätta alla kommentarer hela tiden? Visst kanske om man inte förstod vad ett ord betydde men vi kan nog alla säga att "focuserar" låter och ser väldigt likt "fokuserar" eller....8)

Ja, vi drar ett stort streck över det här.

Men det är faktiskt ganska irreterande att se felstavningar, sär skriv ning ar och fel på de/dem hela tiden. Vi ska inte våldta det svenska språket, vi ska vårda det.

Jag har länge varit som du och rättat minsta lilla fel som någon gör när de skriver och ibland även talar. Jag har dock kommit fram till nu att så länge alla följer samma regler så spelar det ingen roll. Språket ska vara så enkelt som möjligt och därför borde "de/dem" bytas ut mot endast "dom" och alla verb som böjs konstigt borde böjas likadant som alla andra verb. Det gör det lättare att lära ut svenskan till andra och alla blir nöjda, förutom bakåtsträvare.

Läs det här om Newspeak
http://simple.wikipedia.org/wiki/Nineteen_Eighty-Four#Newspea...

Gillade det inte.

MaXMC> Word.

Jag håller med att slarvfel och enstaka stavfel bör ignoreras men inte när man stavar FOKUSERA med C, inga ord i svenskan som uttalas "Kå" stavas med endast "C"

Men det var en världslig sak, när folk använder fel pronomen, då smäller det helt enkelt.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Inaktiv
Inaktiv

Inget demo = tveksamt att jag köper det.

Medlem

Med stora världar kan det nog kommat att bli allt svårare att släppa demon, om inte omöjligt då spelet sällan är linjärt i en sådan värld vilket försvårar skapandet av en slags demobana. I.o.f.s. skulle man kunna slänga ut alla interaktiva element som för spelet vidare men det känns som att man avslöjar för mycket av spelet genom att göra på det viset. Tidsbegränsade demon hade kanske varit ett alternativ?
Men egentligen är det väl skit samma om det kommer demon. Idag fixar folk sig ett eget testexemplar på ett eller annat sätt och detta vet utvecklarna. Varför slösa pengar på demo när folk kan ladda hem fullversionen medan de borstar tänderna?

edit:ordosånt

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Inget demo? synd, då får jag hämta hem det inofficiella demot.

Vilket är den stora förlusten med att inte ha ett demo för utvecklaren. Samtidigt så förstår jag deras ståndpunkt, hellre att polera spelet ytterligare lite än att lägga en månad på att plocka ut en demoversion. Men man kan ju tycka att efter att spelet har gått guld så borde de kunna börja fila på en demo som kan komma rätt snart efter release i alla fall, det behöver ju inte komma innan bara för att det är en demo.

Angående de som tycker att det är svårt att få en väl visande demoversion av ett så öppet spel så finns det flera modeller att följa. Man kan t.ex. skicka med hela världen (so what om det blir en stor nerladdning, folk har bredband eller får sina demos via speltidningar så som PC Gamer) och en helt enkelt sätta en tidsbegränsning så man får max en timmes speltid eller något. Sen plockar man bort några vitala händelser som man ändå omöjligt kan uppnå på en timmes speltid för att göra det ointressant för releasegrupperna att plocka bort tidsspärren.

/ LordDaimos

Skrivet av ReZnoR2K6:

[yotube=2p9jkxwrRjI]

Haha, en gammal goding.

Jag ska ändå beställa en collectors edition ikväll^^


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Förstår de inte hur viktigt det är med ett demo? Demo säljer om spelet visar sig vara i världsklass. De kanske är medvetna om att det är för högt ställda krav? Who knows....


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

HAHAH! Det var riktigt kul!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Ska ha höga systemkrav så jag vet inte om jag vill köpa det utan att testa det först. Annars får det bli test genom piratmarknaden


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Skrivet av albertalbertsson:

Jag ska ändå beställa en collectors edition ikväll^^

Var Var VAR... just tell me before I lose my mind... Gaahh. Gotta hav ...gotta havit ...my..my.. precious collectors edition


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av albertalbertsson:

Jag ska ändå beställa en collectors edition ikväll^^

Var Var VAR... just tell me before I lose my mind... Gaahh. Gotta hav ...gotta havit ...my..my.. precious collectors edition

Skrivet av mr speed:
Skrivet av albertalbertsson:

Jag ska ändå beställa en collectors edition ikväll^^

Var Var VAR... just tell me before I lose my mind... Gaahh. Gotta hav ...gotta havit ...my..my.. precious collectors edition

KOmplett eller kompletts systersida (vad den nu heter) typ nått med W, webbhallen kanske

!!!!!!!

KÖÖÖÖÖÖÖÖP


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Kollade på webhallen men där finns bara det vanliga.
Ser dock på spelbutiken.se att det finns 2 versioner (står ingen skillnad) båda kostar lika mycket men en släpps 2 dagar senare...:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av mr speed:

Kollade på webhallen men där finns bara det vanliga.
Ser dock på spelbutiken.se att det finns 2 versioner (står ingen skillnad) båda kostar lika mycket men en släpps 2 dagar senare...:P

FInns på KOMPLETT.Se och InWarehouse.

Kostar 549kr till PC och 699kr till Konsol

Den heter "FAR CRY 2 COLLECTORS EDITION"


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

123
Skriv svar