Starcraft II: Heart of the Swarm minst 18 månader bort

Medlem

/sadface


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Det skulle inte ta mer än 1 år mellan expansionerna, sa dom.

Men jag är inte förvånad.

Medlem

Jag hoppas på mer CGI-film! På tok för lite utav det i Wings Of Liberty för min smak.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Jag hoppas på mer CGI-film! På tok för lite utav det i Wings Of Liberty för min smak.

+1

Inaktiv
Skrivet av realin:

Vafan, Wings of Liberty kom ju nyss. Lugna er.

Segt att behöva vänta mer än 3 år på Protossdelen av kampanjen dock. Jag spelar inte multiplayer, så SC2 Wings of Liberty är över för min del. Lite halvt besviken på spelet faktiskt, men jag är väl i minoritet där.

Medlem

Men allvarligt talat ska man behöva bli pensionär innan de släpper sista delen? Kan man inte ha lite krav på Blizzard när man köper första delen av trilogin att det ska släppas inom rimlig tid? Så jävla bra var inte första delen tkr jag att det ska ta 18 månader för att göra zerg delen. Fan de utnyttjar ju bara sitt förtroende bland kunderna, vilket jag hoppas på börjar tröttna på deras nonchalanta inställning till att leverera. Och jaaaa jag vet att de vill leverera kvalité men kom fan inte och säg att det behöver ta 18 mån för att släppa andra delen i något de redan har grunden för. Skärpning Blizzard ni är på väg att förlora många av era anhängare pga eran långsamma utveckling... Time is money! Och ni kan inte enbart förlita er på att wow ska dra in pengar.

Medlem

Törs man hoppas på bra grafik och native stöd för AA?
Att man slipper riskera sönderbränt grafikkort?
Hoppas i alla fall på en klar grafisk uppgradering, en mer varierad kampanj där dina val faktiskt spelar nämnvärd roll och påverkar.

Sen är det väl självklart att de vill vänta över 1 år mellan DLCn/expansionerna, då slipper de ju släppa "game of the year" edition med alla delar de närmsta 10 åren och kan ta fullpris så längd

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Törs man hoppas på bra grafik och native stöd för AA?
Att man slipper riskera sönderbränt grafikkort?
Hoppas i alla fall på en klar grafisk uppgradering, en mer varierad kampanj där dina val faktiskt spelar nämnvärd roll och påverkar.

Sen är det väl självklart att de vill vänta över 1 år mellan DLCn/expansionerna, då slipper de ju släppa "game of the year" edition med alla delar de närmsta 10 åren och kan ta fullpris så längd

Alla som hävdar att Starcraft 2 är anledningen till överhettat grafikkort bör gå och lära sig hur en dator fungerar. Visst kan det kräva en del kräm, men att grafikkortet inte kan hålla sig kylt är *INTE* ett spels "fel". Dåliga drivrutiner och kortdesign, möjligen.

Att folk gnäller så jävulskt är också lite oförståeligt, Blizzard är perfektionister gällande story och upplägg - det är antagligen detta som gör att det tar tid. (Försök själv att skriva en bok på en vecka, även om du slänger in 20 pers i ett rum som ska skriva lär det inte bli gjort mycket snabbare; ju fler kockar desto sämre soppa, ungefär.) Starcraft 2 hade varit riktigt bra ur single-playerperspektiv om det bara hade varit lite längre, lite mer av det goda.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Att folk gnäller så jävulskt är också lite oförståeligt, Blizzard är perfektionister gällande story och upplägg - det är antagligen detta som gör att det tar tid.

Storyn i SC2 Wings of Liberty är ju inte något litterärt mästerverk direkt. Mer kiosknovellklass på den.

En försupen osympatisk snubbe som leder en rebellarme enbart för att jaga något sätt att förvandla tillbaks sin tjej från att vara ett monster (vilket otroligt nog förstås råkar finnas, men konstigt nog har inte Protoss utnyttjat det mot Zerg själva). Han samarbetar med fienden (tja fiendens fiende då) bara för att nå detta personliga mål och skjuter även sin polare utan att tveka bara för att han hotar döda monsterbruden. Undrar om hon kommer ihåg sina monsterepisoder, skulle vara rätt roligt om hom blir ett psykfall

Allting gjort med klicherepliker och överdrivna episka moment bara för effektens skull.

Inaktiv

Har Blizzard någonsin gjort något dåligt spel? Känns som om att orsaken till detta är att de gör det nogrant och inte släpper något tills det verkligen är redo. Helt rätt!

Ett tecken på de som är så sjukt otålig har väl troligtvis inte änns åldern inne för att fylla kraven för pegi. Credits till Blizzard som alltid har gjort bra lir!

Medlem

De är nästan som systembolaget och gör som de vill... och ändå köper vi skiten. Kände mig lite tragisk att när väl Blizzard släppte SC2 så måste ja köpa det, för det är ju Blizzard. Och så var det ju bra också!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av PeTTs0n:

Att folk gnäller så jävulskt är också lite oförståeligt, Blizzard är perfektionister gällande story och upplägg - det är antagligen detta som gör att det tar tid.

Storyn i SC2 Wings of Liberty är ju inte något litterärt mästerverk direkt. Mer kiosknovellklass på den.

En försupen osympatisk snubbe som leder en rebellarme enbart för att jaga något sätt att förvandla tillbaks sin tjej från att vara ett monster (vilket otroligt nog förstås råkar finnas, men konstigt nog har inte Protoss utnyttjat det mot Zerg själva). Han samarbetar med fienden (tja fiendens fiende då) bara för att nå detta personliga mål och skjuter även sin polare utan att tveka bara för att han hotar döda monsterbruden. Undrar om hon kommer ihåg sina monsterepisoder, skulle vara rätt roligt om hom blir ett psykfall

Allting gjort med klicherepliker och överdrivna episka moment bara för effektens skull.

Man får ju givetvis jämföra med andra spel, och helst av samma genre, för att det ska bli något sånär korrekt. Och även om själva kärnstoryn verkar billig satsar de otroligt mycket på att slipa den, att bygga upp storyn så den faktiskt verkar trovärdig - billig eller ej.

Att de bygger upp ett fiktivt universum ifrån scratch är också anmärkningsvärt - många andra spel bygger på ett redan påhittat för att använda dess backstory och slippa göra som Blizzard gör, (skapa originellt innehåll - givetvis inspirerat av annat dock, men det hör inte hit) finns många exempel; Warhammer 40k, alla Star Trek- och Star Wars-licensierade spel, Sagan om Ringen, alla spel med historisk krigföring osv. osv.

Finns givetvis undantag, finns spel där storyn och upplägget faktiskt är originellt och utvecklarna valt att lägga en del tid på det; Mass Effect-serien och Command & Conquer (Tiberium-serien; även om den använder mycket av vår värld som grund) som exempel. Nu menar jag spel som faktiskt har någon story, alltför många spel i dagsläget saknar en hel del av det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Nu kan dom väll tagga ner lite på alla andra spel, & sätta igång med Diablo 3 så det blir klart någon gång!

Medlem

tjaaa...

nu kan man väl anta att dom tar sin tid för diablo 3. det är väl bra det också


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

12
Skriv svar