Red Dead Redemption-DLC nästa vecka

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av Zheri:

Hur vore det om alla bara spelade på den plattform som dom föredrar, var ett jävla gnäll på alla snorungar som skriker i förtvivlan... Spelar både PC och konsol och dem båda har sina för och nackdelar.

Word!

Word!

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Hör hemma? Det gör sig troligen betydligt bättre på konsol.

Ja, vem njuter INTE av tredjepersonsaction i 15 fps?

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Dags att släppa det till PC där det hör hemma.

Hannu87
1. Sluta gnälla som en 91 årig gammal kärring med åderbrock
2. Skaffa en konsol
3. Klarar du inte detta så håll dig till PC trådarna din trattskalle

Förklaring trattskalle, info som gäller oss konsollägare verkar gå genom pc ägarnas filter också, är det fz´s filter som är kass eller är det bara du som inte fattar ?


signatur

Xbox360 is the shit :)

Medlem

Rockstar gör inte pc spel längre, GTA San Andreas var deras sista pc spel så vit jag vet.
Köp en xbox det är typ en PC fast man kan spela på den utan att köra installationer eller virus scans innan man ska spela. så kan du njuta av Rockstar titlar igen.

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Alienshade:

Lite i senaste laget men skoj för dom som köpt det sent/lirar det mycket en. Själv är jag klar med RDR. Ha ha ser att folk är igång igen med sin pc fanatism spelar ingen roll jag gillar både pc och ps3 men jag gillar fps mm till ps3an bättre och det går inte att ändra på jag är glad med mitt val av burkar/spel. Ps pc är otroligt bra på peka å trycka spel som monkey island, the dream machine, Gemini rue, sc2 mm

vet du om att alla fps spel till konsol har auto-aim? om du vet det o ändå föredrar fps på konsol så är du ju konstig. ingen som lirar fps på konsol kan någonsin vara bra på det (sikta) samt äga andra eftersom det är inte du som spelar, det är spelet själv...

Det där min vän kaem, var dagens mest idiotiska jag läst :S "det är inte du som spelar.." närå du lär ju skämta eller hur?

ta o förstå mig rätt nu. fps/tps spel till konsol använder sig av auto-aim. o då är det så att man behöver inte kunna sikta så noga för att träffa. alltså, det är inte din skicklighet med styrkorset som gör att du träffar, utan det är spelet som gör att du träffar målet. kan du inte acceptera det så är det ditt problem. jag vill inte att spel håller mig i handen o hjälper mig direkt det går dåligt. med andra ord konsolifierade spel...

Hur eller var har du fått för dig något sådant?
Vilka spel anser du ska ha auto aim till konsol i multiplayer, har stött på vissa spel som har haft en sådan funktion men enbart i SP kampanjer och de gånger ja funnit denna funktion i ett spel så har den oxå varit möjlig att slå av i options precis som i sin PC version.

PC spel har mouse smoothing och andra grejer för att göra spelet mer tilltalande för en större publik.

Att föra en mus utan nån rekyl ( rumble ) fram och tillbaka och klicka lite till och från när du skjuter är ju oxå så mycket mer skill?

lägg ner snacket om att det skulle vara svårare att spela på pc, det e ju bara klicka och så dör fienden. Vad som är svårt är att skriva ett word document på en konsol eller betala räkningar
där är PC ljus år före och mycket bättre.

Inaktiv
Skrivet av Ducci:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Alienshade:

Lite i senaste laget men skoj för dom som köpt det sent/lirar det mycket en. Själv är jag klar med RDR. Ha ha ser att folk är igång igen med sin pc fanatism spelar ingen roll jag gillar både pc och ps3 men jag gillar fps mm till ps3an bättre och det går inte att ändra på jag är glad med mitt val av burkar/spel. Ps pc är otroligt bra på peka å trycka spel som monkey island, the dream machine, Gemini rue, sc2 mm

vet du om att alla fps spel till konsol har auto-aim? om du vet det o ändå föredrar fps på konsol så är du ju konstig. ingen som lirar fps på konsol kan någonsin vara bra på det (sikta) samt äga andra eftersom det är inte du som spelar, det är spelet själv...

Det där min vän kaem, var dagens mest idiotiska jag läst :S "det är inte du som spelar.." närå du lär ju skämta eller hur?

ta o förstå mig rätt nu. fps/tps spel till konsol använder sig av auto-aim. o då är det så att man behöver inte kunna sikta så noga för att träffa. alltså, det är inte din skicklighet med styrkorset som gör att du träffar, utan det är spelet som gör att du träffar målet. kan du inte acceptera det så är det ditt problem. jag vill inte att spel håller mig i handen o hjälper mig direkt det går dåligt. med andra ord konsolifierade spel...

Hur eller var har du fått för dig något sådant?
Vilka spel anser du ska ha auto aim till konsol i multiplayer, har stött på vissa spel som har haft en sådan funktion men enbart i SP kampanjer och de gånger ja funnit denna funktion i ett spel så har den oxå varit möjlig att slå av i options precis som i sin PC version.

PC spel har mouse smoothing och andra grejer för att göra spelet mer tilltalande för en större publik.

Att föra en mus utan nån rekyl ( rumble ) fram och tillbaka och klicka lite till och från när du skjuter är ju oxå så mycket mer skill?

lägg ner snacket om att det skulle vara svårare att spela på pc, det e ju bara klicka och så dör fienden. Vad som är svårt är att skriva ett word document på en konsol eller betala räkningar
där är PC ljus år före och mycket bättre.

klarar ni konsolägare inte av sanningen så är det ert problem. sj skulle jag aldrig spela konsol-spel o lura mig sj hur duktig jag är o spela... hur duktig kan man vara med konsol när spelen använder sig av auto-aim!? fortfarande...

Medlem

Kaem79 du har inte en aning om vad du pratar om, det går att stänga ner autoaim i options... Men det verkar inte gå in. Och det är ett fåtal spel som använder sig av det som jag stött på, som sagt det går att stänga av. Med den läsförståelse och inlärningskurva du verka besitta är jag förvånad över att du i huvudtaget kan få igång din PC men inte kunna bocka av autoaim i en meny.

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av Zheri:

Hur vore det om alla bara spelade på den plattform som dom föredrar, var ett jävla gnäll på alla snorungar som skriker i förtvivlan... Spelar både PC och konsol och dem båda har sina för och nackdelar.

Word!

Word!

Excel!

Medlem

Vill folk verkligen spela detta på PC?
Har folk glömt bort vilka katastrofer varenda GTA spel har varit sen GTA 2 till pc?
GTA IV gick väl knappt att spela när det kom, om det dvs går att spela nuförtiden. Samma med tidigare GTA-titlar, RDR lär ju bli lika mycket pannkaka.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Tyvärr verkar det så.

Åh tänk alla mod möjligheter.... :/ Jävla konsoler som förstör. ;/

Det är lipande gnällspikar som du som förstör. Så fort någon konsolrelaterad nyhet dyker upp på sidan så ser jag alltid hur du gnäller, håll käften och läs de PC-relaterade nyheterna istället, gnällkärring.

Medlem

Vad alla PC loveboys & girls än säger så är det en STOR fördel att slippa uppgradera sin maskinvara en gång i halvåret för att kunna spela nya spel med bra grafik. Kanske överdriver lite men ändå.
För övrigt kan man köpa en adapter (i alla fall till Xbox) som gör att det går att koppla in mus och tangentbord till konsolen. Har inte provat nån så det kanske inte funkar, vad vet jag.
Eller så kan ni köpa en handkontroll till er PC och upptäcka hur skönt ergonomiskt det är att sitta och spela med en.

Medlem

Så med andra ord så kommer det att kosta mindre än 7 kronor -- eller?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Pinsamma alla ni PC-fanboys är.
Inga normala människor lägger ner tusentals kronor på PC-hårdvara för att kunna spela. Konsollerna kommer alltid att få exklusiva spel då marknaden är mycket mer lättillgänglig och därför mer lönsam att släppa spel på.

Medlem

Det råder inga tvivel om att RDR självklart skulle vara bättre till PC.
Se på Gta serien. Den är inte att jämföra med konsol, pc versionens möjligheter att MODDA är anledning nog.

Nej, RDR till PC vore något, men vi får vänta och se..

Medlem
Skrivet av Ducci:

Rockstar gör inte pc spel längre, GTA San Andreas var deras sista pc spel så vit jag vet.
Köp en xbox det är typ en PC fast man kan spela på den utan att köra installationer eller virus scans innan man ska spela. så kan du njuta av Rockstar titlar igen.

Va? Gta 4 kanske? med flera

12
Skriv svar