Warhammer 40,000: Space Marine

Robot
Warhammer 40,000: Space Marine

Dawn of War har satt Relic i respekt hos såväl RTS- som Warhammer-anhängare. Kan de upprepa bedriften med actiontiteln Space Marine?

#warhammer-40000-space-marine, #relic-entertainment


Medlem
Warhammer 40,000: Space Marine

Jag har nog en fil.kand i warhammerologi, och det här ser jag verkligen fram emot. Verkar träffa alla rätta noter! Missförstå mig inte, jag älskar Dawn of War också, men Astartes passar inte riktigt som spenderbara RTS-enheter. Nej, så här ska det vara, superhjältar som ensamma eller med sina bröder är kapabla att ta sig an hundratals om inte tusentals av mänsklighetens fiender.

Medlem

Åhh längtar!
Underbart att de är Relic bakom spakarna, älskar deras WH40k design.

Inaktiv

Hållit ögona på de här spelet.
Relic har inte lyckats göra mig besviken med något spel hittils.

Medlem

Ser inte fel ut alls, även om jag inte var något fan av deras RTS tolkningar så ska det nog testas i alla fall, gillar universumet som sådant.

Medlem

var lite osäker där ett tag, men efter att ha läst detta och sett den senaste filmen så är jag återigen säker på sommarens höjdpunkt. tills dess får jag lira dawn of war, se ultramarine och läsa the Horus heresy

Medlem

Har bara en sak att klaga på.... Det heter orker med k inte c

Medlem

top-notch! ser verkligen fram emot detta

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Jag har nog en fil.kand i warhammerologi, och det här ser jag verkligen fram emot. Verkar träffa alla rätta noter! Missförstå mig inte, jag älskar Dawn of War också, men Astartes passar inte riktigt som spenderbara RTS-enheter. Nej, så här ska det vara, superhjältar som ensamma eller med sina bröder är kapabla att ta sig an hundratals om inte tusentals av mänsklighetens fiender.

helt rätt, inte ens figurspelet gör space marines rättvisa nu verkar de fullständigt uber, som sig bör

Medlem

Det här blir nog bra.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Inaktiv

Har spelat DoW2 Retribution en del på sistone, och gillar det. Space Marine verkar bli fint, ser fram emot det på PC.

Inaktiv

Ser fram emot Space Marine. Kan Relic ta det som var bra med Gears of War och göra det till något eget i Warhammer 40K-universumet och samtidigt slänga in co-op så är jag en given köptorsk.


signatur

You must construct additional pylons.

Exx
Medlem
Skrivet av Erenthal:

Jag har nog en fil.kand i warhammerologi, och det här ser jag verkligen fram emot. Verkar träffa alla rätta noter! Missförstå mig inte, jag älskar Dawn of War också, men Astartes passar inte riktigt som spenderbara RTS-enheter. Nej, så här ska det vara, superhjältar som ensamma eller med sina bröder är kapabla att ta sig an hundratals om inte tusentals av mänsklighetens fiender.

Visst, men det bör kanske nämnas att de är långt närmre relics RTS-nivå än detta i figurspelet.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

presenteras i ett pampigt kapell med färgade glasfönster med bibliska motiv.

I warhammer världen finns inga bibliska motiv. Motiven är baserad på deras historia av hjältar eller "The Emperor" som de alla utan att blinka ger sitt liv för.

Skrivet av The Emperor:

'They shall be my finest warriors, these men who give themselves to me.
Like clay I shall mould them and in the furnace of war I shall forge them.
They will be of iron will and steely muscle.
In great armour shall I clad them and with the mightiest gun shall they be armed.
They will be untouched by plague or disease, no sickness will blight them.
They will have tactics, strategies and machines such that no foe will best them in battle.
They are my bulwark against the terror.
They are the defenders of Humanity.
They are my Space Marines...
...and they shall know no fear.'

-The Emperor of Man

Medlem
Skrivet av BelLamron:

Har bara en sak att klaga på.... Det heter orker med k inte c

Helt rätt:) eller det som de brukar kalla dem i warhammer universumet, "Green Skins" XD

"Orcher" heter de väll bara i sagan om ringen?


signatur

cags

Medlem

En bättre översättning för Thunderhammer borde ju vara Åskhammare och inte Blixthammare. Tycker man att det engelska namnet är häftigare så är man inte tillräckligt mycket viking.

Medlem

Det verkar verkligen vara ett väldigt bra spel, Har spelat alla Warhammer 40000 - spel (tror jag) . Kan knappt vänta på detta! Jag kommer dock bli väldigt besviken om spelet följer den nuvarande trenden med ett kampanj-läge som man klarar på under 6 timmar.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Orcher...
Orcher!
ORCHER!!!

RAAAAGE!

Medlem

Hoppas att spelet blir bra. Vill ha min Imperial guard spel nu!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av cags91:
Skrivet av BelLamron:

Har bara en sak att klaga på.... Det heter orker med k inte c

Helt rätt:) eller det som de brukar kalla dem i warhammer universumet, "Green Skins" XD

"Orcher" heter de väll bara i sagan om ringen?

Ja typ, i tex Warcraft så är ju Orc och inte Orcher så.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Ja typ, i tex Warcraft så är ju Orc och inte Orcher så.

På engelska heter Orcher "Orc". Orcher är den svenska versionen.

Medlem
Skrivet av cags91:
Skrivet av BelLamron:

Har bara en sak att klaga på.... Det heter orker med k inte c

Helt rätt:) eller det som de brukar kalla dem i warhammer universumet, "Green Skins" XD

"Orcher" heter de väll bara i sagan om ringen?

Ja, och i Dungeons and Dragons, Dark Messiah, World of Warcraft, Magic: The Gathering, Elder Scrolls, Shadowspawn osv, osv, osv.

Medlem
Skrivet av BelLamron:

Har bara en sak att klaga på.... Det heter orker med k inte c

Ska man va kinkig så heter de Space Orks, åtminstone när jag lirade WH40k. Eftersom man inte översätter Space marines till rymdmarinsoldaterna så borde man inte översätta orks heller. Men shit the same, jättebra preview! Har längtat efter det här spelet sedan jag var liten grabb.


signatur

/Landstream

Medlem

http://1.bp.blogspot.com/_dJPVdylod6k/S__0vh4JuDI/AAAAAAAADVQ/6J4bNgR2XAU/s1600/Orksmotivational.jpg

Skrivet av GodAmongMen:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Orcher...
Orcher!
ORCHER!!!

RAAAAGE!

Nä, inte RAGE, utan WAAAAAAAAAAAAAAAAGH!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Nä, inte RAGE, utan WAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Så sant, att jag missa att skriva det! stopid me...

Medlem
Skrivet av Charstone:
Skrivet av cags91:
Skrivet av BelLamron:

Har bara en sak att klaga på.... Det heter orker med k inte c

Helt rätt:) eller det som de brukar kalla dem i warhammer universumet, "Green Skins" XD

"Orcher" heter de väll bara i sagan om ringen?

Ja, och i Dungeons and Dragons, Dark Messiah, World of Warcraft, Magic: The Gathering, Elder Scrolls, Shadowspawn osv, osv, osv.

De heter inte Orcher i WoW iaf, dom andra spelen har jag inte lirat så.

Medlem

http://www.wowwiki.com/Orc - I World of Warcraft heter dem Orcs. Man kan säga att dem heter Orcher också, om man säger det på svenska då Orcher är ett svenskt ord.

Medlem

FRAKS SAKE ITS ORKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lol men det e tur att detta inte va ett warhammer 40k forum=P

Inaktiv

Jag har bara en fråga, vem fan är Marcus Fenix, är det någon som fick stå modell för space marines mot sin vilja på 80-talet eller? För annars ser jag inte hur the sphez mehrens skulle kunna vara en olovlig kopia :S

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Jag har bara en fråga, vem fan är Marcus Fenix, är det någon som fick stå modell för space marines mot sin vilja på 80-talet eller? För annars ser jag inte hur the sphez mehrens skulle kunna vara en olovlig kopia :S

Om frågan är sarkastisk eller inte kan jag inte säga, men för att ge ett exempel till folk som inte vet.
http://media.teamxbox.com/dailyposts/gow/gow-film-cast_marcusfenix.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

12
Skriv svar