Skyrim drar inte nytta av DirectX 11

MFC
Medlem

fail


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Jag älskar hur människor dömer ett spel utefter ifall det har DX11 eller inte. Skamligt

Medlem

DirectX 11 är ju bra men laggit .. för vissa datorer som inte klarar av det men det är Bra om Skyrim får DirectX 11

oXo
Medlem

Men det betyder att vi kanske kommer att köpa det i framtiden

Medlem
Skrivet av Deamon:

Jag älskar hur människor dömer ett spel utefter ifall det har DX11 eller inte. Skamligt

Det är inte det att man dömer ut spelet utan företagen som gör spelen.
Om ett företag inte gör allt för att ens produkt ska vara perfekt, varför ska man då köpa den?

Skrivet av CAWingardh:

DirectX 11 är ju bra men laggit .. för vissa datorer som inte klarar av det men det är Bra om Skyrim får DirectX 11

Tro inte du vet vad du snackar om nu. Med D11 får du ju bättre fps än med D9, och vad för några datorer skulle lagga bara för ett spel kör D11? 0o

Medlem
Skrivet av Deamon:

Jag älskar hur människor dömer ett spel utefter ifall det har DX11 eller inte. Skamligt

Du sitter med 2 kopior av Skyrim! Spelinlevelsen, kontrollen, rörelserna på båda kopiorna är AWESOME! men... ena spelet har 16 färger och pinngubbar , det andra som trailern som släpptes!
Vilket skulle du vilja spela`?

knip tack!

Jag gissar att många inte dömer spelet då det e rätt svårt utan att ha provat, men man blir ju så jävla trött när man år efter år sparar pengar och köper en high-end badass motha fucking spel burk för att spela spelen på högsta blir slaget på fingrarna av en 12 åring med x-box kontroll i handen!(eller ps3)

Dammit!!!!!!

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Deamon:

Jag älskar hur människor dömer ett spel utefter ifall det har DX11 eller inte. Skamligt

Det är inte det att man dömer ut spelet utan företagen som gör spelen.
Om ett företag inte gör allt för att ens produkt ska vara perfekt, varför ska man då köpa den?

Skrivet av CAWingardh:

DirectX 11 är ju bra men laggit .. för vissa datorer som inte klarar av det men det är Bra om Skyrim får DirectX 11

Tro inte du vet vad du snackar om nu. Med D11 får du ju bättre fps än med D9, och vad för några datorer skulle lagga bara för ett spel kör D11? 0o

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

http://www.tomshardware.com/reviews/dirt-2-performance-benchm...

http://www.tomshardware.com/reviews/dirt-2-performance-benchm...

Finns massvis av sånna benchmarks. Verkar som det är du som inte vet vad du snackar om...

Medlem

ok *kollar på moddar communityn*

Inaktiv
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av Deamon:

Jag älskar hur människor dömer ett spel utefter ifall det har DX11 eller inte. Skamligt

Du sitter med 2 kopior av Skyrim! Spelinlevelsen, kontrollen, rörelserna på båda kopiorna är AWESOME! men... ena spelet har 16 färger och pinngubbar , det andra som trailern som släpptes!
Vilket skulle du vilja spela`?

knip tack!

Jag gissar att många inte dömer spelet då det e rätt svårt utan att ha provat, men man blir ju så jävla trött när man år efter år sparar pengar och köper en high-end badass motha fucking spel burk för att spela spelen på högsta blir slaget på fingrarna av en 12 åring med x-box kontroll i handen!(eller ps3)

Dammit!!!!!!

Får du ut något att vara uppkäftig och komma med meningar som "knip tack!" och skit? Jag har väl lika stor rätt som vem som helst att uttrycka min åsikt här utan att behöva ta skit för det.

Jo, det finns gott om folk som dömer ut spel totalt bara för att det inte är DX11 fast dom inte testat det ens. bara för att inte du gör det så innebär det inte att INGEN annan gör det. I vilket fall kommer det ju säkert komma DX11 patch senare (NEJ, jag är inte dum. Jag vet att det inte kommer bli likadant som om man gjort ett spel för DX11 från början, men det är alltid något.)

Medlem

Var som vanligt ett jävla gnällande, tycker ni småbarn ska bli inlåsta i ett rum med klassikern pong eller pacman så ni lär er sluta vara sån whiners...

Kommer nog köra detta på boxen liggandes i soffan med ett par kalla och njuta medans ni är bekymrade över att det kunde sett lite bättre ut, gnälla lite på skuggorna eller gnälla lite på hur vattnet rör sig eller gnälla lite bara sådär ändå! Gnäll ni så spelar vi andra...

Medlem

haha nån som kommer ihåg arikeln om att ''grafik spelar visst roll...Lögnhalsar''-Från Bethesda?

Medlem
Skrivet av Zheri:

Var som vanligt ett jävla gnällande, tycker ni småbarn ska bli inlåsta i ett rum med klassikern ping pong eller pacman så ni lär er sluta vara sån whiners...

Kommer nog köra detta på boxen liggandes i soffan med ett par kalla och njuta medans ni är bekymrade över att det kunde sett lite bättre ut, gnälla lite på skuggorna eller gnälla lite på hur vattnet rör sig eller gnälla lite bara sådär ändå! Gnäll ni så spelar vi andra...

Ja, det är ju så löjligt att bry sig om att spelutvecklingen stått stilla i 5år.

Nej tack, hellre säger man sin mening än tar emot all skit man får stå ut med av dagens spelutvecklare.

Ren och skär lathet detta, troligen också en utvecklings kostnat.

Dags för en ny crap...ehrm, console, så vi kan utveckla spelen vidare.

Medlem
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Deamon:

Jag älskar hur människor dömer ett spel utefter ifall det har DX11 eller inte. Skamligt

Det är inte det att man dömer ut spelet utan företagen som gör spelen.
Om ett företag inte gör allt för att ens produkt ska vara perfekt, varför ska man då köpa den?

Skrivet av CAWingardh:

DirectX 11 är ju bra men laggit .. för vissa datorer som inte klarar av det men det är Bra om Skyrim får DirectX 11

Tro inte du vet vad du snackar om nu. Med D11 får du ju bättre fps än med D9, och vad för några datorer skulle lagga bara för ett spel kör D11? 0o

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

http://www.tomshardware.com/reviews/dirt-2-performance-benchm...

http://www.tomshardware.com/reviews/dirt-2-performance-benchm...

Finns massvis av sånna benchmarks. Verkar som det är du som inte vet vad du snackar om...

welcome to the world when games didn't use tesselation.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

haha nån som kommer ihåg arikeln om att ''grafik spelar visst roll...Lögnhalsar''-Från Bethesda?

Haha, kom på det nu när du sa det.

voi voi...

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Zheri:

Var som vanligt ett jävla gnällande, tycker ni småbarn ska bli inlåsta i ett rum med klassikern ping pong eller pacman så ni lär er sluta vara sån whiners...

Kommer nog köra detta på boxen liggandes i soffan med ett par kalla och njuta medans ni är bekymrade över att det kunde sett lite bättre ut, gnälla lite på skuggorna eller gnälla lite på hur vattnet rör sig eller gnälla lite bara sådär ändå! Gnäll ni så spelar vi andra...

Ja, det är ju så löjligt att bry sig om att spelutvecklingen stått stilla i 5år.

Nej tack, hellre säger man sin mening än tar emot all skit man får stå ut med av dagens spelutvecklare.

Ren och skär lathet detta, troligen också en utvecklings kostnat.

Dags för en ny crap...ehrm, console, så vi kan utveckla spelen vidare.

Klart du får säga din mening, men du som jag och som alla andra få finna sig i att vänta.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Zheri:

Var som vanligt ett jävla gnällande, tycker ni småbarn ska bli inlåsta i ett rum med klassikern ping pong eller pacman så ni lär er sluta vara sån whiners...

Kommer nog köra detta på boxen liggandes i soffan med ett par kalla och njuta medans ni är bekymrade över att det kunde sett lite bättre ut, gnälla lite på skuggorna eller gnälla lite på hur vattnet rör sig eller gnälla lite bara sådär ändå! Gnäll ni så spelar vi andra...

Ja, det är ju så löjligt att bry sig om att spelutvecklingen stått stilla i 5år.

Nej tack, hellre säger man sin mening än tar emot all skit man får stå ut med av dagens spelutvecklare.

Ren och skär lathet detta, troligen också en utvecklings kostnat.

Dags för en ny crap...ehrm, console, så vi kan utveckla spelen vidare.

Om nu spelvärlden är så jävla kass kan du väl leta upp ett annat intresse? Inte första gången man ser att du sitter och är cynisk när något spel inte släpps med DX9

Medlem

Äckliga gamla konsoler som håller tillbaka utvecklingen av grafiken. Utveckla nya konsoler för helvete så det kan gå framåt lite.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Reize:

Om jag inte minns fel så har Bethesda sagt att spelmotorn bara är en förfining av den gamla, så detta kommer inte som någon stor överraskning. Synd att inte Skyrim kommer slå alla med häpnad (grafikmässigt) såsom Oblivion gjorde...

hehe nee, de sa att det var en HELT NY motor faktiskt. Jag skrev väldigt tidigt i skyrim nyheterna att jag var ganska säker på att det inte skulle bli så stor skillnad grafiskt sett ändå/använder samma motor igen.

Men men, moddarna kommer nog ta tag i det här ganska fort

Det var väl i game informers artikel de skrev att "motorn är inte en revolution jämfört med den gamla, det är en uppgradering". Det är inte vad jag definerar som "helt ny".


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Zheri:

Var som vanligt ett jävla gnällande, tycker ni småbarn ska bli inlåsta i ett rum med klassikern ping pong eller pacman så ni lär er sluta vara sån whiners...

Kommer nog köra detta på boxen liggandes i soffan med ett par kalla och njuta medans ni är bekymrade över att det kunde sett lite bättre ut, gnälla lite på skuggorna eller gnälla lite på hur vattnet rör sig eller gnälla lite bara sådär ändå! Gnäll ni så spelar vi andra...

Ja, det är ju så löjligt att bry sig om att spelutvecklingen stått stilla i 5år.

Nej tack, hellre säger man sin mening än tar emot all skit man får stå ut med av dagens spelutvecklare.

Ren och skär lathet detta, troligen också en utvecklings kostnat.

Dags för en ny crap...ehrm, console, så vi kan utveckla spelen vidare.

Om nu spelvärlden är så jävla kass kan du väl leta upp ett annat intresse? Inte första gången man ser att du sitter och är cynisk när något spel inte släpps med DX9

Jag har många intressen, spel är ett.

Hmm, inga spel jag vet har inte släpps med DX9 de senaste åren.

Tror faktiskt alla spel haft DX9 alternativ.

Det blir hur bra som helst, lite retrokänsla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Nercis:

haha så jävla roligt att se alla idioter klaga No surprise there

Väx upp...

Skrivet av O-san:

Allt sitter i spel design och inte i den underliggande tekniken. Är det tillräckligt bra gjort kvittar det vilken teknik som används. PS3 har inte dx11, ändå är väll de flesta ganska överens om att t.ex. LA Noire och gt5 ser rätt ok ut?

Illa att dissa ett spel som ingen sätt bara på grund av att inte "rätt" grafik api används. Varför inte dissa maträtter innan man smakat bara för att det har använts mellan mjölk när det finns fet mjölk?

Allt sitter inte i speldesignen, allt sitter i hur mycket arbete programmerarna får/kan lägga ner... Att spel till PC hade sett snyggare ut om inte konsollerna hållt tillbaks tekniken är ganska uppenbart, det finns långt mer kraft att hämta från en PC...

Min erfarenhet som spelprogrammerare själv är att den allra största delen är hur grafikerna använder de verktyg de fått. Det spelar mindre roll vilket API som används. Att exempelvis använda tesselation i sig betyder heller inte att det blir snyggt alls, även där är det oftast upp till grafikerna att skapa vettiga maps att tesselera efter.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

OpenGL.... Nu blev jag riktigt besviken på dom tyvärr.. Blir inget köp om dom inte ens har DX11. Ladda hem spelet är en självklarhet. Fixar dom DX11 så blir det ett köp.

Ni får säga vad ni vill, Tar inte åt mig

Lysande exempel på varför utvecklarna tjänar på att göra såhär och varför hardcore PC gaming degraderats till WoW nördar och Sims hjältar. Folk (föräldrar) lägger väl ut så mycket pengar på hårdvara till datorn att bidraget inte räcker till spel?
Eller är det ren snålhet som är Pc-spelarnas generella brist?
Garanterar att Battlefield 3 kommer att sälja bättre till konsol och piratas till PC så BF4 blir utvecklat primärt för konsol

Visst har man fått mer pengar över till spel sen man skaffade en konsol, men nog fasen hade man både pengar och heder nog för att köpa spel även till PC, och har än idag. Patetiskt är allt jag kan säga, och skyll inte på utvecklarna då det är "spelarna" som dragit detta på sig själva efter år av piratkopiering. Konsolspelarna betalar iaf för sitt nöje...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av andreashal91:

OpenGL.... Nu blev jag riktigt besviken på dom tyvärr.. Blir inget köp om dom inte ens har DX11. Ladda hem spelet är en självklarhet. Fixar dom DX11 så blir det ett köp.

Ni får säga vad ni vill, Tar inte åt mig

Lysande exempel på varför utvecklarna tjänar på att göra såhär och varför hardcore PC gaming degraderats till WoW nördar och Sims hjältar. Folk (föräldrar) lägger väl ut så mycket pengar på hårdvara till datorn att bidraget inte räcker till spel?
Eller är det ren snålhet som är Pc-spelarnas generella brist?
Garanterar att Battlefield 3 kommer att sälja bättre till konsol och piratas till PC så BF4 blir utvecklat primärt för konsol

Visst har man fått mer pengar över till spel sen man skaffade en konsol, men nog fasen hade man både pengar och heder nog för att köpa spel även till PC, och har än idag. Patetiskt är allt jag kan säga, och skyll inte på utvecklarna då det är "spelarna" som dragit detta på sig själva efter år av piratkopiering. Konsolspelarna betalar iaf för sitt nöje...

jag kallar det mer att spel seljs mer till konsol för att föreldrar köper till sina barn som i sin tur itne vet vilka spel som är "värda" att köpa och detta genererar pengar.
om vi nu tar bf3 som exempel så kommer jag säga att jag kommer itne köpa spelet och det har inget med om spelet är bra eller dåligt utan att jag inte gillar shoters i allmenhet.

förut hadde vi nån som sa att han kommer ligga i sin soffa och spela detta medans vi pc spelare klagar på grafiken eller nått tror det handlar i almenheten om att många spelare på pc har kunskaper om vad som kunde vara bättre och märker det som inte är "tillräkligt bra" medans det inte är nån ide att klaga på sånt till konsol med tanken att dom är så mycket mer begrensade.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Sotai:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Nercis:

haha så jävla roligt att se alla idioter klaga No surprise there

Väx upp...

Skrivet av O-san:

Allt sitter i spel design och inte i den underliggande tekniken. Är det tillräckligt bra gjort kvittar det vilken teknik som används. PS3 har inte dx11, ändå är väll de flesta ganska överens om att t.ex. LA Noire och gt5 ser rätt ok ut?

Illa att dissa ett spel som ingen sätt bara på grund av att inte "rätt" grafik api används. Varför inte dissa maträtter innan man smakat bara för att det har använts mellan mjölk när det finns fet mjölk?

Allt sitter inte i speldesignen, allt sitter i hur mycket arbete programmerarna får/kan lägga ner... Att spel till PC hade sett snyggare ut om inte konsollerna hållt tillbaks tekniken är ganska uppenbart, det finns långt mer kraft att hämta från en PC...

Min erfarenhet som spelprogrammerare själv är att den allra största delen är hur grafikerna använder de verktyg de fått. Det spelar mindre roll vilket API som används. Att exempelvis använda tesselation i sig betyder heller inte att det blir snyggt alls, även där är det oftast upp till grafikerna att skapa vettiga maps att tesselera efter.

Tvärtom. Såhär ser det (oftast) ut när du gör en 3D model idag.

1. Du gör en högupplöst model på igentligen obegrensat antal polygoner
2. Du gör en lågupplöst "spel-optimerad" model
3. Du "bakar" information från den högupplösta till den lågupplösta versionen. Då får du normal maps, ambient occlusion osv. AO som du sen gör en textur med.
4. Klart, mer eller mindre.

Om du i steg 3 väljer att även baka en så kallad hightmap eller dissplacrmentmap, vilket är en till checkbox i princip, så är du klar för att använda tesselation. Det är en sådan lite skillnad. Från grafikernas sida är det NOLL skillnad.

För övrigt verkar det som att vi PC användare snällt måste vänta på nästa generations konsoll för att kunna få snygga spel igen. -.-

//3D-grafikerN

Intressant...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fail. Ännu ett spel som konsolerna förstör med sin dåliga hårdvara.

Medlem
Skrivet av Sotai:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Nercis:

haha så jävla roligt att se alla idioter klaga No surprise there

Väx upp...

Skrivet av O-san:

Allt sitter i spel design och inte i den underliggande tekniken. Är det tillräckligt bra gjort kvittar det vilken teknik som används. PS3 har inte dx11, ändå är väll de flesta ganska överens om att t.ex. LA Noire och gt5 ser rätt ok ut?

Illa att dissa ett spel som ingen sätt bara på grund av att inte "rätt" grafik api används. Varför inte dissa maträtter innan man smakat bara för att det har använts mellan mjölk när det finns fet mjölk?

Allt sitter inte i speldesignen, allt sitter i hur mycket arbete programmerarna får/kan lägga ner... Att spel till PC hade sett snyggare ut om inte konsollerna hållt tillbaks tekniken är ganska uppenbart, det finns långt mer kraft att hämta från en PC...

Min erfarenhet som spelprogrammerare själv är att den allra största delen är hur grafikerna använder de verktyg de fått. Det spelar mindre roll vilket API som används. Att exempelvis använda tesselation i sig betyder heller inte att det blir snyggt alls, även där är det oftast upp till grafikerna att skapa vettiga maps att tesselera efter.

Självklart spelar det roll hur man använder de verktyg som man fått, men om man fått bättre verktyg kommer man självklart kunna snickra ihop ett bättre slutresultat...

Bättre grafik med lägre prestandakrav var väl hela meningen med Dx11, så det finns helt enkelt inte någon anledning än girighet till att man inte skulle använda sig utav det... Dx9 kostar mindre att implementera, så därmed kör dem på det istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Aja, bara att ladda skiten tills DX11 är implementerat.

Skrivet av WolfGrin:

Fail. Ännu ett spel som konsolerna förstör med sin dåliga hårdvara.

Hellre några spel, än inga alls


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av andreashal91:

OpenGL.... Nu blev jag riktigt besviken på dom tyvärr.. Blir inget köp om dom inte ens har DX11. Ladda hem spelet är en självklarhet. Fixar dom DX11 så blir det ett köp.

Ni får säga vad ni vill, Tar inte åt mig

Lysande exempel på varför utvecklarna tjänar på att göra såhär och varför hardcore PC gaming degraderats till WoW nördar och Sims hjältar. Folk (föräldrar) lägger väl ut så mycket pengar på hårdvara till datorn att bidraget inte räcker till spel?
Eller är det ren snålhet som är Pc-spelarnas generella brist?
Garanterar att Battlefield 3 kommer att sälja bättre till konsol och piratas till PC så BF4 blir utvecklat primärt för konsol

Visst har man fått mer pengar över till spel sen man skaffade en konsol, men nog fasen hade man både pengar och heder nog för att köpa spel även till PC, och har än idag. Patetiskt är allt jag kan säga, och skyll inte på utvecklarna då det är "spelarna" som dragit detta på sig själva efter år av piratkopiering. Konsolspelarna betalar iaf för sitt nöje...

Nåja, det sker ju en hel del piratkopiering på konsolsidan också. Förklaringen till att spelföretag föredrar konsolpubliken ligger snarare i att konsoler lockar en bredare mer casual publik, en publik som går förbi en affär och köper ett spel som ser roligt ut på omslaget. Där finns de stora pengarna (titta bara på Call of Duty, det just nu bäst säljande spelet). Vi hardcore gamers som är "kinkiga" med vad vi spelar har en relativt liten påverkan på branschen i stort.


signatur

Imperator

Skriv svar