Nintendo bekräftar ny konsol för släpp nästa år

Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Hannu87:

Bra, då kanske dom får lite fart på sony och microsoft, så vi kan gå vidare i spelutvecklingen.

Det mesta hänger väl på SPELutvecklarna.

Det gör det inte, har dom inte teknik att arbeta med så kan dom inte göra något nytt och revolutionerande både spel teknik mässigt och grafiskt. Om dom då inte endast gör spelet för PC, vilket knappast lär hända eftersom det finns mkt pengar att hämta från konsolindustrin.

Hannu87 - fz.se:s egen wiki of knowledge.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Hannu87:

Bra, då kanske dom får lite fart på sony och microsoft, så vi kan gå vidare i spelutvecklingen.

Det mesta hänger väl på SPELutvecklarna.

Det gör det inte, har dom inte teknik att arbeta med så kan dom inte göra något nytt och revolutionerande både spel teknik mässigt och grafiskt. Om dom då inte endast gör spelet för PC, vilket knappast lär hända eftersom det finns mkt pengar att hämta från konsolindustrin.

Grafiskt kan jag hålla med om, samtidigt som jag inte tror att antalet polygoner är samspelt med utvecklarnas förmåga att revolutionera. Det är ganska tyskt att tänka så. Jag ser fler innovativa titlar på mobiltelefoner och deras begränsade hårdvara än på någon annan plattform.

signatur
Medlem

Jag tycker det är bra att konsolerna inte har det senaste hårdvaran i dom, fan jag skulle inte vilja slänga ut 8-10lax på en konsol. Det är ju det som är så bra med konsoler att dom är hyffsat billiga, folk grät ju när ps3 kom och den kostad multum. Så bra att dom håller priset så vanliga svensson kan ha råd att köpa

Medlem

Med tanke på att Nintendo överlåter (cirka) alla förstaparts titlar så lär de visa upp en hel del eget material =D

12
Skriv svar