Nya FZ är här!

Medlem

Sjukt bra. Fast segt.

Medlem
Medlem

På tok för mycket scripts, reklam och "bling bling" aka gloss på allting. Är designer en Mac användare?

Men jag gillar statusfältet längst nere, ock så borde den vara någonstans på sidan i hörna som tidigare.

Medlem

Får ett felmeddelande från startsidan när jag använder firefox:
"Element med id 'feature_item_2' saknas. Kan inte initialisera swapfade."
Ser inte reklamen i bakgrunden eller bilderna med länkar till artiklar i top-bannern.
Sedan är sidan otroligt långsam.
Har mozilla 3.6.8 med Ad-Block (men har tidigare valt att visa annonser från fz.se).
I IE 8 ser det rätt ut.

Medlem

tycker att det ser bra ut, tar ju ett tag att vänja sig men jag är helnöjd.

Medlem

Mja... man får se hur det ser ut när allt är färdigt, men om det ska fortsätta va så att man måste scrolla tre sidor innan man kommer till nyheterna tror jag att jag kommer bli less fort.

Inaktiv

Nej, nej, nej och åter nej! FZ har blivit mycket rörigare, mer kantig och mer ... nej, fy!! Det enda som är ett plus här, är informations-rutan längst ner, där man kan logga ut och söka. Mina ögon blir fyrkantiga så fort jag skrollar neråt. Vet inte vart jag ska fokusera på. Gör om, gör rätt!

Medlem

Skämtar ni eller? Är ju http://www.ign.com/ taget nästan rakt av ju?! Skärpning.

Medlem

Klart frustrerande att gå in på FZ under ombyggnationen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av xain:

Skämtar ni eller? Är ju http://www.ign.com/ taget nästan rakt av ju?! Skärpning.

Ah det var ju nästan en ren kopia designmässigt:s

Kommer sidan se ut så här kommer jag byta site direkt, det här var ju bara kladdigt och jävligt jobbigt att kolla på!
Man vänjer sig säkert efter ett tag men varför inte bara ha allting simpelt och uppradat med avskiljare som det var förut?
Fast det blir som med allt annat nu för tiden, snygg design men skit praktiskt sett!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kollade in IGN och det är ju rakt av en kopia av det.
Sen så nyheterna är så jävligt dålig upplagda, man måste ju scrolla i ett år innan man kan läsa dem.

Nej tack.

Medlem

Ser ok ut, men känns väldigt ovant.
Kollar oftast rss så kommer nog ta ett tag innan man känner sig som hemma!

Medlem

Finns det någon möjlighet att få använda den gamla designen tills ni har fixat allt skit med den nya? Jag måste säga att ni valde det dummaste tillfället att göra om, mitt under en vecka där det räknas komma mängder med nyheter tack vare mässan i Köln....

Sen så suger det att man inte kan se den överdrivet stora bilden på startsidan med Adblock på... Jaja, jag föredrar en stor grå box före all denna jäkla reklam som förstör hela sidan med sina udda placeringar.

Medlem

Jag saknar att kunna klicka in på kommentarerna direkt från första sidan.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Usel översikt och en klumpig layout som gör att man får scrolla som en galning. Saknar flertalet översiktsmenyer från t.ex. forumtrådar som fanns i den gamla designen.

Hur lång tid tror ni det tar att importera alla foruminlägg? Jag saknar fortfarande en massa trådar i forumet.

Medlem

Jag saknar att kunna klicka in på kommentarerna direkt från första sidan.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Ish
Medlem

Nej, det var bättre förr. Sidan laddar bra mycket långsammare nu också.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skägg.
10 Chambers

Att sidan laddar långsamt har med flytten till den nya designen att göra, databaserna har fullt upp. Det påverkar även forumet.

Småsaker, som att kunna klicka direkt till kommentarerna kommer att ordnas löpande den närmaste tiden. Jag gissar också på att en /nyheter-sida är på gång för er som inte vill åt alla godsaker från förstasidan (som vi kallar "ettan").

Gällande reklamplaceringar är det också sånt som kan komma att ändras. Ni får dock komma ihåg att utan den så blir det inget mer FZ, men det är ni säkert kloka nog att förstå.


signatur
Medlem

Själva designen är fin, ta åt er av användarnas kritik och finslipa lite så blir det tipptopp!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Riktigt trevligt! Jag gillar verkligen utseendet.

Medlem

Lite modernare glansigare look. Men där stannar det nog. Behåll den gamla sidan bara gör det lite uppiffande.

En facelift var i ordning, inte en complete makeover/rebuild.

Sidan börjar bra, men det blir bara mer och mer potatismos ju längre ner man kommer.

Medlem

Sorry guys, men det här känns faktiskt inte bra. Låt mig lista det jag stör mig på för att göra det enklare för er att sätta upp en åtgärdslista

* Det första man möts av när man kommer till sidan är 60 % reklam, 20% logga och 20% stor bild på någon random nyhet. Vill man läsa något mer får man scrolla. Antar att tanken med den nya designen är att locka fler läsare till sidan. Det går nog sådär när man möts av ovanstående.

* Det går inte att komma direkt till kommentarerna från nyhetssidan.

* Reklamen på sidan av huvudfönstret ändrar storlek beroende på browserstorlek, så den alltid täcker hela vägen ut. Det gör det alldeles omöjligt för mig att mittenmusknappsklicks-scrolla utan att träffa en länk, något som är väldigt viktigt för mitt dagliga surfande.

* Saknar snabbmenyn till vänster. Den nya menyn gör det svårare att navigera.

* Paging på kommentarer är borta, vilket ger en ca. 3 km lång vertikal scrollbar när det är > 100 kommentarer. Paging är inte alltid av ondo.

Något positivt:
* Det går att gömma den nya toolbaren i nederkanten med en snygg animation.

Sure thing, det är säkert en vanesak. Men något som har lockat mig till FragZone i många, många år, har varit dess simpla men effektiva layout. Med den nya layouten tar ni ett steg från detta och försöker bli mer kommersiella. Med sorg i hjärtat tvingas jag byta startsida från Fz till... ?

Jag känner mig alldeles tom

Medlem

Nej, nej, nej!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Sorry guys, men det här känns faktiskt inte bra. [...]

* Det första man möts av när man kommer till sidan är 60 % reklam, 20% logga och 20% stor bild på någon random nyhet. Vill man läsa något mer får man scrolla. Antar att tanken med den nya designen är att locka fler läsare till sidan. Det går nog sådär när man möts av ovanstående.

+1

Medlem

Jag undrar vad det var för jeppe som precis hade tittat på Playstation 3-reklam när han kom på de fula röda strecken bredvid FZ-loggan: http://img59.imageshack.us/img59/3518/ps3vsfz.jpg

Medlem

äh, alla spel-sidor som ska byta utseende hela tiden börjar kännas som en flock identitetssökande fjortisar.
er förra design var bra for fucks sake!


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Gillar den gamla bättre. Den var mer funktionell och stilren.

Medlem

Bort med bakgrunden och headern. Sen är det fina fisken


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

förstasida ("ettan") är totalt ju totalt sönderbloatad.

tyvärr fz. me not like.

Skriv svar