Id: majoriteten av Rage-försäljningen till konsol

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

det är synd om er som inte kan eller vill lära er lira fps med handkontroll..

fast det måste suga rätt hårt för pelle15 som köpt ett nytt grafikkort för 6kr, att enbart lira kassa konsolportningar.

Men vem är så dum i huvet och köper ett nytt grafikkort för 6000 (antar att det är det du menar )
Jag köpte nyss ny dator, 2000 kostade kortet och mer behövs inte på många år.
Och fps på handkontroll? Det är din åsikt, jag skulle aldrig tänka mig tanken ens, men kul för de som tycker om det.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

det är synd om er som inte kan eller vill lära er lira fps med handkontroll..

fast det måste suga rätt hårt för pelle15 som köpt ett nytt grafikkort för 6kr, att enbart lira kassa konsolportningar.

FPS med handkontroll är så jäkla klumpigt att jag knappt känner för att dra en dålig liknelse.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av WarpGuN:

det är synd om er som inte kan eller vill lära er lira fps med handkontroll..

fast det måste suga rätt hårt för pelle15 som köpt ett nytt grafikkort för 6kr, att enbart lira kassa konsolportningar.

FPS med handkontroll är så jäkla klumpigt att jag knappt känner för att dra en dålig liknelse.

jovisst det är klumpigt i början, men efter ett tag känns det naturligt och man tänker inte på det


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

BIC
Medlem

Fan, man blir ju så trött på allt gnat som jag ser bland kommentarerna? Många tjatar att det är utveckling till konsol av ett spel som förstör själva spelet, men tyvärr så verkar de flesta inte ha tillräckligt med hjärna att förstå att själva SPELET är dåligt?! Tro mig, jag har kört PC-portarna av äldre spel som till exempel Jade Empire och Fable, och ta mig fan om jag inte älskade dessa titlar intensivt med kärlek. Men de flesta PC-portade eller PC-exklusiva spelen i dagens nutid som jag har testat inger en medioker atmosfär som får dig att vilja hata utan anledning.

Denna hemska sanning går att jämföra med ordspråket "No matter how much you polish a turd, it's still a turd." Hur bra grafiken och kontrollerna är så kan spelbarheten ändå vara helt kaputt! Varför denna sak inte har tagits upp är väl helt enkelt på grund av de flesta av oss har vänjt sig FÖR mycket vid dagens spelstandard. FPS-spel ska ha sån här "grafik, kontrollerna ska vara så här och exakt så här ska spelen vara uppbyggda. Svarar också på frågan om varför många normala gamers har förvandlats till fuckwads...


signatur

Wh..why are you looking at my signature? You filthy...DIRTY...CHILDREN!!!

Medlem

Bara dom inte skiter i kvalitén på pc versionen a´la Cod så blir jag inte sur.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Förmodligen utvecklar de till konsol eftersom att spelet är crap, PC spelare har högre krav på sina spel än konsol spelare därför säljs det sämre till PC, önskar man kunde få pengarna tillbaka på en del spel man lurats köpa (läs konsol portar)....

Medlem

saxat från artikeln

"– I spelutveckling behöver du skräddarsy ditt gameplay för [det system] du förväntar dig att folk spelar det på. Så medan vi utvecklar Rage till pc så förbjuder vi alla att spela det med tangentbord och mus innan det spelats först med en handkontroll. Vi drar ut tangentbordet och musen och trycker in en USB 360-kontroll, till och med för utvecklarna."

alltså seriöst det här citatet blir ju mer vrickat varje gång man läser det. visst det kan mycket väl vara så att det säljs mer till konsol då det har blivit en större marknad för spel men det här är ju bara larvigt känns lite som han trollar faktiskt. för att inte tala om slutklämmen, vadå att porta pc till konsol = gammalt tänk ? vilken idiot alltså förbannad man blir XD


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Sandal:

Förmodligen utvecklar de till konsol eftersom att spelet är crap, PC spelare har högre krav på sina spel än konsol spelare därför säljs det sämre till PC, önskar man kunde få pengarna tillbaka på en del spel man lurats köpa (läs konsol portar)....

ja precis pc kidsen lira högkvalitativa spel som sims och cs1.5


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

BIC
Medlem
Skrivet av Javas:

Bara dom inte skiter i kvalitén på pc versionen a´la Cod så blir jag inte sur.

De COD-spelen som Activision släpper idag är som ett dåligt skämt om Norge: Beroendeframkallande, men illaluktande och unket...


signatur

Wh..why are you looking at my signature? You filthy...DIRTY...CHILDREN!!!

Medlem

Får hoppas att battlefield 3 säljs bäst på pc.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

ända problemet jag har är att jag vill faktist ha ögongodis när jag har en dator som kan köra me max ögongodis, speciellt på ett spel som kan leverera fetare grafik än konsollerna klarar av. Personligen blir jag bara orolig att när dom kör focus på konsol så kommer dom skippa det där lilla extra som kunde ha gjort spelet bättre om dom lag focus på PC, sen porta skiten till konsol istället.
Har t,ex inget imot att sitta framför min 360 och köra halo t,ex för det finns inte till PC, ialla fall inte dom nyaste.
Men spel som dom vill släppa till mutliplatform vill jag spela på PC om det går, "DOCK så bror det på vad det är för slags spel" Bil spel kör jag gärna på konsoll om jag inte har en fet dyr ratt till datorn. Men spel som typ Mass Effect, Battlefield, MW etc etc och varför inte slänga in MMO också för den delen vill man lira på dator.

Ett spel blir inte möjligtvis mycket sämre me dåligare grafik, men om du kan och som jag lägger ner mycket tid och pengar på ett monster till spel PC vill man gärna använda skiten, och spelföretagen kan göra grafik som kan lirar på den men inte på konsoller längre, Dom måste släppa nya konsoller för det.

Man förstår ju dom vill få in mer cash, men lets face it jag skulle fan tänka såhär.
1. Gör spelet till PC "dom som klarar av spelet på sin PC blir nöjd"
2. Fixa så det funkar på konsol "konsol spelare som inte har råd och ork me PC kommer ju köpa spelet ändå om spelet är bra"
3. Reap the rewards nu borde jag få in mer cash än att göra focus på konsoll och ge PC spelarena det korta strået?

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Får hoppas att battlefield 3 säljs bäst på pc.

Hoppas verkligen det, annars vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Dice har ju själva sagt att pc stöder fler spelare och större kartor..dvs är spelet bättre på pc än konsol imo


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Jaha, så du gynnar denna utvecklingen?

Inom 10 år kommer man få betala för ALLA spel i månaden, det kommer flyga fram reklam mitt när man spelar, inga utvecklare kommer bry sig om PC, dålig hårdvara (vilket det redan är) i konsoler.

Men ändå kommer folk som du sitta nöjda.

Gaming var bättre förr. Nu är det SKIT.

Du var inte med "förr"

Förstår inte varför folk har så svårt att förstå att marknaden riktar sig till dom som köper spelen. Om vi tar Duken nukem som sålde 14% fysiska exemplar till PC, säg då att den digitala försäljningen var lika hög som jag dock betvivlar. Då hamnar vi på 28% och ändå är det 72% som är sålt på Xbox/PS3.

Om du skulle ha ett företag som gjorde gaming möss till PC, skulle du då göra dom enbart för vänsterhänta till en början och sen fokuserat på högerhänta personer i andrahand just för att det är synd om vänsterhänta personer för dom betalar ju dom också?
Skulle du då lägga massa utvecklingstimmar på detta för att sälja till 11% av befolkningen som verkligen är vänsterhänta minus dom som inte spelar så kanske du är nere på 2-3% av befolkningen.

Att det ska vara så svårt att fatta hur en verksamhet fungerar, företagen är inte skyldiga PC spelare eller konsol spelare ett skit, dom kommer alltid göra spelen i första hand till det som genererar mest pengar och det är inte för att företagen har blivit giriga för det har dom alltid vart. Det är för att konsoler och pc skiljer sig extremt lite i dag mot vad det gjorde under 80-90 talet.

Förr o förr, jag var med då det var självklart att ett FPS hade en konsol, mod-tools och dedikerade servrar. Jag var med när DLC inte existerade. Jag var med när majoriteten av "gamers" inte spelade på konsoler med hårdvara som är urusel, månadsprenumeration för att spela online och reklam.

Det är ju något som gjort att pengarna ligger i konsoler nuförtiden eftersom spel som utvecklats främst till konsoler kan bli så jääävla mycket bättre om dom utvecklas till PC först. Det finns bara fördelar med att spela på en dator.

VARFÖR vill man ha en konsol att spela t.ex. FPS på?

Medlem
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Jaha, så du gynnar denna utvecklingen?

Inom 10 år kommer man få betala för ALLA spel i månaden, det kommer flyga fram reklam mitt när man spelar, inga utvecklare kommer bry sig om PC, dålig hårdvara (vilket det redan är) i konsoler.

Men ändå kommer folk som du sitta nöjda.

Gaming var bättre förr. Nu är det SKIT.

Du var inte med "förr"

Förstår inte varför folk har så svårt att förstå att marknaden riktar sig till dom som köper spelen. Om vi tar Duken nukem som sålde 14% fysiska exemplar till PC, säg då att den digitala försäljningen var lika hög som jag dock betvivlar. Då hamnar vi på 28% och ändå är det 72% som är sålt på Xbox/PS3.

Om du skulle ha ett företag som gjorde gaming möss till PC, skulle du då göra dom enbart för vänsterhänta till en början och sen fokuserat på högerhänta personer i andrahand just för att det är synd om vänsterhänta personer för dom betalar ju dom också?
Skulle du då lägga massa utvecklingstimmar på detta för att sälja till 11% av befolkningen som verkligen är vänsterhänta minus dom som inte spelar så kanske du är nere på 2-3% av befolkningen.

Att det ska vara så svårt att fatta hur en verksamhet fungerar, företagen är inte skyldiga PC spelare eller konsol spelare ett skit, dom kommer alltid göra spelen i första hand till det som genererar mest pengar och det är inte för att företagen har blivit giriga för det har dom alltid vart. Det är för att konsoler och pc skiljer sig extremt lite i dag mot vad det gjorde under 80-90 talet.

Förr o förr, jag var med då det var självklart att ett FPS hade en konsol, mod-tools och dedikerade servrar. Jag var med när DLC inte existerade. Jag var med när majoriteten av "gamers" inte spelade på konsoler med hårdvara som är urusel, månadsprenumeration för att spela online och reklam.

Det är ju något som gjort att pengarna ligger i konsoler nuförtiden eftersom spel som utvecklats främst till konsoler kan bli så jääävla mycket bättre om dom utvecklas till PC först. Det finns bara fördelar med att spela på en dator.

VARFÖR vill man ha en konsol att spela t.ex. FPS på?

Tja, mig veterligt har inte konsol förhindrat något av det du saknar. Finns konsolspel som stödjer moddar, men få utvecklare som vill låta folk modda, troligen för att de flesta bara är lata as som fuskar istället. Riktigt moddande är sällsynt, de flesta skapar helt nya spel istället med motorerna, utveckling kallas det.
Dedikerade servrar finsn också till konsol och börjar bli en standard bland de stora, exklusiva titlarna, synd bara att matchmaking istället tycxks bli standard på Pc :/
Ïnnan DLc existerade hette det "expansioner", det vet nog du med. Då fick man vänta 6månader-1 år innan det släpptes, kostade långt mer än DLC också. Enda skillnaden är attdagens DLC alltid är tillgänglig, är biligare och erbjuder större mångfald samt släpps något fortare. Tur att PC exklusiva Star Craft 2 släpper expansioner istället så det kostar 300kr/del och man får vänta år emellan dem
Jag var med när en majoritet av "gamers" var folk som spelade spel, inte p12 småpojkra som tror de är coola för att de sitter på en PC och tankar en ny aimbot för de fick spö, eller skaffar bättre hårdvara för att kompensera för sina egna brister. En tid då gamers accepterade andra gamers och spelade bra spel på alla plattformer, en tid då vad man spelade avgjorde, inte vad man spelade på. Kanske svårt för dagens ungdom att förstå?
På konsolk spelar man på hyfsat lika villkor, alal har samma konsol och kontroll, som man gjorde förr på Pc där hårdvara inte var avgörande. Nu behövs en snabb mus, dedikerat tangentbord och bra grafikkort i princip, skippar du något av dem kommer du prestera sämre. Men vissa måste ju kunna köpa sig fördelar för att ha en chans, eller hur?
Reklam och månadskostnad är ju snarast en standard på PC, eller hur är det nu med Steam och reklam? WoW och månadskostnad?
Mig veterligt finsn det bara 1 tjänst till 1konsol som kostar om man vill spela online, knappast en standard

Ett spel blir inte bättre eller sämre för att det utvecklas eller spelas på en viss plattform, tvärt om kan begränsad hårdvara leda till kreativa lösningar och framsteg inom speldesign och grafik, idag får du ut väldigt mycket bättre garfik en längre tid ur smma kort än för bara några år sedan, då fick du byta på årlig basis bara för att kunan hänga med i spelen.
Skillnaden är att motorerna och spelen är bättre utvecklade nu så att de kräver mindre resurser för mer resultat, vilket innebär att när det finsn ännu bättre hårdvara så blir möjligheterna ännu större. MEn för vissa är grafik det enda som är viktigt, dessa vilsna skälar kommer aldrig uppskatta gamla goda spel som Quake, Half Life eller Super Mario Bros då grafiken inte är i Crysis klass, löjligt.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Jaha, så du gynnar denna utvecklingen?

Inom 10 år kommer man få betala för ALLA spel i månaden, det kommer flyga fram reklam mitt när man spelar, inga utvecklare kommer bry sig om PC, dålig hårdvara (vilket det redan är) i konsoler.

Men ändå kommer folk som du sitta nöjda.

Gaming var bättre förr. Nu är det SKIT.

Du var inte med "förr"

Förstår inte varför folk har så svårt att förstå att marknaden riktar sig till dom som köper spelen. Om vi tar Duken nukem som sålde 14% fysiska exemplar till PC, säg då att den digitala försäljningen var lika hög som jag dock betvivlar. Då hamnar vi på 28% och ändå är det 72% som är sålt på Xbox/PS3.

Om du skulle ha ett företag som gjorde gaming möss till PC, skulle du då göra dom enbart för vänsterhänta till en början och sen fokuserat på högerhänta personer i andrahand just för att det är synd om vänsterhänta personer för dom betalar ju dom också?
Skulle du då lägga massa utvecklingstimmar på detta för att sälja till 11% av befolkningen som verkligen är vänsterhänta minus dom som inte spelar så kanske du är nere på 2-3% av befolkningen.

Att det ska vara så svårt att fatta hur en verksamhet fungerar, företagen är inte skyldiga PC spelare eller konsol spelare ett skit, dom kommer alltid göra spelen i första hand till det som genererar mest pengar och det är inte för att företagen har blivit giriga för det har dom alltid vart. Det är för att konsoler och pc skiljer sig extremt lite i dag mot vad det gjorde under 80-90 talet.

Förr o förr, jag var med då det var självklart att ett FPS hade en konsol, mod-tools och dedikerade servrar. Jag var med när DLC inte existerade. Jag var med när majoriteten av "gamers" inte spelade på konsoler med hårdvara som är urusel, månadsprenumeration för att spela online och reklam.

Det är ju något som gjort att pengarna ligger i konsoler nuförtiden eftersom spel som utvecklats främst till konsoler kan bli så jääävla mycket bättre om dom utvecklas till PC först. Det finns bara fördelar med att spela på en dator.

VARFÖR vill man ha en konsol att spela t.ex. FPS på?

Tja, mig veterligt har inte konsol förhindrat något av det du saknar. Finns konsolspel som stödjer moddar, men få utvecklare som vill låta folk modda, troligen för att de flesta bara är lata as som fuskar istället. Riktigt moddande är sällsynt, de flesta skapar helt nya spel istället med motorerna, utveckling kallas det.
Dedikerade servrar finsn också till konsol och börjar bli en standard bland de stora, exklusiva titlarna, synd bara att matchmaking istället tycxks bli standard på Pc :/
Ïnnan DLc existerade hette det "expansioner", det vet nog du med. Då fick man vänta 6månader-1 år innan det släpptes, kostade långt mer än DLC också. Enda skillnaden är attdagens DLC alltid är tillgänglig, är biligare och erbjuder större mångfald samt släpps något fortare. Tur att PC exklusiva Star Craft 2 släpper expansioner istället så det kostar 300kr/del och man får vänta år emellan dem
Jag var med när en majoritet av "gamers" var folk som spelade spel, inte p12 småpojkra som tror de är coola för att de sitter på en PC och tankar en ny aimbot för de fick spö, eller skaffar bättre hårdvara för att kompensera för sina egna brister. En tid då gamers accepterade andra gamers och spelade bra spel på alla plattformer, en tid då vad man spelade avgjorde, inte vad man spelade på. Kanske svårt för dagens ungdom att förstå?
På konsolk spelar man på hyfsat lika villkor, alal har samma konsol och kontroll, som man gjorde förr på Pc där hårdvara inte var avgörande. Nu behövs en snabb mus, dedikerat tangentbord och bra grafikkort i princip, skippar du något av dem kommer du prestera sämre. Men vissa måste ju kunna köpa sig fördelar för att ha en chans, eller hur?
Reklam och månadskostnad är ju snarast en standard på PC, eller hur är det nu med Steam och reklam? WoW och månadskostnad?
Mig veterligt finsn det bara 1 tjänst till 1konsol som kostar om man vill spela online, knappast en standard

Ett spel blir inte bättre eller sämre för att det utvecklas eller spelas på en viss plattform, tvärt om kan begränsad hårdvara leda till kreativa lösningar och framsteg inom speldesign och grafik, idag får du ut väldigt mycket bättre garfik en längre tid ur smma kort än för bara några år sedan, då fick du byta på årlig basis bara för att kunan hänga med i spelen.
Skillnaden är att motorerna och spelen är bättre utvecklade nu så att de kräver mindre resurser för mer resultat, vilket innebär att när det finsn ännu bättre hårdvara så blir möjligheterna ännu större. MEn för vissa är grafik det enda som är viktigt, dessa vilsna skälar kommer aldrig uppskatta gamla goda spel som Quake, Half Life eller Super Mario Bros då grafiken inte är i Crysis klass, löjligt.

Som du själv sa, Steam och reklam? Vilken reklam om jag får fråga?
Guild Wars är ett MMO utan månadskostnad.
Och man behöver verkligen inte köpa det allra värsta grafikkortet, det beror på hur länge du vill att det ska hänga med bara. 1500 kr duger gott och väl. Man behöver inte köpa nytt på flera år heller. Jag köpte nyss ny burk men innan dess så hängde min 6 år gamla burk med.

Sen att motorerna är bättre nu är verkligen inte sant. Inte heller att begränsad hårdvara hjälper eller skapar kreativa lösningar. Utvecklare är bra mycket latare idag.

Edit: och "dedikerat tangentbord"? Vad fan??

Medlem
Skrivet av BadMrBox:
Skrivet av Friberg:

id Software har inte gjort något vettigt sen Doom 2.

Sådär. Fixat. Doom 3 var ingen höjdare.

Om dom tar bort aimassist och mouse smoothing så spelar det ingen roll om det är konsolportning. Frågan är ju om Rage är någonting speciellt.

DOOM2? Du överdriver. Hela Quake-serien från Id Software är bättre än DOOM2. Gillade du inte DOOM3 så är nog Q3 det senaste vettiga titeln från Id.


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Jaha, så du gynnar denna utvecklingen?

Inom 10 år kommer man få betala för ALLA spel i månaden, det kommer flyga fram reklam mitt när man spelar, inga utvecklare kommer bry sig om PC, dålig hårdvara (vilket det redan är) i konsoler.

Men ändå kommer folk som du sitta nöjda.

Gaming var bättre förr. Nu är det SKIT.

Du var inte med "förr"

Förstår inte varför folk har så svårt att förstå att marknaden riktar sig till dom som köper spelen. Om vi tar Duken nukem som sålde 14% fysiska exemplar till PC, säg då att den digitala försäljningen var lika hög som jag dock betvivlar. Då hamnar vi på 28% och ändå är det 72% som är sålt på Xbox/PS3.

Om du skulle ha ett företag som gjorde gaming möss till PC, skulle du då göra dom enbart för vänsterhänta till en början och sen fokuserat på högerhänta personer i andrahand just för att det är synd om vänsterhänta personer för dom betalar ju dom också?
Skulle du då lägga massa utvecklingstimmar på detta för att sälja till 11% av befolkningen som verkligen är vänsterhänta minus dom som inte spelar så kanske du är nere på 2-3% av befolkningen.

Att det ska vara så svårt att fatta hur en verksamhet fungerar, företagen är inte skyldiga PC spelare eller konsol spelare ett skit, dom kommer alltid göra spelen i första hand till det som genererar mest pengar och det är inte för att företagen har blivit giriga för det har dom alltid vart. Det är för att konsoler och pc skiljer sig extremt lite i dag mot vad det gjorde under 80-90 talet.

Förr o förr, jag var med då det var självklart att ett FPS hade en konsol, mod-tools och dedikerade servrar. Jag var med när DLC inte existerade. Jag var med när majoriteten av "gamers" inte spelade på konsoler med hårdvara som är urusel, månadsprenumeration för att spela online och reklam.

Det är ju något som gjort att pengarna ligger i konsoler nuförtiden eftersom spel som utvecklats främst till konsoler kan bli så jääävla mycket bättre om dom utvecklas till PC först. Det finns bara fördelar med att spela på en dator.

VARFÖR vill man ha en konsol att spela t.ex. FPS på?

Tja, mig veterligt har inte konsol förhindrat något av det du saknar. Finns konsolspel som stödjer moddar, men få utvecklare som vill låta folk modda, troligen för att de flesta bara är lata as som fuskar istället. Riktigt moddande är sällsynt, de flesta skapar helt nya spel istället med motorerna, utveckling kallas det.
Dedikerade servrar finsn också till konsol och börjar bli en standard bland de stora, exklusiva titlarna, synd bara att matchmaking istället tycxks bli standard på Pc :/
Ïnnan DLc existerade hette det "expansioner", det vet nog du med. Då fick man vänta 6månader-1 år innan det släpptes, kostade långt mer än DLC också. Enda skillnaden är attdagens DLC alltid är tillgänglig, är biligare och erbjuder större mångfald samt släpps något fortare. Tur att PC exklusiva Star Craft 2 släpper expansioner istället så det kostar 300kr/del och man får vänta år emellan dem
Jag var med när en majoritet av "gamers" var folk som spelade spel, inte p12 småpojkra som tror de är coola för att de sitter på en PC och tankar en ny aimbot för de fick spö, eller skaffar bättre hårdvara för att kompensera för sina egna brister. En tid då gamers accepterade andra gamers och spelade bra spel på alla plattformer, en tid då vad man spelade avgjorde, inte vad man spelade på. Kanske svårt för dagens ungdom att förstå?
På konsolk spelar man på hyfsat lika villkor, alal har samma konsol och kontroll, som man gjorde förr på Pc där hårdvara inte var avgörande. Nu behövs en snabb mus, dedikerat tangentbord och bra grafikkort i princip, skippar du något av dem kommer du prestera sämre. Men vissa måste ju kunna köpa sig fördelar för att ha en chans, eller hur?
Reklam och månadskostnad är ju snarast en standard på PC, eller hur är det nu med Steam och reklam? WoW och månadskostnad?
Mig veterligt finsn det bara 1 tjänst till 1konsol som kostar om man vill spela online, knappast en standard

Ett spel blir inte bättre eller sämre för att det utvecklas eller spelas på en viss plattform, tvärt om kan begränsad hårdvara leda till kreativa lösningar och framsteg inom speldesign och grafik, idag får du ut väldigt mycket bättre garfik en längre tid ur smma kort än för bara några år sedan, då fick du byta på årlig basis bara för att kunan hänga med i spelen.
Skillnaden är att motorerna och spelen är bättre utvecklade nu så att de kräver mindre resurser för mer resultat, vilket innebär att när det finsn ännu bättre hårdvara så blir möjligheterna ännu större. MEn för vissa är grafik det enda som är viktigt, dessa vilsna skälar kommer aldrig uppskatta gamla goda spel som Quake, Half Life eller Super Mario Bros då grafiken inte är i Crysis klass, löjligt.

Grafik är inte allt, men som jag ser det dator är ju det som folk kodar i, om dom gör spel till PC först eller mer focus på PC, så borde det vara lättare för dom att gå ner till en konsol standard än att utveckla spelet för just en konsol och sen porta till en PC.

Dom låser sig skälva lite mer på den punkten, svårare i efterhand att ta ut alla fördelar en PC ger mot för en konsol, t,ex lättare att minska på ögongodiset än att öka på det från en konsol till PC. "för dom som gillar ögongodis" för vem vill inte ha sitt favorit spel i ögongodis format ^^

Skälv är jag född 80 fick min NES när jag var typ 5 år och älska massor med gamla spel så jag skulle kunna spela dom för skoj skull. Men jag tackar verkligen inte nej till ögongodis.

Ta Rage nu t,ex såklart om det blir ett grymt spel så blir det "grymt" även fast dom spar på ögongodiset för att det är gjort för en konsol i åtanke.
MEN nu vet vi ju att dom KAN göra spelet ännu snyggare, skulle du inte vilja få valet att kunna spela det med mer ögongodis om du älskar spelet?

Lika så som jag hört om Skyrim släpps focus på konsol, det jag blir besviken över är när oblivion kom till 360n så var det underbart snyggt, men för mig känns det som been there done that, fast det blir som oblivion 2 med förbättrad combat och annan story, Vid den fronten så vill jag se vad dom som gjorde oblivion skulle kunna göra för awsome snyggt OCH bra lir med dagens mycket fetare PC's som finns. konsolerna däremot har stått sina 5 år me samma hårdvara och kommer troligtvis inte kunna göra så mycket bättre ifrån sig.

När konsoler kommer ut som ny, och kanske 1 år framåt så är dom oftast riktigt bad ass men, ja spelen som görs nu förtiden om dom ska försöka hänga på lite grann med att pumpa ut mer ögongodis så blir framerate drops i vissa spel på konsolerna"
Visst kan det bropå dålig kodning" men lets face it, Jag personligen vill gärna se att grafiken går framåt för trotts allt värkar vissa folk villa att vi skiter i en sak som faktist tillhör spel som är grafik,
eller ska vi helt enkelt gå tillbaka till 8 bitars och lira dom spelen istället. Istället för låta utvecklingen gå framåt på samtliga fronter inom spel?

jag gillar grafik det är sånt som imponerar på mig för jag har lirat så mycket spel i mitt liv att jag har sett så mycket av allt man kan tänka sig vapen gear gameplay you name it, så mest imponerade för mig är att se vad grafiken kan höja stämningen i spel, men men allt behöver inte vara grafik ofc, Minecraft är perfekt exempel på det. Fast vem skulle kanske inte vilja testa lira minecraft med "t,ex crysis motor"

Det jag försöker säga är väl, jag tror att det blir bättre spel om dom ger focus på göra spelet till PC, och portar till konsol. eller helt enkelt ger oss det bästa av båda världarna gör så att jag slipper märka av att spelet jag spelar och köpt till för att spela på min PC inte LYSER konsol port när jag spelar det.
Ta t,ex Mass Effect 1 och 2 som jag älskar och nyss spelade igenom igen för skoj.
menyerna i det spelet skriker konsol port när man lirar, ingen stor stor deal men ändå kunde varit ännu bättre om dom "gör om gör rätt" till PC ^^

Sist men inte minst, när ska konsoler få Tbord och mus tack, då kanske dom kan kanske i alla fall fixa meny problemet i konsol portar . that its im done im out! woop

Medlem

@LoA
Letar du efter spel med samma kvalitét som de för 10+ år sedan finns indiemarknaden att tillgå. Där finns ett helt otroligt bibliotek med varierade titlar och bra spel. Spel med de produktionsvärdena vi snackar om idag har helt andra personer som sitter bakom rattarna, pengar är viktiga när du ska driva företag. Gaming är inte sämre idag än förr, det finns helt enkelt olika marknadsmodeller för spelande.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Jaha, så du gynnar denna utvecklingen?

Inom 10 år kommer man få betala för ALLA spel i månaden, det kommer flyga fram reklam mitt när man spelar, inga utvecklare kommer bry sig om PC, dålig hårdvara (vilket det redan är) i konsoler.

Men ändå kommer folk som du sitta nöjda.

Gaming var bättre förr. Nu är det SKIT.

Du var inte med "förr"

Förstår inte varför folk har så svårt att förstå att marknaden riktar sig till dom som köper spelen. Om vi tar Duken nukem som sålde 14% fysiska exemplar till PC, säg då att den digitala försäljningen var lika hög som jag dock betvivlar. Då hamnar vi på 28% och ändå är det 72% som är sålt på Xbox/PS3.

Om du skulle ha ett företag som gjorde gaming möss till PC, skulle du då göra dom enbart för vänsterhänta till en början och sen fokuserat på högerhänta personer i andrahand just för att det är synd om vänsterhänta personer för dom betalar ju dom också?
Skulle du då lägga massa utvecklingstimmar på detta för att sälja till 11% av befolkningen som verkligen är vänsterhänta minus dom som inte spelar så kanske du är nere på 2-3% av befolkningen.

Att det ska vara så svårt att fatta hur en verksamhet fungerar, företagen är inte skyldiga PC spelare eller konsol spelare ett skit, dom kommer alltid göra spelen i första hand till det som genererar mest pengar och det är inte för att företagen har blivit giriga för det har dom alltid vart. Det är för att konsoler och pc skiljer sig extremt lite i dag mot vad det gjorde under 80-90 talet.

Förr o förr, jag var med då det var självklart att ett FPS hade en konsol, mod-tools och dedikerade servrar. Jag var med när DLC inte existerade. Jag var med när majoriteten av "gamers" inte spelade på konsoler med hårdvara som är urusel, månadsprenumeration för att spela online och reklam.

Det är ju något som gjort att pengarna ligger i konsoler nuförtiden eftersom spel som utvecklats främst till konsoler kan bli så jääävla mycket bättre om dom utvecklas till PC först. Det finns bara fördelar med att spela på en dator.

VARFÖR vill man ha en konsol att spela t.ex. FPS på?

Tja, mig veterligt har inte konsol förhindrat något av det du saknar. Finns konsolspel som stödjer moddar, men få utvecklare som vill låta folk modda, troligen för att de flesta bara är lata as som fuskar istället. Riktigt moddande är sällsynt, de flesta skapar helt nya spel istället med motorerna, utveckling kallas det.
Dedikerade servrar finsn också till konsol och börjar bli en standard bland de stora, exklusiva titlarna, synd bara att matchmaking istället tycxks bli standard på Pc :/
Ïnnan DLc existerade hette det "expansioner", det vet nog du med. Då fick man vänta 6månader-1 år innan det släpptes, kostade långt mer än DLC också. Enda skillnaden är attdagens DLC alltid är tillgänglig, är biligare och erbjuder större mångfald samt släpps något fortare. Tur att PC exklusiva Star Craft 2 släpper expansioner istället så det kostar 300kr/del och man får vänta år emellan dem
Jag var med när en majoritet av "gamers" var folk som spelade spel, inte p12 småpojkra som tror de är coola för att de sitter på en PC och tankar en ny aimbot för de fick spö, eller skaffar bättre hårdvara för att kompensera för sina egna brister. En tid då gamers accepterade andra gamers och spelade bra spel på alla plattformer, en tid då vad man spelade avgjorde, inte vad man spelade på. Kanske svårt för dagens ungdom att förstå?
På konsolk spelar man på hyfsat lika villkor, alal har samma konsol och kontroll, som man gjorde förr på Pc där hårdvara inte var avgörande. Nu behövs en snabb mus, dedikerat tangentbord och bra grafikkort i princip, skippar du något av dem kommer du prestera sämre. Men vissa måste ju kunna köpa sig fördelar för att ha en chans, eller hur?
Reklam och månadskostnad är ju snarast en standard på PC, eller hur är det nu med Steam och reklam? WoW och månadskostnad?
Mig veterligt finsn det bara 1 tjänst till 1konsol som kostar om man vill spela online, knappast en standard

Ett spel blir inte bättre eller sämre för att det utvecklas eller spelas på en viss plattform, tvärt om kan begränsad hårdvara leda till kreativa lösningar och framsteg inom speldesign och grafik, idag får du ut väldigt mycket bättre garfik en längre tid ur smma kort än för bara några år sedan, då fick du byta på årlig basis bara för att kunan hänga med i spelen.
Skillnaden är att motorerna och spelen är bättre utvecklade nu så att de kräver mindre resurser för mer resultat, vilket innebär att när det finsn ännu bättre hårdvara så blir möjligheterna ännu större. MEn för vissa är grafik det enda som är viktigt, dessa vilsna skälar kommer aldrig uppskatta gamla goda spel som Quake, Half Life eller Super Mario Bros då grafiken inte är i Crysis klass, löjligt.

Grafik är inte allt, men som jag ser det dator är ju det som folk kodar i, om dom gör spel till PC först eller mer focus på PC, så borde det vara lättare för dom att gå ner till en konsol standard än att utveckla spelet för just en konsol och sen porta till en PC.

Dom låser sig skälva lite mer på den punkten, svårare i efterhand att ta ut alla fördelar en PC ger mot för en konsol, t,ex lättare att minska på ögongodiset än att öka på det från en konsol till PC. "för dom som gillar ögongodis" för vem vill inte ha sitt favorit spel i ögongodis format ^^

Skälv är jag född 80 fick min NES när jag var typ 5 år och älska massor med gamla spel så jag skulle kunna spela dom för skoj skull. Men jag tackar verkligen inte nej till ögongodis.

Ta Rage nu t,ex såklart om det blir ett grymt spel så blir det "grymt" även fast dom spar på ögongodiset för att det är gjort för en konsol i åtanke.
MEN nu vet vi ju att dom KAN göra spelet ännu snyggare, skulle du inte vilja få valet att kunna spela det med mer ögongodis om du älskar spelet?

Lika så som jag hört om Skyrim släpps focus på konsol, det jag blir besviken över är när oblivion kom till 360n så var det underbart snyggt, men för mig känns det som been there done that, fast det blir som oblivion 2 med förbättrad combat och annan story, Vid den fronten så vill jag se vad dom som gjorde oblivion skulle kunna göra för awsome snyggt OCH bra lir med dagens mycket fetare PC's som finns. konsolerna däremot har stått sina 5 år me samma hårdvara och kommer troligtvis inte kunna göra så mycket bättre ifrån sig.

När konsoler kommer ut som ny, och kanske 1 år framåt så är dom oftast riktigt bad ass men, ja spelen som görs nu förtiden om dom ska försöka hänga på lite grann med att pumpa ut mer ögongodis så blir framerate drops i vissa spel på konsolerna"
Visst kan det bropå dålig kodning" men lets face it, Jag personligen vill gärna se att grafiken går framåt för trotts allt värkar vissa folk villa att vi skiter i en sak som faktist tillhör spel som är grafik,
eller ska vi helt enkelt gå tillbaka till 8 bitars och lira dom spelen istället. Istället för låta utvecklingen gå framåt på samtliga fronter inom spel?

jag gillar grafik det är sånt som imponerar på mig för jag har lirat så mycket spel i mitt liv att jag har sett så mycket av allt man kan tänka sig vapen gear gameplay you name it, så mest imponerade för mig är att se vad grafiken kan höja stämningen i spel, men men allt behöver inte vara grafik ofc, Minecraft är perfekt exempel på det. Fast vem skulle kanske inte vilja testa lira minecraft med "t,ex crysis motor"

Det jag försöker säga är väl, jag tror att det blir bättre spel om dom ger focus på göra spelet till PC, och portar till konsol. eller helt enkelt ger oss det bästa av båda världarna gör så att jag slipper märka av att spelet jag spelar och köpt till för att spela på min PC inte LYSER konsol port när jag spelar det.
Ta t,ex Mass Effect 1 och 2 som jag älskar och nyss spelade igenom igen för skoj.
menyerna i det spelet skriker konsol port när man lirar, ingen stor stor deal men ändå kunde varit ännu bättre om dom "gör om gör rätt" till PC ^^

Sist men inte minst, när ska konsoler få Tbord och mus tack, då kanske dom kan kanske i alla fall fixa meny problemet i konsol portar . that its im done im out! woop

Varför ska företagen göra spelet till PC och sen porta till konsol när spelet till konsol får ha absolut minimalt med fel? Den största kundkretsen ska ha det bästa resultatet. Finns ingen mening med att ens ha PC i åtanke när det kommer till att göra spel som det ser ut i dag när 80% av kunderna sitter på en konsol.

Genom att koda spelet på den hårdvara det är gjort för får man bästa resultat. För att få ut mest pengar kodar man på den enhet som det säljer bäst på. Den enhet som säljer bäst använder sig av en handkontroll och måste då testas och göras med enbart en handkontroll i åtanke.

Så lätt är det.

Skrivet av Natrium:

Grafik är inte allt, men som jag ser det dator är ju det som folk kodar i, om dom gör spel till PC först eller mer focus på PC, så borde det vara lättare för dom att gå ner till en konsol standard än att utveckla spelet för just en konsol och sen porta till en PC.

Det där är inte alls sant. Det är verkligen inte lättare att konsollporta ett PC-spel än att göra tvärt om. Visst sitter man och skriver in koden med ett tangentbord på en dator, men det behöver absolut inte betyda att man får motorn att rulla först på en PC.

Skrivet av rmpyro:

Får hoppas att battlefield 3 säljs bäst på pc.

Battlefield är redan ett välkänt konsoll-ip. Tror även att det är en förvånansvärt liten fraktion av kunderna som förstår att spelet kommer se mycket bättre ut på PC (folk är ofta mer outbildade än man tror). Om man föredrar konsoll som spelplattform, och tycker att handkontroll funkar bra, varför skulle man då välja PC-versionen?
Å utvecklingens vägnar hoppas jag dock på att EA fortsätter pusha tekniken framåt även om pc-fokuseringen visar sig bli en total ekonomisk flopp.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sandal:

Förmodligen utvecklar de till konsol eftersom att spelet är crap, PC spelare har högre krav på sina spel än konsol spelare därför säljs det sämre till PC, önskar man kunde få pengarna tillbaka på en del spel man lurats köpa (läs konsol portar)....

ja precis pc kidsen lira högkvalitativa spel som sims och cs1.5

de är iaf billigare än att köpa ett spel till konsol för 5-800 spänn som de spelar igenom på en halvtimme...

Sen så vet jag nog inte många som spelar 1.5 längre... 1.6 är störst efter som att det har bäst hitboxar o minst buggar, sådant som är viktigt för e-sport.

btw Warpgun=Patcher? samma kvalitet på kommentaren så man måste ju fråga^^

Medlem

Skulle inte förvåna mig om det här spelet floppade ordentligt på PC nu, men jag förstår utvecklarna, om det är konsollerna dom tjänar mest pengar på så kör dom ju på det, även om spelet kommer bli fördummat och ha jobbiga menyer för oss PC-folk. Hoppas bara dom inte drar ner på grafiken eller har en jävla massa LOADING-screens.

Medlem

Känns som att det inte har någon betydelse vad man skriver nu eftersom detta antagligen kommer tolkas som gnäll. Men iaf...

Detta är inte likt id software. Kom igen nu! Tycker personligen att fps ska utvecklas för pc som grund/mall och därefter till konsoler. Handkontroll till fps.... den historien har man ju hört förut. Gå tillbaka till era äldre spel... det är ju det ni är kända för och bra på.

Är besviken på Carmack nu... även han har blivit knäsvag för konsolmarknaden. Han om någon borde veta att fps gör sig bäst på pc. Hoppas det iaf släpps ett demo så att man får prova.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Känns som att det inte har någon betydelse vad man skriver nu eftersom detta antagligen kommer tolkas som gnäll. Men iaf...

Detta är inte likt id software. Kom igen nu! Tycker personligen att fps ska utvecklas för pc som grund/mall och därefter till konsoler. Handkontroll till fps.... den historien har man ju hört förut. Gå tillbaka till era äldre spel... det är ju det ni är kända för och bra på.

Är besviken på Carmack nu... även han har blivit knäsvag för konsolmarknaden. Han om någon borde veta att fps gör sig bäst på pc. Hoppas det iaf släpps ett demo så att man får prova.

Vist är FPS bäst med mus och t-bord men tydligen tycker inte den största delen av pc spelarna att spelen är värda att köpa då försäljning siffrorna ser ut som de gör i dag. Det finns ju trots allt fler PC användare än konsol användare, sen hur många av PC användarna som spelar är ju en annan sak.

Medlem

"Dom flesta som köper det kommer vara konsollspelare"

Ja, är det konstigt när ni talar om för oss att det är ett konsollspel?

Ja herregud...

Medlem

gör en fritzel på utvecklare som fokuserar på konsoll. ush o tvi. och ja jag har en konsoll en 360 min 3dje sen release men den kommer i andrahand.

Medlem
Skrivet av Sandal:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sandal:

Förmodligen utvecklar de till konsol eftersom att spelet är crap, PC spelare har högre krav på sina spel än konsol spelare därför säljs det sämre till PC, önskar man kunde få pengarna tillbaka på en del spel man lurats köpa (läs konsol portar)....

ja precis pc kidsen lira högkvalitativa spel som sims och cs1.5

de är iaf billigare än att köpa ett spel till konsol för 5-800 spänn som de spelar igenom på en halvtimme...

Sen så vet jag nog inte många som spelar 1.5 längre... 1.6 är störst efter som att det har bäst hitboxar o minst buggar, sådant som är viktigt för e-sport.

btw Warpgun=Patcher? samma kvalitet på kommentaren så man måste ju fråga^^

ungefär samma kvalite som ditt inlägg där du påstår att pc spelare har högre krav


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Skulle inte förvåna mig om det här spelet floppade ordentligt på PC nu, men jag förstår utvecklarna, om det är konsollerna dom tjänar mest pengar på så kör dom ju på det, även om spelet kommer bli fördummat och ha jobbiga menyer för oss PC-folk. Hoppas bara dom inte drar ner på grafiken eller har en jävla massa LOADING-screens.

Floppa tror jag inte, tycker det är synd bara att vi me PC får lida för att dom får in mer pengar från sämre maskiner

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av magma:

Känns som att det inte har någon betydelse vad man skriver nu eftersom detta antagligen kommer tolkas som gnäll. Men iaf...

Detta är inte likt id software. Kom igen nu! Tycker personligen att fps ska utvecklas för pc som grund/mall och därefter till konsoler. Handkontroll till fps.... den historien har man ju hört förut. Gå tillbaka till era äldre spel... det är ju det ni är kända för och bra på.

Är besviken på Carmack nu... även han har blivit knäsvag för konsolmarknaden. Han om någon borde veta att fps gör sig bäst på pc. Hoppas det iaf släpps ett demo så att man får prova.

Vist är FPS bäst med mus och t-bord men tydligen tycker inte den största delen av pc spelarna att spelen är värda att köpa då försäljning siffrorna ser ut som de gör i dag. Det finns ju trots allt fler PC användare än konsol användare, sen hur många av PC användarna som spelar är ju en annan sak.

Många glömmer också bort att mycket folk köper digitalt på PC än konsoler, Dock så är det nog så att alla in all så ligger PC efter i försäljning ändå nu förtiden för många gamers består av folk som inte ha råd att köpa en dator me prestanda för köra spelen på bättre grafik än va 3tusen spänn 360 klarar av, sen att dom få sitta och lira me en handkontroll kanske dom inte bryr sig om för dom är mer casual.

Skriv svar