Id: majoriteten av Rage-försäljningen till konsol

Robot
Id: majoriteten av Rage-försäljningen till konsol

Utvecklarna är förbjudna att testa spelet med tangentbord och mus innan det spelats med handkontroll först.

#id-software, #rage


Medlem
Id: majoriteten av Rage-försäljningen till konsol

Tillåt mig... idioter!
Awh blir så trött, vart är Tripwire och RO2 plix!

Medlem

Pinsamt, allt som har med pc att göra kommer vara borta inom 10år.

Allt twittrande och fjantbook kommer göras över telefoner och allt spelande kommer göras över konsol.

Medlem

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Hatar allt detta jävla prat om fanboys etc.

Kan man inte få gilla konsoler OCH pc men ändå gnälla?

Medlem
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Du är ju gnällig om någon. Har läst andra inlägg ifrån dig också där du gnällt om att folk gnäller om detta. Och det är fan i mig värre asså.

Kan dock inte säga att jag gillar att det är så här med konsol först men orkar inte bry mig för kan
ändå inte göra något åt det.

Skägg.
10 Chambers

Så, då skippar vi gnällgnället, särskilt på varandra. Färdiggnällt alltså.


signatur
Medlem

Voi helvetti.

Medlem
Skrivet av selle:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Du är ju gnällig om någon. Har läst andra inlägg ifrån dig också där du gnällt om att folk gnäller om detta. Och det är fan i mig värre asså.

Kan dock inte säga att jag gillar att det är så här med konsol först men orkar inte bry mig för kan
ändå inte göra något åt det.

vad? jag måste väl anpassa mig efter hur alla andra är här på forumet ? gnälla är ju eran sak här inte sant? och jag konstaterade mest fakta då det än så länge stämmer om man tittar i tråden..... och det är ca 2-3 gånger jag tagit upp det av ca 136 inlägg. medans konsol hat ser jag i ungefär vart enda nyhet.


signatur

God is dead

Medlem

Jag tror nog att Sebastian Lind gjorde denna artikel just för ett inkommande flamewar.

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av selle:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Du är ju gnällig om någon. Har läst andra inlägg ifrån dig också där du gnällt om att folk gnäller om detta. Och det är fan i mig värre asså.

Kan dock inte säga att jag gillar att det är så här med konsol först men orkar inte bry mig för kan
ändå inte göra något åt det.

vad? jag måste väl anpassa mig efter hur alla andra är här på forumet ? gnälla är ju eran sak här inte sant? och jag konstaterade mest fakta då det än så länge stämmer om man tittar i tråden..... och det är ca 2-3 gånger jag tagit upp det av ca 136 inlägg. medans konsol hat ser jag i ungefär vart enda nyhet.

Vadå då? Att du sitter och gnäller och skriver "fanboys för pc" och sånt så menar du att du är bättre än dom andra som gnäller om att allt utvecklas till konsoler i första hand? Det är ju iallafall förståeligt att folk gnäller om sånt om man föredrar vissa / mesta spel på dator. För det är en smaksak.

Att du sitter och gnäller på dom är ju minst lika idiotiskt om inte mer. Och om den saken att du måste anpassa dig efter andra på forumet. Vadå för att andra gnäller så måste du också göra det eller? Har du ingen fri vilja eller?

Skrivet av Siken:

Jag tror nog att Sebastian Lind gjorde denna artikel just för ett inkommande flamewar.

Nej, artikeln skrevs eftersom den garanterat intresserar en stor del av FZ:s läsare. En väldigt hög andel av våra läsare är pc-spelare främst, och för dessa är detta förmodligen väldigt intressant att få reda på. Om det urartar i flamewar eller inte är inget jag råder över.

Skägg.
10 Chambers

Selle, Angust, lägg ner nu. Kiss and make up. Annars får jag ta fram inläggssaxen och jag fick bara Väl Godkänt i syslöjd.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Selle, Angust, lägg ner nu. Kiss and make up. Annars får jag ta fram inläggssaxen och jag fick bara Väl Godkänt i syslöjd.

Okok jag ska vara tyst

Medlem

Att Carmack blev trött i geniknölen efter att ha tjänat in sina första Ferraris på PC-spelen är väl ingen nyhet... ID har tappat gnistan för längesedan. Gäsp.

Medlem

id Software har inte gjort något vettigt sen Doom 3.

Medlem
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

LOL Troll of the YEAR!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Synd bara att spelkonceptet är PC-anpassat. Om dom nu ska göra konsollspel, kan dom inte kasta bort den gamla uttjatade snabbt-fps-med-hjärndöda-fiender-receptet och hitta på något som är lämpat för handkontroll från början? Något som spelas bäst med två analoga thumbsticks även på PC? Ett trasigt mus-och-tangentbordsspel blir ingen glad av.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Siken:

Jag tror nog att Sebastian Lind gjorde denna artikel just för ett inkommande flamewar.

Nej, artikeln skrevs eftersom den garanterat intresserar en stor del av FZ:s läsare. En väldigt hög andel av våra läsare är pc-spelare främst, och för dessa är detta förmodligen väldigt intressant att få reda på. Om det urartar i flamewar eller inte är inget jag råder över.

Tack för en intressant artikel, Sebastian!

Quake-konnässsör

RAGE!!!! alltså man blir sur, inte titeln på spelet.... alltså arg... på de som ställer de kraven....... erm... ja.... RAAAGE!!!!

Inaktiv

Om tio år så kommer man förhoppningsvis kunna spela med mus och tangentbord till konsol och då försvinner mycket av problematiken. Att FPS är värdelösa till konsoler är och förblir ett obestridbart faktum tills dess.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Om tio år så kommer man förhoppningsvis kunna spela med mus och tangentbord till konsol och då försvinner mycket av problematiken. Att FPS är värdelösa till konsoler är och förblir ett obestridbart faktum tills dess.

Skulle inte spela på konsol även om det hade stöd för mus och tangentbord.

Sen är det alltid lika kul att man slår ihop både PS3 och 360 för att sedan gå emot PC-försäljningen samtidigt som de alltid lämnar ute digitala försäljningen.

Medlem

Varför har finns det inte mus och tangentbord på konsoler?
Och kom inte nu med dom sketna musarna med separat pad.

Hoppas ännu att Intel och Nvidia ska släppa gaming burkar för ca 6-7k var 4e år för att PC ska kunna konkurrera ut konsolerna.

Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av selle:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Du är ju gnällig om någon. Har läst andra inlägg ifrån dig också där du gnällt om att folk gnäller om detta. Och det är fan i mig värre asså.

Kan dock inte säga att jag gillar att det är så här med konsol först men orkar inte bry mig för kan
ändå inte göra något åt det.

vad? jag måste väl anpassa mig efter hur alla andra är här på forumet ? gnälla är ju eran sak här inte sant? och jag konstaterade mest fakta då det än så länge stämmer om man tittar i tråden..... och det är ca 2-3 gånger jag tagit upp det av ca 136 inlägg. medans konsol hat ser jag i ungefär vart enda nyhet.

...och allt gnäll på konsolerna är fullständigt rättfärdigat. Ett PC-spel är inget PC-spel när det är baserat på en konsol och dess urusla hårdvara, löjligt dåliga menyer (anpassat för kontroll, såklart) och så ska PC-spelarna bli lidandes.

Ja, allt gnäll är rättfärdigat. Alla har alltid en åsikt, oavsett om den gör sig hörd eller ej.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Angust:
Skrivet av selle:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Du är ju gnällig om någon. Har läst andra inlägg ifrån dig också där du gnällt om att folk gnäller om detta. Och det är fan i mig värre asså.

Kan dock inte säga att jag gillar att det är så här med konsol först men orkar inte bry mig för kan
ändå inte göra något åt det.

vad? jag måste väl anpassa mig efter hur alla andra är här på forumet ? gnälla är ju eran sak här inte sant? och jag konstaterade mest fakta då det än så länge stämmer om man tittar i tråden..... och det är ca 2-3 gånger jag tagit upp det av ca 136 inlägg. medans konsol hat ser jag i ungefär vart enda nyhet.

...och allt gnäll på konsolerna är fullständigt rättfärdigat. Ett PC-spel är inget PC-spel när det är baserat på en konsol och dess urusla hårdvara, löjligt dåliga menyer (anpassat för kontroll, såklart) och så ska PC-spelarna bli lidandes.

Ja, allt gnäll är rättfärdigat. Alla har alltid en åsikt, oavsett om den gör sig hörd eller ej.

Bra sagt, +1.

Medlem
Skrivet av selle:
Skrivet av Angust:
Skrivet av selle:
Skrivet av Angust:

inväntar pc fanboys vanliga gnäll inom 3...2...1

Du är ju gnällig om någon. Har läst andra inlägg ifrån dig också där du gnällt om att folk gnäller om detta. Och det är fan i mig värre asså.

Kan dock inte säga att jag gillar att det är så här med konsol först men orkar inte bry mig för kan
ändå inte göra något åt det.

vad? jag måste väl anpassa mig efter hur alla andra är här på forumet ? gnälla är ju eran sak här inte sant? och jag konstaterade mest fakta då det än så länge stämmer om man tittar i tråden..... och det är ca 2-3 gånger jag tagit upp det av ca 136 inlägg. medans konsol hat ser jag i ungefär vart enda nyhet.

Vadå då? Att du sitter och gnäller och skriver "fanboys för pc" och sånt så menar du att du är bättre än dom andra som gnäller om att allt utvecklas till konsoler i första hand? Det är ju iallafall förståeligt att folk gnäller om sånt om man föredrar vissa / mesta spel på dator. För det är en smaksak.

Att du sitter och gnäller på dom är ju minst lika idiotiskt om inte mer

om du hade läst mina tidigare inlägg då jag tagit upp detta så sa jag just att jag är inte bättre än någon när jag gnäller på att ni gnäller men att ta upp en sak 2-3 gånger om att folk är ignoranta och inskränkta tycker jag är lite annorlunda än att tjata i år ut och år in om diverse konsol hat. och vist folk får klaga det har folk fullaste rätt till men fan det finns en gräns för vad som är rimligt att gnälla över. Att ett företag utvecklar först och främst till den plattformen som faktiskt ger dom en lön i slutändan borde inte förvåna någon oavsett hur mycket man blev tappad i golvet som liten.

och efter denna så ska jag vara tyst. kan även tillägga Selle att jag har inget emot att folk blir besvikna så länge man sköter det på ett lite snyggare sätt än många här gör. inget emot dig heller så Carl Johansson-Sundelius du behöver nog inte använda dina skills i att klippa


signatur

God is dead

Medlem
Medlem

Ogillar att dem behandlar pc kunder på detta sätt. Vi payar väl för fan också..

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Om tio år så kommer man förhoppningsvis kunna spela med mus och tangentbord till konsol och då försvinner mycket av problematiken. Att FPS är värdelösa till konsoler är och förblir ett obestridbart faktum tills dess.

Skulle inte spela på konsol även om det hade stöd för mus och tangentbord.

Sen är det alltid lika kul att man slår ihop både PS3 och 360 för att sedan gå emot PC-försäljningen samtidigt som de alltid lämnar ute digitala försäljningen.

Jag är själv PC-spelare och hatar konsoler lika mycket som DRM så du predikar till de redan frälsta. Nåväl.

Skrivet av anon_98854:

Om tio år så kommer man förhoppningsvis kunna spela med mus och tangentbord till konsol och då försvinner mycket av problematiken. Att FPS är värdelösa till konsoler är och förblir ett obestridbart faktum tills dess.

Om tio år så har vi förhoppningsvis lämnat den dysfunktionella FPS-genren bakom oss och hittat på något nytt.

Skriv svar