Hitman: Absolution

Robot
Hitman: Absolution

Bakom stängda dörrar fick FZ se gameplay från det första Hitman-spelet på fem år. Det här är vår – och Agent 47:s – berättelse.

#hitman-blood-money, #io-interactive


Medlem
Hitman: Absolution

Mums!

Medlem

Filibabba!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det lät inte så pjåkigt

Medlem

Hitman baby one one more time!

Medlem

kan knappt bärja mig!

har kört alla spelen i serien runt releasedates ;D

Medlem

jaja, får väl se.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Det låter lovande, men vi får se hur flitigt instinktsfunktionen kommer att användas.

Medlem
Medlem

Blir att förboka detta!

Medlem

Angående nämnda elsladd och diverse som vapen, så läste jag en annan förhandstitt om Hitman.
De tyckte att att sådana vapen var lite väl bekvämt placerade här och där före en fiende....vet inte vad ni säger om det?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

"efter att ha krossat en skalle med en dammig byst" haha blir roligt om man inte vet vad en byst kan betyda mer

Kördes det på pc eller konsoll?

Fasen ska bli kul det här, det har ju hänt en del på 5 år


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"Från min sida: bultande hjärtslag och darriga ben. Från Agent 47: bestämda kliv och iskyla." Låter ju bättre än vad som först sades om att det skulle bli ett spel för alla... Får nog bli lite Blood Money så länge för att stilla begären Tack för en bra förhands läsning

Medlem
Medlem

Jag hoppas att den här instinkten inte gör så att spelet blir för lätt och automatiskt. Av det jag kan läsa här så verkar det förklara lite väl mycket om vad man ska göra. Det sköna med Hitman-spelen är att man verkligen har fått klura på hur man ska kunna göra det perfekta mordet, utan någon hjälp som håller en i handen.

Men, utöver det så verkar det verkligen lovande

Inaktiv

Hoppas att det bara är från tutorialbanan.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Tror inte alla uppdrag är så här, även tidigare spel har haft liknande delar där man fått fly från polis. Som i Hitman Contracts.

Låter väldigt intressant iaf, jag ser fram emot spelsläppet. När det nu blir.

Medlem

Ni skrev inte mycket om själva spelet... Låter snarare som att ni sett en lång CGI-trailer än att faktiskt spelat spelet...


signatur

Imperator

Medlem

låter helt fantastiskt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Låter lite som att utvecklarna satt själva mördandet i fokus och inte pusslandet. Är ju inte Hitman om man klarar av banan på första försöket

Medlem

Finns några saker jag reagerar på.
- Att 47 blir upptäckt.
- Att han dödar oskyldiga.

Det ska vara; in, döda enbart target, ut - silent assassin.

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Finns några saker jag reagerar på.
- Att 47 blir upptäckt.
- Att han dödar oskyldiga.

Det ska vara; in, döda enbart target, ut - silent assassin.

Nu vet jag inte vilken 47 du känner egentligen

Den 47 jag är bekant med kör rätt in genom huvudentrén med dubbla Silverballers och ett flechettehagel, som ett kevlarbepansrat skalligt godståg lastat med död.

Medlem

Vill ha nu!
Ja, det ser nice ut. Det nya med att kunna "se" vilken väg mitt offer ska gå verkar ju kunna tillföra något nytt till spelet.

Lazaroth, Hitman har alltid kunnat bli upptäckt. Sen det andra med att han "whackar" oskyldiga har ju alltid resulterat i att uppdraget misslyckats. Poliser är Per se inte att räkna som oskyldiga.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Lazaroth:

Finns några saker jag reagerar på.
- Att 47 blir upptäckt.
- Att han dödar oskyldiga.

Det ska vara; in, döda enbart target, ut - silent assassin.

Nu vet jag inte vilken 47 du känner egentligen

Den 47 jag är bekant med kör rätt in genom huvudentrén med dubbla Silverballers och ett flechettehagel, som ett kevlarbepansrat skalligt godståg lastat med död.

Man fick ingen som helst kredit i spelet för att göra så.

Hitman har aldrig varit ett rambo-spel.

Visst har man kunnat göra så, men det har aldrig uppmuntrats. Snarare tvärtom.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Erenthal:

Nu vet jag inte vilken 47 du känner egentligen

Den 47 jag är bekant med kör rätt in genom huvudentrén med dubbla Silverballers och ett flechettehagel, som ett kevlarbepansrat skalligt godståg lastat med död.

Man fick ingen som helst kredit i spelet för att göra så.

Hitman har aldrig varit ett rambo-spel.

Visst har man kunnat göra så, men det har aldrig uppmuntrats. Snarare tvärtom.

Tja, varför ger spelet mig en massa goa vapen med massmordspotential om det inte vill att jag ska använda dom?

Men jag ville just bara poängtera att för mig är Hitman ett valmöjlighterernas spel. Jag vill kunna smyga, visst, men om jag vill förvandla banan till ett impromptu-slakthus så ska jag kunna gör det också.

Om nu utvecklarna gör alternativ 2 smidigare än i tidigare spel så är jag bara glad. Dvs, så länge alternativ smyg finns kvar, vilket det enligt intervjuer och andra förhandstittar tycks göra.

EDIT: Sen det där med credit, i Blood Money fick man en del roliga skandalrubriker när man gick sin rampage, vilket jag tyckte var uppmuntrande nog

Medlem

Visst är det så som Erenthal sa att möjligheterna finns ju där.
Sen skrev han ju också -den 47 JAG är bekant med...

Själv tycker jag att det är kul att "ROCKA LOSS" ibland och bara skjuta allt och alla.
Ombyte förnöjer.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Finns några saker jag reagerar på.
- Att 47 blir upptäckt.
- Att han dödar oskyldiga.

Det ska vara; in, döda enbart target, ut - silent assassin.

Andra spel i serien har haft uppdrag där man blir upptäckt automatiskt också, och att döda civila ibland när det är absolut nödvändigt kan också hända.

Exempel, spoilervarning:

Hitman: Blood Money:

1.

I Death of a Showman går du rakt in i ett rum med 2 vakter, beväpnad med ett hagelgevär eller en pistol och skjuter ner dem, för att sedan vänta på en kemist som kommer springande och slå ner/döda honom. Efter det blir du tvungen att ta en gangbanger som gisslan och traska rakt in i deras fikarum och skjuta ner 3 personer för att sedan antingen döda din gisslan eller slå honom medvetslös.

2.

Under Amendment XXV blir du upptäckt och överrumplad, visserligen av din... ska vi kalla honom nemesis, men hur som helst är det inte precis ett tyst och fint litet uppdrag.

3.

I Requiem vaknar du till liv på din begravning och går lös på ett tjugotal vakter och dödar alla på hela banan, visserligen är det en epilog-bana men ändå.

Vill du har fler exempel så kan jag leta fram det, tog från Blood Money för att det är det senaste spelet i serien.

Banan vi fick läsa om nu är mest troligt en intro-bana, en tutorial gjord för att vi ska få lite information om vad som hänt sedan Blood Money, och en chans för nya spelare att lära sig grunderna. På de banorna tenderar man att behöva testa det mesta spelet har att erbjuda vare sig man vill det eller inte, helt enkelt för att vi ska få se vad som är nytt i spelet och vilka möjligheter som finns.

Tro mig du kommer kunna spela Absolution precis som du vill, Silent Assassin utan civila dödsfall förutom där det bedömts som nödvändigt för berättandet, har du något emot det lilla tror jag inte du kan spela NÅTT Hitman-spel för att vara helt ärlig.

Men valet finns, och har alltid funnits, att plocka upp det största vapen du kan lägga vantarna på och sedan leka loss som en sockerhög treåring med ADHD.

I spel som Hitman är planering en av de absolut roligaste sakerna, men man måste alltid minnas att saker går inte alltid som det är tänkt, och även de bästa planer håller bara så långt som till ritbordet.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Erenthal:

Nu vet jag inte vilken 47 du känner egentligen

Den 47 jag är bekant med kör rätt in genom huvudentrén med dubbla Silverballers och ett flechettehagel, som ett kevlarbepansrat skalligt godståg lastat med död.

Man fick ingen som helst kredit i spelet för att göra så.

Hitman har aldrig varit ett rambo-spel.

Visst har man kunnat göra så, men det har aldrig uppmuntrats. Snarare tvärtom.

Tja, varför ger spelet mig en massa goa vapen med massmordspotential om det inte vill att jag ska använda dom?

Men jag ville just bara poängtera att för mig är Hitman ett valmöjlighterernas spel. Jag vill kunna smyga, visst, men om jag vill förvandla banan till ett impromptu-slakthus så ska jag kunna gör det också.

Om nu utvecklarna gör alternativ 2 smidigare än i tidigare spel så är jag bara glad. Dvs, så länge alternativ smyg finns kvar, vilket det enligt intervjuer och andra förhandstittar tycks göra.

EDIT: Sen det där med credit, i Blood Money fick man en del roliga skandalrubriker när man gick sin rampage, vilket jag tyckte var uppmuntrande nog

Jo men samtidigt belönas du med mer pengar att få silent assassin.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Andra spel i serien har haft uppdrag där man blir upptäckt automatiskt också, och att döda civila ibland när det är absolut nödvändigt kan också hända.

Absolut. Men att previewen enbart handlade om våld samtidigt som att ord som lättillgängligt tidigare har yttrats, får mig att fundera lite.

Medlem
Skrivet av Lazaroth:
Skrivet av Hukkie:

Andra spel i serien har haft uppdrag där man blir upptäckt automatiskt också, och att döda civila ibland när det är absolut nödvändigt kan också hända.

Absolut. Men att previewen enbart handlade om våld samtidigt som att ord som lättillgängligt tidigare har yttrats, får mig att fundera lite.

Jag måste väl erkänna att jag också haft lite funderingar gällande saker som "lättillgängligt", men sen så kommer nog "instinkterna" som det kallades vara valfria att använda, vilket ger oss som vill ha en utmaning fortfarande kan få det.

Första uppdraget är nog våldsamare än de andra i spelet då man startar som redan upptäckt och jagad. Befinner du dig i en byggnad som är full av poliser och dessutom avspärrad så blir det nog nödvändigt att ta till lite hårdare tag.

Sedan tror jag att det går att köra det där uppdraget lite annorlunda, kan man smyga upp bakom en vakt med en elkabel kan man nog knocka honom medvetslös också, jag ser många situationer med alternativa lösningar i artikeln och kommer spela annorlunda själv ifall möjlighet ges.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

12
Skriv svar