Valve dyker upp på Gamescom

Robot
Valve dyker upp på Gamescom

De skippade E3 men kommer till Tyskland i augusti... Är det äntligen dags för Half-Life 3?

#valve, #dota-2, #portal-2, #left-4-dead-2


Medlem
Valve dyker upp på Gamescom

De har väl insett att E3 är passé, därför dyker de upp på den fräschare tillställningen i Europa istället

Medlem

Efter så många år av förhoppningar som har blivit förkrossade av Valve så har jag inget hopp kvar. Jag vet att nyheten om Half-Life 3 kommer till slut. Men fram tills att det kommer så visar jag inget intresse för det. Då slipper jag bli besviken varje gång :).


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem
Skrivet av lastlegion:

Efter så många år av förhoppningar som har blivit förkrossade av Valve så har jag inget hopp kvar. Jag vet att nyheten om Half-Life 3 kommer till slut. Men fram tills att det kommer så visar jag inget intresse för det. Då slipper jag bli besviken varje gång :).

Hatar att säga detta men 1, du skriver i detta inlägg 2, du säger att du inte visar intresse som du gör. Vi alla kommer bli besvikna hur som, join the bunt

Medlem

Half-Life 3 är klart och släpps i höst, 19'e Oktober.


signatur

Xd

Medlem

Vill så gärna ha Dota 2 och HL3

Medlem

Är väl ganska självklart det är en första titt på DOTA2, inget annat.

Medlem
Skrivet av Baloba:
Skrivet av lastlegion:

Efter så många år av förhoppningar som har blivit förkrossade av Valve så har jag inget hopp kvar. Jag vet att nyheten om Half-Life 3 kommer till slut. Men fram tills att det kommer så visar jag inget intresse för det. Då slipper jag bli besviken varje gång :).

Hatar att säga detta men 1, du skriver i detta inlägg 2, du säger att du inte visar intresse som du gör. Vi alla kommer bli besvikna hur som, join the bunt

Kände för att gnälla lite. Jag insåg min lilla dubbelmoral i mitt inlägg också. Lite som att klaga på andra att dom klagar:)


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Känns som at HL3 kommer gå samma väg som DUke Nukem....

Medlem

my body is ready

Medlem

Gamescom <3 Känner att det kommer mer och mer intressanta saker på den spelmässan som är intressant. Gw2 och Valve, får se om det dyker upp något mer som jag finner intressant.

Medlem
Skrivet av lastlegion:
Skrivet av Baloba:
Skrivet av lastlegion:

Efter så många år av förhoppningar som har blivit förkrossade av Valve så har jag inget hopp kvar. Jag vet att nyheten om Half-Life 3 kommer till slut. Men fram tills att det kommer så visar jag inget intresse för det. Då slipper jag bli besviken varje gång :).

Hatar att säga detta men 1, du skriver i detta inlägg 2, du säger att du inte visar intresse som du gör. Vi alla kommer bli besvikna hur som, join the bunt

Kände för att gnälla lite. Jag insåg min lilla dubbelmoral i mitt inlägg också. Lite som att klaga på andra att dom klagar:)

Oo snap!!! //kliché
- traditionellt svenskt beteende

Inaktiv

Left 4 Dead 3 episode 1?

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Posuic:

Gamescom <3 Känner att det kommer mer och mer intressanta saker på den spelmässan som är intressant. Gw2 och Valve, får se om det dyker upp något mer som jag finner intressant.

Visst finns det bra saker på E3, men man får leta för att hitta sånt man är intresserad av om man inte är en casual konsoll-gamer. Så hoppas Gamescom får lite mer fokus på "hardcore" games och PC.

Medlem

Ett HL3 hade suttit riktigt riktigt fint. Dock är jag osäker.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

CS 2 hade varit kul

Medlem

Dom har kanske hunnit komma på var skåpet skulle stå och nu vill dom visa det..

Medlem

Hoppas som alla andra på HL 3. Det vore fan på tiden.

Medlem

Ett HL3 skulle sitta fint

Medlem

Jag hoppas på en ny motor. Please god låt inte HL3 få lida för Konsolhårdvaran.... hoppas på ett släpp i samband med nya konsolsläppen 2013.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Inaktiv

Left 4 Dead 3 och Portal 3..

Inaktiv
Skrivet av Orphantears:

Jag hoppas på en ny motor. Please god låt inte HL3 få lida för Konsolhårdvaran.... hoppas på ett släpp i samband med nya konsolsläppen 2013.

Vad är det för fel på Source motorn? Tycker verkligen om den och behövs egentligen inga ändringar. Kör några Half life spel till på Source motorn...

Medlem

ja E3 är överskattat!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Eriand:

Känns som at HL3 kommer gå samma väg som DUke Nukem....

Duke Nukem tog så lång tid för att utvecklarna uppenbarligen var inkompetenta, Valve har gång på gång visat att de både vet vad de gör och tar lång tid på sig.
Half-Life 2 tog ca 5 år att göra. Visserligen har Valve vuxit sedan släppet, men det tar längre tid att göra ett spel idag än det tog för 7 år sedan.
Team Fortress 2 tog väl 6-7 år att göra det också om jag inte minns fel. Jag tror att L4D började utvecklas 2004.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Orphantears:

Jag hoppas på en ny motor. Please god låt inte HL3 få lida för Konsolhårdvaran.... hoppas på ett släpp i samband med nya konsolsläppen 2013.

Vad är det för fel på Source motorn? Tycker verkligen om den och behövs egentligen inga ändringar. Kör några Half life spel till på Source motorn...

I normala fall håller jag med "If it aint broken, why fix it?" Men Valve har använt samma motor (med uppdateringar) i +9 år nu. Känns som att nånting storslaget vore roligt. Och hur mkt jag än gillar sourcemotorn så är den tyvärr obsolete. Frostbite 2 engine, Cryengine 3, nya unreal motorn är alla motorer som bidrar till utvecklingen. OCh varje större Half-life lir har varit "the Pinnacle" i grafisk evolution... Släpper de den i nuvarande source engine så kommer det inte vara den "Wow" effekten som jag förknippar med Half-life. Nånting nytt vore kul.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Eriand:

Känns som at HL3 kommer gå samma väg som DUke Nukem....

Ja just det, Half-life serien handlar ju precis som duke nukem om bröst och bajs...

Medlem
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Orphantears:

Jag hoppas på en ny motor. Please god låt inte HL3 få lida för Konsolhårdvaran.... hoppas på ett släpp i samband med nya konsolsläppen 2013.

Vad är det för fel på Source motorn? Tycker verkligen om den och behövs egentligen inga ändringar. Kör några Half life spel till på Source motorn...

I normala fall håller jag med "If it aint broken, why fix it?" Men Valve har använt samma motor (med uppdateringar) i +9 år nu. Känns som att nånting storslaget vore roligt. Och hur mkt jag än gillar sourcemotorn så är den tyvärr obsolete. Frostbite 2 engine, Cryengine 3, nya unreal motorn är alla motorer som bidrar till utvecklingen. OCh varje större Half-life lir har varit "the Pinnacle" i grafisk evolution... Släpper de den i nuvarande source engine så kommer det inte vara den "Wow" effekten som jag förknippar med Half-life. Nånting nytt vore kul.

CryEngine 3 känns som att den kunde ha bidragit med mer än vad den gör dock. Unreal Engine känns enligt mig som den enda motorn som faktiskt försöker pressa gränserna OCH optimeras. Frostbyte

Skrivet av showerguy:

Vad är det för fel på Source motorn? Tycker verkligen om den och behövs egentligen inga ändringar. Kör några Half life spel till på Source motorn...

Sourcemotorn släpptes -04, i samband med HL2. Sen dess har den i princip silveltejpats till att vara lite snyggare hela tiden. Men alla spelmotorer har begränsningar i grunden, och med tiden så blir begränsningarna mer och mer påtagliga. Bl a vet jag att just Source har en ganska stor begränsning vad gäller storleken på kartor. Sen är Hammereditorn hopplöst utdaterat.

Så jag tycker nog att en Source 2 skulle vara uppskattat.

Medlem
Skrivet av Orphantears:

Jag hoppas på en ny motor. Please god låt inte HL3 få lida för Konsolhårdvaran.... hoppas på ett släpp i samband med nya konsolsläppen 2013.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110514/valve-source-motor...


signatur

Imperator

12
Skriv svar