Age of Conan nu gratis

Robot
Age of Conan nu gratis
Medlem

det här kommer jag definitivt testa! skit kul att alla MMO börjar med detta koncept, det är ju på rätt väg

Medlem

Jag älskade Age of Conan... "när jag hade Gamecard".. det var ända skälet varför jag slutade spela, för dom sålde inte AoC GC's i butikerna... man var tvungen att betala online, och jag hade inget kort för att göra det ;p
Så fick sluta spela helt enkelt
Så, Det det är galet nice att dom gör det gratis nu ^^
Kommer börja spela igen troligen :3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Är vansinnigt trött på den här typen av fusknyheter. Det är inte första gången det händer. Age of Conan: Hyborian Adventures är INTE GRATIS! En begränsad version av Age of Conan: Hyborian Adventures är däremot gratis. Det är ganska stor skillnad på dessa två! >=/
Riktigt travligt att de väljer att göra en begränsad version gratis. Klart välkommet för många kan jag förstå


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Härligt nice! Fortfarande ett roligt spel som bara blir bättre och bättre. Helt klart värt att prova iaf.
Skönt dock att inte behöva att ligga och betala hela tiden med den nya modellen då man gör ett upphåll.

Medlem
Skrivet av kallamamran:

Är vansinnigt trött på den här typen av fusknyheter. Det är inte första gången det händer. Age of Conan: Hyborian Adventures är INTE GRATIS! En begränsad version av Age of Conan: Hyborian Adventures är däremot gratis. Det är ganska stor skillnad på dessa två! >=/
Riktigt travligt att de väljer att göra en begränsad version gratis. Klart välkommet för många kan jag förstå

afe of conan är gratis, du har all möjlighet att speal spelet upp till lvl 80 och delta i ett par av raidinstancerna,, fastnar du så är det bara att låsa upp content med en sub eller mirotransaktioner..
men att kunna nå lvl 80 oh delta i raids utan att behöva betala en spänn det anser jag vara gratis...

Medlem

Jag tycker att spelbranschen har börjat blanda ihop begreppen lite. Det här är inte vad jag skulle kalla ett Free to Play utan ett Demo. Ni vet, när spelutvecklarna släppte en pytteliten bit av spelet så man kunde testa det för att se om man eventuellt gillade det.

Free to Play verkar vara samma sak, de släpper en liten bit av spelet så att man kan testa det för att se om man gillar det. Det är alltså ett demo.

Free to Play är som jag ser det när man får tillgång till hela spelet och sedan kan köpa saker genom mikrotransaktioner. Du kan gå till samma ställen och utnyttja lika mycket av spelvärlden som den som betalar för spelet. Skillnaden är att du inte får loot (eller vad fan det nu heter) lika snabbt osv.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Jämfört med WoWs F2P upp till lvl 20, så är det här en *RIKTIG* F2P.

Medlem

Kul, får man testa igen då.


signatur
Medlem
Skrivet av best_jeppe:

Jag tycker att spelbranschen har börjat blanda ihop begreppen lite. Det här är inte vad jag skulle kalla ett Free to Play utan ett Demo. Ni vet, när spelutvecklarna släppte en pytteliten bit av spelet så man kunde testa det för att se om man eventuellt gillade det.

Free to Play verkar vara samma sak, de släpper en liten bit av spelet så att man kan testa det för att se om man gillar det. Det är alltså ett demo.

Free to Play är som jag ser det när man får tillgång till hela spelet och sedan kan köpa saker genom mikrotransaktioner. Du kan gå till samma ställen och utnyttja lika mycket av spelvärlden som den som betalar för spelet. Skillnaden är att du inte får loot (eller vad fan det nu heter) lika snabbt osv.

Instämmer. Att man kan levla upp till lvl80 o.s.v gör inte spelet gratis hur mycket en del än "anser" det Spelbranchen har onekligen blandat ihop begreppen. Det är lite som om att kalla en light-version av Mass Effect 3 där man kan spela åttio procent av spelet, men om man vill se slutet och spela de sista tjugo procenten så får man köpa Premium versionen av spelet. Det hade aldrig kallats gratis, men är i stort samma sak!
Att kalla en full version av spelet för Premium och kalla en limiterad version av spelet för gratis istället för Demo eller Light är att luras lite tycker jag.


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Inaktiv

Skulle vilja testa.. men orkar inte installera

Medlem

Jag gillade pattarna i spelet, dock gillade jag inte laddningstiderna som kom upp när man gick in i hus osv, lite jobbigt.

Ish
Medlem

Lol... Jag vart ju nästan glad där ett tag.. Men ett sånt här koncept är ju egentligen inte gratis alls, då man får typ 1/10 av spelet gratis. Vad kostar premium då? En normal månadskostnad som det var innan eller? *suck*


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

zsm
Medlem
Skrivet av Ish:

Lol... Jag vart ju nästan glad där ett tag.. Men ett sånt här koncept är ju egentligen inte gratis alls, då man får typ 1/10 av spelet gratis. Vad kostar premium då? En normal månadskostnad som det var innan eller? *suck*

Det är ändå ett riktigt bra koncept om vill du testa de flesta aspekterna i spelet innan du bestämmer dig för om du ska köpa en sub eller ej. Måste det vara 100% gratis? Kanske införa en cash shop där du kan köpa dig fördelar istället... jag föredrar det här sättet. Precis som med LoTRo tror jag det här kan bli mycket framgångsrikt.

Böckerna är finemang, men spelet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kötpe också spelet vid release, men det var ju så förbannat trasigt..... Har gåt och tänkt länge på att testa det igen men varit ovillig att pynta för ne månad utan att få testa först, Det här är ju ett perfekt tillfälle. Har redan slitit fram Skivorna för att testa.


signatur

P.L.U.R

Medlem

För den som är intresserad finns jag på Crom!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Wow! dom är ju bara "lite" efter. Undrar när dom ska släppa det till xbox:et.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kallamamran:

Är vansinnigt trött på den här typen av fusknyheter. Det är inte första gången det händer. Age of Conan: Hyborian Adventures är INTE GRATIS! En begränsad version av Age of Conan: Hyborian Adventures är däremot gratis. Det är ganska stor skillnad på dessa två! >=/
Riktigt travligt att de väljer att göra en begränsad version gratis. Klart välkommet för många kan jag förstå

Det du spelar och har tillgång till är gratis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av makedonii:

det här kommer jag definitivt testa! skit kul att alla MMO börjar med detta koncept, det är ju på rätt väg

Ja det verkar ju onekligen så, trots detta är jag inte riktigt övertygad över Free2Play modellen än.

OT:
För ett tag sedan så erbjöd Funcom de som skapade att konto hos dom inom en viss tidrymd Age Of Conan gratis för alltid upp till en viss nivå, nappade på erbjudandet och satt på nyårsafton och tankade ner det, min burk var dock för klen för spelet så det vart inte många minuter jag orkade testa det. Får helt klart bli att testa det igen när jag uppgraderat burken för det verkar vara ett spel i min smak=).

Till er som är intresserade av att dra ner spelet och testa så var beredda på väldigt lång tid innan ni kommer kunna spela det, först ska hela 6-8 GB laddas ner som om inte detta räckte ska spelet uppdateras och det tar tid, lång tid. Så om detta fortfarande stämmer för nuvarande version, tidsfördriv är absolut en rekommendation när man installerar det här spelet.

Ish
Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Ish:

Lol... Jag vart ju nästan glad där ett tag.. Men ett sånt här koncept är ju egentligen inte gratis alls, då man får typ 1/10 av spelet gratis. Vad kostar premium då? En normal månadskostnad som det var innan eller? *suck*

Det är ändå ett riktigt bra koncept om vill du testa de flesta aspekterna i spelet innan du bestämmer dig för om du ska köpa en sub eller ej. Måste det vara 100% gratis? Kanske införa en cash shop där du kan köpa dig fördelar istället... jag föredrar det här sättet. Precis som med LoTRo tror jag det här kan bli mycket framgångsrikt.

Jag har redan spelat och tröttnat på det. Men on topic så var det mer "Nu gratis" jag hade problem med. Det är ju inte Funcoms fel. Det kunde ha formulerats på ett bättre sätt bara..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag har redan spelat och tröttnat på det. Men on topic så var det mer "Nu gratis" jag hade problem med. Det är ju inte Funcoms fel. Det kunde ha formulerats på ett bättre sätt bara..

Ja det är väl lite fel att säga att det är gratis då hela modellen bygger på att folk ska köpa, när LOTR gick över till denna modell lär de ska ha ökat sin vinst rejält så detta är något som allt fler utvecklare kommer övergå till och jag är knappast förvånad, skulle varit förvånad om de inte gjorde det.

Visst kan man se detta som ett demo och det är också så jag ser på det men den stora skillnaden mellan demo och det här är att gillar man F2P "demot" så kommer man inte bli besviken när man köper det till skillnad från om man baserar sitt köp på ett "vanligt" demo, har hänt alltför många gånger att demot inte alls är som spelet.

Medlem

WoW se och lär, istället för fjuttiga 20 lvls

Medlem

Grymt nice! Hade man inte redan hunnit köra igång med DDO Ultimate...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av best_jeppe:

Jag tycker att spelbranschen har börjat blanda ihop begreppen lite. Det här är inte vad jag skulle kalla ett Free to Play utan ett Demo. Ni vet, när spelutvecklarna släppte en pytteliten bit av spelet så man kunde testa det för att se om man eventuellt gillade det.

Free to Play verkar vara samma sak, de släpper en liten bit av spelet så att man kan testa det för att se om man gillar det. Det är alltså ett demo.

Free to Play är som jag ser det när man får tillgång till hela spelet och sedan kan köpa saker genom mikrotransaktioner. Du kan gå till samma ställen och utnyttja lika mycket av spelvärlden som den som betalar för spelet. Skillnaden är att du inte får loot (eller vad fan det nu heter) lika snabbt osv.

det är inte ett demo,det klanske är du som blandat ihop begreppen vad är det som säger att du har rätt och dom andra fel,,, , tror inte du spelat/spelar age of conan,, f2p spelarna har tillgång till istort sett nästan hela spelet, allt old content finns tillgängligt med undantag för ngra av raidinstancerna.,, vill dom raida kan dom göra en microtransaktion för att komma åt raiden dom inte har tillgång till. det är inte vad jag kallar en Demo direkt jag tycker du ska hålla dig till verkligheten istället för att hitta på saker

Moderator | Testpilot
Skrivet av roftg:
Skrivet av best_jeppe:

Jag tycker att spelbranschen har börjat blanda ihop begreppen lite. Det här är inte vad jag skulle kalla ett Free to Play utan ett Demo. Ni vet, när spelutvecklarna släppte en pytteliten bit av spelet så man kunde testa det för att se om man eventuellt gillade det.

Free to Play verkar vara samma sak, de släpper en liten bit av spelet så att man kan testa det för att se om man gillar det. Det är alltså ett demo.

Free to Play är som jag ser det när man får tillgång till hela spelet och sedan kan köpa saker genom mikrotransaktioner. Du kan gå till samma ställen och utnyttja lika mycket av spelvärlden som den som betalar för spelet. Skillnaden är att du inte får loot (eller vad fan det nu heter) lika snabbt osv.

det är inte ett demo,det klanske är du som blandat ihop begreppen vad är det som säger att du har rätt och dom andra fel,,, , tror inte du spelat/spelar age of conan,, f2p spelarna har tillgång till istort sett nästan hela spelet, allt old content finns tillgängligt med undantag för ngra av raidinstancerna.,, vill dom raida kan dom göra en microtransaktion för att komma åt raiden dom inte har tillgång till. det är inte vad jag kallar en Demo direkt jag tycker du ska hålla dig till verkligheten istället för att hitta på saker

Sant.

Att levla från 1-80 vilket är alla spelets lvlar så kallar jag inte det ett demo. Det är MÅNGA timmars speltid.

iofs kanske AOC kan få pris för längsta demo då kanske?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av makedonii:

det här kommer jag definitivt testa! skit kul att alla MMO börjar med detta koncept, det är ju på rätt väg

Ja det verkar ju onekligen så, trots detta är jag inte riktigt övertygad över Free2Play modellen än.
.

håller med dig där lite, de e mkt lurt och de e ju aldrig F2P så att säga, alltid reklam eller begränsningar som står i vägen, men de e ngt man får leva med helt enekelt

1
Skriv svar