Battlefield 3-betan är släppt

Medlem

We're sorry, an error has occured - We are unable to EA servers to activate BF3 open beta on this computer using your account. Please try again later... tankat betan med mitt slöa jävla bredband sen gåre inte lira, blir lagom förbannad..

Medlem

signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

ah nu jag har fått ner skiten iaf. .

sitter dock på jobbet till 12.. sen blir de o spela.

hoppas de är bättre än alphan.. annars går jag o avbeställer skiten..

Medlem

joining game...

klickar join lite till.

Initializing game.. Inget mer händer.


signatur

Rawr

Medlem

Suck, själv kommer jag till inloggningsfönstret, där jag väljer "Har du inte ett konto? Registrera nu" och skriver in min mail. Då kommer det upp "•Otillgänglig e-post". Vaddå, är det något fel på en "@spray.se" adress eller?

Medlem

Någon som kan svara på hur det kommer sig att man har typ 120 "extraskott" och inte 4st extra magasin?? Har svårt att se framför mig hur soldaterna sitter och pillar i enskilda skott i magasinen under ett slag....


signatur

B lup

Medlem

Origin är nog det sämsta skit jag någonsin varit med om ;/ Och inte nog med det, varför i hela världen startar man spelet genom web browser?? Dock sjukt kul att spela

Medlem
Medlem

uuuurk! SÄMSTA banan, det bara STINKER adhd cod om detta! Origin, stäng ner!

Medlem

Blev lite nojjig att det skulle bli problematiskt att få igång betan i och med all denna problemrapportering, men drog ner både origin klienten och spelet efter två-tre f5 reload's för någon timme sen.

Har spelat senaste 45min helt problemfritt och det är riktigt kul med bra flyt so far! Sen finns det såklart en del att slipa på!

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Fan vad irriterande, blir ju aldrig spela av....

...tar en sån j*vla tid att får klart min hemlagade ärtsoppa, ska ju kokas och övervakas i 1 ½ timma, plus att man ska äta skiten också, och dessutom diska! Förbannade j*vla mat!

Bra planering!
En sådan här dag = ta en Gorby's

Medlem

Det är grymt fast det strular en del med buggar, tex man faller under marken svårt att joina etc

Medlem

Så, nu har jag spelat. Det är exakt som alla andra battlefields, inget nytt o häftigt.. alla battlefields är likadana i grund o botten. Det häftigaste hittils var bad company..
Modern warfare 3 kommer att äga detta både i grafik och känsla.

IMO

Medlem
Skrivet av Heliox:

Så, nu har jag spelat. Det är exakt som alla andra battlefields, inget nytt o häftigt.. alla battlefields är likadana i grund o botten. Det häftigaste hittils var bad company..
Modern warfare 3 kommer att äga detta både i grafik och känsla.

IMO

Ja smaken är som baken, BF kommer nog va det bästa spelet av dem två, är ju modern som efterapar BF men det kan vi tvista om i evigheter!

Medlem

bah drygt den tar ju inte min riktiga mail fick bli min diablo mail istället

AW8
Medlem

Skulle bara testa för skojs skull, är inte direkt superintresserad av BF3.

Iallafall så var det ju ett riktigt helvete att få Origin-skiten att funka, dels på grund av serverbelastningar, dels på grund av idiotiska fel. När man väl fått hem Origin så vägrade Origin-sidan att acceptera mitt lösenord, samma lösen som funkade på Origin-tjänsten! Vad i helvete!? Fick starta ett nytt konto.

Sen när jag ska starta så få jag hålla på i webbrowsern, på deras Battlelog. Försöker joina en server men får ett mysko fel om att "Your active soldier is not ready for duty. Please choose a pc soldier in the top menu." Efter flertalet googlingar så har jag ännu inte kommit underfund över vad den egentligen vill att jag ska göra. Startar om Origin och Firefox, och väljer "Quickmatch" på ett annat ställe på sidan - då funkar det helt plötsligt.

Till min förskräckelse så startar spelet i windowed mode och inte bara det, banan är redan laddad och jag är redo att spawna. Inga inställningar syns till någonstans. Får spawna och trycker ESC. Äntligen, inställningar! Ändrar till fullscreen och går runt lite. FRAPS funkar inte men jag mäter med ögonen att FPS'en dippar lite upp och ner. Det mesta var visst maxat, så jag börjar dra ner de många inställningarna. När jag nästan är klar och ska trycka apply så kommer en fiende och fyller mig med bly. Options-fönstret stängs utan att jag får spara några inställningar(!) och jag tvingas se min fiende springa omkring i 10 sekunder, innan jag får spawna igen. När jag väljer att spawna (för att ändra inställningar!) så kraschar spelet. "Bah, sådant händer", tänker jag.

När jag ska starta det igen märker jag att Origin har, trots att jag ändrade det, installerat BF3 på fel hårddiskspartition, den partition som är smockfull. Väljer att flytta spelet till rätt partition och ignorerar idiotprogrammets gnäll. Provar sedan att starta BF3 igen men får se att det hade rätt, det fungerade inte att göra så. Det är då jag kommer till ett vägskäl. Att fortsätta att hålla på med det här irriterande, värdelösa skitprogrammet+sidan, eller avinstallera skiten och vara klar med det. Inget svårt val, med tanke på att jag bara ville testa BF3 lite.

Jag kan inte ge något betyg till betan eftersom jag inte tilläts spela den utan att spendera mer tid och ork än vad som är rimligt, men Origin och hur BF3 startas upp kan jag iallafall betygsätta. Det får 0/10.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:

Skulle bara testa för skojs skull, är inte direkt superintresserad av BF3.

Iallafall så var det ju ett riktigt helvete att få Origin-skiten att funka, dels på grund av serverbelastningar, dels på grund av idiotiska fel. När man väl fått hem Origin så vägrade Origin-sidan att acceptera mitt lösenord, samma lösen som funkade på Origin-tjänsten! Vad i helvete!? Fick starta ett nytt konto.

Sen när jag ska starta så få jag hålla på i webbrowsern, på deras Battlelog. Försöker joina en server men får ett mysko fel om att "Your active soldier is not ready for duty. Please choose a pc soldier in the top menu." Efter flertalet googlingar så har jag ännu inte kommit underfund över vad den egentligen vill att jag ska göra. Startar om Origin och Firefox, och väljer "Quickmatch" på ett annat ställe på sidan - då funkar det helt plötsligt.

Till min förskräckelse så startar spelet i windowed mode och inte bara det, banan är redan laddad och jag är redo att spawna. Inga inställningar syns till någonstans. Får spawna och trycker ESC. Äntligen, inställningar! Ändrar till fullscreen och går runt lite. FRAPS funkar inte men jag mäter med ögonen att FPS'en dippar lite upp och ner. Det mesta var visst maxat, så jag börjar dra ner de många inställningarna. När jag nästan är klar och ska trycka apply så kommer en fiende och fyller mig med bly. Options-fönstret stängs utan att jag får spara några inställningar(!) och jag tvingas se min fiende springa omkring i 10 sekunder, innan jag får spawna igen. När jag väljer att spawna (för att ändra inställningar!) så kraschar spelet. "Bah, sådant händer", tänker jag.

När jag ska starta det igen märker jag att Origin har, trots att jag ändrade det, installerat BF3 på fel hårddiskspartition, den partition som är smockfull. Väljer att flytta spelet till rätt partition och ignorerar idiotprogrammets gnäll. Provar sedan att starta BF3 igen men får se att det hade rätt, det fungerade inte att göra så. Det är då jag kommer till ett vägskäl. Att fortsätta att hålla på med det här irriterande, värdelösa skitprogrammet+sidan, eller avinstallera skiten och vara klar med det. Inget svårt val, med tanke på att jag bara ville testa BF3 lite.

Jag kan inte ge något betyg till betan eftersom jag inte tilläts spela den utan att spendera mer tid och ork än vad som är rimligt, men Origin och hur BF3 startas upp kan jag iallafall betygsätta. Det får 0/10.

Du är i alla fall inte bitter! Muhahahahaha

Skämt åsido så suger Origin mega-röv. Överhuvudtaget kändes BF3 betydligt mer sjavigt på PC än på PS3, men då har jag iofs inte någon värstingdator.

Medlem

Hur var det med detta Origin..? Fick dom ta reda på allt man hade på datorn "anonymt"?

Medlem
Skrivet av xyanide:
Skrivet av MachOne:

Spelet va riktigt grymt. Har inga problem att komma in på servrar, men något jag stör mig på är att det bara finns en server med Caspian Border, den är alltid full och den kräver lösenord. DICE och EA tycks inte vilja att vi ska spela den banan.

Det är bara utvalda communitys som har tillåtelse att spela Caspian Border.

Jag hoppas det är något dom kommer låsa upp under betans gång. Enligt mig så handlar Battlefield handlar om fordon och öppna ytor. Metro är en helt ok bana, men den känns lite för mycket COD med sina trånga gångar, och den saknar fordon helt och hållet!

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Vantskruv:

Fan vad irriterande, blir ju aldrig spela av....

...tar en sån j*vla tid att får klart min hemlagade ärtsoppa, ska ju kokas och övervakas i 1 ½ timma, plus att man ska äta skiten också, och dessutom diska! Förbannade j*vla mat!

Bra planering!
En sådan här dag = ta en Gorby's

Det är ju torsdag, och man kan inte missa ärtsoppa och pannkakor. Nu sket jag iallafall i diskningen så den får jag göra imorgon. Nu har det spelats en del beta, dock var ju Metro tråkigt, men Caspian var riktigt kul! (dock svårt att komma in, och man blir utkastad efter kvarts spelande).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Varför funkar det inte för mig ? O.o Eller varken min polare. Vi får detta meddeleande.
"We're sorry, an error has occured.

There is a problem with your game's setup. Please reinstall your game."

Jäkla skit origin. Ps, har redan installerat om det.

Medlem

Kändes inte så kul, hade nog hoppats på mer förstörelse än några glasrutor, sen känns det fattigt utan fordonen och de mer öppna banorna.

Origin var ju totalt skit också, jag vill ju gärna komma in i huvudmenyn i spelet innan jag börjar spela.

Medlem

Yarghhh...problem direkt, har aldrig varit med om något liknande. Musen fungerar inte! Ha! Det verkar som att spelet ser den som en joystick eller nått, har provat att mappa om inställningarna under "key bindings" men utan resultat. Har googlat lite men inte hittat någon med liknande problem. Någon här..?

Medlem

Testade betan lite nyss med mitt gamla 4870 på lägsta, & även då var det va snyggt... Önskar man vann på tipset så man kunde köpa sig ett par 6970. :/

Inaktiv

Lirat på PC nu, helt jävla underbart, BF3 är verkligen BF3 och ännu har vi inga fordon.

Fetaste gamerlyckan jag känt sedan länge, LOVE DICE!

Medlem

Riktigt besviken, hade hoppats på gameplay som i bf2 men det här var ju bara en massa snipande och vart är alla fordon? det som gjorde bf till bf och inte vilket annat fps som helst.

Medlem

Kommer man spela genom battlelog sidan även när hela spelet släpps ? väldigt störande.

Medlem

Va riktigt taggad inför BF-3.

Now, not so much.

Medlem

Både installation och starta spelet gick ju snabbt trotts att det kändes lite bakvänt att starta upp det via webben delvis.

Lite små buggar här o där, men det är ju antagligen fixat till rtm.
Gnället ang inga fordon i betan eller för få banor skiter jag i det kommer ju sen , beta testning kräver inte att man har acess till hela spelet.

Annars gameplay mässigt kändes det inte annorlunda från spelet innan.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Battlefield 3 och Origin som vi använder idag är i sitt BETA-stadie, med andra ord så lovar varken Dice eller EA just dig ett jäkla smack så det hör inte riktigt hit att fördömt åma sig över någonting som inte fungerar. Vi borde tänka på det innan vi slösar energi på att skriva malplacerade recensioner. Det blir bra när vi får guldversionen och glider runt på Caspian Border där folk fått spelvana och slutar campa i klungor med prickskyttegevär.

Skriv svar