Spelvärldens knäppaste slut
Slutet är kanske det allra viktigaste i en berättelse. Det är här de lösa trådarna ska knytas samman, det är här berättelsens poäng ska cementeras, det är här dess sanna natur ska avslöjas. Det är mycket som hänger på slutet, och därför är det kanske inte så konstigt att en del inte pallar trycket – utan istället flippar fullständigt. Då hamnar man på den här listan.
#dreamworks-interactive, #jurassic-park-the-lost-world, #shadow-hearts-covenant, #the-conduit-2, #dead-or-alive-4, #silent-hill-2, #mdk, #the-house-of-the-dead-overkill-extended-cut, #drakengard, #earthworm-jim-2, #shiny
Skön läsning
Silent Hill 3 UFO ending och slutet på Monkey Island 2 är bland de skummaste jag har stött på.
Monkey island 2 är också ganska wtf, se själva (börjar runt 4.20):
Haha underbart!
Har inte spelat Monkey Island 2 tidigare men det där slutet är riktigt nice.
Have a good time!
Jag älskar Johans artiklar i den här stilen Moar very soon, yes!
Kanske en uppföljare på den här artikeln? Det finns så otroligt många fler spel med vrickade slut att fylla i, t ex FEAR 2 som har det konstigaste slut jag sett i ett spel jag kört igenom xD
Alma liksom våldtar dig bokstavligen
Btw, om jag inte minns helt fel så dör inte mannen i Lei Fang slutet på DOA 4, utan han plumsar ner i en sjö som ligger under bron
Game long and prosper
hur kunde ni missa det episka spelet "Limbo of the lost"?
fan va sugen jag blev på att spela trean, fan det var väl hundra år sen sist
Gigantiska bebisar är fara för allting på jorden! Jag visste det!
Det är något som inte stämmer med den här listan....
var är Limbo of the lost????
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ni glömde slutet i Mafia 2
Tyckte Silent Hill 2 slutet skulle varit nr1 annars. Det är ju så dåligt så att man skulle kunna ta det för ett ruskigt dåligt YouTube skämt i stil med "You got Rick-Rolled"
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Kanske inte platsar här, men är det ingen annan som tycker att slutet på alex kidd in the enchanted castle är lite småhumoristiskt?
för er som inte spelat det så går spelet ut på att rädda sin far från alla möjliga sorters "ondingar", men när man väl har kommit fram och lemlästat den sista bossen så visar det sig att det bara var pappans semester och att han inte alls blivit bortrövad... äh, se och döm själva!
Jag gillade diskussionen efter livmodersslutet =)..
Wow, där är ett ord jag aldrig trodde jag skulle höra... "livmodersslutet", Brrr.
Ont: Vissa av dessa slut är ju riktigt horribla men jag tror Ghostbusters slutet skulle göra mig mer förbannad än mindfucked.
"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern
haha, awesome video. Måste ta och lira det där!