Er smalaste gaming-nisch

Medlem
Er smalaste gaming-nisch

I dagens gamingsfär så finns det verkligen allt mellan himmel och jord. Allt från indiespel menade att emulera väldigt specifika gameplayelement från förr, moddare som försöker utveckla väldigt specifika element för en väldigt liten men dedikerat publik eller simulatorspel som bara går ut på hur ett specifikt plan flyger.

Men vad är din nischigaste nisch inom gamingvärlden? Den sak som du inte ens pallar försöka få dina vänner att spela för du vet att publiken för detta är så sjukt smal, eller som du sätter dig ner och känner "Det här är fan gjort för mig".

För att kicka off, min sak är Dawn of War 2: Elite mod. Spelet brukar oftast glömmas bort till fördel av sina bröder Dawn of war 1 eller Company of Heroes, men för mig är det helt klart det bästa RTSet som någonsin gjorts. Sjukt unikt och enligt mig en av dom bästa tolkningarna av WH40k världen. Det var jag dock inte ensam om att tycka, för Elite mod är ett mod-projekt som får spelet att leva än idag, 16 år senare. Modden gör om balansen och lägger till nya enheter och lag, och spelas av en väldigt liten men dedikerad spelarbas med turneringar och contentskapare. Älskar det!

Så vad är din nisch? Har du spenderat hutlösa pengar på att köpa tjock-TVs för att kunna spela NES-spel just the way you like it eller sitter du och spelar ukrainska Fallout 1-moddar? Vi vill höra! Vem vet, kanske hittar du en jämlike

signatur

Videomupp

Medlem

Mudrunner. "Vad gör man?" "Transporterar grejer i gyttja". Fast jag lyckades konvertera en till gyttjereligionen som inte ens hade körkort.

Av den anledningen har jag som princip att försöka testa allting och inte döma ytan allt för mycket innan. Kan appliceras på livet i sin helhet.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

För min del är det nog euro jank producerat någon gång mellan 2000 och 2013, helst från östra europa. Det finns några riktigt magiska spel inom den kategorin som typ ingen kommer ihåg eller pratar om längre och som tyvärr sågades i spelmedia trots att de inte var sämre än alla andra 3/5 spel som kom på den tiden. Kan bl.a. varmt rekommendera You Are Empty till alla som gillar Half Life.

Varje gång jag ens råkar nämna det här nischade intresset för de andra i min spelgrupp när vi pratar om vad vi lirat på sista tiden så himmlar de med ögonen...

Medlem

Capitalism 2. Såg det recenseras på PC Gamer, köpte det direkt, som 13-åring. Skapa ett företag, sälj saker med vinst, jordbruk, olja, IKEA, producera medicin, forska fram konsoler, hotel, lägenheter, se om din VD-lön och aktie-innehav gör dig rikare än världens rikaste. Jag har detta än installerat på min dator, och aldrig slumpmässigt sett någon bekräftat spelets existens.

Releasehästryttare

Intresset för Silksong är sjukt lågt här på Fz, vi kanske är 5 som ser fram emot det max.

Skribent
Skrivet av Devan:

Intresset för Silksong är sjukt lågt här på Fz, vi kanske är 5 som ser fram emot det max.

Jag har tappat intresset efter alla åren, radiotystnaden och förseningarna har som gjort att jag gått vidare. Sen kommer jag nog spela spelet när det väl släpps.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Drar igenom en kampanj L4D2 solo till och ifrån, prövar även mod-kampanjer(vad man nu ska kalla dom) som det finns ett par stycken bra av.

Har moddat det mesta som går, allt ifrån vapen, karaktärs utseenden och förbättringar till AI.

Skönt att bara stänga av hjärnan och skjuta lite zombies

signatur

Panem et circenses

Medlem

Stalker GAMMA tror jag. ett modpaket till de första stalker-spelen som är helt sjukt omständigt att öht installera, och ännu knepigare att förstå sig på utan wikis och youtube, men utan tvekan en av de bästa spelupplevelserna jag nånsin haft, och det från någon som aldrig hade spelet stalker-spelen innan. jag hade säkert runt 400 timmar i GAMMA innan jag ens bemödade mig testa originalspelen eller stalker 2.

svårt att förklara storheten för någon oinsatt utan att dra iväg på en 30 minuters monolog.

1
Skriv svar