Gearbox säger farväl till avlidet Borderlands-fan
Michael John Mamaril älskade Borderlands, tills han dog av cancer i oktober, 22 år gammal. Claptrap säger farväl och Gearbox låter Mamaril bli en NPC i uppföljaren.
#borderlands, #gearbox-software, #borderlands-2
Känns lite som ett tamt försök att vinna mer fans, men ändå en fin grej.
Mjo kan vara eller så är dem bara otroligt tacksamma att en person med cancer tillbringar sin sista tid med borderlands.
Blizzard gör samma sak men då framförallt med sina anstälda som avlidit och fått gravplaters och liknande i spelet.
Känns lite som ett tamt försök att vinna mer fans, men ändå en fin grej.
Dom har gjort massa liknande saker innan också, och dom har afaik aldrig gått ut med det publikt, utan det är alltid någon annan som tipsat "the web" om det.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Trodde att Gearbox hade gått i KK först.
Jag hade något liknande i huvudet måste jag säga.
Väldigt fint gjort av Gearbox, det visar att det finns människor som är utanför en sådan vänskap bryr sig
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Var tvungen att skapa ett konto bara för att säga att jag älskar Gearbox så jävla mycket både för saker som detta och för Borderlands
Att dom gör honom till en NPC i spelet är ju bara grymt!
Måste dock säga att det är lite konstigt att dom kan ta in "vem som helst" i ett spel bara för att han dog och gillade Borderlands.
Men ändå, R.I.P
Det var nog många som uppskattade detta, även vi.
Otroligt fint gjort av Gearbox. Fantastiskt. Vila i frid mannen.