FZ:s Ipad-tävling avgjord

Robot
FZ:s Ipad-tävling avgjord

En surfpadda och Football Manager Handheld har hittat sina vinnare.

#football-manager-2012-handheld


Medlem
FZ:s Ipad-tävling avgjord

Såå, han som vann första pris svarade egentligen inte på frågan? Oh well, grattis i alla fall.

Medlem

Frågan var ju hur man skulle kunna använda pekskärmen på ett innovativt sätt, inte hur man kunde använda en ytterligare "konsol"...lite besviken på den som avgjorde vem som skulle vinna.
Men en jävligt bra idé annars, grattis

Redaktör

Det var det överlägset bästa förslaget som lämnades in. Det fanns även ett gäng touchscreen-förslag men detta var så mycket bättre att det bedömdes vara en värdig vinnare.


signatur
Medlem
Medlem

Nästa gång så tycker jag att ni skriver det i frågan i så fall.
"Men ifall ni har en ännu bättre svar till en mer generell fråga, kör på så kan ni kanske vinna"
Tänk om jag eller någon annan hade ett bättre svar? Känns lite surt ändå...

Medlem

Kom på 2:a plats, måste erkänna att hans svar var bättre. Vunnit 2 gånger på fz nu.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det var det överlägset bästa förslaget som lämnades in. Det fanns även ett gäng touchscreen-förslag men detta var så mycket bättre att det bedömdes vara en värdig vinnare.

Den var fan inte bättre än min "Jenna Jameson's Funland Adventures" idé!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det var det överlägset bästa förslaget som lämnades in. Det fanns även ett gäng touchscreen-förslag men detta var så mycket bättre att det bedömdes vara en värdig vinnare.

Går inte att rättfärdiga svaret med "överlägset bästa". Orelevant svar och borde inte få ha deltagit.

Inaktiv

Så Nintendo Wii U vann?

Medlem

Jag får tyvärr säga "Bullsh*t Fz". Ni kan inte ändra på reglerna ni själva har satt upp utan att informera oss som är med i tävlingen. Riktigt dålig stil.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det var det överlägset bästa förslaget som lämnades in. Det fanns även ett gäng touchscreen-förslag men detta var så mycket bättre att det bedömdes vara en värdig vinnare.

Hade jag vetat att man fick skriva ett svar som inte hade med frågan att göra hade jag också kunnat komma på något bättre, man kan ju inte ändra reglerna efter att tävlingen är slut.

Medlem

Glad att veta att fler håller med, riktigt dåligt gjort av FZ. Tycker i så fall hellre att man skippar utslagsfråga helt och bara lottar vem som vinner baserat på alternativ svaren.

Medlem

skönt att kunna alla svaren utantill och sedan fega ur på utslagsfrågan

Inaktiv

Oscar för bästa manliga huvudroll går till... Oprah Winfrey för hennes insatser i Afrika.

Medlem

fan tattare med! vinner ju aldrig!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

fan tattare med! vinner ju aldrig!

Ne, det är ju rätt svårt att vinna när Fz ändrar spelreglerna.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

Grattis till vinnaren!

Inaktiv

Grattis till vinnaren!

Medlem

Oj, första gången jag vunnit nåt i en FZ tävling!

MFZ
Medlem

grattis till vinnaren!
Jag tar förgivet att han menar att man ska kunna vara interaktiv på ipaden samtidigt som man sitter på datorn?
annars borde svaret inte räknas och därav diskas.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Använda Ipadens pekskärm (PEKskärm) som sekundär bildskärm, extremt innovativ spelidé!

Medlem
Skrivet av herc:

Använda Ipadens pekskärm (PEKskärm) som sekundär bildskärm, extremt innovativ spelidé!

Det är väl snarare att använda själva iPaden på ett innovativt sätt, med pekskärmen menas väl ändå ett innovativt sätt att röra på fingrarna till exempel.

Medlem

Håller med resten av gänget, RIKTIGT dåligt beslut. Skulle gärna sett vad de andra vinnarna skrev, de kanske är mer värda top etta iom att de höll sig till frågan.

ELLER så kan ni formulera frågan bättre. Man får väl välja det som är bäst av de som är sämst ändå???

Mitt förslag va för övrigt: Tänk er rag doll kung fu på ipad, där du kan dra armar och ben med fingrarna istället. bättre kontroll och krävande kordination erbjuds. Kunde lätt tänkt ut fler saker om man använder ipaden som andra skärm

Medlem

Det som skulle gjort mig mest arg och besviken är ifall FZ bara ignorerar alla som är missnöjda och låter det vara som det är, det minst dem kan göra är att tänka på det inför nästa Quiz dem gör.

Medlem

kul å se de samarbetet
PC + iPad

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av herc:

Använda Ipadens pekskärm (PEKskärm) som sekundär bildskärm, extremt innovativ spelidé!

Det är väl snarare att använda själva iPaden på ett innovativt sätt, med pekskärmen menas väl ändå ett innovativt sätt att röra på fingrarna till exempel.

Jag håller med Purjo, försökte vara ironisk. Vinnarens beskrivning passar ju på vilken sekundär skärm som helst, och känns därmed inte speciellt innovativ.

Inaktiv

Stort grattis till vinnarna!

Medlem
Skrivet av herc:

Använda Ipadens pekskärm (PEKskärm) som sekundär bildskärm, extremt innovativ spelidé!

Mycket nytänkande, på min ära! Dubbla skärmar till PC har aldrig existerat tidigare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Då ni lägger till efter "Ipaden.." blir det ett fokus på att det inte rör sig om en "passiv" skärm, då ligger det närmast att tolka frågan mot interaktion (i detta fallet touche). (Är jag helt ute o cyklar?)

"en spelidé som använder Ipaden[color=red]s pekskärm[/color] på ett innovativt sätt"
Hade passat bättre med resultatet... Kanske utse en till vinnare.. för dyrt? X)

Turligt nog ger jag blanka Idyngan.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar