Digital kopiering – en erkänd religion

Medlem

Religion...hah! Jag ser bara pirater som vill dra religionskortet om dom åker fast för fildelning...
Vad är det som är så jävla svårt med att köpa sina produkter? Jag är studerande och har en månadsinkomst strax under 3000kr, jag har aldrig haft problem att ha råd med mina spel -_-

Folk är allt snåla


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Religion...hah! Jag ser bara pirater som vill dra religionskortet om dom åker fast för fildelning...
Vad är det som är så jävla svårt med att köpa sina produkter? Jag är studerande och har en månadsinkomst strax under 3000kr, jag har aldrig haft problem att ha råd med mina spel -_-

Folk är allt snåla

Vart i Det Missionerande Kopimistsamfundet stadgar ser du något som säger att piratkopierande kopimister står över lagen? Så är inte fallet med någon religion och jag hoppas innerligen att så heller aldrig blir fallet. De uppmuntrar till lagändringar och upplyser om deras tro, precis som alla andra religiösa.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av Javas:

Religion...hah! Jag ser bara pirater som vill dra religionskortet om dom åker fast för fildelning...
Vad är det som är så jävla svårt med att köpa sina produkter? Jag är studerande och har en månadsinkomst strax under 3000kr, jag har aldrig haft problem att ha råd med mina spel -_-

Folk är allt snåla

Handlar inte om snålhet.
Många tankar ju serier för dom kommer 6månader senare i Sverige.

Sen är du en av få studerande som faktiskt har en inkomst, vanligtvis så lever man på CSN.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

För att inte nämna vetenskap som Big Bang. Skapelseteori som skapelseteori. Fast värsta religionen är nog ateismen.

I don't even...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

En idioti som svar på en annan...

Medlem

Hel sjukt och otroligt idiotiskt.
För fan väx upp och betala för er, alltid lika roande med dem som ska rättfärdiga piratkopiering på ett "diskret" sätt.

Medlem

Fick mig ett gott skratt av artikeln.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kolla på zeitgeist filmerna så kommer ni förstå varför saker ska vara gratis.............


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av KoP:

Ren och skär bullshit.. som den mesta annan religion också iofs.

För att inte nämna vetenskap som Big Bang. Skapelseteori som skapelseteori. Fast värsta religionen är nog ateismen.

Vetenskap och tro är INTE samma sak. För att något ska kunna defineras som vetenskap måste det följa några bestämda regler, nämnlingen (snott från wikipedia):

Define a question
Gather information and resources (observe)
Form an explanatory hypothesis
Test the hypothesis by performing an experiment and collecting data in a reproducible manner
Analyze the data
Interpret the data and draw conclusions that serve as a starting point for new hypothesis
Publish results
Retest (frequently done by other scientists)

Vetenskapens uppfattning om världen ju så klart i förändring hela tiden och det är det som är det fina.

Du kan inte applicera religion på vetenskapen, du kan försöka men det kommer inte att fungera.

Sen väljer du själv vad du tror på, naturvetenskap eller religion. Men kom inte och säg att skapelseteorin och big bang är två sidor på samma mynt.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av farfadern:

Vorheece 2012-01-05 06:48:56 #25

KoP skrev:
Ren och skär bullshit.. som den mesta annan religion också iofs.

För att inte nämna vetenskap som Big Bang. Skapelseteori som skapelseteori. Fast värsta religionen är nog ateismen.

Hoppas du skämtar :/

Det må ha sett ut som sarkasm eller skämt men jag var allvarlig. Jag tror inte ett ögonblick på att det inte fanns något och att ingenting hände med ingenting som fick ingenting att explodera och skapa dinosaurier. Och ja, ateism ÄR religion. Det finns inga skillnader mellan ateism och "religioner" mer än att i ateismen ska man inte tro på någon gud. I andra ska man tro på en och andra många. Men i det stora hela är det samma skit.

Medlem

detta är ju bättre än det flygande spaghettimonstret
http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster

Medlem
Skrivet av Sillage:

Så nu kan folk inte slänga ur sig att spela är inte bra, för jag utöver min religion.

De kan slänga ur sig såna kommentarer. Men de skulle nog inte ha laga rätt att hindra dig från att utöva din religion
Så be! Be tills du får blåsor på tummarna!

Medlem

lika löjligt som anarkisktsvinen där ute


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vilka jävla töntar.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Hel sjukt och otroligt idiotiskt.
För fan väx upp och betala för er, alltid lika roande med dem som ska rättfärdiga piratkopiering på ett "diskret" sätt.

+1

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av zauii89:

Hel sjukt och otroligt idiotiskt.
För fan väx upp och betala för er, alltid lika roande med dem som ska rättfärdiga piratkopiering på ett "diskret" sätt.

+1

+1


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av zauii89:

Hel sjukt och otroligt idiotiskt.
För fan väx upp och betala för er, alltid lika roande med dem som ska rättfärdiga piratkopiering på ett "diskret" sätt.

+1
Folk är helt enkelt för snåla och egoistiska. Jag och min fru är studenter så vi har inte någon speciell hög inkomst men vi köper de spel vi vill ha även om det kan innebära lite väntat ibland.

Medlem

Oj det här låter både farlig å ricktigt galet men jag har ju å andra sidan träffat folk med knäppare ideer en detta så jag är inte förvånad låt folk bura in sig med knäppa kod är lag grejer. Så länge det inte ska tvingas på någon annan villket några av dom säkert kommer villja göra endå.....Dom tycker tex att man skulle kunna ta en porrfilm lägga in dom personers ansikten man ogillar sprida bland folk på nätet å bli hyllad för det=Remixande är en heligare typ av kopiering än den perfekta, digitala kopieringen,då remixande är korskopiering av en mångfald av information. Eller har jag fel?!

Medlem

Superlöjligt att tro på informationsspridning när du istället kan tro på en flera tusen år historia om en man som dödades, återuppstod, delade ett hav och vars budord på stentavlorna mycket lägligt togs tillbaka av himlen efter han "skrivit av dom". Japp, superlöjligt som sagt.

Medlem

En religion skapar man för att få mer kön(eller längtan efter) så enkelt är det resten kommer bara me på köpet ha ha skoja till det lite

Inaktiv

Haha, så jäkla flummigt. Jag ska gå med bara för sakens skull!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Hel sjukt och otroligt idiotiskt.
För fan väx upp och betala för er, alltid lika roande med dem som ska rättfärdiga piratkopiering på ett "diskret" sätt.

Men är du fem år gammal eller?
Vart får du och alla andra här informationen ifrån att religionen ovan anser att man ska bryta mot lagen? Informationsspridning och kopiering handlar om så mycket mer än att som du antyder piratkopiera 'Mulle meck bygger båtar'. Internet och kod har länge varit ett fenomen och nu har man gjort en religion av det, inte konstigare än någon annan religion och verkligen inte annorlunda, utan egentligen mer jordnära bara så länge du inte tror på flera tusen år gamla godnattsagor som är så omskrivna, omtolkade och utspädda att det är löjligt.

Är du verkligen så naiv att du tror detta ens handlar om piratkopiering till att börja med?

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Javas:

Religion...hah! Jag ser bara pirater som vill dra religionskortet om dom åker fast för fildelning...
Vad är det som är så jävla svårt med att köpa sina produkter? Jag är studerande och har en månadsinkomst strax under 3000kr, jag har aldrig haft problem att ha råd med mina spel -_-

Folk är allt snåla

Handlar inte om snålhet.
Många tankar ju serier för dom kommer 6månader senare i Sverige.

Sen är du en av få studerande som faktiskt har en inkomst, vanligtvis så lever man på CSN.

Min inkomst ÄR CSN bidrag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag blir lessen i ögat varje gång någon säger att ateism är en religion =(


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av KoP:

Ren och skär bullshit.. som den mesta annan religion också iofs.

För att inte nämna vetenskap som Big Bang. Skapelseteori som skapelseteori. Fast värsta religionen är nog ateismen.

Vetenskap och tro är INTE samma sak. För att något ska kunna defineras som vetenskap måste det följa några bestämda regler, nämnlingen (snott från wikipedia):

Define a question
Gather information and resources (observe)
Form an explanatory hypothesis
Test the hypothesis by performing an experiment and collecting data in a reproducible manner
Analyze the data
Interpret the data and draw conclusions that serve as a starting point for new hypothesis
Publish results
Retest (frequently done by other scientists)

Vetenskapens uppfattning om världen ju så klart i förändring hela tiden och det är det som är det fina.

Du kan inte applicera religion på vetenskapen, du kan försöka men det kommer inte att fungera.

Sen väljer du själv vad du tror på, naturvetenskap eller religion. Men kom inte och säg att skapelseteorin och big bang är två sidor på samma mynt.

Nu är jag inte religös men tyvärr har du fel...
Praktisk vetenskap är inte religion men att tro på "Vetenskapen" är. Du accepterar en högre makt som styr hur världen fungerar. Du tror också på vad andra säger och skriver utan att själv faktiskt veta om det är sant. Jag är ledsen men du har inte tid eller förmåga att förstå och kontrollera allt som forkare påstår. Det mesta inom högre forskning är teorier vilket baseras på en tro på hur saker funkar, inte fakta, hur logiska de än är. Vetenskapen har till och med ledare som dikterar hur du ska genomföra forskning och hur den ska appliceras som kan likställas med religösa ledare. Även om de är många fler än inom konventionella relgioner. Bara en sån sak som att många accepterade teser motsäger varandra inom samma fält av forskning är en klar indikation på att tron på "Vetenskapen" är just det. En tro.

Jag kan forsätta hela dagen med likheter och vetenskapliga sanningar som visar att "Vetenskapen" är en religion hos den stora massan idag... Skapelseteorin och Big Bang är båda teorier och är därför samma. En tro på hur saker är. Visst att Big Bang är logiskt trolig för tillfället men den motsäger varken skapelseteori eller tvärt om.

Och att kunna blanda religion och vetenskap går ypperligt. Du kan forska vetenskapligt inom området religion och många forkare är religösa och använder vetenskapliga metoder för att ta reda på hur Guds/Skaparens/whatever skapelse faktiskt fungerar. Einstein var en. Kan ge dig tusen anledningar till varför vetenskap och religion inte är motsatser... De båda är en applikation av människans förmåga att se system i verkligheten...

Min personliga favorit dock, på tal om något helt annat, är alla religonshatare som inte inser att deras inskränkta syn på religion och okunskap är exakt samma sak som den hos de som de kritiserar. Och de som påstår att religion aldrig gör något bra, då religion faktiskt har gjort mer bra för männskligheten än dåligt. Fanatiska ateister är lika korkade som alla andra fanatiker...
Problemet ligger inte i religion, vetenskap, ideologier eller pengar eller vad du än kan komma på. Problemet är människor.

Skrivet av Parzec:

Jag blir lessen i ögat varje gång någon säger att ateism är en religion =(

Ateism är ståndpunkten att det inte finns gudar. "ateistisk religion" är inte en motsägelse. Vissa grenar av buddismen är ateistiska. Det finns mänger av "spirituella" människor som inte har gudar men ändå har trosystem som bygger runt någon slags dogma.

"icke-religiös" är nog ordet du letar efter;)

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av KoP:

Ren och skär bullshit.. som den mesta annan religion också iofs.

För att inte nämna vetenskap som Big Bang. Skapelseteori som skapelseteori. Fast värsta religionen är nog ateismen.

Blanda inte ihop vetenskap och religion.

Inaktiv

kan man bli kopimist-mujahid och starta jihad mot antipiratbyrån?

Medlem

På vilket sätt är detta en religion? Jag har alltid fattat det som när man tror på något övermänskligt nåt som "inte existerar" i denna värld.

Vad är det igentligen man tror på i den här "religionen"? Vad är det man avgudar?

I dont get it..


signatur

Everybody needs help.

Skriv svar