Konsol-Diablo III "bekräftat"

Medlem

ACTIVISION gör det dem är bäst på... MJÖLKAR SPEL

Medlem

Fortfarande dras spelet med stora designfel. Bl.a. handel med riktig valuta. Fy fanken å!

Medlem

Är antagligen fel att yttra sig innan spelet faktist släppts, men jag slår vad om att diablo 3 kommer sluta som en konsollport till PC nu. Spelutvecklare och Förläggare ljuger alltid när dom pratar om spel som ska släppas till både konsoll och PC. Kolla bara på Battlefield 3, från början var PC lead-platform och allt var frid och fröjd, sen när spelet släppts släpper dice nyheten att de bytte till konsoll som lead-platfrom halvägs genom produktionen av battlefield 3, kommer inte vara ett dugg förvånad och blizzard kör likadant. (OBS: jag säger inte att battlefield 3 är en kass konsollport nu, men oavsätt vilken plattform ett spel portas till så blir porten på ett eller annat sätt kass, och så är det bara.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Grattis ni som har något nyare än en PS2a i hyllan .,,, tror ej D3 blir nerfat på något sätt PGA konsol släppet,

Startar spelert .-- Meny kommer upp . Press Start :3


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Ender:

Det jag menar är att vilket spel som helst skulle kunna tråkförklaras med "fel" inställning. Iof, när jag tänker tillbaka till D2 så undrar jag idag vad det var som lockade mig att spela det i ca 2 år, med tanke på innehållet.

Ja Diablo 1 och 2 var väldigt repetivt men det som fick mig att spela var jakten på nya roliga vapen och rustningar och att få tillgång till fler skills men främst var det alla grymma cut scenes. Hade det inte varit för dessa hade jag nog inte spelat klart Diablo 2. Starcraft var samma sak, sista kartan i Brood War höll jag på med väldigt länge, ett tag gav jag upp men efter att ha skaffat en bättre dator bestämde jag mig för att klara det, hade det inte varit för att jag visste att belöningen var en cinematic hade jag nog inte orkat spela om hela spelet igen.

Medlem

Blizzard vill tjäna deg = skeppa de till 360, PS3 och PC. Korkat att köra spel till PC och inte konsol också.

Medlem

Minns de inte hur bra det gick förra gången...

http://www.youtube.com/watch?v=52p_DyWoqHg

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Detta var befarat. Frågan e om man inte skulle ta att avboka skiten nu när konsolifieringen mer eller mindre är klargjord och därmed framtiden för Diablo eran i princip har utplånats. Have fun with OUR game "not so very hard gamers"

Har spelat betan ett bra tag nu, och har inte märkt någonting som skulle vara "konsolifierat". Man kanske skulle kunna hävda att det nya sättet man får färdigheter och så vidare skulle vara för att göra det lättare på konsol, men det systemet har ju varit känt i mer än ett år.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

För att klargöra saker och ting för en del stjärnor i denna tråden:
Diablo till PS var inget Blizzard själva stod för. Tredjepartsutvecklare såväl som utgivare låg bakom det hela och det släpptes mer än ett år efter PC-releasen. Om jag själv ska spekulera lite så var det förmodligen en typisk "cashgrab" från EAs sida och jag kan tänka mig att Blizzard av rent ointresse på sin höjd gav eländet sin välsignelse då de redan hade fullt upp med för dem viktigare och mer aktuella projekt (SC, D2).

Medlem

Förstår helt ärligt inte varför alla PC fanboys är så fördomsfulla till att D3 släpps till konsol. Jag kommer att spela det till PC.

De flesta av mina kompisar spelar enbart spel på konsol och jag skulle tycka att det var underbart om de kunde fixa så att alla inom PC,PS3 och xbox kommer kunna köra tillsammans, att det inte spelar någon roll vilken klient man kör på. Jag skulle tex kunna köpa PC versionen OCH PS3 versionen och kunna köra med samma gubbe på samma server.

Diablo3 är främst ett PVE spel och det skulle inte påverka spelkänslan nämnvärt att spela med någon på konsol eller vise versa.

Förstår att det är många legala och monetära intressen i ent sånkt är scenario men det skulle vara hur coolt och grymt som helst om det blev så

Medlem
Medlem

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Medlem
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

Medlem

det gör ju inget, rädslan finns dock där att dom med 4an (om det nu någonsin kommer en 4a) portar det åt andra hållet, jag spelar mycket gärna på konsoll också, men vissa spel vill man köra på pc och det är tragiskt när man märker hur ett spel ur en serie plötsligt förvandlats från att vara ett fullvärdigt pc-spel med bra kontroll och anpassad grafik med många inställningar osv, till att nästa spel i serien blir portat från valfri konsoll och kvar finns bara ett skal utan innehåll.
jag har dock förståelse för att många spelbolag gör så därför att pengarna ligger till störst del där, man hoppas bara det kommer fortsätta finnas företag om 5 år som utvecklar primärt till pc och portar till konsoll (om det nu måste portas alls)

Medlem

det gör ju inget, rädslan finns dock där att dom med 4an (om det nu någonsin kommer en 4a) portar det åt andra hållet, jag spelar mycket gärna på konsoll också, men vissa spel vill man köra på pc och det är tragiskt när man märker hur ett spel ur en serie plötsligt förvandlats från att vara ett fullvärdigt pc-spel med bra kontroll och anpassad grafik med många inställningar osv, till att nästa spel i serien blir portat från valfri konsoll och kvar finns bara ett skal utan innehåll.
jag har dock förståelse för att många spelbolag gör så därför att pengarna ligger till störst del där, man hoppas bara det kommer fortsätta finnas företag om 5 år som utvecklar primärt till pc och portar till konsoll (om det nu måste portas alls)

Inaktiv

Jag måste säga att det är jävligt intressant men samtidigt tragiskt att läsa alla negativa kommentarer här angående Diablo III på konsol. Spelet är i princip klart för PC så det finns ingen som helst möjlighet till att det blir en konsolport så vad i helvete gnäller folk om egentligen?
Det värsta som kan hända är att Blizzard väljer att släppa spelet senare efter att man portat spelet FRÅN PC till konsol.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

Oooh årets kontring! KOTY!

KOTY!

Medlem

Han skrev aldrig "Diablo 3" utan "Diablo console project." och när blizzard har pratat om Diablo till consol så har dom sagt: "bringing the diablo experience to consoles" inte nå Diablo 3 till consols.

Medlem

Han skrev aldrig "Diablo 3" utan "Diablo console project." och när blizzard har pratat om Diablo till consol så har dom sagt: "bringing the diablo experience to consoles" inte nå Diablo 3 till consols.

Medlem

Han skrev aldrig "Diablo 3" utan "Diablo console project." och när blizzard har pratat om Diablo till consol så har dom sagt: "bringing the diablo experience to consoles" inte nå Diablo 3 till consols.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

haha tragiskt om du inte trollar. Just den attityden som är så barnslig. "Konsoler är bara för "casuals", PC är tr00e gaming"

Medlem

Diablo 3 med autoaim och killstreak bonusar! Lås upp nya fiender med extra dyra DLC paket!

Medlem
Skrivet av Konung:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

haha tragiskt om du inte trollar. Just den attityden som är så barnslig. "Konsoler är bara för "casuals", PC är tr00e gaming"

Nej, men din kommentar skriker okunskap. Spelen är betydligt dyrare till konsol så kostnader jämnar ut sig väldigt fort om man köper många spel.

Medlem

R.I.P Diablo


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

haha tragiskt om du inte trollar. Just den attityden som är så barnslig. "Konsoler är bara för "casuals", PC är tr00e gaming"

Nej, men din kommentar skriker okunskap. Spelen är betydligt dyrare till konsol så kostnader jämnar ut sig väldigt fort om man köper många spel.

Haha fyfan, hoppas verkligen att du skämtar! Av vilken anledning så skriker hans kommentar av okunskap?

Okay, om ditt resonemang är så jäkla vettigt, låt oss tänka. Min data som jag använder med jämna mellanrum, oftast till MMORPG spel såsom Guild Wars (ibland BF/COD) kostade 14 000:-
och du kan hitta en xbox för ca 2000 :- . Xbox (konsoll) spelen kostar ca 100:- ( OBS observera: på ett ungefär) mer än data spelen, så då skulle det krävas att du köpte ungefärt 120 spel för att komma upp i samma nivå som en data kostar. Visst, jag har väl närmare 120 spel till xboxen, men alla har inte det.

Medlem

Ytterligare ett nerdummat spel alltså. Och så som jag sett fram mot D3.

Medlem
Skrivet av Sharpless:

Ytterligare ett nerdummat spel alltså. Och så som jag sett fram mot D3.

suck.. kan inte alla ni jäkla små-ungar bara dra nånstans? leta upp en www. we-hate-consols.com sida eller nå så man slipper se erat jäkla tjat om att allting som har med konsoll att göra är "nerdummat".. vafan betyder ens nerdummat?, försök slå upp det i en ordbok du, jag kan iallafall inte hitta det

Varken här...
eller här..

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

haha tragiskt om du inte trollar. Just den attityden som är så barnslig. "Konsoler är bara för "casuals", PC är tr00e gaming"

Nej, men din kommentar skriker okunskap. Spelen är betydligt dyrare till konsol så kostnader jämnar ut sig väldigt fort om man köper många spel.

Haha fyfan, hoppas verkligen att du skämtar! Av vilken anledning så skriker hans kommentar av okunskap?

Okay, om ditt resonemang är så jäkla vettigt, låt oss tänka. Min data som jag använder med jämna mellanrum, oftast till MMORPG spel såsom Guild Wars (ibland BF/COD) kostade 14 000:-
och du kan hitta en xbox för ca 2000 :- . Xbox (konsoll) spelen kostar ca 100:- ( OBS observera: på ett ungefär) mer än data spelen, så då skulle det krävas att du köpte ungefärt 120 spel för att komma upp i samma nivå som en data kostar. Visst, jag har väl närmare 120 spel till xboxen, men alla har inte det.

14 000 när du mestadels spelar Guild Wars? Köpt på Siba eller?

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Sharpless:

Ytterligare ett nerdummat spel alltså. Och så som jag sett fram mot D3.

suck.. kan inte alla ni jäkla små-ungar bara dra nånstans? leta upp en www. we-hate-consols.com sida eller nå så man slipper se erat jäkla tjat om att allting som har med konsoll att göra är "nerdummat".. vafan betyder ens nerdummat?, försök slå upp det i en ordbok du, jag kan iallafall inte hitta det

Varken här...
eller här..

Svenskan är ett underbart språk, som inte alls har något emot att man sätter ihop nya ord.

TV-spel har av tvång ett betydligt enklare gränssnitt, då det inte finns lika många knappar att använda, och inte heller ett lika exakt pekdon, som på en PC med tangentbord och mus. Det här gör att det blir problem för antingen TV-spelsversionen eller PC-versionen, om man använder samma gränssnitt till bägge versionerna.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Konung:

Älskar alla PC-fanboys som sitter och spyr galla över konsolerna. Så sjukt omoget.
Konsoler är billigare och mer lättillgängliga, inte konstigt att folk spelar på dem, bara att acceptera.

Såklart kommer alla casuals och klagar. Sorgligt.

haha tragiskt om du inte trollar. Just den attityden som är så barnslig. "Konsoler är bara för "casuals", PC är tr00e gaming"

Nej, men din kommentar skriker okunskap. Spelen är betydligt dyrare till konsol så kostnader jämnar ut sig väldigt fort om man köper många spel.

Haha fyfan, hoppas verkligen att du skämtar! Av vilken anledning så skriker hans kommentar av okunskap?

Okay, om ditt resonemang är så jäkla vettigt, låt oss tänka. Min data som jag använder med jämna mellanrum, oftast till MMORPG spel såsom Guild Wars (ibland BF/COD) kostade 14 000:-
och du kan hitta en xbox för ca 2000 :- . Xbox (konsoll) spelen kostar ca 100:- ( OBS observera: på ett ungefär) mer än data spelen, så då skulle det krävas att du köpte ungefärt 120 spel för att komma upp i samma nivå som en data kostar. Visst, jag har väl närmare 120 spel till xboxen, men alla har inte det.

14 000 när du mestadels spelar Guild Wars? Köpt på Siba eller?

Nwaepp, komplett faktiskt, kostar att ligga på topp vettu.

Skriv svar