Microsoft: Ingen ny Xbox under 2012

Robot
Microsoft: Ingen ny Xbox under 2012

Franska högkvarterets Cedrick Delmas konstaterar att det inte kommer släppas någon ny konsol under pågående år.

#nintendo, #microsoft, #sony


Medlem
Microsoft: Ingen ny Xbox under 2012

Sony vill garanterat vänta till PS4 kan utrustas med Bluray 2 eller vad det kommer heta för att stödja 4k skärmar.
Men i min mening är 360 redan föråldrad och tacka gudarna för att PC finns

Medlem

Ärligt talat hoppas jag att Wii U floppar (kommer inte ske dock). Jag vill inte att Nintendo ska gå under, men jag vill gärna slippa behöva köpa extra-konsoler hela tiden. Nintendo som tredjepartsutvecklare hade varit awesome.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Ärligt talat hoppas jag att Wii U floppar (kommer inte ske dock). Jag vill inte att Nintendo ska gå under, men jag vill gärna slippa behöva köpa extra-konsoler hela tiden. Nintendo som tredjepartsutvecklare hade varit awesome.

Uhm är du galen eller =P

Nintendo 2.23 miljarder dollar i omsättning 2011
Hela Sony 2.41 miljarder dollar i omsättning 2011

Så om du tror Nintendo nånsin behöver ge sig ur spelet innan microsoft eller sony så tror du fel ^^

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Sony vill garanterat vänta till PS4 kan utrustas med Bluray 2 eller vad det kommer heta för att stödja 4k skärmar.
Men i min mening är 360 redan föråldrad och tacka gudarna för att PC finns

Nästa format är HVD, eller Holographic Versatile Disc som det heter. Tekniken finns redan idag och en HVD skiva kan lagra upp till 6TB med data på en och samma skiva. Tyvärr kostar tekniken alldeles för mycket idag, men allt eftersom vi hittar nya och billigare vägar att framställa material så kommer priset sjunka och så småningom leta sig ut i butiker. Dock inte inom tidspannet då Sony tänker lansera sin konsol. Sägs idag att en HVD läsare ligger på omkring 100 000kr.

Medlem

4k kan du glömma, de är alldeles för dyrt för att en Svensson ens ska kunna tänka på det.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Kommer spel företagen börja pressa på lite med ny teknologi och prestanda nu eller måste vi vänta tills dom nya konsolerna?

Medlem

Till PC alltså

Inaktiv

Bra att Microsoft väntar.. Wii U blir flopp och sedan kommer 720 / Ps4 spöa skiten ur Nintendo

Medlem

Nej nej, 360's riktigta cykel tog slut 2007-2008 ungefär.

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av DarkZide8:

Ärligt talat hoppas jag att Wii U floppar (kommer inte ske dock). Jag vill inte att Nintendo ska gå under, men jag vill gärna slippa behöva köpa extra-konsoler hela tiden. Nintendo som tredjepartsutvecklare hade varit awesome.

Uhm är du galen eller =P

Nintendo 2.23 miljarder dollar i omsättning 2011
Hela Sony 2.41 miljarder dollar i omsättning 2011

Så om du tror Nintendo nånsin behöver ge sig ur spelet innan microsoft eller sony så tror du fel ^^

Ehm, Sony hade drygt 80 miljarder dollars i omsättning 2011 medan Nintendo "bara" hade 10 miljarder i runda slängar. Vi pratar om ganska stora klasskillnader mellan dessa företag.

Medlem

Men gris konsoler som håller utvecklingen tillbaka. Orka spela snart med grafik ala 2008-2009


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Är det någon som tilltalas av den nuvarande designen på dessa framtidsmaskiner? Jag menar vilket hem har de haft i åtanke när de skapade dessa hemska prydnader?

Titta på Xboxen, vem vid sina sinnens fulla bruk betalar för att pryda sin kära boning med ett futuristiskt ägg med nittiotalskomplex? Man vet ju bara att det kommer pulsera ifrån sig ett sånt där mystiskt mättat ljus också som blir så otroligt störande i längden, vad är poängen?

PS4an är inte så illa, ser mest ut som en PS3a idkat olaga samlag med ett jävla fönster, sen har någon hittat den svaga avkomman gömd under torkskåpet i tvättstugan. Ah, c'est Magnifique!

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av DarkZide8:

Ärligt talat hoppas jag att Wii U floppar (kommer inte ske dock). Jag vill inte att Nintendo ska gå under, men jag vill gärna slippa behöva köpa extra-konsoler hela tiden. Nintendo som tredjepartsutvecklare hade varit awesome.

Uhm är du galen eller =P

Nintendo 2.23 miljarder dollar i omsättning 2011
Hela Sony 2.41 miljarder dollar i omsättning 2011

Så om du tror Nintendo nånsin behöver ge sig ur spelet innan microsoft eller sony så tror du fel ^^

Nä, därför jag skrev (kommer inte ske dock)

Medlem

Blir inte förvånad över detta, om utvecklarna ska få 720 hårdvaran att jobba med i vår, så skulle det ju vara lite oroväckande om konsolen skulle släppas innan årets slut!

Vad skulle vi få för slags spel på så kort tid? 2,5 timmars kampanjer med 3 kartor multiplayer + rejält med buggar?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Grön:

Är det någon som tilltalas av den nuvarande designen på dessa framtidsmaskiner? Jag menar vilket hem har de haft i åtanke när de skapade dessa hemska prydnader?

Titta på Xboxen, vem vid sina sinnens fulla bruk betalar för att pryda sin kära boning med ett futuristiskt ägg med nittiotalskomplex? Man vet ju bara att det kommer pulsera ifrån sig ett sånt där mystiskt mättat ljus också som blir så otroligt störande i längden, vad är poängen?

PS4an är inte så illa, ser mest ut som en PS3a idkat olaga samlag med ett jävla fönster, sen har någon hittat den svaga avkomman gömd under torkskåpet i tvättstugan. Ah, c'est Magnifique!

Jag har inte sett bilder på de nya, var hittar man dem?
(jag tror inte de som FZ lagt upp är riktiga)

Skrivet av DarkZide8:

Jag har inte sett bilder på de nya, var hittar man dem?
(jag tror inte de som FZ lagt upp är riktiga)

De har som du säkert vet inte gått ut med någon spikad design, jag skrev givetvis om de senaste konceptbilderna

Edit.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120130/sony-om-playstatio...
Där kan du se motsvarande för PS4an, de tänjer verkligen på gränsen mellan chic & totalt oinspirerad.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av DarkZide8:

Jag har inte sett bilder på de nya, var hittar man dem?
(jag tror inte de som FZ lagt upp är riktiga)

De har som du säkert vet inte gått ut med någon spikad design, jag skrev givetvis om de senaste konceptbilderna

Edit.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120130/sony-om-playstatio...
Där kan du se motsvarande för PS4an, de tänjer verkligen på gränsen mellan chic & totalt oinspirerad.

Satt nyss och tänkte hur förbaskat fula dessa konceptbilderna är, speciellt denna på "Xboxen"

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av DarkZide8:

Ärligt talat hoppas jag att Wii U floppar (kommer inte ske dock). Jag vill inte att Nintendo ska gå under, men jag vill gärna slippa behöva köpa extra-konsoler hela tiden. Nintendo som tredjepartsutvecklare hade varit awesome.

Uhm är du galen eller =P

Nintendo 2.23 miljarder dollar i omsättning 2011
Hela Sony 2.41 miljarder dollar i omsättning 2011

Så om du tror Nintendo nånsin behöver ge sig ur spelet innan microsoft eller sony så tror du fel ^^

Ehum, hur tänkte du här egentligen? troll eller?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Ärligt talat hoppas jag att Wii U floppar (kommer inte ske dock). Jag vill inte att Nintendo ska gå under, men jag vill gärna slippa behöva köpa extra-konsoler hela tiden. Nintendo som tredjepartsutvecklare hade varit awesome.

Jag hoppas hela nästa konsol generation kommer floppa, samt att vi blir av med utgivare som Activision, EA och Ubisoft. Det skulle öppna upp större möjligheter för folk som faktiskt har passion för spel och skapa nya ideér utöver motioncontrol gimmick bullshit. Visst marknaden skulle tillfälligt förlora miljontals spelare och troligtvis hundratals utvecklare, men jag kan inte beskriva hur lite jag bryr mig om det nu med tanke den massiva mediokra multiplatforms mentaliteten som infekterat markaden dem senaste 5-6åren.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Nästa format är HVD, eller Holographic Versatile Disc som det heter. Tekniken finns redan idag och en HVD skiva kan lagra upp till 6TB med data på en och samma skiva. Tyvärr kostar tekniken alldeles för mycket idag, men allt eftersom vi hittar nya och billigare vägar att framställa material så kommer priset sjunka och så småningom leta sig ut i butiker. Dock inte inom tidspannet då Sony tänker lansera sin konsol. Sägs idag att en HVD läsare ligger på omkring 100 000kr.

Wow, tack för den informationen, hade jag inte hört talas om, that's awesome!

Medlem

Ni kan glömma allt som har med HVD att göra. Blu Ray är här för att stanna ett bra tag, tro inget annat. Ni tror väl inte de tar fram ny tekniker som knappt hinner ut på marknaden innan de bytts. DVD är fortfarande större an Blu Ray säger en hel del vad majoriteten har för standard.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Grön:

Är det någon som tilltalas av den nuvarande designen på dessa framtidsmaskiner? Jag menar vilket hem har de haft i åtanke när de skapade dessa hemska prydnader?

Titta på Xboxen, vem vid sina sinnens fulla bruk betalar för att pryda sin kära boning med ett futuristiskt ägg med nittiotalskomplex? Man vet ju bara att det kommer pulsera ifrån sig ett sånt där mystiskt mättat ljus också som blir så otroligt störande i längden, vad är poängen?

PS4an är inte så illa, ser mest ut som en PS3a idkat olaga samlag med ett jävla fönster, sen har någon hittat den svaga avkomman gömd under torkskåpet i tvättstugan. Ah, c'est Magnifique!

Vadå? Det är random uttråkade pojkar som istter hemma vid sina datorer och skapar det där. Det är inte officellt från sony eller microsoft

Medlem

Alltså kommer Black ops 2 bli samma skit som ettan, DVS, fokus på konsoll med "kanske" samma motor osv.
Treyarch hade ju hoppats på att få utvecka motorn vidare till nya "next generation console"

Skrivet av MooDHooDs:

...

Jag trodde mycket riktigt att det var läckta konceptbilder som hade någonting med företagen att göra men ett sök på google visade att den till synes fristående designbyrån Yanko Design står skyldig för bilderna. Grymt smart publicitetsdrag frågan är om byrån lyckas locka åt sig en enda kund genom att glida på jättarnas svallvåg såhär. Jag menar konsolerna är riktiga ögonsår MS / Sony kan inte vart helt okej med detta. Någon som sitter på mer info?

http://www.yankodesign.com/2009/09/18/playstation-4-clear/

Moderator | Testpilot

Mycket fransmänn i farten nu?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Haziza:

Ni kan glömma allt som har med HVD att göra. Blu Ray är här för att stanna ett bra tag, tro inget annat. Ni tror väl inte de tar fram ny tekniker som knappt hinner ut på marknaden innan de bytts. DVD är fortfarande större an Blu Ray säger en hel del vad majoriteten har för standard.

Kolla bara på det som kom före Bluray.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av DarkZide8:

Ärligt talat hoppas jag att Wii U floppar (kommer inte ske dock). Jag vill inte att Nintendo ska gå under, men jag vill gärna slippa behöva köpa extra-konsoler hela tiden. Nintendo som tredjepartsutvecklare hade varit awesome.

Jag hoppas hela nästa konsol generation kommer floppa, samt att vi blir av med utgivare som Activision, EA och Ubisoft. Det skulle öppna upp större möjligheter för folk som faktiskt har passion för spel och skapa nya ideér utöver motioncontrol gimmick bullshit. Visst marknaden skulle tillfälligt förlora miljontals spelare och troligtvis hundratals utvecklare, men jag kan inte beskriva hur lite jag bryr mig om det nu med tanke den massiva mediokra multiplatforms mentaliteten som infekterat markaden dem senaste 5-6åren.

Med tanke på att det är majoriteten som styr så lär det där nog aldrig hända.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Haziza:

Ni kan glömma allt som har med HVD att göra. Blu Ray är här för att stanna ett bra tag, tro inget annat. Ni tror väl inte de tar fram ny tekniker som knappt hinner ut på marknaden innan de bytts. DVD är fortfarande större an Blu Ray säger en hel del vad majoriteten har för standard.

Kolla bara på det som kom före Bluray.

Och?


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av DarkZide8:

Ärligt talat hoppas jag att Wii U floppar (kommer inte ske dock). Jag vill inte att Nintendo ska gå under, men jag vill gärna slippa behöva köpa extra-konsoler hela tiden. Nintendo som tredjepartsutvecklare hade varit awesome.

Jag hoppas hela nästa konsol generation kommer floppa, samt att vi blir av med utgivare som Activision, EA och Ubisoft. Det skulle öppna upp större möjligheter för folk som faktiskt har passion för spel och skapa nya ideér utöver motioncontrol gimmick bullshit. Visst marknaden skulle tillfälligt förlora miljontals spelare och troligtvis hundratals utvecklare, men jag kan inte beskriva hur lite jag bryr mig om det nu med tanke den massiva mediokra multiplatforms mentaliteten som infekterat markaden dem senaste 5-6åren.

Du är absolut inte ensam om den åsikten. Analvision,Ea och Ubisoft är gift och kräkmedel för spelmediet. Tyvärr tror jag inte det kommer att ske men om så vore fallet vore jag den första att bryta ut i glädje sång.


signatur

More COOP for the masses

12
Skriv svar