Mystiskt Mass Effect 3-DLC släpps vid lanseringen?

Robot
Mystiskt Mass Effect 3-DLC släpps vid lanseringen?

Vad är From Dust-paketet för något, och varför dyker det upp som DLC samma dag som Mass Effect 3 släpps i butik?

#bioware, #electronic-arts


Medlem
Mystiskt Mass Effect 3-DLC släpps vid lanseringen?

ge mig!

Medlem

Jag har hört att det ska vara

Prothean-medlemmen

för dom som inte har köpt Collectors edition. Har ingen confirm på det dock.

Medlem

From Dust... påhittigt namn om det stämmer. Eller just ja fan, finns det inte redan ett helt spel med liknande namn?

Medlem

dlc redan vid release. Blir ej förvånad.

origin btw.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

dlc redan vid release. Blir ej förvånad.

origin btw.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Hmm...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De e kanske något hemligt som man får med med collectors edition (får det har stått på CE trailern). Och om man inte ska köpa CE kan köpa det separat sedan.

Medlem

Inget köp då.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Inget köp då.

nope.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:

Inget köp då.

nope.

Kan inte herrarna förklara för oss andra vad som är dåligt med DLC vid release?

Medlem
Skrivet av Bla_Ze:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:

Inget köp då.

nope.

Kan inte herrarna förklara för oss andra vad som är dåligt med DLC vid release?

Det är något som bör ha varit i spelet vid släppet. Aldrig ett bra tecken med DLC vid release.

Medlem

Spelet lär vara feature complete vid det här laget, så hur fan ska dom kunna lägga till mer content?
Magi? Det verkar mer som om ni har 0 koll på hur spel utvecklas men gnäller gärna endå?

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Bla_Ze:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:

Inget köp då.

nope.

Kan inte herrarna förklara för oss andra vad som är dåligt med DLC vid release?

Det är något som bör ha varit i spelet vid släppet. Aldrig ett bra tecken med DLC vid release.

Precis, jag är dock anti-dlc i allmänhet men detta är bara vidrigt, förstår inte hur _någon_ kan stödja detta...

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Bla_Ze:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:

Inget köp då.

nope.

Kan inte herrarna förklara för oss andra vad som är dåligt med DLC vid release?

Det är något som bör ha varit i spelet vid släppet. Aldrig ett bra tecken med DLC vid release.

Precis, jag är dock anti-dlc i allmänhet men detta är bara vidrigt, förstår inte hur _någon_ kan stödja detta...

Håller till viss del med, men tycker att det beror på vilken typ av DLC det rör sig om. Har inget emot release-DLC förutsatt att det inte handlar om att man får en sämre spelupplevelse om man inte köper. DLC med nya dräkter och liknande påverkar ju inte direkt spelet och får för min del gärna släppas vid release. Jag tänker inte betala extra för det, men vissa andra kanske tycker att det är värt det. Detsamma gäller även extra vapen och liknande onödigheter.

Inaktiv

Varför klagar folk fortfarande på DLC? Det är vanligt idag.. innan dom ens har kommit på ett spel sitter det ett team före och skissar på ett DLC. Bara att vänja sig.. så länge det finns en marknad och så länge folk köper dessa så varför inte?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför klagar folk fortfarande på DLC? Det är vanligt idag.. innan dom ens har kommit på ett spel sitter det ett team före och skissar på ett DLC. Bara att vänja sig.. så länge det finns en marknad och så länge folk köper dessa så varför inte?

dom behöver bara en ursäkt för att köra pirat


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av showerguy:

Varför klagar folk fortfarande på DLC? Det är vanligt idag.. innan dom ens har kommit på ett spel sitter det ett team före och skissar på ett DLC. Bara att vänja sig.. så länge det finns en marknad och så länge folk köper dessa så varför inte?

dom behöver bara en ursäkt för att köra pirat

Bara att vänja sig? Underbart med människor som du som inte förstår att om du accepterar allt som dom skiter ner I din mun så fortsätter dom att skita ner mer I din mun, vissa av oss köper aktivt inte saker för att vi vill inte ge våra pengar till ett skitigt girigt system.

Warpgun, nej det betyder inte att dom som bestämmer sig för detta tänker pirata spelet, dom som gör det, gör det utan att bry sig om en ursäkt, personligen så betyder det att jag inte köper dlc och förmodligen inte spelet heller innan det är bra mycket billigare än original priset.

Medlem

Dag 1 DLC för 10 dollar låter som EAs vanliga anti-begagnat DLC (dvs något som kommer ingå i alla nya köp av spelet - av modellen The Stone Golem DLC-et i Dragon Age: Origin, han där halvgalna mercenarien i Mass Effect 2 eller The Exiled Prince i DA2). Det kan man givetvis tycka vad man vill om. Följer det standardmodellen är det med andra ord något som inte påverkar PC-spelare men som är en aning ruttet om man vill köpa spelet begagnat till konsol.

Medlem

gissar att det blir som i DA2. BW Gör ett spel, tillåter spelaren att få access till 95% vid köpet och får sedan betala igen för att låsa upp resterande 5%...

Inaktiv

ngt meningslöst vapen antar jag .. och en patetisk hatt till team fortress..

Medlem

Nefan, kompis. Det är bara att vänja sig, för det lönar sig inte att bitcha om det iallafall. Du är en obetydlig liten konsument som får ta emot av de stora företagen oavsett ifall du gnäller eller inte. Skillnaden är att man kan ju försöka njuta av produkten och senare ta ställning till huruvida ett DLC kan vara värt priset för ytterligare några timmar av fun time. För självklart lägger de ut dlc? Det är inget konstigt? De tjänar ju pengar på det? För du tror väl ändå inte att de gör spelen för din skull? Eller gamerns? Hade jag varit i branchen hade jag tagit betalt för ALLT. "Jaha? Du vill kunna savea ditt game? Ja men vi tar bara 10kronor per save" Det är ett helt lysande handelskoncept att skapa merförsäljning och det finns på alla andra marknader också, förutom spelvärlden (Lägg till 5kronor för en plusmeny, köper du ytterligare en korv får du en klapp på kinden och för bara 200 kronor ytterligare gör jag samma sak fast utan kläder).
Så ja
Deal with it

Skrivet av korosuu:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av showerguy:

Varför klagar folk fortfarande på DLC? Det är vanligt idag.. innan dom ens har kommit på ett spel sitter det ett team före och skissar på ett DLC. Bara att vänja sig.. så länge det finns en marknad och så länge folk köper dessa så varför inte?

dom behöver bara en ursäkt för att köra pirat

Bara att vänja sig? Underbart med människor som du som inte förstår att om du accepterar allt som dom skiter ner I din mun så fortsätter dom att skita ner mer I din mun, vissa av oss köper aktivt inte saker för att vi vill inte ge våra pengar till ett skitigt girigt system.

Warpgun, nej det betyder inte att dom som bestämmer sig för detta tänker pirata spelet, dom som gör det, gör det utan att bry sig om en ursäkt, personligen så betyder det att jag inte köper dlc och förmodligen inte spelet heller innan det är bra mycket billigare än original priset.


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Inaktiv
Skrivet av korosuu:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av showerguy:

Varför klagar folk fortfarande på DLC? Det är vanligt idag.. innan dom ens har kommit på ett spel sitter det ett team före och skissar på ett DLC. Bara att vänja sig.. så länge det finns en marknad och så länge folk köper dessa så varför inte?

dom behöver bara en ursäkt för att köra pirat

Bara att vänja sig? Underbart med människor som du som inte förstår att om du accepterar allt som dom skiter ner I din mun så fortsätter dom att skita ner mer I din mun, vissa av oss köper aktivt inte saker för att vi vill inte ge våra pengar till ett skitigt girigt system.

Warpgun, nej det betyder inte att dom som bestämmer sig för detta tänker pirata spelet, dom som gör det, gör det utan att bry sig om en ursäkt, personligen så betyder det att jag inte köper dlc och förmodligen inte spelet heller innan det är bra mycket billigare än original priset.

Du får antingen vänja dig, eller skita i att köpa det. Det är ett fritt val du kan göra.
Ja såvida du inte begår brott och stjäl spelet just för att du är för sniken och snål om du så gör det..


signatur

The Year was 2027..

Medlem

zero day dlc är blä!

Inaktiv
Skrivet av korosuu:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av showerguy:

Varför klagar folk fortfarande på DLC? Det är vanligt idag.. innan dom ens har kommit på ett spel sitter det ett team före och skissar på ett DLC. Bara att vänja sig.. så länge det finns en marknad och så länge folk köper dessa så varför inte?

dom behöver bara en ursäkt för att köra pirat

Bara att vänja sig? Underbart med människor som du som inte förstår att om du accepterar allt som dom skiter ner I din mun så fortsätter dom att skita ner mer I din mun, vissa av oss köper aktivt inte saker för att vi vill inte ge våra pengar till ett skitigt girigt system.

Warpgun, nej det betyder inte att dom som bestämmer sig för detta tänker pirata spelet, dom som gör det, gör det utan att bry sig om en ursäkt, personligen så betyder det att jag inte köper dlc och förmodligen inte spelet heller innan det är bra mycket billigare än original priset.

Jo men ibland får man ta konsekvenserna. Varför ska man vara emot något i flera år? Samma sak med nya uppdateringar på Facebook.. man hatar tidslinjen första dagarna men sedan får man helt enkelt ta och "vänja sig"

Men som sagt.. fortsätt att vara emot DLC. Du förlorar en massa påt.

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

gissar att det blir som i DA2. BW Gör ett spel, tillåter spelaren att få access till 95% vid köpet och får sedan betala igen för att låsa upp resterande 5%...

Förmodligen, och det är helt sjukt. Spelet har man betalt för, allt skall ingå. Tyvärr blir det du säger vanligare i fler och fler titlar, förmodligen för att 'folk' som "warpguN" accepterar det.

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

gissar att det blir som i DA2. BW Gör ett spel, tillåter spelaren att få access till 95% vid köpet och får sedan betala igen för att låsa upp resterande 5%...

Definiera 100%. Suck... "Folk", var det ja... DLC utvecklas parallellt med spelet på flera stora titlar, och kan således inte implementeras hursomhelst, och framförallt inte efter det att spelet genomgått sin primära utvecklingsfas och hoppat över till Alfa/Beta-stadie - skulle ni hellre se att de lägger innehållet på hyllan 6 månader bara för att inte verka giriga och släppa det första dan? Blir det bättre då?

Ett ord; idioti.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av VonSnoe:

gissar att det blir som i DA2. BW Gör ett spel, tillåter spelaren att få access till 95% vid köpet och får sedan betala igen för att låsa upp resterande 5%...

Förmodligen, och det är helt sjukt. Spelet har man betalt för, allt skall ingå. Tyvärr blir det du säger vanligare i fler och fler titlar, förmodligen för att 'folk' som "warpguN" accepterar det.

bry mig inte nämnvärt, inte så att min speluppleves förstörs direkt. ingen som tvinga dig köpa skiten


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Jag är ju förstas gammal som gatan.. men jag minns en tid när spelmarknaden inte BARA handlade om maximal profit. Det var tider det och vilka spel, titlar man minns än idag. Vem kommer ihåg tex Skyrim om 10 år?

Medlem
Skrivet av classon81:

Jag är ju förstas gammal som gatan.. men jag minns en tid när spelmarknaden inte BARA handlade om maximal profit. Det var tider det och vilka spel, titlar man minns än idag. Vem kommer ihåg tex Skyrim om 10 år?

Qft. Spel gjordes förr, inte enbart för att göra vinst, utan för att skapa en minnesvärd upplevelse.

12
Skriv svar