Inget handkontrollstöd för Mass Effect 3 till pc

Robot
Inget handkontrollstöd för Mass Effect 3 till pc

Din gamepad "kanske funkar eller inte funkar", Bioware stödjer i alla fall inte officiellt något annat än mus och tangentbord.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Inget handkontrollstöd för Mass Effect 3 till pc

Jaha? Varför har de skippat stödet för gamepads?

Medlem

tycker det är synd. Vanligtvis föredrar jag mus&tangentbord men i spel som Mass Effect kan det vara najs att luta sig tillbaka och spela med kontroll. Men, men, blir köp till pc ändå

Medlem

360 kontrollern borde ju funkar ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

tråkigt att det inte funkade till demot, min xbox hdd var full men att testa det till PC sket sig ju. Är det verkligen så mycket extrajobb att lägga in stöd för gamepads?

Medlem

Vilket märkligt uttalande från en sån respekterad spelstudio, att handkontrollen ska funka och det bra är väl en självklarhet nuförtiden?

Medlem

Fattar inte varför de gör så här med ett spel som även utvecklas till 360? Borde ju inte krävas så mkt jobb att lägga in det i PC-versionen också

Medlem

Onödigt när man har mus och tangentbord.

Medlem

folk är roliga. först gnäller folk på konsoller och nu när gamepad inte stöds så gnäller folk på det också

Medlem
Skrivet av jlarss:

folk är roliga. först gnäller folk på konsoller och nu när gamepad inte stöds så gnäller folk på det också

Indeed. Vill man spela med handkontroll, spela på konsol helt enkelt.

Handkontrollen har man väl på sin konsol, varför på PC:n?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Testade demot nu och vilken JÄVLA skit. Karaktärerna springer som att de har en grillgaffel uppkörd i ändtarmen, grafiken är helt skit, kontrollen är tydligt anpassad efter konsollernas "A"-knapp - dvs samma system som Gears of War lanserade, texten är många gånger suddig och man kan inte ens ändra grafikinställningarna utan enbart upplösningen.

Usel jävla portning till PC. Så sjukligt besviken. Fyfan. Rutten dynga. Knappt värt att ens pirata

Medlem

BioWare är inte samma företag de en gång var, så enkelt är det.

Medlem

testade multiplayer nyss och fyfan vad dött det var ^^

Medlem

Irriterande. Jag är en av dom "konstiga" som föredrar att spela med handkontroll till FPS på PC. Men det ska väl gå på något sätt förhoppningsvis.

Medlem

Hur jäkla svårt kan det vara att ha med handkontrollsstöd till pc? Idioter.. Inte för att jag kör med handkontroll för något ME spel men ändå.

Medlem
Skrivet av spritarn:

Testade demot nu och vilken JÄVLA skit. Karaktärerna springer som att de har en grillgaffel uppkörd i ändtarmen, grafiken är helt skit, kontrollen är tydligt anpassad efter konsollernas "A"-knapp - dvs samma system som Gears of War lanserade, texten är många gånger suddig och man kan inte ens ändra grafikinställningarna utan enbart upplösningen.

Usel jävla portning till PC. Så sjukligt besviken. Fyfan. Rutten dynga. Knappt värt att ens pirata

Det är ett jävla demo. spelet är ju inte ens klar så klart att grafiken inte går att ändra så mkt. Lär komma mer inställningar när hela spelet kommer.

Medlem

Helt rätt! Riktiga än spelar PC spel med mus och tangentbord!!

(in all seriousness, naturligtvis skall man få välja handkontroll om man nu skulle vilja det. Fattigt av biowarez att inte fixa det..)

Medlem

Har spelat igenom MP under natten och måste säga att det är riktigt kul.
Allt beror på vem man spelar me så klart. Att konstant behöva jaga för att överleva på de högre svårighetsgraderna är riktigt roligt.
Man måste flanka och hjälpas åt för att överhuvudtaget överleva 3-4 vågen.

Dock finns det en del irritationsmoment;
- Smått buggigt ibland, verkar som detta mesta har att göra med lagg från personen som är host.
- Pinsamt dåligt match making system, du kan söka/skapa egen server. Har testat det senare ett par gånger och du kan vänta i evigheter.
- Ingen text chat! Nope skojar inte. Du kan inte kommunicera på något sätt med dina team mates. Inga emotes, ingen text, nada. Du har såklart team speak men har bara stött på en eller två som har haft det igång.
- Upplåsningen är helt random, vilket betyder att du kan ha tur och låsa upp din favorit karaktär på en gång men du kan också (som jag) spela och köpa hur många XP packet som helst, fullt av vapen och karaktärer du inte använder.

När allt klaffar, dvs du spelar med ett bra team är detta riktigt guld. Tror inte det kommer bli någon långkörare dock, jag är redan lvl 44 efter bara en natts spelande. Kan tänka mig att dom kommer utöka kraftigt med DLC i framtiden.

Medlem

Tänkte tanka demot och prova, såg att man behövde origin.
Höll på att spy.
Nej tack till den demon.

Moderator | Testpilot
Skrivet av HitmaN:
Skrivet av spritarn:

Testade demot nu och vilken JÄVLA skit. Karaktärerna springer som att de har en grillgaffel uppkörd i ändtarmen, grafiken är helt skit, kontrollen är tydligt anpassad efter konsollernas "A"-knapp - dvs samma system som Gears of War lanserade, texten är många gånger suddig och man kan inte ens ändra grafikinställningarna utan enbart upplösningen.

Usel jävla portning till PC. Så sjukligt besviken. Fyfan. Rutten dynga. Knappt värt att ens pirata

Det är ett jävla demo. spelet är ju inte ens klar så klart att grafiken inte går att ändra så mkt. Lär komma mer inställningar när hela spelet kommer.

Dock ska ju ett DEMO utgöra en test version av FULLVERSIONEN av spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av HitmaN:
Skrivet av spritarn:

Testade demot nu och vilken JÄVLA skit. Karaktärerna springer som att de har en grillgaffel uppkörd i ändtarmen, grafiken är helt skit, kontrollen är tydligt anpassad efter konsollernas "A"-knapp - dvs samma system som Gears of War lanserade, texten är många gånger suddig och man kan inte ens ändra grafikinställningarna utan enbart upplösningen.

Usel jävla portning till PC. Så sjukligt besviken. Fyfan. Rutten dynga. Knappt värt att ens pirata

Det är ett jävla demo. spelet är ju inte ens klar så klart att grafiken inte går att ändra så mkt. Lär komma mer inställningar när hela spelet kommer.

Dock ska ju ett DEMO utgöra en test version av FULLVERSIONEN av spelet.

Precis. En demo ska ju locka folket till att köpa fullversionen. Till skillnad från en beta där man skall kunna komma med synpunkter etc för att göra spelet bättre / mer balanserat i slutet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av HitmaN:
Skrivet av spritarn:

Testade demot nu och vilken JÄVLA skit. Karaktärerna springer som att de har en grillgaffel uppkörd i ändtarmen, grafiken är helt skit, kontrollen är tydligt anpassad efter konsollernas "A"-knapp - dvs samma system som Gears of War lanserade, texten är många gånger suddig och man kan inte ens ändra grafikinställningarna utan enbart upplösningen.

Usel jävla portning till PC. Så sjukligt besviken. Fyfan. Rutten dynga. Knappt värt att ens pirata

Det är ett jävla demo. spelet är ju inte ens klar så klart att grafiken inte går att ändra så mkt. Lär komma mer inställningar när hela spelet kommer.

Dock ska ju ett DEMO utgöra en test version av FULLVERSIONEN av spelet.

Precis. En demo ska ju locka folket till att köpa fullversionen. Till skillnad från en beta där man skall kunna komma med synpunkter etc för att göra spelet bättre / mer balanserat i slutet.

Det jag menar. Demon nu är så otroligt fail, helst om det är som denna sorten som släpps innan release (nuförtiden alltså).

Titta bara på Kingdoms of amalur. Usch vilket demo. Så illa att det still och med står om det på wikipedia.com


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Är demon fail? Schhh, akta så inte demonen hör er...

Medlem

Lite synd, men ärligt talat föredrar jag att spela ME med mus + tangentbord. Testade demot på PC igår-kväll och jag är oerhört nöjd. Idag körde jag igång det på 360 med kinect, och även om det inte var så snabb responstid som dem sade att det skulle vara, så var det kul när man väl kom igång. Kan man sina team-mates och vilka abilities som är bra/dåligt mot olika fiender så är det faktiskt kul att spela med kinect. Ibland är man dock tvungen att hålla ner RB så man kan få lite tid att tänka :heart:

Medlem

Jävligt komiskt att en konsol port inte stödjer handkontroll ^^
Är det kanske för att Bioware inte vill ha portnings stämpeln i spelet? :PP:P:P:P:P:P:P

Medlem

Spelade introduktionen, sen ville jag inte spoila mig mer. Vill köra igenom ME3 ospoilat, med min egen elaka shepard (och min goodie two shoes shepard)

Medlem

Förstår inte varför det här är nyheter, varken Mass Effect 1 eller 2 hade kontroll stöd till PC. Hade det varit najs om det hade det? Ja. Men är jag förvånad över att det inte har det? Nej.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:

Är demon fail? Schhh, akta så inte demonen hör er...

Haha Inte riktigt det jag menar.

Känns bara som att företagen tror att demon är en liten testversion av spelet. T ex som en beta vilket inte är fallet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelar roll....
Handjagakontroll behövs ICKE


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

12
Skriv svar