En miljard matcher spelade i League of Legends

Medlem
Skrivet av Dicez:

Hämtat från LoL forumet

1. DOTA is harder and less forgiving than LoL.
2.DOTA is more complicated that LoL.
3. LoL has a more anime sort of theme going for it's combat and DOTA has a more realistic theme.
4. Last hitting is harder in DOTA.
5. you lose gold on death in DOTA
6. respawn timers go a lot faster for the losing team (don't get overconfident or you'll be out of commision for 90s and they're only out for 40.
7.items are more powerful in DOTA.

Jag lägger till
-Courier finns inte i LoL
-Du kan tpa till basen när du vill
-Du kan använda Flash i LoL som är ett item i Dota som kostar 2150 guld

Bara fördelar med LoL då... Saknar då inget av detta och det som finns i lol förbättrar ju bara.[/quote]

Om vi vänder på steken! Vad är det för förbättringar som finns i LoL?


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

SkullJoke, gå och spela mer lol innan du säger saker som inte stämmer inom spelet. Å andra sidan måste man komma ihåg att LoL är ett spel, samt att HoN är ett annat spel och att DoTa är ett annat spel. De är helt enkelt inte lika varandra. Vad skulle det då vara för nytta med LoL om det var precis som dota eller hon?


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem
Skrivet av Buio:

Tja, det är många matcher. Spelet kom ut oktober 2009, så det är grovt räknat 880 dagar. Det blir ungefär 790 matcher i minuten i snitt.

Låter osannolikt tbh.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ingen bryr sig vilket som är "svårare", man spelar det spelet man gillar mer och förstår inte alltid varför "svårare ska vara bättre"

Spelen bygger på samma grund men är helt olika, det funkar helt olika. METAT är väldigt annorlunda. Ska man jämföra "DOTA spel" så blir det ju bättre om DOTA 2 jämförs med HoN eller DOTA.

Sedan bara för att så mycket saker som är borta från DOTA ---> LOL så tror folk att spelet fortfarande är lätt och en "4 kids" spel, löjligt.

Det du skriver är inte fel. Dock går det att göra jämförelser eftersom Lol är väldigt lika på vissa sätt. Samt att Guinzo tror jag det var om det inte var Eul från dota som starta Lol


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Elias O:

SkullJoke, gå och spela mer lol innan du säger saker som inte stämmer inom spelet. Å andra sidan måste man komma ihåg att LoL är ett spel, samt att HoN är ett annat spel och att DoTa är ett annat spel. De är helt enkelt inte lika varandra. Vad skulle det då vara för nytta med LoL om det var precis som dota eller hon?

What...? Okej... Jag har spelat Lol sen det kom till ungefär 1 år tillbaka då det vart för mycket... Och när du säger att de inte är lika varandra hur menar du då får jag fråga...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Dicez:

Hämtat från LoL forumet

1. DOTA is harder and less forgiving than LoL.
2.DOTA is more complicated that LoL.
3. LoL has a more anime sort of theme going for it's combat and DOTA has a more realistic theme.
4. Last hitting is harder in DOTA.
5. you lose gold on death in DOTA
6. respawn timers go a lot faster for the losing team (don't get overconfident or you'll be out of commision for 90s and they're only out for 40.
7.items are more powerful in DOTA.

Jag lägger till
-Courier finns inte i LoL
-Du kan tpa till basen när du vill
-Du kan använda Flash i LoL som är ett item i Dota som kostar 2150 guld

Bara fördelar med LoL då... Saknar då inget av detta och det som finns i lol förbättrar ju bara.

Om vi vänder på steken! Vad är det för förbättringar som finns i LoL?[/quote]

Menade ju att alla dessa punkter som togs upp här var till fördel för LoL. Tycker bara det är possitiva saker för Lol alltså. Jag vet sen inte hur det är i Dota riktigt nu för tiden för har inte lirat det på 6+ år.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ingen bryr sig vilket som är "svårare", man spelar det spelet man gillar mer och förstår inte alltid varför "svårare ska vara bättre"

Spelen bygger på samma grund men är helt olika, det funkar helt olika. METAT är väldigt annorlunda. Ska man jämföra "DOTA spel" så blir det ju bättre om DOTA 2 jämförs med HoN eller DOTA.

Sedan bara för att så mycket saker som är borta från DOTA ---> LOL så tror folk att spelet fortfarande är lätt och en "4 kids" spel, löjligt.

Svårare behöver inte alltid vara bättre men jag tror att många hon/dota spelar blir upprörda när lol får så mycket mer viewer när spelet är så mycket enklare att bli bra på. Det är fortfarande väldigt lika spel och dom kommer att jämföras. Fortfarande farm/gank sen teamfights o push.

Sen är lol enklare, det är ett faktum och dom kör mer på "söta" hjältar o "söta" skins så inte konstigt att folk säger 4 kids spel om det.

Jag gillar o kollar på lol också, ser mycket roligt i spelet men jag föredrar dota för jag tycket det har mer att erbjuda.

Det jag inte gillar med lol är att du har 3 lanes där du ska farma väldigt länge, ibland uppemot 30 min för att få gearen du vill ha vilket tillsammans med starkare torn gör spelet mycket mer defensivt. Och att supportsen inte gör i princip nånting i stora delar av matchen.

Men det är en smaksak vad man gillar.

Medlem

nåt av dem bästa spelen jag någonsin kört! samma med dota! eller gameplayen kanske jag ska säga...

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Denie system... kanske det jag saknar mest... Sättet att dominera en lane genom att se till att dina fiender får mindre XP av dina minions genom att döda som av egen hand. Dina fiender får mindre Xp och halkar efter i levels vilket ger dig en enorm fördel i en lane.

Runor och skilltree... WHAT?! Man ska inte behöva vara level 30 eller vad nu maxleveln ligger på i Lol för att ha tillgång till det bästa möjliga hos en Hero. Du ska också inte behöva spendera pengar för att bli bättre än andra... Hatar att folk som spenderar pengar är bättre än folk som spenderar tid!

Värdelöst sätt att bygga ett spel på. Jag vet att du kan köpa runes med points du får genom matcher.. men det tar otroligt mycket längre tid att skaffa än att betala för skiten.

I LoL outzonar du fienden istället för att stoppa dom från att få guld eller XP. Vilket går att diskutera om det uppmuntrar till med aggressivt spelande då man inte kan hänga tillbaka och döda sina egna creeps.

Match making gör att du inte hamnar med folk som är lvl 30 som har fulla rune pages och medan du spelar från 1 till 30 så får du fulla rune pages om du inte slösar bort IP på hjältar. IP boosten på lägre lvls som du betalar för det, är inte värt och ger inte någon speciellt stor fördel.

Verkar visst finnas en massa konstiga missuppfattningar om League of Legends, väldigt tråkigt när det är ett väldigt bra spel. Det enda som är tråkigt är folket som spelar det, men har hört att folk som spelar HoN och DOTA 1& 2 är ännu värre. Så kommer nog aldrig ens försöka mig på det, det finns en gräns för hur många personer man orkar sätta på ignore och skicka en rapport för.

Medlem

Nu vart det väääldigt många svar på min fråga men ska försöka svara på så många som möjligt Det e därför jag inte citerar heller
Om vi börjar med listan från LoL-forumet:

"1. DOTA is harder and less forgiving than LoL."
Kan inte svara på denna då det krävs exempel, eller en bättre förklaring av vad som gör DOTA så mycket svårare. Säger inte att det e fel men svårt att svara om jag inte vet varför detta påstående finns

"2.DOTA is more complicated that LoL."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till denna punkt

"3. LoL has a more anime sort of theme going for it's combat and DOTA has a more realistic theme."

När det gäller den grafiska stilen så är min subjektiva åsikt att av det lilla jag sett av HoN, har sett en del HoN matcher på Youtube iaf, så tycker jag att det är väldigt mycket lättare att se vad som händer på skärmen i LoL, bland annat just pga den grafiska stilen. Med tanke på att t ex SC 2 spelare sänker grafiken till minimum bland annat för att det blir lättare att se vad som händer i en strid så tycker jag personligen att LoLs grafiska stil borde vara en fördel.
Men som sagt var, bara min personliga åsikt. Vilken grafisk stil man tycker är bäst är ju en väldigt subjektiv fråga

"4. Last hitting is harder in DOTA."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till vad det är som gör det svårare i DOTA.

"5. you lose gold on death in DOTA"
Här kommer en punkt som man antingen tycker e bra eller dålig beroende på vad man har för filosofi gällande MOBA spel. Att förlora guld när man där leder enligt mig till ett mer passivt och tråkigare gameplay och förstör väldigt mycket för spelet när det kommer till E-sports sammanhang. Det är inte lika roligt att titta på en match/ett spel där alla spelar passivt hela tiden. Och jag tycker definitivt att det blir tråkigare att spela om man förlorar guld om man dör.
Håller dock med om att det kräver mer "skills" men det väger enligt mig inte upp det trista passiva gameplayet.

"6. respawn timers go a lot faster for the losing team (don't get overconfident or you'll be out of commision for 90s and they're only out for 40."
Den här punkten är lite intressant. Detta gör att det faktiskt är mer förlåtande för det förlorande laget i late game. Men precis som i den föregående punkten leder detta till ett mer passivt spel och onödigt långa matcher. Passivt spel och onödigt långa matcher anser jag varken som särskilt roligt och det förstör än en gång för spelets E-sports del. Onödigt långtradiga matcher och passivt gameplay är förödande för en E-sports titel då det e skittråkigt som publik att titta på.
Än en gång kan jag hålla med om att denna punkt leder till att det kräver mer skills men det väger inte upp allt det negativa enligt mig.

"7.items are more powerful in DOTA"
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna punkt ärligt talat. Det låter ju som om att om du vinner din lane så borde ditt lag vinna teamfights och därmed borde det inte bli långtradiga matcher på över en timme som HoN ändå verkar ha. Denna punkt gör att jag tycker att det inte uppmuntrar skills av den anledningen att om du haft otur i lane men ändå är en bättre spelare så kommer ni förlora teamfights pga att det andra laget har ihjäl er alldeles för snabbt. Denna punkt gör att jag tycker att det låter som om LoL uppmuntrar skills när det gäller detta och det blir dessutom roligare att spela och se på som publik då matchen kan vända om det laget som ligger under faktiskt kan vända om dom har bra teamfights.

"-Courier finns inte i LoL"
Vet inte vad courier gör/är

"-Du kan tpa till basen när du vill (i LoL)"
Jaha, och? Förklara det negativa med detta Ser det varken som possitivt eller negativt

"-Du kan använda Flash i LoL som är ett item i Dota som kostar 2150 guld"
Lite samma som förra punkten. Varför är det dåligt? LoL Har summoner spells, alltså spells som alla kan välja innan matchen oavsett vilken karaktär du ska spela. Tycker varken det är dåligt eller bra att man kan eller inte kan köpa sig till flash.

"Denie system... kanske det jag saknar mest... Sättet att dominera en lane genom att se till att dina fiender får mindre XP av dina minions genom att döda som av egen hand. Dina fiender får mindre Xp och halkar efter i levels vilket ger dig en enorm fördel i en lane. "
Leder till passivt och tråkigt gameplay, man blir fast i lanen längre eftersom det tar längre tid att farma ihop dina items. Har redan förklarat varför jag ogillar passivt och långtråkigt gameplay.

"Last hits... Känns som Lol saknar det som fan... Visst det finns, det ska jag absolut inte säga att dom saknar. Det känns bara inte lika viktigt att ta lasthits i Lol. Vilket också är en väldigt stor aspekt eftersom vem vill inte ha finare items än dina fiender genom att ha en bra goldfarm i början."
Känner samma sak för detta som för "7.items are more powerful in DOTA." då dessa hör ihop väldigt mycket.

"AP / AD systemet... Tycket dom förstör lite charmen med MOBA när dom blandar in det... En hero ska vara en hero du ska göra den starkare det förstår jag.. Det är en gamekiller för mig."
Vet inte vad jag ska svara på denna riktigt. Har man bara en stat som gör att du gör mer skada i andra MOBA spel?

"Buskar... för många Lol spelare är säkert detta underbart.. för mig förstör det hela mappen... känns så bittert och så förbannat lätt att komma undan från dina fiender eftersom det finns så mycket ogräs att gömma sig i. Känns som att skogen och "juking" förlorar en stor del pga dåligt klippt gräs."
Precis som du säger så älskar många LoL spelare buskarna Jag tycker det leder till intressantare och roligare ganks och juking men jag förstår om du inte tycker det. Sen uppmuntrar det till att köpa wards och utöka map controll vilket jag gillar men det är subjektivt precis som allt annat.

"Runor har dom visserligen men inte på samma sätt. men också kanske det funkar med tanke på att Lol's map är mindre. Saknar bara gamla runor."
Vet inte hur runor fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara på denna

"inte säker på att dom heter så men att "Inhibitors??" Bygger upp sig själva efter ett tag.. Att ha lane advantage ska man inte förlora efter några minuter... Du kämpar otroligt hårt för att få det och sen att förlora det efter ett X antal minuter känns väldigt bittert."
Jag gillar det då det gör det möjligt för ett förlorande lag att ta ikapp och vända matchen. Tycker det blir mer spännande så

"Runor och skilltree... WHAT?! Man ska inte behöva vara level 30 eller vad nu maxleveln ligger på i Lol för att ha tillgång till det bästa möjliga hos en Hero. Du ska också inte behöva spendera pengar för att bli bättre än andra... Hatar att folk som spenderar pengar är bättre än folk som spenderar tid!
Värdelöst sätt att bygga ett spel på. Jag vet att du kan köpa runes med points du får genom matcher.. men det tar otroligt mycket längre tid att skaffa än att betala för skiten."
När det gäller Lvl 30 och skilltree så tar det inte lång tid att nå upp till max lvl så det ser jag inte som ett problem.
När det gäller runor så kan man bara köpa dom genom den valuta man tjänar genom att spela så du kan inte köpa dig en fördel Många glömmer bort det när dom bara testar LoL en kort stund. Dessutom när du når lvl 30 så har du råd med absolut minst 1 helt set med runor och du kan då spela åtminstone 1 roll utan nackdelar mot andra som spelat mer. Sen om runor gör så att du vinner mer så gör ju matchmaking så att du möter successivt svårare motspelare varje vilket raderar fördelen med runor. Runor blir bara ett taktiskt val.

"Ingen bank!! Man måste köpa fulla items om ditt inventory börjar bli fullt.. "
Har inte en aning om hur banken fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara.

"Som sagt.. jag klandrar inte andra för att spela LoL. För vissa är det ett fantastiskt spel och det är väl jätteroligt för dom. För mig är det inte ett bra MOBA."
Och jag tycker precis samma sak fast jag gillar LoL För mig är det riktigt bra men jag förstår att alla har olika åsikter om vad som är bra eller dåligt


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

Tycker att du har väldigt dålig koll på många punkter Myrsloken91


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av SkullJoke:

Denie system... kanske det jag saknar mest... Sättet att dominera en lane genom att se till att dina fiender får mindre XP av dina minions genom att döda som av egen hand. Dina fiender får mindre Xp och halkar efter i levels vilket ger dig en enorm fördel i en lane.

Runor och skilltree... WHAT?! Man ska inte behöva vara level 30 eller vad nu maxleveln ligger på i Lol för att ha tillgång till det bästa möjliga hos en Hero. Du ska också inte behöva spendera pengar för att bli bättre än andra... Hatar att folk som spenderar pengar är bättre än folk som spenderar tid!

Värdelöst sätt att bygga ett spel på. Jag vet att du kan köpa runes med points du får genom matcher.. men det tar otroligt mycket längre tid att skaffa än att betala för skiten.

I LoL outzonar du fienden istället för att stoppa dom från att få guld eller XP. Vilket går att diskutera om det uppmuntrar till med aggressivt spelande då man inte kan hänga tillbaka och döda sina egna creeps.

Match making gör att du inte hamnar med folk som är lvl 30 som har fulla rune pages och medan du spelar från 1 till 30 så får du fulla rune pages om du inte slösar bort IP på hjältar. IP boosten på lägre lvls som du betalar för det, är inte värt och ger inte någon speciellt stor fördel.

Verkar visst finnas en massa konstiga missuppfattningar om League of Legends, väldigt tråkigt när det är ett väldigt bra spel. Det enda som är tråkigt är folket som spelar det, men har hört att folk som spelar HoN och DOTA 1& 2 är ännu värre. Så kommer nog aldrig ens försöka mig på det, det finns en gräns för hur många personer man orkar sätta på ignore och skicka en rapport för.

Så ganks med andra ord..... för det har inte dota också?


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Tycker att du har väldigt dålig koll på många punkter Myrsloken91

Du mena dom jag inte kunde svar på? Det e ju för att jag bara spelat LoL och inget annat MOBA XD Men om du menar nån av dom jag faktiskt svara på så får du gärna förklara


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av SkullJoke:

Denie system... kanske det jag saknar mest... Sättet att dominera en lane genom att se till att dina fiender får mindre XP av dina minions genom att döda som av egen hand. Dina fiender får mindre Xp och halkar efter i levels vilket ger dig en enorm fördel i en lane.

Runor och skilltree... WHAT?! Man ska inte behöva vara level 30 eller vad nu maxleveln ligger på i Lol för att ha tillgång till det bästa möjliga hos en Hero. Du ska också inte behöva spendera pengar för att bli bättre än andra... Hatar att folk som spenderar pengar är bättre än folk som spenderar tid!

Värdelöst sätt att bygga ett spel på. Jag vet att du kan köpa runes med points du får genom matcher.. men det tar otroligt mycket längre tid att skaffa än att betala för skiten.

I LoL outzonar du fienden istället för att stoppa dom från att få guld eller XP. Vilket går att diskutera om det uppmuntrar till med aggressivt spelande då man inte kan hänga tillbaka och döda sina egna creeps.

Match making gör att du inte hamnar med folk som är lvl 30 som har fulla rune pages och medan du spelar från 1 till 30 så får du fulla rune pages om du inte slösar bort IP på hjältar. IP boosten på lägre lvls som du betalar för det, är inte värt och ger inte någon speciellt stor fördel.

Verkar visst finnas en massa konstiga missuppfattningar om League of Legends, väldigt tråkigt när det är ett väldigt bra spel. Det enda som är tråkigt är folket som spelar det, men har hört att folk som spelar HoN och DOTA 1& 2 är ännu värre. Så kommer nog aldrig ens försöka mig på det, det finns en gräns för hur många personer man orkar sätta på ignore och skicka en rapport för.

Så ganks med andra ord..... för det har inte dota också?

Hur fick du ganks från outzona? Ja, risken blir högre att bli gankad från jungler om man är aggressiv med att försöka outzona fienden. Men tillskillnad från HoN och Dota så har man inget val, då man inte kan döda sina egna creeps.

Du ser inte hur detta gör det svårare i LoL kontra HoN/Dota?

Men som sagt, verkar som du också är väldigt dåligt informerad eller fördomsfull om LoL. Speciellt på högre ELO.

Medlem
Skrivet av Myrsloken91:
Skrivet av SkullJoke:

Tycker att du har väldigt dålig koll på många punkter Myrsloken91

Du mena dom jag inte kunde svar på? Det e ju för att jag bara spelat LoL och inget annat MOBA XD Men om du menar nån av dom jag faktiskt svara på så får du gärna förklara

Om du inte har spelar Dota är det nog ganska dumt att du försvarar Lol eftersom du inte har någon kunskap om vad det är vi pratar om

Säger inte detta för att vara elak, utan för att det saknar grund


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Myrsloken91:
Skrivet av SkullJoke:

Tycker att du har väldigt dålig koll på många punkter Myrsloken91

Du mena dom jag inte kunde svar på? Det e ju för att jag bara spelat LoL och inget annat MOBA XD Men om du menar nån av dom jag faktiskt svara på så får du gärna förklara

Om du inte har spelar Dota är det nog ganska dumt att du försvarar Lol eftersom du inte har någon kunskap om vad det är vi pratar om

Säger inte detta för att vara elak, utan för att det saknar grund

Bara för att man inte spelat ett spel innebär inte att man inte kan ha en värdig åsikt gällande olika gameplay-element. Dom element som jag vet vad det handlar tycker jag ändå att jag har en bra förklaring till min åsikt


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Nu vart det väääldigt många svar på min fråga men ska försöka svara på så många som möjligt Det e därför jag inte citerar heller
Om vi börjar med listan från LoL-forumet:

"1. DOTA is harder and less forgiving than LoL."
Kan inte svara på denna då det krävs exempel, eller en bättre förklaring av vad som gör DOTA så mycket svårare. Säger inte att det e fel men svårt att svara om jag inte vet varför detta påstående finns

"2.DOTA is more complicated that LoL."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till denna punkt

"3. LoL has a more anime sort of theme going for it's combat and DOTA has a more realistic theme."

När det gäller den grafiska stilen så är min subjektiva åsikt att av det lilla jag sett av HoN, har sett en del HoN matcher på Youtube iaf, så tycker jag att det är väldigt mycket lättare att se vad som händer på skärmen i LoL, bland annat just pga den grafiska stilen. Med tanke på att t ex SC 2 spelare sänker grafiken till minimum bland annat för att det blir lättare att se vad som händer i en strid så tycker jag personligen att LoLs grafiska stil borde vara en fördel.
Men som sagt var, bara min personliga åsikt. Vilken grafisk stil man tycker är bäst är ju en väldigt subjektiv fråga

"4. Last hitting is harder in DOTA."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till vad det är som gör det svårare i DOTA.

"5. you lose gold on death in DOTA"
Här kommer en punkt som man antingen tycker e bra eller dålig beroende på vad man har för filosofi gällande MOBA spel. Att förlora guld när man där leder enligt mig till ett mer passivt och tråkigare gameplay och förstör väldigt mycket för spelet när det kommer till E-sports sammanhang. Det är inte lika roligt att titta på en match/ett spel där alla spelar passivt hela tiden. Och jag tycker definitivt att det blir tråkigare att spela om man förlorar guld om man dör.
Håller dock med om att det kräver mer "skills" men det väger enligt mig inte upp det trista passiva gameplayet.

"6. respawn timers go a lot faster for the losing team (don't get overconfident or you'll be out of commision for 90s and they're only out for 40."
Den här punkten är lite intressant. Detta gör att det faktiskt är mer förlåtande för det förlorande laget i late game. Men precis som i den föregående punkten leder detta till ett mer passivt spel och onödigt långa matcher. Passivt spel och onödigt långa matcher anser jag varken som särskilt roligt och det förstör än en gång för spelets E-sports del. Onödigt långtradiga matcher och passivt gameplay är förödande för en E-sports titel då det e skittråkigt som publik att titta på.
Än en gång kan jag hålla med om att denna punkt leder till att det kräver mer skills men det väger inte upp allt det negativa enligt mig.

"7.items are more powerful in DOTA"
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna punkt ärligt talat. Det låter ju som om att om du vinner din lane så borde ditt lag vinna teamfights och därmed borde det inte bli långtradiga matcher på över en timme som HoN ändå verkar ha. Denna punkt gör att jag tycker att det inte uppmuntrar skills av den anledningen att om du haft otur i lane men ändå är en bättre spelare så kommer ni förlora teamfights pga att det andra laget har ihjäl er alldeles för snabbt. Denna punkt gör att jag tycker att det låter som om LoL uppmuntrar skills när det gäller detta och det blir dessutom roligare att spela och se på som publik då matchen kan vända om det laget som ligger under faktiskt kan vända om dom har bra teamfights.

"-Courier finns inte i LoL"
Vet inte vad courier gör/är

"-Du kan tpa till basen när du vill (i LoL)"
Jaha, och? Förklara det negativa med detta Ser det varken som possitivt eller negativt

"-Du kan använda Flash i LoL som är ett item i Dota som kostar 2150 guld"
Lite samma som förra punkten. Varför är det dåligt? LoL Har summoner spells, alltså spells som alla kan välja innan matchen oavsett vilken karaktär du ska spela. Tycker varken det är dåligt eller bra att man kan eller inte kan köpa sig till flash.

"Denie system... kanske det jag saknar mest... Sättet att dominera en lane genom att se till att dina fiender får mindre XP av dina minions genom att döda som av egen hand. Dina fiender får mindre Xp och halkar efter i levels vilket ger dig en enorm fördel i en lane. "
Leder till passivt och tråkigt gameplay, man blir fast i lanen längre eftersom det tar längre tid att farma ihop dina items. Har redan förklarat varför jag ogillar passivt och långtråkigt gameplay.

"Last hits... Känns som Lol saknar det som fan... Visst det finns, det ska jag absolut inte säga att dom saknar. Det känns bara inte lika viktigt att ta lasthits i Lol. Vilket också är en väldigt stor aspekt eftersom vem vill inte ha finare items än dina fiender genom att ha en bra goldfarm i början."
Känner samma sak för detta som för "7.items are more powerful in DOTA." då dessa hör ihop väldigt mycket.

"AP / AD systemet... Tycket dom förstör lite charmen med MOBA när dom blandar in det... En hero ska vara en hero du ska göra den starkare det förstår jag.. Det är en gamekiller för mig."
Vet inte vad jag ska svara på denna riktigt. Har man bara en stat som gör att du gör mer skada i andra MOBA spel?

"Buskar... för många Lol spelare är säkert detta underbart.. för mig förstör det hela mappen... känns så bittert och så förbannat lätt att komma undan från dina fiender eftersom det finns så mycket ogräs att gömma sig i. Känns som att skogen och "juking" förlorar en stor del pga dåligt klippt gräs."
Precis som du säger så älskar många LoL spelare buskarna Jag tycker det leder till intressantare och roligare ganks och juking men jag förstår om du inte tycker det. Sen uppmuntrar det till att köpa wards och utöka map controll vilket jag gillar men det är subjektivt precis som allt annat.

"Runor har dom visserligen men inte på samma sätt. men också kanske det funkar med tanke på att Lol's map är mindre. Saknar bara gamla runor."
Vet inte hur runor fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara på denna

"inte säker på att dom heter så men att "Inhibitors??" Bygger upp sig själva efter ett tag.. Att ha lane advantage ska man inte förlora efter några minuter... Du kämpar otroligt hårt för att få det och sen att förlora det efter ett X antal minuter känns väldigt bittert."
Jag gillar det då det gör det möjligt för ett förlorande lag att ta ikapp och vända matchen. Tycker det blir mer spännande så

"Runor och skilltree... WHAT?! Man ska inte behöva vara level 30 eller vad nu maxleveln ligger på i Lol för att ha tillgång till det bästa möjliga hos en Hero. Du ska också inte behöva spendera pengar för att bli bättre än andra... Hatar att folk som spenderar pengar är bättre än folk som spenderar tid!
Värdelöst sätt att bygga ett spel på. Jag vet att du kan köpa runes med points du får genom matcher.. men det tar otroligt mycket längre tid att skaffa än att betala för skiten."
När det gäller Lvl 30 och skilltree så tar det inte lång tid att nå upp till max lvl så det ser jag inte som ett problem.
När det gäller runor så kan man bara köpa dom genom den valuta man tjänar genom att spela så du kan inte köpa dig en fördel Många glömmer bort det när dom bara testar LoL en kort stund. Dessutom när du når lvl 30 så har du råd med absolut minst 1 helt set med runor och du kan då spela åtminstone 1 roll utan nackdelar mot andra som spelat mer. Sen om runor gör så att du vinner mer så gör ju matchmaking så att du möter successivt svårare motspelare varje vilket raderar fördelen med runor. Runor blir bara ett taktiskt val.

"Ingen bank!! Man måste köpa fulla items om ditt inventory börjar bli fullt.. "
Har inte en aning om hur banken fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara.

"Som sagt.. jag klandrar inte andra för att spela LoL. För vissa är det ett fantastiskt spel och det är väl jätteroligt för dom. För mig är det inte ett bra MOBA."
Och jag tycker precis samma sak fast jag gillar LoL För mig är det riktigt bra men jag förstår att alla har olika åsikter om vad som är bra eller dåligt

Tänkte ge dig lite förklaringar.

1. När du dör förlorade du pengar och du är död längre än du är i lol, alltså är det mer oförlåtande. Också att det är snabbare än lol.

2. Kan inte påstå att det är mer komplicerat dock, Inget jag står för, Kanske att de finns lite mer variabler iom deny etc.

3. Enda jag inte gillar med det grafiska i lol är att det är lite för många såna där råttor (rasen som teemo är) vilket gör att det lockar lite yngre folk. Sen att du inte ser vad som händer i hon är inte så konstigt när man inte vet vilka abilities som vilka kastar, Detta är fallet i varje moba spel i början, Innan du vet vad alla abilities gör eller ser ut så blir de oftast en stor gröt, Efter ett tag så kan du hålla dig lugn i striderna för du har bättre koll på vad allt gör.

4. Här är nått som lol har mycket enklare, Inga denys!!! detta kan inte ignoreras då du kan plocka dina lasthits utan några som helst problem, Du behöver hålla lite koll på din motståndare så du inte blir slagen men utöver de så är de ganska lugnt. Sen kan du lasthitta med 20% hp kvar på mobsen i lol, Det kan du inte i dota 2.

5. Att du äns säger att dota är mer passivt än lol tycker jag är ganska skrattretande. Du behöver farma långt mycket mer i lol än i dota. I lol har du ju 3 lanes där alla behöver mycket farm, botlane carry, midlane ap-carry och toplane som oftast är en bruiser/tank. I dota kan matcherna va över inom 20-30 min, då står du fortfarande o farmar i lol,

6. Återigen anklagar du dota för att vara mer passivt än lol och jag börjar ana att du aldrig lirat eller kollat på dota matcher. Kolla en match med na'vi och säg att dom spelar passivt.

7. Items du köper gör mer, dom har oftast aktiva abilities istället för 30% crit 30% attack speed. i dota har dom det men kanske en polyform på de eller magic immunity eller nån annan form av cc. Detta gör också att fler hjältar kan kontra olika hjälter eftersom alla kan köpa dessa prylar.

8. det är en apa eller en åsna som skickar ut dina items till dig. Den även användas till att scouta över cliffs etc.

9. tycker heller inte de gör så mycket mer än att du kan alltid fly, gå in i buske eller juka dom stick hem.

10. Eftersom alla har utility spells som gör att dom kan fly så blir de mer passiva matcher. Mindre kills. Det är helt enkelt väldigt lätt att inte dö i lol jämfört me dota/hon.

Orkar inte gå mer eftersom ditt standard argument är att hon/dota är mer passiva än lol vilket är ren lögn. Spela dota och hon innan du uttalar dig om det. (menar inte att vara dryg men du säger saker som inte stämmer)

Sen till kaely. du zonar i dota också. Enda skillnaden är att du kan förstöra för din motståndare på fler sätt än att zona han.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av SkullJoke:

Denie system... kanske det jag saknar mest... Sättet att dominera en lane genom att se till att dina fiender får mindre XP av dina minions genom att döda som av egen hand. Dina fiender får mindre Xp och halkar efter i levels vilket ger dig en enorm fördel i en lane.

Runor och skilltree... WHAT?! Man ska inte behöva vara level 30 eller vad nu maxleveln ligger på i Lol för att ha tillgång till det bästa möjliga hos en Hero. Du ska också inte behöva spendera pengar för att bli bättre än andra... Hatar att folk som spenderar pengar är bättre än folk som spenderar tid!

Värdelöst sätt att bygga ett spel på. Jag vet att du kan köpa runes med points du får genom matcher.. men det tar otroligt mycket längre tid att skaffa än att betala för skiten.

I LoL outzonar du fienden istället för att stoppa dom från att få guld eller XP. Vilket går att diskutera om det uppmuntrar till med aggressivt spelande då man inte kan hänga tillbaka och döda sina egna creeps.

Match making gör att du inte hamnar med folk som är lvl 30 som har fulla rune pages och medan du spelar från 1 till 30 så får du fulla rune pages om du inte slösar bort IP på hjältar. IP boosten på lägre lvls som du betalar för det, är inte värt och ger inte någon speciellt stor fördel.

Verkar visst finnas en massa konstiga missuppfattningar om League of Legends, väldigt tråkigt när det är ett väldigt bra spel. Det enda som är tråkigt är folket som spelar det, men har hört att folk som spelar HoN och DOTA 1& 2 är ännu värre. Så kommer nog aldrig ens försöka mig på det, det finns en gräns för hur många personer man orkar sätta på ignore och skicka en rapport för.

Så ganks med andra ord..... för det har inte dota också?

Hur fick du ganks från outzona? Ja, risken blir högre att bli gankad från jungler om man är aggressiv med att försöka outzona fienden. Men tillskillnad från HoN och Dota så har man inget val, då man inte kan döda sina egna creeps.

Du ser inte hur detta gör det svårare i LoL kontra HoN/Dota?

Men som sagt, verkar som du också är väldigt dåligt informerad eller fördomsfull om LoL. Speciellt på högre ELO.

Jag är inte dåligt informerad eller fördomsfull jag talar utav vad jag själv sett bland de två spelen och vad jag föredrar.

Och jag förstår inte vad du menar när du säger outzone om du inte talar om ganks / clashes... kan säga att under mina år jag spelade Lol fanns det inget som hette outzona.. så förklara gärna för jag har ingen kunskap om vad det är.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Myrsloken91:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Myrsloken91:
Skrivet av SkullJoke:

Tycker att du har väldigt dålig koll på många punkter Myrsloken91

Du mena dom jag inte kunde svar på? Det e ju för att jag bara spelat LoL och inget annat MOBA XD Men om du menar nån av dom jag faktiskt svara på så får du gärna förklara

Om du inte har spelar Dota är det nog ganska dumt att du försvarar Lol eftersom du inte har någon kunskap om vad det är vi pratar om

Säger inte detta för att vara elak, utan för att det saknar grund

Bara för att man inte spelat ett spel innebär inte att man inte kan ha en värdig åsikt gällande olika gameplay-element. Dom element som jag vet vad det handlar tycker jag ändå att jag har en bra förklaring till min åsikt

Självklart kan han ha en åsikt. det är bara roligt. Skulle dock vara lite mer intressant om han inte lämnade massa punkter öppna


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

skulljoke
han menar när dom ställer sig mellan minions och motståndare så att dom inte kommer åt minions.

Inaktiv

Kan sammanfatta de:
LoL är mer casual, Dota och HoN är mer hardcore och seriöst.

Medlem

Tycker att folk inte riktigt förstår att LoL inte är en rakt av DoTA klon.
Visst det är samma spelstil men då kan man ju säga att BF3 är en klon på MW2, (eller SC2 = AoE3)
Ända stora skillnaden där är 2 saker, kartstorlek & fordon. (Spelarmängen blir samma om man ser till kartstorleken).

LoL != en DoTA klon
De kör på samma princip men är väldigt olika, folk spelar båda för att de gillar olika saker. Simple, så jag ser inte varför folk argumenterar. Lika fjantigt som BF3 & MW2 Fanboysen.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

skulljoke
han menar när dom ställer sig mellan minions och motståndare så att dom inte kommer åt minions.

Tack för att du klargjorde det


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Finns visst Deny, Gangplank har en skill som funkar som deny! HAH!

Nej min åsikt är att det mest är mobboffer som spelar DotA och HoN, de är inte kidsen utan
ännu sorgligare vuxna socialfall och andra misslyckade fetknoppar med flaskbottnar.
Spelar hellre LOL och vet om att det är en p12 med hormoner i otakt som flamear mig än en
25-årig efterbliven snubbe med psoriasis.

Medlem
Skrivet av M.Biiz:
Skrivet av Myrsloken91:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Glutt:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Buio:

Jag ställer mig då frågan; Varför tog hon bort bilden?

Maybe fake? Vet inte om dom skulle göra det dock...

Undrar hur mycket Dota matcher som spelats i jämförelse med denna usla kopia...

godmorgon "p12"
Tycker den inte förtjänar ordet usel eftersom det är just nu det bästa MOBA för helt nya spelare därav kan denna gren växa snabbare, dock tycker jag själv Dota2 är bättre överlag.
Bara onödigt att hata på ett spel som ger oss mycket mer än vad det tynger ned.....

Godmorgon själv.

Du får tycka vad du vill men att kalla mig p12 för att jag som du själv valde att använda "Hata" på LoL är väl lite onödigt?

Jag hatar antagligen på spelet av en anledning än just att bara hata...
Jag har själv spelat LoL och tycker spelet saknar alla viktiga aspekter som Dota använder sig av. Det minsta du kan göra i denna diskussion är väl att respektera en annans åsikt men kanske inte hålla med..

Jag håller inte med om att LoL ger oss mycket... Då skulle jag nästa säga all HoN get otroligt mycket mer än LoL.

Jag har själv spelat LoL i 2 ½ år nu men inte några andra MOBA spel. Skulle du kunna säga vad det e LoL saknar jämfört med andra MOBA? Jag Har svårt att tro att det skulle vara särskilt många vitala aspekter som saknas men låt höra

Hämtat från LoL forumet

1. DOTA is harder and less forgiving than LoL.
2.DOTA is more complicated that LoL.
3. LoL has a more anime sort of theme going for it's combat and DOTA has a more realistic theme.
4. Last hitting is harder in DOTA.
5. you lose gold on death in DOTA
6. respawn timers go a lot faster for the losing team (don't get overconfident or you'll be out of commision for 90s and they're only out for 40.
7.items are more powerful in DOTA.

Jag lägger till
-Courier finns inte i LoL
-Du kan tpa till basen när du vill
-Du kan använda Flash i LoL som är ett item i Dota som kostar 2150 guld

Du glömde att man ej kan deny creeps i LoL, och LoL har ej Str, Agi och Int som stats, och imo är Dota mer fast paced än LoL och i LoL kan man spamma spells medans i Dota måste man tänka lite mer taktiskt med hur man använder spellsen, inte lika många aktiverbara items i LoL som i Dota

Medlem
Skrivet av PeppeJ:

Tycker att folk inte riktigt förstår att LoL inte är en rakt av DoTA klon.
Visst det är samma spelstil men då kan man ju säga att BF3 är en klon på MW2, (eller SC2 = AoE3)
Ända stora skillnaden där är 2 saker, kartstorlek & fordon. (Spelarmängen blir samma om man ser till kartstorleken).

LoL != en DoTA klon
De kör på samma princip men är väldigt olika, folk spelar båda för att de gillar olika saker. Simple, så jag ser inte varför folk argumenterar. Lika fjantigt som BF3 & MW2 Fanboysen.

1: det har mer liknelser än bara map fordon och creeps.
2: Var inte här och delta om du inte vill argumentera som du kallade det.. Själv Diskuterar jag, Jag har mina åsikter och andra deras. Är bara roligt att se vad dom säger och tycker och ge svar på deras åsikter och se hur dom tänker.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Finns visst Deny, Gangplank har en skill som funkar som deny! HAH!

Nej min åsikt är att det mest är mobboffer som spelar DotA och HoN, de är inte kidsen utan
ännu sorgligare vuxna socialfall och andra misslyckade fetknoppar med flaskbottnar.
Spelar hellre LOL och vet om att det är en p12 med hormoner i otakt som flamear mig än en
25-årig efterbliven snubbe med psoriasis.

Hur tänker du nu?


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Bobbey:

Finns visst Deny, Gangplank har en skill som funkar som deny! HAH!

Nej min åsikt är att det mest är mobboffer som spelar DotA och HoN, de är inte kidsen utan
ännu sorgligare vuxna socialfall och andra misslyckade fetknoppar med flaskbottnar.
Spelar hellre LOL och vet om att det är en p12 med hormoner i otakt som flamear mig än en
25-årig efterbliven snubbe med psoriasis.

Hur tänker du nu?

Gangplank har en skill där han dödar en egen minion för att ge attackspeed,
den har lite längre cd nu men går att använda som deny fortfarande.

menade att man blir flamead av kids i LOL och ännu mer flamead av
vuxna spelare i HoN eller DotA, extremt flamead fast man spelar
i "noobs only"... tröttnade fort på att de sk noob spelen verkade vara
för noob bashers och faktiskt var tuffare än om man spelade i andra spel...

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Finns visst Deny, Gangplank har en skill som funkar som deny! HAH!

Nej min åsikt är att det mest är mobboffer som spelar DotA och HoN, de är inte kidsen utan
ännu sorgligare vuxna socialfall och andra misslyckade fetknoppar med flaskbottnar.
Spelar hellre LOL och vet om att det är en p12 med hormoner i otakt som flamear mig än en
25-årig efterbliven snubbe med psoriasis.

gankplank har inte den skillen längre. check your facts.
Sen att du skriver såna där kommentarer tyder ju mer på att du är en "fetknopp" som är efterbliven.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Finns visst Deny, Gangplank har en skill som funkar som deny! HAH!

Nej min åsikt är att det mest är mobboffer som spelar DotA och HoN, de är inte kidsen utan
ännu sorgligare vuxna socialfall och andra misslyckade fetknoppar med flaskbottnar.
Spelar hellre LOL och vet om att det är en p12 med hormoner i otakt som flamear mig än en
25-årig efterbliven snubbe med psoriasis.

Okej... Vad har en hudsjukdom med det hela att göra?!
Varför skulle bara vuxna "socialfallspela dota?
Och det du skriver visar mesta att du själv är en flaming p12 i denna tråd.
Pinsamt faktiskt...


signatur

The spiders won,t find us here.

123
Skriv svar