Club Nintendo koder

Medlem
Club Nintendo koder

Jag har först nu öppnat ögonen för Club Nintendo koder som ibland följer med vissa Nintendo-titlar. Däremot blir jag lite förvirrad när vissa spel och konsoller inkluderar koder och andra inte. Jag ser inget samband. Först tänkte jag att Nintendos egna titlar alltid skulle skicka med koder men så verkar fallet inte vara.

Jag har kod till Super Mario Galaxy men inte till Super Mario Galaxy 2, båda köpta i butik. Jag fick kod till min Nintendo 3DS men inte till mitt Nintendo Wii, även dessa köpta i butik. Finns det något samband eller är det någon sorts lottning?

En annan sak är att jag inte kan registrera mig som bosatt i Sverige, har detta någon påverkan om jag senare har tillräckligt med poäng för att få hem någon produkt?

Medlem

För att besvara mina egna frågor:

Efter ett samtal med Bergsala verkar det som att Sverige inte är med i Club Nintendo, och så länge du inte har någon adress i något land som är med, t ex Storbritannien, så kan du inte ta del av "belöningarna". De skickar dem inte utomlands.

Jag har upptäckt att koderna följer med spel med "gröna trianglar" på DVD-förpackningens rygg nertill. Dessa är även på engelska. Titlar med nordisk text (och annan färg på triangeln) saknar koder, vilket verkar logiskt p.g.a. ovanstående påstående.

Så, finns det något värde för dessa koder överhuvudtaget? Något jag missat?

1
Skriv svar