MP-läget i Total War-serien beror på spelrecensenterna

Robot
MP-läget i Total War-serien beror på spelrecensenterna

"Vi tror faktiskt att vi skulle få skit av recensenterna om vi tog bort flerspelarläget", säger Total War-utvecklarna.

#total-war-shogun-2, #creative-assembly, #total-war-shogun-2-fall-of-the-samurai


Medlem
MP-läget i Total War-serien beror på spelrecensenterna

Fast, är inte serien ganska känd och omtyckt för sin MP del?


signatur

Videomupp

Medlem

Om det är så viktigt med bra betyg, varför inte ge lite fanservice?

Återinför modtools, buggfixa spelen mer än 3 månader (känns som det ibland), håll löften om features (coop-campaign i Empire TW anyone?)

Inaktiv

En vacker dag kanske spelet är buggfritt och höjer betygen ytterligare. Har fortfarande inte spelar klart ett spel med mina vänner än, alltid något som strular.

Avstängd

Tycker att det bara gått utför sen tex Rome: Total war. Borde göras nytt i den eran!

Medlem

de behöver fixa de-sync problemet med Co-op kampanjen

Medlem

Jag har själv aldrig spelat MP i Total War serien. Jag förstår i alla fall hur de tänker när det gäller betyg.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Well, skulle det påverka betyget, ni är ju spelrecensenter, skulle ni sätta ett minus för "inget multiplayer läge"? Själv har jag spelat en hel del MP på Shogun 2 och har inte haft så mycket problem som andra påstår och att säga att det gått utför sen Rome håller jag inte alls med om. Shogun 2 är utan tvekan det mest välgjorda Total War spelet hittills. Angående modtools så har dem förklarat att det inte skulle funka i och med hur mycket mer avancerad motorn är nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Ermus:

... Angående modtools så har dem förklarat att det inte skulle funka i och med hur mycket mer avancerad motorn är nuförtiden.

Det är väl samma som Dice sagt om sina spel? Oavsett så tror jag inte på dem. Att släppa verktyg som tillåter modifiering av olika aspekter av ett spel går alltid att göra. Däremot kan de ha andra fullt förståeliga anledningar till att välja att inte göra det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ingen spelmotor är för avancerad för att modifieras av vanliga människor. Ofta gör ju fans bättre ifrån sig än spelskaparna utan att ens ha full tillgång till spelmotorn. Tror det handlar om pengar ;).

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fast, är inte serien ganska känd och omtyckt för sin MP del?

Nej det är den inte. Det är singelplayern som är Shoguns starka sida.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag har själv aldrig spelat MP i Total War serien. Jag förstår i alla fall hur de tänker när det gäller betyg.

I stort sett samma för mig, testade en gång men laggade alldeles för mycket, och då äger jag ändå alla delar sen första medieval och framåt.

Tjusning är ju allt pillande och planerade under kampanjen

Medlem

är inte metacritic ett av dom värsta ställena att gå till för rättvisa betyg ? tycker det mesta där är fanboys som alltid ger högsta eller personer som hatar allt utan anledning och argument


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag spelar bara Co-op med en polare i shogun 2, så jag tycker absolut inte att de ska ta bort MP

Medlem
Skrivet av Leckan:

Tycker att det bara gått utför sen tex Rome: Total war. Borde göras nytt i den eran!

Inte så konstigt eftersom det var lätt det bästa spelet.
Utan konkurrens.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv
Skrivet av Eriand:

Om det är så viktigt med bra betyg, varför inte ge lite fanservice?

Återinför modtools, buggfixa spelen mer än 3 månader (känns som det ibland), håll löften om features (coop-campaign i Empire TW anyone?)

Coop lades till ETW btw.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Famest:

Ingen spelmotor är för avancerad för att modifieras av vanliga människor. Ofta gör ju fans bättre ifrån sig än spelskaparna utan att ens ha full tillgång till spelmotorn. Tror det handlar om pengar ;).

Anledningen är oftasts att i spel där företagen själva står server hosting, dvs att det finns inget lan stöd i mp, så vill de inte ge ut sin server kod i risk för att det skulle bli massor av fuskande och inte bara coola fanmods.
Visserligen brukar detta endast gälla spel där e-sport är eller försöker slå igenom, men jag har full förståelse att andra företag ibland tänker likadant och inte vill ge för mycket makt till sitt community.
Dessutom minskar ju chansen att de skulle kunna komma med speciella dlc om nu spelare kan skapa samma sak eller bättre gratis. Så där kom ju pengar in i bilden.

Sedan till den som skrev om metacritic och hur dåligt det är så bryr sig oftasts inte vissa producenter om det. Skaparna av spelet får oftast vissa krav på att de måste nå en viss % där för att få bonusar eller helt enkelt bara ett fortsatt avtal och medarbete från sina utgivare.

Medlem
Skrivet av Famest:

Ingen spelmotor är för avancerad för att modifieras av vanliga människor. Ofta gör ju fans bättre ifrån sig än spelskaparna utan att ens ha full tillgång till spelmotorn. Tror det handlar om pengar ;).

CounterStrike är väl ett utmärkt exempel?

1
Skriv svar