Diablo III – snabbast säljande pc-spelet någonsin

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Tror det skulle vara ett helvete med spak? dessutom med tanke på att fiender kommer från alla håll, blir nog svårt att få gubben att gör en 180Graders sväng för att slå 4 slag och sedan vända 180grader igen.

Inte alls. Spelat Torchlight på xbox och röjt igenom närmare 60 levels i shadow vault på very hard och det funkar förvånansvärt bra med handkontroll och med tanken på att det är Blizzard vi talar om så tror jag absolut att dom kommer kunna fixa det dom också.

Spelar som barbar i D3 och hittills så ser jag inte någon skill som skulle vara problematisk att använda med en handkontroll. Möjligtvis Leap i så fall då det skulle krävas mer skills av konsolspelaren att bedöma avståndet själv än att bara behöva klicka där man vill landa. Såvida inte Blizzard löser det på något annat sätt än att ha ett bestämt avstånd för Leap dvs.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

MMO och casual spel säljer alltid, även till PC, och Diablo 3 är båda. Inget ont med det, men det är inte heller förvånande att det säljer ^^

Japp samt att det är gjort av Blizzard. Spelet är nice men inget nytt precis.
De gamla spelen var bra för sin tid, detta är ju knappast revolutionerande på något sätt.
Därför i det stora hela är Diablo 1 och 2 bättre för sin tid.

Skrivet av anon_37986:

Ja, visst är det synd att PC-marknaden är död och att folk bara piratkopierar numera.

Skulle vilja vända på det. Synd att konsol marknaden är död.
Död på kreativitet och innovationer. Istället får vi samma gamla skrott, dyra spel, medelmåttig grafik, neddummade spel och handkontroller som limiterar en till en viss typ av spel.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Annanaz:

Tror det skulle vara ett helvete med spak? dessutom med tanke på att fiender kommer från alla håll, blir nog svårt att få gubben att gör en 180Graders sväng för att slå 4 slag och sedan vända 180grader igen.

Inte alls. Spelat Torchlight på xbox och röjt igenom närmare 60 levels i shadow vault på very hard och det funkar förvånansvärt bra med handkontroll och med tanken på att det är Blizzard vi talar om så tror jag absolut att dom kommer kunna fixa det dom också.

Spelar som barbar i D3 och hittills så ser jag inte någon skill som skulle vara problematisk att använda med en handkontroll. Möjligtvis Leap i så fall då det skulle krävas mer skills av konsolspelaren att bedöma avståndet själv än att bara behöva klicka där man vill landa. Såvida inte Blizzard löser det på något annat sätt än att ha ett bestämt avstånd för Leap dvs.

Med tanke på hur förenklat d3 var i jämföresle med de tidigare spelen i serien så lär det gå. När de först announceade (får inte använda det ordet men gör det ändå!) så lät det som en omöjlig uppgift, att porta diablo till konsol fanns inte på världskartan tbh. Nu är det fullt möjligt.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

MMO och casual spel säljer alltid, även till PC, och Diablo 3 är båda. Inget ont med det, men det är inte heller förvånande att det säljer ^^

Sant, med tanke på hur casualspel som Call of Duty säljer till konsol.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av bond12:

Lvl 59 snart in på inferno, har en känsla av att det blir en utmaning

Helt vansinnigt är det, Odödliga minions + Molten = RIP

Minions är inte odödliga men men, de slår jävligt hårt fast man har igång cds

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:

undra hur många som spela mer än 1gång

*Dagen då spelet släpps till 360* Best game eveeeeeeeeeeerh.

tänkte på det när jag lirade D3, upplägget passar konsol & handkontroll perfekt

Börjar bli TROLL varning på dig...........


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Blizzard, Världens bästa spelföretag. Aldrig misslyckats. Tack skall ni ha!

Jag saknar dock mer customize som t ex själv få sätta i attribut poäng. Bara runorna och gemsen som tillför någon slags form av customize. Och färga rustningen då.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

MMO och casual spel säljer alltid, även till PC, och Diablo 3 är båda. Inget ont med det, men det är inte heller förvånande att det säljer ^^

Sant, med tanke på hur casualspel som Call of Duty säljer till konsol.

Diablo III är för övrigt inget MMO, bara för att det kräver internetuppkoppling ( Såvida du inte anser att 4 personer är "massiv multiplayer" ). Det är dessutom inte ett "casual"-spel, iaf på dom högre svårighetsgraderna, även om det inte vore något fel på det i sig.

Det är däremot ett väldigt välgjort och underhållande spel, speciellt i COOP. Tror det är därför dom flesta spelar det och har hur kul som helst!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av bond12:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av bond12:

Lvl 59 snart in på inferno, har en känsla av att det blir en utmaning

Helt vansinnigt är det, Odödliga minions + Molten = RIP

Minions är inte odödliga men men, de slår jävligt hårt fast man har igång cds

Tror det syftade på elits med invunerable minions affixen


signatur
Medlem

läste att någon som sa att pc marknaden är död och de va piratkopieringens fel men där har du tyvär fel... för de första att ha en bra dator som klarar alla spel kostar as mycket pengar medans en kosoll köper du bara 2500kr väldigt billigt och slipper att upgradera spel företagen tycker de är lättare att göra spel till konsoll än pc för konsoll är inte så krävande som dator är... och att folk inte har råd att köpa en dator och upgradera den medans en konsoll behöver man inte det........

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:

undra hur många som spela mer än 1gång

*Dagen då spelet släpps till 360* Best game eveeeeeeeeeeerh.

tänkte på det när jag lirade D3, upplägget passar konsol & handkontroll perfekt

Börjar bli TROLL varning på dig...........

nej? 4hotkeys binda dom till A,X,Y,B. höger & vänster mus till RT - LT


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Idono:

Och folk säger att PCn är död.
Gång på gång bevisar bra spelutvecklare det motsatta.

PC-spel är och har varit döende en lång tid. Men alla spel kommer ju aldrig försvinna helt vilket jag hoppas att du förstår.

Medlem
Skrivet av White:
Skrivet av Idono:

Och folk säger att PCn är död.
Gång på gång bevisar bra spelutvecklare det motsatta.

PC-spel är och har varit döende en lång tid. Men alla spel kommer ju aldrig försvinna helt vilket jag hoppas att du förstår.

Döende sen 1991

Medlem

Hörde att spelet blev roligare efter normal (tutorial) och fyfan vad rätt de hade.. hann tröttna lite innan diablo på normal men nu fan är jag riktigt taggad på att lira och göra fler karaktärer

Medlem
Skrivet av lapa:
Skrivet av PcKaffe:

Det är ett helt okej spel, förstår inte den överdrivna hypen dock.
Är mitt i Nightmare nu och börjar känna att man nått spelets djup.

samarbetet och dom noggrant utvalda buildsen/items som krävs för inferno är där djupet ligger, inte nm. spela vidare ska du få se själv.

Sitter med polarna och försöker komma igenom act 2 på inferno. inte det lättaste, stor lycka när man klarar det dock. men myyyycket frustration.

Har ju inte direkt något annat att lira atm så tills dess lär man väl fortsätta. Hoppas att det blir roligare senare.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av pierreB:
Skrivet av bond12:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av bond12:

Lvl 59 snart in på inferno, har en känsla av att det blir en utmaning

Helt vansinnigt är det, Odödliga minions + Molten = RIP

Minions är inte odödliga men men, de slår jävligt hårt fast man har igång cds

Tror det syftade på elits med invunerable minions affixen

Precis, måste döda elit monstret först för att kunna ta kål på de små satarna. Sjukt irriterande när eliten står i bakgrunden o lökar. Man dör ju av o bara försöka ta sig fram till han så man kan skada fanskapen

Medlem
Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av eatbeaver:

Ja, visst är det synd att PC-marknaden är död och att folk bara piratkopierar numera.

Blizzard löste det på ett bra sätt istället för att sitta och sura.

vadå? att bli påtvingad dåligt DRM för att spela Singleplayer? multiplayer är crackad redan.. pirater får bättre deal än legitima spelare

Medlem

Ni som påstår att PC marknaden är död är lika döda själv i så fall.. PC spel säljs mer å mer för varje år som går.. tror det omsattes ca 4 miljarder kronor på spel 2010.. 2011 ökade det med 10-20% har jag för mig.

Kollat upp det där... ca 14% ökning per år på PC spel sedan 2010

Medlem
Skrivet av wrajjt:

"sömlös" haha. Roligast översättningen på vad jag antar ska vara "seamless" jag nånsin sätt

Hur menar du då? Med tanke på att det just är den svenska översättningen på det ordet.

EDIT: Seamless används för att beskriva när ex. en spelupplevelse flyter på utan avbrott.

Medlem

Verkar vara ett sånt spel man antingen älskar eller hatar om man går efter kommentarer. Jag tillhör gruppen som älskar spelet. Tagit mig till Lv60 på en Wizard nu, och till Inferno. Nu försöker jag samla på mig så mycket guld som bara möjligt för att försöka köpa ny gear från Auction House, såvida jag inte hittar det först såklart.

En av de roligaste sakerna med spelet för mig är att bygga olika builds. Samla gear, testa olika skill-kombinationer, experimentera, att göra fel, fortsätta ändra och testa om och om igen, tills man finner något som är skitkul för en.

Visst finns det vissa brister, men jag finner att det positiva överväger det negativa.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av eatbeaver:

Ja, visst är det synd att PC-marknaden är död och att folk bara piratkopierar numera.

Blizzard löste det på ett bra sätt istället för att sitta och sura.

vadå? att bli påtvingad dåligt DRM för att spela Singleplayer? multiplayer är crackad redan.. pirater får bättre deal än legitima spelare

Hur du nu menar att blizzard tvingar folk att spela/köpa deras spel förstår jag inte. Dem flesta visste om att det skulle krävas att man loggar in på sitt battlenet konto för att kunna spela diablo innan det släpptes.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Skrivet av Galactus:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Vad är Diablo 3 för något?

Arlas senaste yoghurt.

Hmm, konstigt, jag trodde det var världens sämsta uppföljare till ett av världens bästa spel-serie. Men hade väl fel då antar jag.

AW8
Medlem

Så mycket ost i vår värld...


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av eatbeaver:

Ja, visst är det synd att PC-marknaden är död och att folk bara piratkopierar numera.

Blizzard löste det på ett bra sätt istället för att sitta och sura.

vadå? att bli påtvingad dåligt DRM för att spela Singleplayer? multiplayer är crackad redan.. pirater får bättre deal än legitima spelare

Hur du nu menar att blizzard tvingar folk att spela/köpa deras spel förstår jag inte. Dem flesta visste om att det skulle krävas att man loggar in på sitt battlenet konto för att kunna spela diablo innan det släpptes.

Exakt, sen är det inte ett "singel player" spel utan ett online spel. Sen om du väljer o spela ensam eller med folk är din ensak.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av firsov:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av firsov:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av kivi:

Diablo 1&amp;gt;Diablo2&amp;gt;Diablo 3. 3:an är helt klart ett bra spel men inte i samma klass som de tidigare spelen.

Jag håller med dig fullt ut.

20 down votes incoming!

Hah, förmodligen.

Jag säger inte att d3 var helt värdelöst, men jag tycker inte att det levde upp till förväntan.

Nej jag håller med dig helt o hållet. har bara sett på tidagre inlägg att alla som säger något negativt får -20

Vem bryr sig om tummen? Express urself! Det är just darför vi har ett kommentarsfält här!

Och tummen är där för att tala om för dig att du är ovälkommen? eller:P

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av eatbeaver:

Ja, visst är det synd att PC-marknaden är död och att folk bara piratkopierar numera.

Blizzard löste det på ett bra sätt istället för att sitta och sura.

vadå? att bli påtvingad dåligt DRM för att spela Singleplayer? multiplayer är crackad redan.. pirater får bättre deal än legitima spelare

Hur du nu menar att blizzard tvingar folk att spela/köpa deras spel förstår jag inte. Dem flesta visste om att det skulle krävas att man loggar in på sitt battlenet konto för att kunna spela diablo innan det släpptes.

Exakt, sen är det inte ett "singel player" spel utan ett online spel. Sen om du väljer o spela ensam eller med folk är din ensak.

Blizzard har själva sagt att det är huvudsakligen ett Singleplayer spel, precis som D1 och D2 har varit..

Det är ett SP spel med möjlighet till liten MP, spela med 3 andra är inte direkt ett online spel enligt mig.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Skulle vilja vända på det. Synd att konsol marknaden är död.
Död på kreativitet och innovationer. Istället får vi samma gamla skrott, dyra spel, medelmåttig grafik, neddummade spel och handkontroller som limiterar en till en viss typ av spel.

Jasså, såg väl bara här om dagen en artikel om att just konsol (ps3) spelarna var så mogna och gillade kretiva, innovativa spel till skillnad från andra plattformer?
Visst, ser man bara på mainstream spelen så är säkerligen konsol tråkig, men om man använder de små grå och dyker ner under ytan och kollar nisch-spel, de mindre spelen, Indie, Live arcade och AA-spel, så inser du hur fel du har. Men å andra sidan, det enda som uppskattas på PC är hjärndöda MMo där det enda som krävs är pekfingervalsen, eller Facebook-spel. Topplistorna i sverige brukar ju på PC innehålla stora unika spel som Josefin i förskolan
På konsol däremot hittar du gott om hardcore spel som kräver rejäla skills (Dark/demon souls), du hittar spel som kräver lite mer tanke och inlevelse än ditt vanliga farmville (Heavy rain), kollar du bland indie games hittar du 8-16 bitars äventyrsspel, beat em up och annat gott som är långt från mainstream, och som du aldrig ser säljas till Pc.

På tal om inget, alla spel som kommer till konsol funkar i alla genre utan fördumning, en handkontroll klarar alla spel. Sist jag kollade brukade till och med "custom kontroller" till konsol vara lika originalen, medan du till PC har en mus/tangentbord för varje spel?
I alal fall alla större tycks få sin egen unika utrustning som spelarna behöver för att kunna lira, materiallirare lång väg. Men å andra sidan har det väl alltid varit så, du ska kunna kompensera med bättre hårdvara istället för skills, mer pengar ska alltid ge en mätbar fördel i dpi, frames och annat. Det har du inte på konsol, det behövs inte, där lär sig folk spela på lika villkor istället och den som är bäst vinner, inte den som kan vila sig mot bäst hårdvara, eller sitter du och lirar med en gammal 2 knappars kulmus och hederligt vitt tangenbord med medium-hårdvara?
Nej, tänkte väl det...

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av eatbeaver:

Ja, visst är det synd att PC-marknaden är död och att folk bara piratkopierar numera.

Blizzard löste det på ett bra sätt istället för att sitta och sura.

vadå? att bli påtvingad dåligt DRM för att spela Singleplayer? multiplayer är crackad redan.. pirater får bättre deal än legitima spelare

Hur du nu menar att blizzard tvingar folk att spela/köpa deras spel förstår jag inte. Dem flesta visste om att det skulle krävas att man loggar in på sitt battlenet konto för att kunna spela diablo innan det släpptes.

Exakt, sen är det inte ett "singel player" spel utan ett online spel. Sen om du väljer o spela ensam eller med folk är din ensak.

Blizzard har själva sagt att det är huvudsakligen ett Singleplayer spel, precis som D1 och D2 har varit..

Det är ett SP spel med möjlighet till liten MP, spela med 3 andra är inte direkt ett online spel enligt mig.

Hade det klassats som ett "singel player" spel så hade det varit tillgängligt offline också. Det blir ett online spel på grund av kravet på konstant internet uppkoppling. Online singel player och Online multiplayer. Notera nyckelordet ONLINE.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tarmböld:

Skulle vilja vända på det. Synd att konsol marknaden är död.
Död på kreativitet och innovationer. Istället får vi samma gamla skrott, dyra spel, medelmåttig grafik, neddummade spel och handkontroller som limiterar en till en viss typ av spel.

Jasså, såg väl bara här om dagen en artikel om att just konsol (ps3) spelarna var så mogna och gillade kretiva, innovativa spel till skillnad från andra plattformer?
Visst, ser man bara på mainstream spelen så är säkerligen konsol tråkig, men om man använder de små grå och dyker ner under ytan och kollar nisch-spel, de mindre spelen, Indie, Live arcade och AA-spel, så inser du hur fel du har. Men å andra sidan, det enda som uppskattas på PC är hjärndöda MMo där det enda som krävs är pekfingervalsen, eller Facebook-spel. Topplistorna i sverige brukar ju på PC innehålla stora unika spel som Josefin i förskolan
På konsol däremot hittar du gott om hardcore spel som kräver rejäla skills (Dark/demon souls), du hittar spel som kräver lite mer tanke och inlevelse än ditt vanliga farmville (Heavy rain), kollar du bland indie games hittar du 8-16 bitars äventyrsspel, beat em up och annat gott som är långt från mainstream, och som du aldrig ser säljas till Pc.

På tal om inget, alla spel som kommer till konsol funkar i alla genre utan fördumning, en handkontroll klarar alla spel. Sist jag kollade brukade till och med "custom kontroller" till konsol vara lika originalen, medan du till PC har en mus/tangentbord för varje spel?
I alal fall alla större tycks få sin egen unika utrustning som spelarna behöver för att kunna lira, materiallirare lång väg. Men å andra sidan har det väl alltid varit så, du ska kunna kompensera med bättre hårdvara istället för skills, mer pengar ska alltid ge en mätbar fördel i dpi, frames och annat. Det har du inte på konsol, det behövs inte, där lär sig folk spela på lika villkor istället och den som är bäst vinner, inte den som kan vila sig mot bäst hårdvara, eller sitter du och lirar med en gammal 2 knappars kulmus och hederligt vitt tangenbord med medium-hårdvara?
Nej, tänkte väl det...

Dina uppsatser är alltid så härliga! Fulla av samma skit varje gång

Skriv svar